Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2009, 12:16   #501
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het erge is... Ik denk dat ze het echt niet begrijpt. Ze doet zelfs niet alsof.
"Ze" begrijp u maar al te best, wanneer ik Turken en Marokkanen in anadachtwijken aanhaal is dit dus ene oordeel over ALLE turken en Marokkanen, maar als jij zit te mopperen over criminele Nederlanders veralgemeen je dus niet? Ik denk van wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 12:20   #502
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
En waar denkt u dat die gasten hun drugs halen?
Turkije haalt heroine uit oa Afghanistan waar o.a taliban dit kweekt en verhandeld om wapenhandel te financieren, Marokkanen doen veelal aan "kleinhandel" via hun vzw's wat niet betekent dat hun broeders niet ook in de "groothandel" te vinden zijn.
Oud 19 juli 2009, 12:23   #503
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
denk jij... mensen met een laag inkomen kunnen gewoon niet in Ohain of in Braschaat, in Keerbergen, Kasterlee of in Sint Martens Latem gaan wonen. Die gaan wonen waar de huren 't laagst zijn.
Begrijp je 't nù?
U hoeft niet zo neerbuigend te doen, de reden waarom veel Turken en Marokkanen in dezelfde wijken wonen heeft met meer te maken dan huur.
Als u denkt dat dit niet zo is, mij goed, maar ik zag nog andere redenen.
Oud 19 juli 2009, 12:30   #504
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Turkije haalt heroine uit oa Afghanistan waar o.a taliban dit kweekt en verhandeld om wapenhandel te financieren, Marokkanen doen veelal aan "kleinhandel" via hun vzw's wat niet betekent dat hun broeders niet ook in de "groothandel" te vinden zijn.
U mag er zeker van zijn dat die grote Nederlandse drugsbaronnen daar ook hun insteek hebben.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:46   #505
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U zult mij niet horen beweren dat er geen Nederlanders zijn in die handel. Maar in wijken worden drugs voornamelijk verhandeld door Marokkanen wat straat en vzw betreft, vaak beginnen jongeren al op de leeftijd van twaalf, dertien ermee.
Het is een groot taboe, maar ook verslaving komt veel voor onder jonge Marokkanen, en dan heb ik het niet over een jointje maar vooral cocaine.
Oud 19 juli 2009, 14:00   #506
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zult mij niet horen beweren dat er geen Nederlanders zijn in die handel. Maar in wijken worden drugs voornamelijk verhandeld door Marokkanen wat straat en vzw betreft, vaak beginnen jongeren al op de leeftijd van twaalf, dertien ermee.
Het is een groot taboe, maar ook verslaving komt veel voor onder jonge Marokkanen, en dan heb ik het niet over een jointje maar vooral cocaine.
...en dat is een 'feit'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 16:32   #507
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

...en dat is een 'feit'!
Niet meer 'feit' dan die andere 'feiten' .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 18:37   #508
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=90694
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 07:40   #509
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In "aandachtswijken" is nochtans drughandel vooral in handen van Marokkanen, heroine is dan weer vooral de afdeling van Turken, net zoals vrouwenhandel.

Velen hebben die mensen liever ook niet in de buurt, ook bekenden van de imam maken hier deel van uit.
Twee maten en gewichten Kallikles, twee maten en gewichten....
Goed om weten...en voor 'kerrie en paprika' loop je het best even naar een Pakistaan of Indiër..... Waarschijnlijk zal het nu wel stilaan algemeen geweten zijn dat deze doelgroepen een uitgesproken zin hebben voor illegale handel, corruptie en allerlei plantrekkerijen.
Op dit vlak hebben zij wel een overgrote voorsprong op de autochtonen omdat deze hoedanigheden wellicht deel uitmaken van hun opvoeding.
Nog een geluk dat Overheid en Politie deze kleine delicten merendeels met de 'door de vingers kijken' procedure beoordeeld, zo niet zouden alle Autochtoonse boeven hun 3 m² cel in de gevangenissen kunnen verliezen. Dit is trouwens al grotendeels het geval met de sociale woningen.
Wij, Europeanen, qua "inhibitie" of natuurlijke weerhoudendsheidszin (hetgeen zij niet of anders hebben), schieten geweldig tekort.
Indien, zoals het er naar uitziet, wij ons aan hun tradities en levengewoonten zullen moeten aanpassen en niet andersom (zoals het initieel werd aangekondigd). Conclusie: Voor Multikil: mij niet gelaten voor de rest zullen wij, Vlamingen, na de Walen tevreden gesteld te hebben, zullen wij maar Arabisch moeten gaan studeren zeker hé???
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 10:57   #510
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Goed om weten...en voor 'kerrie en paprika' loop je het best even naar een Pakistaan of Indiër..... Waarschijnlijk zal het nu wel stilaan algemeen geweten zijn dat deze doelgroepen een uitgesproken zin hebben voor illegale handel, corruptie en allerlei plantrekkerijen.
Op dit vlak hebben zij wel een overgrote voorsprong op de autochtonen omdat deze hoedanigheden wellicht deel uitmaken van hun opvoeding.
Nog een geluk dat Overheid en Politie deze kleine delicten merendeels met de 'door de vingers kijken' procedure beoordeeld, zo niet zouden alle Autochtoonse boeven hun 3 m² cel in de gevangenissen kunnen verliezen. Dit is trouwens al grotendeels het geval met de sociale woningen.
Wij, Europeanen, qua "inhibitie" of natuurlijke weerhoudendsheidszin (hetgeen zij niet of anders hebben), schieten geweldig tekort.
Indien, zoals het er naar uitziet, wij ons aan hun tradities en levengewoonten zullen moeten aanpassen en niet andersom (zoals het initieel werd aangekondigd). Conclusie: Voor Multikil: mij niet gelaten voor de rest zullen wij, Vlamingen, na de Walen tevreden gesteld te hebben, zullen wij maar Arabisch moeten gaan studeren zeker hé???
Ik begrijp uw redenering maar" wij" gaan niet vrijuit.
Natuurlijk kunnen allochtone subgroepen zelf actief bijdragen om dit probleem aan te pakken, door openheid om die problemen te bespreken onderling en daarbij niet iedere verantwoordelijkheid bij samenleving, in dit geval politie te leggen.
Ouders van die jongeren willen hetzelfde, dat die drugshandel stopt en jongeren een normaal leven leiden, een baan zoeken...ze zijn wat doelstelling betreft medestanders.
Maar leggen zelf vaak een negatieve beeldvorming op over de samenleving bij hun kroost, en gebruiken onvoldoende de bestaande hulpverlening, druggebruik is vooral aantasting van familiale eer, zoonlief wordt terug naar het dorp in Marokko gestuurd met de redenering dat daar geen drugs zijn en het probleem wel overgaat. Dat is niet zo, er is altijd wel een neef met ezel die voor geld haalt wat iemand wil!
Moeders worden ook vaka te weinig betrokken op de infoavonden over drugs die ik organiseerde kwamen vaders met zonen, terwijl moeders vaak de eersten zullen zijn die opmerken dat iets niet klopt, hen betrekken is dus van belang!
Oud 21 juli 2009, 18:56   #511
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ze" begrijp u maar al te best, wanneer ik Turken en Marokkanen in anadachtwijken aanhaal is dit dus ene oordeel over ALLE turken en Marokkanen, maar als jij zit te mopperen over criminele Nederlanders veralgemeen je dus niet? Ik denk van wel!
Ik heb het heel duidelijk gehad over één bepaalde camping in mijn geboortedorp. Op basis van die ene ervaring trek ik geen enkele, maar dan ook geen enkele conclusie over Nederlanders in het algemeen en ik bevestig nogmaals dat deze persoonlijke ervaring geen enkele, maar dan ook geen enkele relevantie heeft inzake het debat over Nederlandse immigranten in Vlaanderen.

De bedoeling van dit voorbeeld was juist om aan te tonen dat geen dergelijke conclusies getrokken mochten worden.

Ik hoop dat het nu duidelijk is...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 juli 2009 om 18:58.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 04:58   #512
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat het nu duidelijk is...

Ik heb het al lang opgegeven om ook maar te proberen om een zinnige discussie met haar aan te gaan, ze leest alleen de woorden dat ze wil lezen, en de rest negeert ze gewoon. voorbeeld: "nederlandse criminelen" worden bij haar plotseling "nederlanders"

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 juli 2009 om 04:59.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 08:32   #513
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zinnige discussies zijn misschien dan ook niet je sterkste punt Sywen
Oud 22 juli 2009, 13:49   #514
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zinnige discussies zijn misschien dan ook niet je sterkste punt Sywen
Sywen heeft tenminste wel mijn punt begrepen. Ik hoop dat jij het nu ook begrepen hebt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 22 juli 2009, 13:55   #515
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik heb het al lang opgegeven om ook maar te proberen om een zinnige discussie met haar aan te gaan, ze leest alleen de woorden dat ze wil lezen, en de rest negeert ze gewoon. voorbeeld: "nederlandse criminelen" worden bij haar plotseling "nederlanders"
Uw dweperijen met de islam zijn ook niet te volgen. Bewijs maar eens dat de islam vredelievend is. Ik heb voldoende artikelen die het tegenovergestelde aantonen. Zoals het artikel van de verkrachtingen van de maagden. Ja maagden mag je niet doden. Dus eerst effe verkrachten.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...vangenis.dhtml

Laatst gewijzigd door grimbergen : 22 juli 2009 om 13:55.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 14:04   #516
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Uw dweperijen met de islam zijn ook niet te volgen. Bewijs maar eens dat de islam vredelievend is.
Wie zegt er dat de islam vredelievend is? Niemand toch? Sowieso is de vraag plat en onnozel. Je zou even goed kunnen zeggen: "Bewijs maar eens dat de VS resp. Rusland, China vredelievend is."

Citaat:
Ik heb voldoende artikelen die het tegenovergestelde aantonen. Zoals het artikel van de verkrachtingen van de maagden. Ja maagden mag je niet doden. Dus eerst effe verkrachten.

Ik sta jou niet toe om de marteldood van deze moedige dissidenten vanuit jouw zetel te recupereren voor je haatfantasiën.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juli 2009 om 14:04.
Oud 22 juli 2009, 14:44   #517
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Uw dweperijen met de islam zijn ook niet te volgen. Bewijs maar eens dat de islam vredelievend is. Ik heb voldoende artikelen die het tegenovergestelde aantonen. Zoals het artikel van de verkrachtingen van de maagden. Ja maagden mag je niet doden. Dus eerst effe verkrachten.

Ik heb twijfels bij dit verhaal, kom het op Net niet tegen bij de grotere nieuwsbronnen.
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/i...elijk+executie
Oud 22 juli 2009, 14:50   #518
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik heb twijfels bij dit verhaal, kom het op Net niet tegen bij de grotere nieuwsbronnen.
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/i...elijk+executie
Het is in ieder geval geen nieuwe aanklacht. Dissidenten beweren al langer dat dit gebeurd is, en het is ook verwerkt in Persepolis b.v.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juli 2009 om 14:50.
Oud 22 juli 2009, 14:55   #519
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

JEZUS KRISTUS!!!
Alice heeft het ook NOOIT over ALLE Marokkanen of ALLE Turken, of ALLE allochtonen - ik herinner me nochtans duidelijk dat er hier een zeker 'iemand' het had over de last die 'Nederlanders' verkopen, stond niet ALLE Nederlanders, maar OOK niet; ENKEL misdadige Nederlanders - doe dus maar niet zo hoog van de toren blazen - same difference - same shit!!

Achteraf woorden derbij gaan verzinnen of verdraaien is wel zo handig ja!
Wat dat 'selectief' lezen betreft - enkle lezen wat je wil en de rest negeren - niet enkel alice maakt zich daar aan schuldig - ik durf zelfs stellen dat degene die er alice van beschuldigt. een kampioene is in dat 'selectief' lezen en zelfs een 'selectief' geheugen derbij!!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 15:13   #520
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sywen heeft tenminste wel mijn punt begrepen. Ik hoop dat jij het nu ook begrepen hebt.
Ja meneer, nee meneer, zal ik doen meneer...goed zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be