Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2009, 19:52   #421
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waar schreef ik dat? Leg me niets in de mond dat ik niet zei.
Ge kent toch de betekenis van een vraagteken ?
We willen alleen uw mening kennen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 06:48   #422
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
gewoon common sense.. iedereen heeft recht op zijn eigen mening en dat hoor je te respecteren in onze westerse wereld.
Jouw antwoord is volledig naast de kwestie.

Ik heb nérgens gezegd dat dat ze geen récht mogen hebben op een eigen mening (of het daadwerkelijk hun éigen mening is laat ik even in het midden). Waar haal je dat vandaan?

Ik heb wél gezegd dat ik geen enkele reden zie om religieus obscurantisme enig respect te betonen. Ik ben niet geinteresseerd in cultuurrelativisme.

Een groot verschil, me dunkt.

Trouwens heel opvallend. Zodra religie ter sprake komt heeft men opeens de mond vol van 'respect' want de gevoelens van de gelovigen zouden wel eens 'gekwetst' kunnen worden...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 juli 2009 om 07:05.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 07:33   #423
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zou fijn zijn mochten de gevoelens van "ongelovigen" recht hebben op evenveel respect!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 07:56   #424
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het zou fijn zijn mochten de gevoelens van "ongelovigen" recht hebben op evenveel respect!
Daar is weinig tot geen kans op.

Zo heeft de nederlandse premier Balkenende het nog niet zo lang geleden gepresteerd om doodleuk én bloedserieus te verklaren dat je zonder religie niet kunt functioneren (sic).

Qua schofferen van ongelovigen dat dit wel tellen, ja. Als we deze bullshit al moeten aanhoren van een premier van een westers land, kun je nagaan dat we van moslim- en andere relifreaks niet veel beters moeten verwachten.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 juli 2009 om 07:57.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 07:58   #425
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
[i]

Laat ons eerlijk zijn. Voelt u een gebrek aan respect wnr u een vrouw met een hoofddoek ziet passeren? Ik niet hoor. Het getuigd anderzijds van zeer weinig respect om hoofdoeken als disrespectvol te beschouwen.
Ik kan wel mensen respecteren ongeacht hun religie, maar religies zelf hoef ik niet te respecteren. Integendeel zelfs. Het is ons goed recht om elke religie tot op het bot te verbrijzelen, vergruizelen, af te breken en zo diep mogelijk de grond in te boren. Waarom respect moeten hebben voor een berg leugens, onwaarheden en volksverlakkerijen? Waarom moeten we respect hebben voor hersenspinsels uit vervlogen tijden? Waarom moeten we respect hebben voor wat de grootste charlatans hun medemensen proberen wijs te maken, tot hun eigen meerdere eer en glorie?
Wat mij betreft geniet geen enkele religie ook maar het minste greintje respect. Diegene die ze bedrijft soms wel, maar zeker niet omwille van diens religieuze opvattingen.
Oud 17 juli 2009, 08:02   #426
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Ik kan wel mensen respecteren ongeacht hun religie, maar religies zelf hoef ik niet te respecteren. Integendeel zelfs. Het is ons goed recht om elke religie tot op het bot te verbrijzelen, vergruizelen, af te breken en zo diep mogelijk de grond in te boren. Waarom respect moeten hebben voor een berg leugens, onwaarheden en volksverlakkerijen? Waarom moeten we respect hebben voor hersenspinsels uit vervlogen tijden? Waarom moeten we respect hebben voor wat de grootste charlatans hun medemensen proberen wijs te maken, tot hun eigen meerdere eer en glorie?
Wat mij betreft geniet geen enkele religie ook maar het minste greintje respect. Diegene die ze bedrijft soms wel, maar zeker niet omwille van diens religieuze opvattingen.
Er zijn hier een paar forummers die veel moeite hebben om een onderscheid te maken tussen enerzijds het uiten van een mening en anderzijds de inhoud van die mening...
Oud 17 juli 2009, 08:25   #427
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is een zeer terechte opmerking Esperanza, want Filo kan bijvoorbeeld blijkbaar niet uitleggen wat er nu fout is aan mijn mening dat de samenleving zichzelf mag beschermen tegen de invloed van religie op de pijlers waarop die samenleving steunt.
Religie is het middel tot dictatuur, vooral Europa kwam dankzij de verlichting uit die verlammende greep,dat wil ik in ieder geval graag zo houden.
Oud 17 juli 2009, 09:42   #428
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Germany: why did "headscarf martyr" dr. Marwa al-Sherbini die?

.. Stephan Kramer, the Secretary General of the German Jewish Council, has been one of only a handful of non-Muslim voices in Germany willing to describe the murder as motivated by Islamophobia ... , which has instructed the police to start a murder investigation and has described the killer as clearly ‘driven by a deep hatred of Muslims’, as the real culprit.. (bron)

Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2009 om 09:42.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 09:51   #429
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Germany Honors “Hero” Hijab Martyr

Dresden is planning to name one of its streets after Marwa Al-Sherbini.

(bron)
Nu ook in Egypte
Egyptian street to carry Sherbini's name

Oud 17 juli 2009, 10:05   #430
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Porpo, wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Wat er met die dame gebeurt is vind denk ik het hele forum verschrikkelijk, maar waarom moeten wij haar als een "martelaar" beschouwen?
Mogen we dit dan ook met bijvoorbeeld Theo van Gogh doen, die werd gedood door een radicale moslim?
Oud 17 juli 2009, 10:36   #431
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

English Wikipedia artikel voor 'martelares van de hijab' dr. Marwa Ali El-Sherbini
http://en.wikipedia.org/wiki/Marwa_El-Sherbini

Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2009 om 10:37.
Oud 17 juli 2009, 10:55   #432
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil geen artikel maar jou mening Porpo!
En graag antwoord op mijn vraag?
Oud 17 juli 2009, 11:07   #433
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Als we van elke dode bij een burenruzie een martelaar moeten maken zijn we nog niet aan de nieuw patatjes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:21   #434
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daarom wil ik graag antwoord van Porpo op mijn vraag..
Oud 17 juli 2009, 11:23   #435
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Voor de niet-moslims is zij (moge Allah met haar tevreden zijn) absoluut geen "martelaar", anders moet dit een dwang in het islamitisch geloof betekenen en dit mag niet.
Oud 17 juli 2009, 11:37   #436
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja hallo?? Dus voor niet moslims is ze geen martelaar omdat dit dwang in het geloof zou betekenen??
Bedoeld u dat je haar martelaar zijn niet kunt opleggen aan ongelovigen; omdat dit geen moslims zijn?
Maar waarom zou ze een martelaar zijn, voor moslims?
Waarom is pakweg van Gogh dit dan niet, ook dat was een gewelddadige dood, u zegt eigenlijk dat wie sterft vanwege een hoofddoek een martelaar is maar wie gedood wordt door een moslim niets betekend, apartheid dus?

Twee maten en gewichten voor ongelovigen en moslims?
Oud 17 juli 2009, 11:42   #437
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Van Gogh mag van mij perfect "martelaar" zijn in de ogen van mensen die dezelfde ideeën, geloof, ideologie, religie of filosofie als hem aanhangen. Ik heb daar echt niets tegen, en ik kan ermee probleemloos leven.

Laatst gewijzigd door porpo : 17 juli 2009 om 11:49.
Oud 17 juli 2009, 12:35   #438
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Mevr. Marwa Ali El-Sherbini is gestorven als martelaar, dat is, in islam, het allerhoogste streven, zij mag rechtstreeks naar het paradijs, zonder tussenstop in 'de gruwelijkheden van het graf', wachtend op de dag des oordeels, om dan van de willekeur van allah afhangend, te moeten wachten óf ze al dan niet naar het paradijs mag.
Normaal gezien zouden we dus allen blij voor haar moeten zijn, blij dat ze in het paradijs is, inch'allah, haar martelaarschap was 'de wil van allah', indien allah gewild had, zou deze mevrouw er nu nog zijn, want dit leven is enkel een 'test' van allah - 72 hoeri's zullen er voor haar wel niet bij zijn zeker? - en die grootogige, schone jongelingen zijn waarschijnlijk ook voorbehouden aan de 'mannelijke' martelaars? - ze heeft nu wél een mooi groen kleed gekregen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 13:10   #439
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als we van elke dode bij een burenruzie een martelaar moeten maken zijn we nog niet aan de nieuw patatjes.
Herlees de draad eens: hier gebeurde ernstiger dan
Citaat:
burenruzie
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 13:15   #440
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Herlees de draad eens: hier gebeurde ernstiger dan
En waaruit blijkt dat je medeforummers die ontkennen?
Alleen is hoe daar mee wordt omgegaan door Porpo is zoals hierboven al beschreven ergerlijk!
Een hoofddoek maakt je geen "martelaar" tenzij jij folosofisch kunt uitleggen waarom je daarin kunt "meegaan".
Martelaarschap is een krankzinnig idee, wat de ene dode boven de andere zet;benieuwd hoe je dit vanuit je "filosifie" recht breit!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be