Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2009, 14:29   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wat voor soort logica is dat - moet er een 'reden' zijn om meisjes lastig te vallen? Tjonge, wat een zelfhatende multiKULminnende cultuurrelativist, waarom 'haat' jij onze jonge meiden zo erg dat er een (godforsaken) REDEN zou moeten zijn om zulk gedrag te vertonen???

Onze dochters állemaal op zelfverdedigings-cursus sturen, die ettertjes het apelazerus op hun smoelwerk slaan - daarna nog wat stokslagen - probleem opgelost - ook niks reden voor nodig!!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 14:38   #22
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat voor soort logica is dat - moet er een 'reden' zijn om meisjes lastig te vallen? Tjonge, wat een zelfhatende multiKULminnende cultuurrelativist, waarom 'haat' jij onze jonge meiden zo erg dat er een (godforsaken) REDEN zou moeten zijn om zulk gedrag te vertonen???
Een reden is niet meer dan dat: een reden of een verklaring. Tenzij je gelooft dat werkelijk alles wat we doen aan onze vrij wil ontspruit, heb je dat nodig om zoiets te voorkomen.

Als u - of iemand anders - zegt dat jongeren van Marokkaanse origine - zich daaraan schuldig maken, dan veronderstelt u reeds een reden.

Hoewel ik nauwelijks geloof in het concept persoonlijke schuld, beloof ik u nu alvast dat ik zo'n reden niet misbruik om mensen vrij te pleiten. Dat deed ik in mijn eerdere post (waar ik hun gedrag als verwerpelijk bestempelde) immers ook niet.
Citaat:
Onze dochters állemaal op zelfverdedigings-cursus sturen, die ettertjes het apelazerus op hun smoelwerk slaan - daarna nog wat stokslagen - probleem opgelost - ook niks reden voor nodig!!!
Als je wil dat die dochters van die technieken gebruik gaan maken, dan zal je meer nodig hebben dan enkele zelfverdedigingscursussen. Het omgooien van het zelfbeeld, alsook jarenlange, redelijk intensieve training. Als beoefenaar van een zelfverdedigingssport denk ik te weten waarover ik spreek.

Het gebruik van stokken acht ik beneden mijn waardigheid. Aan een zwembad is het wellicht ook onpraktisch...

Laatst gewijzigd door Andy : 22 juli 2009 om 14:40.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 14:55   #23
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je hebt de hints die via het artikel gegeven werden goed opgevangen. Nu de band tussen religie en handtastelijkheden nog terugvinden in de feiten.
dat hoeft niet. Overal waar intolerantie opduikt ligt religie aan de basis.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 15:04   #24
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dat hoeft niet. Overal waar intolerantie opduikt ligt religie aan de basis.
Uw stelling legt een oorzakelijk verband tussen religie en intolerantie. Een bewijs of een argumentatie heeft u me daarvoor niet gegeven. Je zou verwachten dat blogs na al die jaren hatespeech wel eens werk gemaakt zouden hebben van zo'n redenering.

In dit geval legt u zelfs een verband tussen de gewraakte handtastelijkheden en intolerantie. Zelfs dat staat hier lang niet vast.
Oud 22 juli 2009, 15:06   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reden is niet meer dan dat: een reden of een verklaring. Tenzij je gelooft dat werkelijk alles wat we doen aan onze vrij wil ontspruit, heb je dat nodig om zoiets te voorkomen.

Als u - of iemand anders - zegt dat jongeren van Marokkaanse origine - zich daaraan schuldig maken, dan veronderstelt u reeds een reden.

Hoewel ik nauwelijks geloof in het concept persoonlijke schuld, beloof ik u nu alvast dat ik zo'n reden niet misbruik om mensen vrij te pleiten. Dat deed ik in mijn eerdere post (waar ik hun gedrag als verwerpelijk bestempelde) immers ook niet.
Er is TOTAAL geen enkele REDEN om jonge meisjes lastig te vallen - GEEN ENKELE!!

Als je al naar 'redenen' gaat zoeken, ben je al bezig om het goed te praten, te vergoelijken - "er zal wel een reden zijn waarom die arme jongetjes zulke dingen doen..."
NEE, ER IS GEEN ENKELE REDEN, tenzij de westerse vieze, vuile hoeren het natuurlijk zelf uitgelokt hebben met hun blote armen en benen, korte rokjes, sexy topjes, kleine bikinitjes etc etc ...

Citaat:
Als je wil dat die dochters van die technieken gebruik gaan maken, dan zal je meer nodig hebben dan enkele zelfverdedigingscursussen. Het omgooien van het zelfbeeld, alsook jarenlange, redelijk intensieve training. Als beoefenaar van een zelfverdedigingssport denk ik te weten waarover ik spreek.
Inderdaad, kunnen we niet vroeg genoeg mee beginnen, onze kinderen te sensibiliseren, voor zichzelf op te komen, zich NIET te laten lastig vallen, jennen, treiteren, pesten whatever - en vooral onze dochters!!!

Citaat:
Het gebruik van stokken acht ik beneden mijn waardigheid.
Ik ook, maar... het zal je dochter maar wezen - dan is er niks meer beneden mijn waardigheid, gelukkig heb ik geen dochter...

[/
Citaat:
Aan een zwembad is het wellicht ook onpraktisch...
Was niet letterlijk bedoeld.
Oud 22 juli 2009, 15:09   #26
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw stelling legt een oorzakelijk verband tussen religie en intolerantie. Een bewijs of een argumentatie heeft u me daarvoor niet gegeven. Je zou verwachten dat blogs na al die jaren hatespeech wel eens werk gemaakt zouden hebben van zo'n redenering.

In dit geval legt u zelfs een verband tussen de gewraakte handtastelijkheden en intolerantie. Zelfs dat staat hier lang niet vast.
bewijs? misschien eens de geschiedenis van de mensheid op naslaan...?
Voor de rest hebt u gelijk hoor, maar alle mogelijkheden om aan te tonen dat religie nefast is voor de mens moeten gegrepen worden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 15:12   #27
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al naar 'redenen' gaat zoeken, ben je al bezig om het goed te praten, te vergoelijken
Dus, mocht ik op zoek gaan naar de reden van uw onvermogen om het begrip 'reden' te snappen, zou ik een waardeoordeel vellen (namelijk 'goedpraten') over dat onvermogen?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 15:18   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dus, mocht ik op zoek gaan naar de reden van uw onvermogen om het begrip 'reden' te snappen, zou ik een waardeoordeel vellen (namelijk 'goedpraten') over dat onvermogen?
U doet maar Mevrouw, dát raakt me niet! Als U er maar plezier aan beleeft en er een glimlach op Uw zure avatar tevoorschijn getoverd wordt is het al lang goed voor mij.

Hebt U trouwens dochters? Ik hoop het niet, mochten zij het slachtoffer zijn van zulk gedrag, gaat U ook eerst naar 'de reden' zoeken waarom het gebeurd is?

Mocht ik een dochter hebben die werd lastig gevallen zou ik in ieder geval géén reden nodig hebben om die ettertjes eens effe mores te leren! Dubbelop!
Oud 22 juli 2009, 15:21   #29
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet maar Mevrouw, dát raakt me niet! Als U er maar plezier aan beleeft en er een glimlach op Uw zure avatar tevoorschijn getoverd wordt is het al lang goed voor mij.

Hebt U trouwens dochters? Ik hoop het niet, mochten zij het slachtoffer zijn van zulk gedrag, gaat U ook eerst naar 'de reden' zoeken waarom het gebeurd is?

Mocht ik een dochter hebben die werd lastig gevallen zou ik in ieder geval géén reden nodig hebben om die ettertjes eens effe mores te leren! Dubbelop!
Grapjas. Het gaat hier om beleidsvoorstellen die gedaan worden, zelfs zonder de redenen van het te bestrijden fenomeen te kennen. Het gaat niet om uw persoonlijke reactie in een situatie die - bij gebrek aan dochters van uwentwege - eerder onwaarschijnlijk is.
Oud 22 juli 2009, 15:23   #30
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

euhm... ik stelde u alleen maar een vraag hoor...
Oud 22 juli 2009, 15:24   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas. Het gaat hier om beleidsvoorstellen die gedaan worden, zelfs zonder de redenen van het te bestrijden fenomeen te kennen. Het gaat niet om uw persoonlijke reactie in een situatie die - bij gebrek aan dochters van uwentwege - eerder onwaarschijnlijk is.
...euhm ... mijn antwoord, dat U geciteerd hebt, was wél een post op een persoonlijke reactie aan mij, NIET op dat beleidsvoorstel.
Oud 22 juli 2009, 15:25   #32
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euhm... ik stelde u alleen maar een vraag hoor...
...en het antwoord was; "U doet maar Mevrouw, dát raakt mij niet"!
Oud 22 juli 2009, 15:30   #33
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

iets zegt me dat kaars en bril hier niet baten
Oud 22 juli 2009, 15:42   #34
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd...
Oud 22 juli 2009, 16:06   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron? .

Er zijn er genoeg.
Nog maar goed een week geleden was er een dergelijk voorval in Belgié waar een Turk zijn handen niet kon thuis houden in een zwembad.

Het lijkt wel of die kerels eens ze wat bloot hebben gezien alle remmingen laten varen.
Misschien ook de reden dat moslima's gescheiden zwemmen vragen/eisen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 16:08   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat inderdaad perfect op voor alle multiculliefhebbers.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 16:11   #37
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Er zijn er genoeg.
Nog maar goed een week geleden was er een dergelijk voorval in Belgié waar een Turk zijn handen niet kon thuis houden in een zwembad.

Het lijkt wel of die kerels eens ze wat bloot hebben gezien alle remmingen laten varen.
Misschien ook de reden dat moslima's gescheiden zwemmen vragen/eisen.
Jij ziet dus - itt BJ - geen link tussen Marokkaanse origine en handtastelijkheden, maar eerder een link tussen moslims en handtastelijkheden. Nu nog een verklaring zoeken en die verklaring terugkoppelen aan de concrete feiten. Uitspraken van die (hoofddoekdragende?) moslima's dat ze omwille van dergelijke handtastelijkheden gescheiden willen zwemmen bvb.
Oud 26 juli 2009, 00:03   #38
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen, open uw eigen anecdotische draad over dit voorval. Dan kunnen we deze draad besteden aan het scherpe analysevermogen van Brussels Journal, hier toegepast op (het relaas van) de gebeurtenissen bij dat zwembad.

Serieus, waar ergens zegt Brussels Journal iets nieuws?
- het zegt niet om welke personen het gaat. Verder dan 'jongeren van Marokkaanse origine' geraakt het niet. We weten verder niets over het profiel van die mensen.
- het zegt niet waarom die jongeren dat deden. Het zegt ook niet welke redenen de jongeren daar zelf voor opgaven. Het zegt evenmin welke redenen de politierechter daar in ziet.
- het voert nergens een serieuze verklaring op. Geen tekstanalyse en geen regressieanalyse. Zelfs geen ordinaire schuldbekentenis waaruit soms nog wat informatie te halen valt. Maar om een verklaring is het BJ alsook haar minder ontwikkelde lezerspubliek niet te doen natuurlijk. Zij hebben hun deus ex machina al klaar...
Redenen ? Want als ze maar genoeg " redenen " hebben, dan MOGEN ze van jou meisjes tegen hun zin bepotelen ? Hopelijk ben jij geen rechter, alhoewel, dat zou verklaren waarom er zo veel halfwilde vreemdelingen los op straat rondlopen in België .
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 00:06   #39
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Op anecdotisch vlak zitten de twee bronnen op hetzelfde niveau. Op vlak van sensatiezucht ook. Maar BJ doet veel meer dan alleen maar de feiten weergeven. Het reikt ook een niet onderbouwde verklaring aan.
Ik weet niet wie ik het meest haat, die vreemde verkrachters en bepotelaars, of de autochtonen die dit gedrag willen goedspreken / minimaliseren.
Oud 26 juli 2009, 00:12   #40
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gebruik van stokken acht ik beneden mijn waardigheid. Aan een zwembad is het wellicht ook onpraktisch...
Als beoefenaar van een zelfverdedigingssport zou je moeten weten dat een stok een verlengstuk van je lichaam word als je daar goed mee kunt omgaan. Ik zie dus niet in hoe dat beneden je waardigheid kan vallen, zeker niet als je alleen bent, tegenover meerdere personen. Dat is dan eerder je overlevingskansen wat opkrikken . Kwestie van het eerlijk te houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be