![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tijd voor een Hollandermop :
Wat doet U als een Hollander in uw tuin rondspringt ? Herladen en opnieuw schieten ! |
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 11:46. |
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik ben zelf drie jaar geleden heel ziek geweest. Mijn ouders en mijn vrouw hebben enkele uren in angst gezeten omtrent mijn leven. En als ik zoiets lees, dan heb ik dus alle reden om erg bedroefd te zijn dat mensen het zelfs kunnen bedenken, laat staan schrijven op een forum. Het is toch maar een forum? Desondanks ben ik altijd redelijk geweest en heb ik zelfs niet een seconde overwogen om hiervan bij de mods melding te maken. U mag blij zijn dat ik tegen een stootje kan. Ik ga dus ervan uit dat u niettemin normaal kunt blijven meedoen, maar leert u alstublieft van uw fouten en ... neem onze raad ter harte. |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog eentje :
Wat doet U als U een Hollander uit uw kelder ziet komen ? De ketting korter maken ! |
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
b) uiteraard mag u kritiek hebben op wat dan ook, maar als u mijn bericht had gelezen dat gaat het om de manier waarop. Of begrijpt u geen Frans?
|
|
|
|
#226 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 11:52. |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
persoonlijk vind ik dat de Vlamingen hier bijzonder mild zijn tov de aanwezige Nederlanders. Als ik zie hoe neerbuigend, vernederend en denigrerend sommige zich opstellen tov alles wat Vlaanderen is dan zakt mijn broek af. System wijst inderdaad op bepaalde historische gaten bij Nederlanders hier en dat neemt men niet in dank aan. je kunt een feitelijke discussie aangaan maar altijd weer hervallen Nederlanders in lomp gescheld. racist, hater, allerlei belgencliché's en de bekende nazivergelijkingen worden op bijna elke pagina naar de kop vd vlamingen gesmeten. wat verwacht ge eigenlijk? |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Noord-Brabant en Limburg behoorden immers ook tot de Generaliteitslanden en werden als 'katholieke gebieden' navenant behandeld. Daarover hoeft niemand, dus ook u niet, mij nog iets te vertellen. Maar dat u deze zaken zo explosief opblaast, stelt mij voor een raadsel. Alsof het u persoonlijk is aangedaan. Mijn vader en grootvader hebben in de Tweede Wereldoorlog in jappenkampen in Nederlands-Indië gezeten. Hun is persoonlijk leed en buitensporig geweld aangedaan. Mijn vader was toen vijf jaar oud. Tien jaar geleden zijn mijn vader en ik naar Japan gegaan, de oude vijand. Mijn vader haat geen Japanners. Hij heeft goede relaties met hen gekregen Het komt mij voor dat uw houding tegenover Nederland en zeker tegenover Nederlands-Vlaamse integratie voortkomt uit angst voor het verlies van zekerheden. Daarover kunnen wij gewoon praten, ook met Vlamingen die veel zelfverzekerder en vriendelijker overkomen.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 23 juli 2009 om 12:06. |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#230 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
maar aangezien ik besef dat jij dit niet eens door hebt, mentaliteitsverschil weet ge, ben ik er tot nu toe nooit over begonnen. |
||
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 12:36. |
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik zoek ook geen confrontatie, maar dialoog. Ik had oprecht niet van u noch van system zo'n massief verzet verwacht. Ik verwacht nochtans een gewone dialoog, maar ik heb u nimmer verleid tot een harde confrontatie. De vijandige toon zijn uw woorden. U zegt het zelf. Ik nodig u uit tot een normale dialoog. Geen ruzie. Dit is immers 'maar' een forum. Laat ons dus redelijk en nuchter blijven ... |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De Groot-Nederlanders, tot wie ik mijzelf uitdrukkelijk reken, zoeken niet alleen gemeenschappelijke gelijkenissen, maar ook verschillen en knelpunten om deze te bespreken en eventueel weg te nemen. Alles om ervoor te zorgen dat de Nederlands-Vlaamse relaties erop vooruitgaan. Dat gebeurt niet alleen hier op dit forum, maar ook bij particulieren, tussen verenigingen, bij intergemeentelijke en interprovinciale contacten, maar ook op het niveau van parlement en zelfs dat van de regeringen. Er is continu overleg gaande. Met een moeilijk woord noemen wij dat 'convergentie' (samenkomst). Wij deinzen niet ervoor terug de bakens van onze dagelijkse zekerheden zowel in Nederland als in Vlaanderen te verzetten. Daarmee roepen wij vanzelfsprekend geschrokken reacties op, en weer zowel in Nederland (hollandisten) als Vlaanderen (belgicisten en flaminganten). Dat is een politiek gegeven waarmee wij rekening houden en dat wij willen analyseren. Uiteindelijk zult ook u niet ontkennen dat er dingen in België zijn gebeurd (zware politieke, nationale crisis) en nog staan te gebeuren. Dat is een feit waaraan men niet voorbij kan gaan en daarop lopen dan ook, zij het gechargeerd, vooruit. Realisme, analyse, nuchterheid en pragmatisme zijn onze steekwoorden. Eng-nationalisme, romanticisme en bevlogenheid zijn ons ten enen male vreemd. Hollandisme, belgicisme, flamingantisme en wallingantisme zijn politieke factoren waarmee wij rekening moeten houden. Uit lijfsbehoud desnoods. |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 13:09. |
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Desondanks blijf ik 'de nuchtere Nederlander' die geen kwaad in den zin heeft. Ik weet wie mijn makkers zijn en dat niet alle Belgen, Vlamingen, Nederlanders en Hollanders zo reageren, en dan druk ik mij politiek heel correct uit. |
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Europees Commissaris
|
Wij hebben contact met elkaar. Weest u gerust.
Trouwens, nu u toch bij mij op het net komt ... Ik had Jantje vanmorgen in een breedvoerige reactie (mijn handelskenmerk misschien) u indirect een vraag gesteld of u te polsen bent voor een confederale oplossing binnen de Benelux. Uw reactie graag! |
|
|
|