Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 11:44   #221
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tijd voor een Hollandermop :

Wat doet U als een Hollander in uw tuin rondspringt ?

Herladen en opnieuw schieten !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 11:45   #222
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik ben het wel met Quercus eens. Om het eens in het frans te zeggen: "C’est le ton qui fait la musique"

Als System zegt dat Willem van Oranje geen engel was met vleugeljes op zn rug en dat zijn veldtochten óók schade berokkenden aan de betreffende omgeving, dan zal iedereen het er mee eens kunnen zijn.

Als dit echter (te pas en te onpas) wordt geroepen in topics over hereniging, culinaire curiosa, geschiedenis, staatshervorming of communautaire verschillen tussen Vlamingen en Walen. Dan roepen uitspraken als "onwijze willem was een ordinaire warlord die met een bende schorriemorrie het ene (spaanse) onderdrukkende regime voor eeuwen van hollandse bezetting en onderdrukking van de onderdrukte bevolking in de generaliteitslanden, terwijl een bende zeerovers de omgeving van zeeland afschuimden en de katholieken zwaar onderdrukt werden. Gelukkig hebben wij arme Belgen al regelmatig de Hollanders buiten gesjot en we zouden het zo weer doen"
Ja dan doet dat geen recht aan de geschiedenis, nog aan het topic, en daarmee kan dat dus wrevel opwekken.

U neemt de andere forummers niet serieus als u denkt dat wij geen opbouwende kritiek kunnen verdragen. Het belichten van de geschiedenis dient evenwichtig te gebeuren, en niet vanuit een eenzijdige negatieve blik.
Maar u hebt toch ook altijd kritiek op België. De hele tijd door. Waarom zou ik dan geen kritiek mogen hebben op Willem van Oranje bijvoorbeeld. En dit herhalen. Dan doe ik maar juist hetzelfde als u doet met bijvoorbeeld de Belgische Omwenteling om nu maar wat te zeggen. Dus verwijt nooit iemand iets wat ge zelf doet.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 11:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 11:47   #223
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat is hier in godsnaam nu verkeerd aan. Straks ga ik nog geloven dat u een 'kruidje-roer-me-niet' bent.
Een zin als: "U bent op zijn minst aan het sterven (...)." vat ik niet eens meer onder "scherp formuleren", maar ik ervaar zo'n uitval als grievend, kwetsend en zelfs persoonlijk. Dat heeft niets meer met redelijk en intellectueel discussiëren te maken.

Ik ben zelf drie jaar geleden heel ziek geweest. Mijn ouders en mijn vrouw hebben enkele uren in angst gezeten omtrent mijn leven. En als ik zoiets lees, dan heb ik dus alle reden om erg bedroefd te zijn dat mensen het zelfs kunnen bedenken, laat staan schrijven op een forum. Het is toch maar een forum?

Desondanks ben ik altijd redelijk geweest en heb ik zelfs niet een seconde overwogen om hiervan bij de mods melding te maken. U mag blij zijn dat ik tegen een stootje kan. Ik ga dus ervan uit dat u niettemin normaal kunt blijven meedoen, maar leert u alstublieft van uw fouten en ... neem onze raad ter harte.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 11:47   #224
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog eentje :

Wat doet U als U een Hollander uit uw kelder ziet komen ?

De ketting korter maken !
Oud 23 juli 2009, 11:48   #225
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u hebt toch ook altijd kritiek op België. De hele tijd door. Waarom zou ik dan geen kritiek mogen hebben op Willem van Oranje bijvoorbeeld. En dit herhalen. Dan doe ik maar juist hetzelfde als u doet met bijvoorbeeld de Belgische Omwenteling om nu maar wat te zeggen. Dus verwijt nooit iemand iets wat ge zelf doet.
a) wijs mij maar waar ik 'altijd kritiek heb op België
b) uiteraard mag u kritiek hebben op wat dan ook, maar als u mijn bericht had gelezen dat gaat het om de manier waarop. Of begrijpt u geen Frans?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 11:51   #226
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Een zin als: "U bent op zijn minst aan het sterven (...)." vat ik niet eens meer onder "scherp formuleren", maar ik ervaar zo'n uitval als grievend, kwetsend en zelfs persoonlijk. Dat heeft niets meer met redelijk en intellectueel discussiëren te maken.

Ik ben zelf drie jaar geleden heel ziek geweest. Mijn ouders en mijn vrouw hebben enkele uren in angst gezeten omtrent mijn leven. En als ik zoiets lees, dan heb ik dus alle reden om erg bedroefd te zijn dat mensen het zelfs kunnen bedenken, laat staan schrijven op een forum. Het is toch maar een forum?

Desondanks ben ik altijd redelijk geweest en heb ik zelfs niet een seconde overwogen om hiervan bij de mods melding te maken. U mag blij zijn dat ik tegen een stootje kan. Ik ga dus ervan uit dat u niettemin normaal kunt blijven meedoen, maar leert u alstublieft van uw fouten en ... neem onze raad ter harte.
Maar als u kost wat kost bijvoorbeeld ontkent of zwijgt over de schandalige behandeling door de Hollanders van de voormalige Generaliteitslanden, dan beweer ik dat u, als Nederlander, symbolisch dood bent voor wat betreft uw historische kritische houding op dit punt en dat u de andere kant opkijkt wanneer dit onderwerp ter sprake komt.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 11:52.
Oud 23 juli 2009, 11:53   #227
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U neemt de andere forummers niet serieus als u denkt dat wij geen opbouwende kritiek kunnen verdragen.
u bent de enige Nederlander op dit forum die kritiek kan verdragen en niet om de 3 posts in scheldtirade's hervalt. Bij jou duurt het doorgaans een post of 6. Blijkbaar is dit opnieuw een zwaar mentaliteitsverschil maar ik beschouw het gedrag en de houding van bvb een spinoza als bijzonder arrogant, lomp en onbeschoft. Jij zult dit gedrag eerder als assertief en zelfverzekerd beschouwen vrees ik.

persoonlijk vind ik dat de Vlamingen hier bijzonder mild zijn tov de aanwezige Nederlanders. Als ik zie hoe neerbuigend, vernederend en denigrerend sommige zich opstellen tov alles wat Vlaanderen is dan zakt mijn broek af.

System wijst inderdaad op bepaalde historische gaten bij Nederlanders hier en dat neemt men niet in dank aan. je kunt een feitelijke discussie aangaan maar altijd weer hervallen Nederlanders in lomp gescheld.
racist, hater, allerlei belgencliché's en de bekende nazivergelijkingen worden op bijna elke pagina naar de kop vd vlamingen gesmeten.
wat verwacht ge eigenlijk?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 12:05   #228
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar als u kost wat kost bijvoorbeeld ontkent of zwijgt over de schandalige behandeling door de Hollanders van de voormalige Generaliteitslanden, dan beweer ik dat u, als Nederlander, symbolisch dood bent voor wat betreft uw historische kritische houding op dit punt en dat u de andere kant opkijkt wanneer dit onderwerp ter sprake komt.
Ik ontken de zaken niet zoals zij gelopen zijn. Het zou immers betekenen dat ik de geschiedenis geweld aandoe. Als u geholpen bent met excuses voor wat historische 'langenoten' u hebben aangedaan, dan bied ik u namens hen daarvoor mijn verontschuldigingen aan.

Noord-Brabant en Limburg behoorden immers ook tot de Generaliteitslanden en werden als 'katholieke gebieden' navenant behandeld. Daarover hoeft niemand, dus ook u niet, mij nog iets te vertellen. Maar dat u deze zaken zo explosief opblaast, stelt mij voor een raadsel. Alsof het u persoonlijk is aangedaan.

Mijn vader en grootvader hebben in de Tweede Wereldoorlog in jappenkampen in Nederlands-Indië gezeten. Hun is persoonlijk leed en buitensporig geweld aangedaan. Mijn vader was toen vijf jaar oud. Tien jaar geleden zijn mijn vader en ik naar Japan gegaan, de oude vijand. Mijn vader haat geen Japanners. Hij heeft goede relaties met hen gekregen

Het komt mij voor dat uw houding tegenover Nederland en zeker tegenover Nederlands-Vlaamse integratie voortkomt uit angst voor het verlies van zekerheden. Daarover kunnen wij gewoon praten, ook met Vlamingen die veel zelfverzekerder en vriendelijker overkomen.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 23 juli 2009 om 12:06.
Oud 23 juli 2009, 12:08   #229
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Mensen die zich constant focussen op deze onderwerpen, kunnen hier hun gal kwijt ,dan hoeven andere draadjes niet voortdurend hierover te gaan.

Willem I heeft veel goeds gedaan voor Vlaanderen.
De Oranjes vervullen hun taak in Nederland uistekend.
Hollanders hebben en belangrijke rol gespeeld, voor het behoud en huidige bestaan van het Nederlands.
Voor zover je die aaneenschakeling van verbasterde klinkers en gegorgel nog als Nederlands kunt bestempelen natuurlijk.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 12:08   #230
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het komt mij voor dat uw houding tegenover Nederland en zeker tegenover Nederlands-Vlaamse integratie voortkomt uit angst voor het verlies van zekerheden.
aangezien je geen psycholoog bent zou je het sieren dit soort betutteling achterwege te laten. jij bent geen suikeroom vd Vlaming.

Citaat:
Daarover kunnen wij gewoon praten, ook met Vlamingen die veel zelfverzekerder en vriendelijke overkomen.
je kunt niet op vriendelijkheid rekenen als je continu scheld of uit de hoogte doet. jij bent diegene die nu de vijandige toon zet.
maar aangezien ik besef dat jij dit niet eens door hebt, mentaliteitsverschil weet ge, ben ik er tot nu toe nooit over begonnen.
Oud 23 juli 2009, 12:09   #231
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
u bent de enige Nederlander op dit forum die kritiek kan verdragen en niet om de 3 posts in scheldtirade's hervalt. Bij jou duurt het doorgaans een post of 6. Blijkbaar is dit opnieuw een zwaar mentaliteitsverschil maar ik beschouw het gedrag en de houding van bvb een spinoza als bijzonder arrogant, lomp en onbeschoft. Jij zult dit gedrag eerder als assertief en zelfverzekerd beschouwen vrees ik.

persoonlijk vind ik dat de Vlamingen hier bijzonder mild zijn tov de aanwezige Nederlanders. Als ik zie hoe neerbuigend, vernederend en denigrerend sommige zich opstellen tov alles wat Vlaanderen is dan zakt mijn broek af.

System wijst inderdaad op bepaalde historische gaten bij Nederlanders hier en dat neemt men niet in dank aan. je kunt een feitelijke discussie aangaan maar altijd weer hervallen Nederlanders in lomp gescheld.
racist, hater, allerlei belgencliché's en de bekende nazivergelijkingen worden op bijna elke pagina naar de kop vd vlamingen gesmeten.
wat verwacht ge eigenlijk?
Zielige Vlamingen tegen boze Hollanders! Houd op, anders begin ik nog te huilen!
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 12:10   #232
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Zielige Vlamingen tegen boze Hollanders! Houd op, anders begin ik nog te huilen!
een beter praktijkvoorbeeld om mijn punt te verduidelijken had ik niet kunnen krijgen.
bedankt rotterdammer.
Oud 23 juli 2009, 12:20   #233
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontken de zaken niet zoals zij gelopen zijn. Het zou immers betekenen dat ik de geschiedenis geweld aandoe. Als u geholpen bent met excuses voor wat historische 'langenoten' u hebben aangedaan, dan bied ik u namens hen daarvoor mijn verontschuldigingen aan.

Noord-Brabant en Limburg behoorden immers ook tot de Generaliteitslanden en werden als 'katholieke gebieden' navenant behandeld. Daarover hoeft niemand, dus ook u niet, mij nog iets te vertellen. Maar dat u deze zaken zo explosief opblaast, stelt mij voor een raadsel. Alsof het u persoonlijk is aangedaan.

Mijn vader en grootvader hebben in de Tweede Wereldoorlog in jappenkampen in Nederlands-Indië gezeten. Hun is persoonlijk leed en buitensporig geweld aangedaan. Mijn vader was toen vijf jaar oud. Tien jaar geleden zijn mijn vader en ik naar Japan gegaan, de oude vijand. Mijn vader haat geen Japanners. Hij heeft goede relaties met hen gekregen

Het komt mij voor dat uw houding tegenover Nederland en zeker tegenover Nederlands-Vlaamse integratie voortkomt uit angst voor het verlies van zekerheden. Daarover kunnen wij gewoon praten, ook met Vlamingen die veel zelfverzekerder en vriendelijker overkomen.
Wees toch eens wat realistisch. Als de meerderheid van de bevolking een eenheid zou willen met Nederland, dan kan niemand dat tegenhouden. Zeker ik niet met mijn luttele bijdragen op dit forum. Dat is toch belachelijk. Maar de meerderheid van de bevolking wil dit niet. Bovendien doen de zogenaamde 'groot-nederlanders' er alles aan om toch te wijzen op de gelijkenissen tussen de Nederlanders en de Vlamingen. Zelfs in de geschiedenis zien ze parallellen die er maar weing zijn, zo goed als geen eigenlijk. Maar dat is geen probleem voor mij, ze doen maar. Maar ik wijs dan wel op de zeer grote verschillen tussen de twee die er dan ook effectief zijn . Zeker na meer dan 400 jaar scheiding. Een zogenaamde 'eenheid' die overigens slechts enkele decennia duurde en zeer vaag was. Maar dat is dan niet toegelaten blijkbaar. Want als men die dingen poneert, is men een 'afbreker'. Waarom zou u het privilegie mogen hebben om de gelijkenissen tussen de twee gebieden dik in de verf te zetten en ik niet van hetzelfde voorrecht zou mogen genieten om te duiden op de grote verschillen tussen de Nederlanders en de Vlamingen? Wat u mag , mag ik toch ook. Of niet?

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 12:36.
Oud 23 juli 2009, 12:28   #234
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
aangezien je geen psycholoog bent zou je het sieren dit soort betutteling achterwege te laten. jij bent geen suikeroom vd Vlaming.

je kunt niet op vriendelijkheid rekenen als je continu scheld of uit de hoogte doet. jij bent diegene die nu de vijandige toon zet.
maar aangezien ik besef dat jij dit niet eens door hebt, mentaliteitsverschil weet ge, ben ik er tot nu toe nooit over begonnen.
U hebt het bij het verkeerde eind. Ik ben niet degene die zich verlaagt tot ordinair gescheld. Ik dacht juist dat ik degene was die de regels van beleefdheid in acht neem. Iemand die 'uit de hoogte' doet, verlaagt zich niet tot gebral.

Ik zoek ook geen confrontatie, maar dialoog. Ik had oprecht niet van u noch van system zo'n massief verzet verwacht. Ik verwacht nochtans een gewone dialoog, maar ik heb u nimmer verleid tot een harde confrontatie. De vijandige toon zijn uw woorden. U zegt het zelf. Ik nodig u uit tot een normale dialoog. Geen ruzie. Dit is immers 'maar' een forum. Laat ons dus redelijk en nuchter blijven ...
Oud 23 juli 2009, 12:29   #235
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
een beter praktijkvoorbeeld om mijn punt te verduidelijken had ik niet kunnen krijgen.
bedankt rotterdammer.
Je bedoelt van lelijke Hollander ! Hahahaha!
Oud 23 juli 2009, 12:41   #236
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wees toch eens wat realistisch. Als de meerderheid van de bevolking een eenheid zou willen met Nederland, dan kan niemand dat tegenhouden. Zeker ik niet met mijn luttele bijdragen op dit forum. Dat is toch belachelijk. Maar de meerderheid van de bevolking wil dit niet. Bovendien doen de zogenaamde 'groot-nederlanders' er alles aan om toch te wijzen op de gelijkenissen tussen de Nederlanders en de Vlamingen. Zelfs in de geschiedenis zien ze parallellen die er maar weing zijn, zo goed als geen eigenlijk. Maar dat is geen probleem voor mij, ze doen maar. Maar ik wijs dan wel op de zeer grote verschillen tussen de twee die er dan ook effectief zijn . Zeker na meer dan 400 jaar scheiding. Een zogenaamde 'eenheid' die overigens slechts enkele decennia duurde en zeer vaag was. Maar dat is dan niet toegelaten blijkbaar. Want als men die dingen poneert, is men een 'afbreker'. Waarom zou u het privilegie mogen hebben om de gelijkenissen tussen de twee gebieden dik in de verf te zetten en ik niet van hetzelfde voorrecht zou mogen genieten om te duiden op de grote verschillen tussen de Nederlanders en de Vlamingen? Wat u mag , mag ik toch ook. Of niet?
Ik beluister uit uw toon eindelijk wat meer matiging. En dat is goed. Wij zijn elkaar dus op dit punt aan het naderen.

De Groot-Nederlanders, tot wie ik mijzelf uitdrukkelijk reken, zoeken niet alleen gemeenschappelijke gelijkenissen, maar ook verschillen en knelpunten om deze te bespreken en eventueel weg te nemen. Alles om ervoor te zorgen dat de Nederlands-Vlaamse relaties erop vooruitgaan. Dat gebeurt niet alleen hier op dit forum, maar ook bij particulieren, tussen verenigingen, bij intergemeentelijke en interprovinciale contacten, maar ook op het niveau van parlement en zelfs dat van de regeringen. Er is continu overleg gaande. Met een moeilijk woord noemen wij dat 'convergentie' (samenkomst). Wij deinzen niet ervoor terug de bakens van onze dagelijkse zekerheden zowel in Nederland als in Vlaanderen te verzetten. Daarmee roepen wij vanzelfsprekend geschrokken reacties op, en weer zowel in Nederland (hollandisten) als Vlaanderen (belgicisten en flaminganten). Dat is een politiek gegeven waarmee wij rekening houden en dat wij willen analyseren.

Uiteindelijk zult ook u niet ontkennen dat er dingen in België zijn gebeurd (zware politieke, nationale crisis) en nog staan te gebeuren. Dat is een feit waaraan men niet voorbij kan gaan en daarop lopen dan ook, zij het gechargeerd, vooruit.

Realisme, analyse, nuchterheid en pragmatisme zijn onze steekwoorden. Eng-nationalisme, romanticisme en bevlogenheid zijn ons ten enen male vreemd. Hollandisme, belgicisme, flamingantisme en wallingantisme zijn politieke factoren waarmee wij rekening moeten houden. Uit lijfsbehoud desnoods.
Oud 23 juli 2009, 12:49   #237
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U hebt het bij het verkeerde eind. Ik ben niet degene die zich verlaagt tot ordinair gescheld. Ik dacht juist dat ik degene was die de regels van beleefdheid in acht neem. Iemand die 'uit de hoogte' doet, verlaagt zich niet tot gebral.

Ik zoek ook geen confrontatie, maar dialoog. Ik had oprecht niet van u noch van system zo'n massief verzet verwacht. Ik verwacht nochtans een gewone dialoog, maar ik heb u nimmer verleid tot een harde confrontatie. De vijandige toon zijn uw woorden. U zegt het zelf. Ik nodig u uit tot een normale dialoog. Geen ruzie. Dit is immers 'maar' een forum. Laat ons dus redelijk en nuchter blijven ...
Tja, heer Niessen, men begint een goede discussie en het eindigt met ordinaire welles-nietes-ruzies en flauwe jij-bakken. Ik wist dat Nederlanders niet populair lagen bij de Belgen, maar maar met zoveel haat had ik niet gerekend. Jammer, want ik sta altijd open voor een dialoog en vooral goede argumenten. Ik vind echter nog steeds een Vlaams-Nederlandse samenwerking (ik zeg: samenwerking, geen Anschluss) een zinvolle en goede zaak, uw document een interessante Anhaltspunkt ook al ben ik het met de inhoud niet altijd eens. Misschien dat er in het jaar 2300, wanneer de Vlamingen de onderdrukking door de Hollanders een plaats hebben kunnen geven, en de tranen gedroogd zijn, verder gesproken kan worden.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 13:09.
Oud 23 juli 2009, 12:56   #238
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U niet neen, uw confrater destemeer.
Oud 23 juli 2009, 12:57   #239
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Tja, heer Niessen, men begint een goede discussie en het eindigt met ordinaire welles-nietes-ruzies en flauwe jij-bakken. Ik wist dat Nederlanders niet populair lagen Belgen zijn, maar maar met zoveel haat had ik ook niet gerekend. Jammer, want ik sta altijd open voor een dialoog en vooral goede argumenten. Ik vind echter nog steeds een Vlaams-Nederlandse samenwerking (ik zeg: waarneming, geen Anschluss) een zinvolle en goede zaak, uw document een interessante Anhaltspunkt ook al ben ik het met de inhoud niet altijd eens. Misschien dat er in het jaar 2300, wanneer de Vlamingen de onderdrukking door de Hollanders een plaats hebben kunnen geven, en de tranen gedroogd zijn, verder gesproken kan worden.
Bedankt voor uw aanvulling.

Desondanks blijf ik 'de nuchtere Nederlander' die geen kwaad in den zin heeft. Ik weet wie mijn makkers zijn en dat niet alle Belgen, Vlamingen, Nederlanders en Hollanders zo reageren, en dan druk ik mij politiek heel correct uit.
Oud 23 juli 2009, 13:01   #240
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U niet neen, uw confrater destemeer.
Wij hebben contact met elkaar. Weest u gerust.

Trouwens, nu u toch bij mij op het net komt ... Ik had Jantje vanmorgen in een breedvoerige reactie (mijn handelskenmerk misschien) u indirect een vraag gesteld of u te polsen bent voor een confederale oplossing binnen de Benelux.

Uw reactie graag!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be