Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2009, 18:12   #101
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wel integendeel. U bent het levende (nou ja) bewijs dat de UVRM noch de EVRM werkelijk 'universeel' zijn.
Wat is werkelijk universeel en waarom moet het tussen aanhalingstekens staan?

En waarom zou ik "het levende (nou ja) bewijs" zijn van hetgeen ik precies betwist?
Citaat:
Maar daar ging het helemaal niet om. De energie die u steekt in geraaskal zou u beter gebruiken om te trachten bij de zaak te blijven, het is niet de eerste keer dat u serieus uitschuift in deze draad.
Ik schuif niet uit. Ik trek alleen jouw ideeën in het absurde, om zo de (on)geldigheid ervan te testen.

Een idee (in filosofische zin) is universeel geldig of ze is geen idee, dus ook in het absurde of het extreme. Natuurlijk ambeteert het je dat ik jouw "ideeën" op de rooster leg, omdat ze amper doordacht of gestaafd zijn.

Een beetje "idee" is dus geen idee.

Citaat:
Inderdaad. De vraag was: HOE gaat u dat doen? (een vraag overigens waar ook uw speelkameraadje Metternich geen raad mee weet)
Dat heb ik al gezegd. Vandaar mijn ludieke verwijzing naar die grote paarse strik eromheen.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 18:13   #102
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik vind trouwens dat Nestor Burma zijn eigen draad verdient bij "Forummer van de Week".

Maar dit even terzijde.
Dat zou niets extra bijdragen, maar toch bedankt.
Oud 22 juli 2009, 18:14   #103
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerder de Bassij dan de SA.
Reactionair!
Oud 22 juli 2009, 18:14   #104
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij kan het op geen enkele manier weerleggen. Leuke patstelling hé
Laat dat alstublieft niet het hoogst haalbare voor extreem-links en extreem-rechts zijn.
Oud 22 juli 2009, 18:16   #105
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Fair enough.
Een soort Franse Basij-militie. Per definitie klandestien dus? Zal le président er weet van hebben? Europa? Wie geeft de militie orders? Door wie wordt ze bewapend? Hoe zit het met de logistiek? Hoe zal worden gereageerd op het verzet dat ongetwijfeld zal volgen, (men zal zich immers niet zomaar laten deporteren)? enzovoort...
De discussie is ontspoord en Metternich zal zich vastrijden.
Het is tijd om te resetten.
Oud 22 juli 2009, 20:40   #106
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
De discussie is ontspoord en Metternich zal zich vastrijden.
Het is tijd om te resetten.
Metternich heeft vooral geen zin om degelijk te antwoorden op mensen die toch niet luisteren omdat de woorden van "de verkeerde" komen. Met drosophila discussiëren is zoals met mijn muren praten.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 22:11   #107
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ouders en de pubertjes waar het mee mis loopt keihard aanpakken.

* Niet op de schoolbanken: alle uitkeringen geschrapt voor de hele familie. Wedden dat ze hun jeugd dan wel rap onder controle zullen brengen...
In België is er geen schoolplicht. Als ze hun kinderen uitschrijven en zelf les gaan geven kan je ze niets doen. En dan nog, wat als die familie geen uitkeringen ontvangt?

Citaat:
* Effectief oppakken van dat crapuul en hun / hun ouders de schade laten vergoeden.
De gevangenissen zitten vol.
Oud 22 juli 2009, 22:26   #108
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Metternich heeft vooral geen zin om degelijk te antwoorden op mensen die toch niet luisteren omdat de woorden van "de verkeerde" komen. Met drosophila discussiëren is zoals met mijn muren praten.
De patstelling was met An Arkos. Drosophila kun je zo wegblazen, maar ook An Arkos is te kraken.
Oud 22 juli 2009, 23:20   #109
Metternich

Standaard

Citaat:
De patstelling was met An Arkos
Hoera, ik ben terug mee.

Oud 23 juli 2009, 00:39   #110
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoera, ik ben terug mee.
Mijn gok: de discussie gaat uitdoven nu.
Oud 23 juli 2009, 03:34   #111
Metternich

Standaard

Citaat:
Mijn gok: de discussie gaat uitdoven nu.
Zodra radicaal-rechtsen niet voldoen aan het stereotype beeld gebeurt dat wel vaker.

Oud 23 juli 2009, 12:44   #112
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De massale instroom en verdere regularisering van illegale vreemdelingen zal alleen maar de rechterzijde een argument geven om onze sociale stelsels af te schaffen; nep-links zal aldus medeplichtig zijn aan de sociale implosie.

Geen enkele arbeider zou ermee instemmen in volkseconomie om zijn eigen arbeidsconcurrenten in te voeren (of i.c. te regulariseren). Een economie zonder kapitalisme, en dus zonder internationaliserende tendesen, zal een economie zonder immigratie zijn. Zo'n streven is moeilijk, maar niet onmogelijk.
Bon, dit pik ik er effen tussenuit.
Je hebt een punt, massale immigratie heeft als gevolg dat immigranten uitgebuit worden (zeker als ze illegaal zijn) en dat de lonen van lokale werknemers verlaagd worden.
Dit is een mechanisme waar liberalen waarschijnlijk best blij mee zijn, hoewel nog liever een puur economische migratie willen, buitenlanders komen hier werken in knelpuntberoepen, en als hun werk gedaan is, mogen ze het terug aftrappen naar hun land van herkomst.

Bon, je hebt dus een probleem met migratie omdat de bazen ervan profiteren? Daar ben ik het mee eens, maar wat is je oplossing dan? Alle migranten terugsturen? Dit is ten eerste onmogelijk, je ontketent gewoon een burgeroorlog, en, nog belangrijker, het is compleet walgelijk en onethisch om ongewensten gewoon weg te sturen.

Daarbovenop, door je redenering breek je de solidariteit van de werkende klasse. In plaats van samen met migranten tegen de bazen en de staat te strijden, zet je de autochtone en de allochtone werkende klasse tegen elkaar op, en wie wint er in zo'n geval?

Maar ja, jij denkt liever in termen van volkeren.
Oud 23 juli 2009, 14:32   #113
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is werkelijk universeel en waarom moet het tussen aanhalingstekens staan?
En waarom zou ik "het levende (nou ja) bewijs" zijn van hetgeen ik precies betwist?
Het is alleen maar de intentie van de UVRM om universeel geldig te zijn (preambule: een "gemeenschappelijk door alle volkeren en alle naties te bereiken ideaal"). Indien ik één persoon vind die ze niet onderschrijft, dan zijn ze niet universeel (vandaar de aanhalingstekens). Die persoon had ik gevonden: u.
Samengevat: ik gaf u gelijk. En u besefte het niet eens Leer eerst eens begrijpend lezen, alvorens te pochen dat u mij gaat "wegblazen").

Citaat:
Ik schuif niet uit. Ik trek alleen jouw ideeën in het absurde, om zo de (on)geldigheid ervan te testen.

Een idee (in filosofische zin) is universeel geldig of ze is geen idee, dus ook in het absurde of het extreme. Natuurlijk ambeteert het je dat ik jouw "ideeën" op de rooster leg, omdat ze amper doordacht of gestaafd zijn.

Een beetje "idee" is dus geen idee.
U had zich de moeite kunnen besparen, want ik had het niet eens over een "idee". Ik vernoemde de Mensenrechten alleen maar omdat zij gedragen worden (althans in theorie) door de sociaal-liberale machthebbers in Europa in Frankrijk, in het kader van de vraag hoe u die machthebbers tot deportatie van hun eigen burgers ziet overgaan.
Een goed verstaander had dat wel begrepen. U nu ook, hopelijk.

(zielig hoe u zich vergaloppeert en met een niet ter zake doende woordenbrij - "sancro-sancte", "globalistische priesterklasse", zels "manicheïsme"; heeft ons studentje dit jaar enkele moeilijke woordjes geleerd - terwijl ik het niet eens over de Mensenrechten per se had!)

Citaat:
Dat heb ik al gezegd. Vandaar mijn ludieke verwijzing naar die grote paarse strik eromheen.
Neen, dat hebt u helemaal niet gezegd. U weigert te antwoorden op een nochtans eenvoudige, concrete vraag. Toen het u te heet werd riep u zelfs op om te resetten.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 14:37   #114
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zó moeilijk zijn de vragen nochtans niet:
Citaat:
Fair enough.
Een soort Franse Basij-militie. Per definitie klandestien dus? Zal le président er weet van hebben? Europa? Wie geeft de militie orders? Door wie wordt ze bewapend? Hoe zit het met de logistiek? Hoe zal worden gereageerd op het verzet dat ongetwijfeld zal volgen, (men zal zich immers niet zomaar laten deporteren)? enzovoort...
Maar bon, dat onvermogen past volledig in het stereotiepe beeld van de radicaal-rechtse pseudo's, hier op politics.be
Oud 23 juli 2009, 16:39   #115
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
O, ik luister wel degelijk hoor, maar kennelijk mág u niet meer reageren van Nestorke. En die muren van u, stellen die ook pertinente vragen?
Oud 23 juli 2009, 17:01   #116
Metternich

Standaard

Citaat:
Wat ben je toch een grapjas.

Oud 23 juli 2009, 17:23   #117
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Vrij vertaald betekent het in brand steken van die autos op de nationale feestdag.... "Jullie Decadente Westerse cultuur zal branden"
Oud 24 juli 2009, 14:05   #118
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is alleen maar de intentie van de UVRM om universeel geldig te zijn (preambule: een "gemeenschappelijk door alle volkeren en alle naties te bereiken ideaal"). Indien ik één persoon vind die ze niet onderschrijft, dan zijn ze niet universeel (vandaar de aanhalingstekens). Die persoon had ik gevonden: u.
Samengevat: ik gaf u gelijk. En u besefte het niet eens Leer eerst eens begrijpend lezen, alvorens te pochen dat u mij gaat "wegblazen").
Het UVRM is gevaarlijk speelgoed voor zwakke geesten als jij. De bedenkers ervan weten wel hoe ze zich ervan moeten bedienen, jij niet.
Citaat:
U had zich de moeite kunnen besparen, want ik had het niet eens over een "idee". Ik vernoemde de Mensenrechten alleen maar omdat zij gedragen worden (althans in theorie) door de sociaal-liberale machthebbers in Europa in Frankrijk, in het kader van de vraag hoe u die machthebbers tot deportatie van hun eigen burgers ziet overgaan.
Er zit alweer een tegenstrijdigheid in: waarom zou het recht van die machthebbers hen verhinderen om iets doen?
Citaat:
Een goed verstaander had dat wel begrepen. U nu ook, hopelijk.
Een goede verstaander verstaat onder natuurrecht NATUURrecht, niet drosophila's recht.
Citaat:
(zielig hoe u zich vergaloppeert en met een niet ter zake doende woordenbrij - "sancro-sancte", "globalistische priesterklasse", zels "manicheïsme"; heeft ons studentje dit jaar enkele moeilijke woordjes geleerd - terwijl ik het niet eens over de Mensenrechten per se had!
Enkele citaten over het UVRM:

“in kiem het concept van een echte wereldregering” (Jean Daniel);
“de religie van de mensheid” (Nadine Gordimer);
“een seculiere wereldgodsdienst” (Elie Wiesel);
“de meest recente van onze burgerlijke religies, de ziel van een zielloze wereld” (Régis Debray).

Je moet je staart dus niet intrekken. Daarom heb ik ook gezegd dat je de consequenties van natuurrecht niet begrijpt.
Citaat:
Neen, dat hebt u helemaal niet gezegd. U weigert te antwoorden op een nochtans eenvoudige, concrete vraag. Toen het u te heet werd riep u zelfs op om te resetten.
Voor de elvendertigste keer: ik heb al geantwoord. Door een deel van de macht ervan te overtuigen en tegen een ander deel van de macht uit te spelen.
Oud 24 juli 2009, 14:39   #119
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Bon, dit pik ik er effen tussenuit.
Je hebt een punt, massale immigratie heeft als gevolg dat immigranten uitgebuit worden (zeker als ze illegaal zijn) en dat de lonen van lokale werknemers verlaagd worden.
Dit is een mechanisme waar liberalen waarschijnlijk best blij mee zijn, hoewel nog liever een puur economische migratie willen, buitenlanders komen hier werken in knelpuntberoepen, en als hun werk gedaan is, mogen ze het terug aftrappen naar hun land van herkomst.
Akkoord.

In Zweden is het nu al zo dat als een vacature binnen 10 dagen niet ingevuld raakt, een illegaal gekozen mag worden.

De enige reden waarom er knelpuntberoepen zijn, is omdat de lonen voor die beroepen te laag zijn, niet omdat niemand anders dat werk zou willen doen.
Citaat:
Bon, je hebt dus een probleem met migratie omdat de bazen ervan profiteren? Daar ben ik het mee eens, maar wat is je oplossing dan? Alle migranten terugsturen? Dit is ten eerste onmogelijk, je ontketent gewoon een burgeroorlog, en, nog belangrijker, het is compleet walgelijk en onethisch om ongewensten gewoon weg te sturen.
Ik denk dat we zonder remigratie juist naar een burgeroorlog gaan. Je ziet het ook in de banlieues van Frankrijk, in de favela's van Brazilië, enz.

In Molenbeek is 40% van de allochtonen werkloos, en het ergste van de crisis moet nog komen. Het staat in de sterren geschreven dat ons sociale systeem onbetaalbaar zal worden. En dan zal de sociale implosie volgen... Dat is waar de internationalisering van het kapitalisme op aanstuurt: niet remigratie, maar sociale implosie.

Citaat:
Daarbovenop, door je redenering breek je de solidariteit van de werkende klasse. In plaats van samen met migranten tegen de bazen en de staat te strijden, zet je de autochtone en de allochtone werkende klasse tegen elkaar op, en wie wint er in zo'n geval?
De heersende klasse is geen homogeen geheel. Als je geen deel van die heersende klasse onder nieuwe voorwaarden met het volk tot een gemeenschap verbindt, dan zullen het eigen volk, zijn (nationale) elites én de gastarbeiders verliezen bij de sociale implosie.

Ik weet niet wat we te winnen hebben bij een nieuwe proletarisering, bij een duale en multiraciale maatschappij naar het bankroete Amerikaanse model.
Citaat:
Maar ja, jij denkt liever in termen van volkeren.
Internationale kapitalisten denken liever in termen van mensheid.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 24 juli 2009 om 14:42.
Oud 24 juli 2009, 17:39   #120
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord.

In Zweden is het nu al zo dat als een vacature binnen 10 dagen niet ingevuld raakt, een illegaal gekozen mag worden.

De enige reden waarom er knelpuntberoepen zijn, is omdat de lonen voor die beroepen te laag zijn, niet omdat niemand anders dat werk zou willen doen.

Ik denk dat we zonder remigratie juist naar een burgeroorlog gaan. Je ziet het ook in de banlieues van Frankrijk, in de favela's van Brazilië, enz.

In Molenbeek is 40% van de allochtonen werkloos, en het ergste van de crisis moet nog komen. Het staat in de sterren geschreven dat ons sociale systeem onbetaalbaar zal worden. En dan zal de sociale implosie volgen... Dat is waar de internationalisering van het kapitalisme op aanstuurt: niet remigratie, maar sociale implosie.
Het blijft me verbazen, je maakt best rake analyses, maar je voorstellen gaan compleet de verkeerde kant op.
Er bestaat inderdaad een reëel gevaar van een 'rassenoorlog' in West-Europa, maar jij behoort daarbij tot het probleem! Jij bent één van diegenen die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet op basis van afkomst, onder andere door je voorstel van deportatie van migranten.
Nu gaat het om een sluimerend conflict, als je massaal 'vreemdelingen' begint te deporteren, mensen die hier geboren en getogen zijn, dan barst het conflict volledig open. En ik denk niet dat er dan nog veel fut zal zijn om sociale verworvenheden te verdedigen.

Citaat:
De heersende klasse is geen homogeen geheel. Als je geen deel van die heersende klasse onder nieuwe voorwaarden met het volk tot een gemeenschap verbindt, dan zullen het eigen volk, zijn (nationale) elites én de gastarbeiders verliezen bij de sociale implosie.
Dat de elites zullen verliezen zou me sterk verbazen. En samenwerken met de heersende klasse? Dan geef je de sociale strijd op in ruil voor de belofte dat je baas je niet te hard zal laten werken en je genoeg zal betalen. Oja, en misschien krijg je wel een bevoorrechte positie in een overlegcomité tussen bazen en werknemers, in het Engels noemen ze dat een sellout.

Citaat:
Ik weet niet wat we te winnen hebben bij een nieuwe proletarisering, bij een duale en multiraciale maatschappij naar het bankroete Amerikaanse model.
We leven al sinds het begin der tijden in een multiraciale maatschappij, geïsoleerde samenlevingen/geslachten verzwakken en sterven uit.

Citaat:
Internationale kapitalisten denken liever in termen van mensheid.
En je moet dus in alles exact het tegenovergestelde zijn van de kapitalisten?
Alles wat zij doen en denken is per definitie slecht?
Beetje simplistisch.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 24 juli 2009 om 17:40.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be