![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() horen hanekammen thuis in het westen?
horen krishnakleden thuis in het westen? horen boeddhabeelden thuis in het westen? horen hamers en sikkels thuis in het westen? horen kabukivoorstellingen thuis in het westen? horen dreadlocks thuis in het westen?
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typisch links multiKUL gezwatel: Dit is niet ons land - dit is het land van iedereen blablabla...
Dit is het land van iedereen wiens voorouders voor dit land gevochten hebben, wiens bloed vergoten is voor de vrijheden die we hadden, 'onze' vrijheden, 'onze' welvaart en vooruitgang, onze voorouders, grootvaders, ooms en vaders hebben niet gestreden en gewerkt om het te verkwanselen, om steeds meer en meer die vrijheden te zien verminderen, om steeds meer en meer te moeten buigen voor de 'eisen' van 'beledigden', om een barbaarse achterlijke cultuur in te voeren, een schaamtecultuur waar vrouwen zichzelf zouden moeten bedekken omdat mannen hun driften niet kunnen beheersen, een cultuur waar vrouwen die zich niet 'bedekken' hoeren zijn die vragen om verkracht te worden en elke man een potentiële verkrachter is.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het knackartikel
Citaat:
Of een hoofddoekverbod de emancipatie van de vrouw bevordert weet ik niet zo. Het artikel stelt daar goede vragen over. Zo'n verbod tast in ieder geval de (westerse?) vrijheidswaarden aan. Langs de andere kant hebben scholen steeds bepaald welke kleding acceptabel is. Een punkkapsel mocht vroeger ook niet. Scholen pogen de mens te 'socializeren', wat neerkomt op het bevorderderen van 'integratie', 'standardizatie'. Is dit hier ook de bedoeling met dit verbod? Het is normaal en gezond dat de getroffen jongeren tegen zo'n verbod in opstand komen. Een maatschappij is niet gediend met meningloze schapen. Met het laatste deel van het artikel ben ik niet akkoord. De voorgestelde positieve discriminatie van 'allochtonen' op de arbeidsmarkt zou ik liever vervangen zien door een poging ervoor te zorgen dat ze een degelijke opleiding krijgen, zodat hun kansen verhogen op de arbeidsmarkt. tot slot. 'Autochtonen' die zelf liever feestend door het leven willen gaan en geen verantwoordelijkheid voor (meer dan 1!) kinderen willen op zich nemen moeten niet te veel beginnen zeveren over het verdedigen van 'onze' cultuur door het willen 'terugsturen' van de imigranten, want die sturen uiteindelijk aan op het verdwijnen van die cultuur die ze zo menen te verdedigen. Dat is hypocriet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 juli 2009 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Meyrem Almaci , die Groene bruine madam, zei - in het artikel - dat zo een verbod tot niets dient, zolang de jongens die druk uitoefenen op de meisjes niet aangepakt worden. Heb je het artikel wel gelezen eigenlijk ? Of was je één van die slechte leerlingen op school ( kan niet lezen ) ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Ik ben tegen het hoofddoekverbod in Europa om de volgende reden: Onlangs las ik een artikel waarin moslims stelden dat als Europa hen zo behandelt, ze liever zullen emigreren naar Australie, Canada en de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen die vrouwen eerst eens met ons praten? Als ze mogen tenminste.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liefst zelfs hélemaal inpakken die handel. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Geen fan van het artikel, hemelt een kant van het verhaal te veel op. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf geen fan van het hoofddoekenverbod omdat we dan enkel de symptonen en niet de onderliggende problemen aanpakken (oa. het grote wij tegen hen geveel dat in bepaalde wijken leeft). Over de "fantastische redevoering" van de moslima scholieren heb ik mijn bedenking. Ik durf er mijn grote teen op te verwedden dat deze niet door de studentes zelf opgesteld is. Ik heb het youtube filmpje al een paar keer bekeken en er zaten naar mijn mening te veel hypocriete elementen in (spijtig dat k mijn post erover niet terugvind :S). Ik zal niet ontkennen dat bepaalde werkgevers discrimineren maar enkel dit vermelden is uitermate goedkoop. De invloed van thuisuit kan je niet negeren. Nu, ik wil niet zeggen dat alle moslims slechte ouders zijn maar je kan je evenmin beweren dat (in bepaalde lagen natuurlijk) vooral kijken naar Arabische zenders, partner in het thuisland halen etc. een positieve invloed heeft. Voorts hebben we enkel met enkele groepen immigranten problemen, dus dan kan je ook al niet alles met de mantel van "het is racisme" bedekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het einde van het stuk klinkt ook een beetje raar... ikzelf ben voorstander van het principe "de meest bekwame persoon op de juiste plaats", maar er gaan weer enkele allochtonen een mooi postje krijgen binnenkort gewoon omdat ze geen autochtonen zijn. Pas op, als een allochtoon de beste kandidaat is, en hij er volgens de geldende regels kan werken, sta ik er ook voor 100% achter dat hij dit werk krijgt. @drosophila: Vind u dat deze "fanatieke" jongens keihard aangepakt moeten worden of niet, of ging het bovenstaande argument enkel en alleen over het al-of-niet in het artikel staan van dat woordje? ![]() Hoe zou het probleem volgens u het beste op te lossen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoofddoeken verbod is de emancipatie eeuwen terug draaien. vrouwen baas over eigen hoofd. niemand heeft het recht vrouwen te gebieden of verbieden wat te dragen.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 16 juli 2009 om 07:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ...maar... Mijn voormoeders hebben inderdaad gestreden om te mogen dragen wat ze willen, om verlost te worden van een strak keurslijf, om gelijkwaardig aan de man te zijn, NIET opdat hun nakomelingen terug zouden moeten gedrongen worden in dat keurslijf, terug ondergeschikt zijn aan de man, zichzelf zouden moeten bedekken omdat mannen hun driften niet de baas zijn, dat hoofddoek staat voor vele dingen (meestal gewoon minachting tegenover het westen!), geen enkel waarvoor mijn voormoeders gestreden hebben!!! Maar ik refereer naar mijn laatste post, lees em nog een X. Gewoon effe terugscrollen! Owjah...en ik herhaal mijn vraag van een hele tijd geleden nóg maar eens; baas over eigen hoofd, baas over eigen voeten; ik heb géén goesting om mn schoenen uit te doen in de moskeet, wat nu? Is dat verbod óók de emancipatie eeuwen terugdraaien dan? ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 16 juli 2009 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |