![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
jij hebt, vanuit je Nederlandse mentaliteit, niet door dat er in Vlaanderen andere omgangsvormen gelden dan in Nederland. Misschien heb je het wel door en vertik je het om hiermee rekening te houden, maar dit maakt het enkel nog erger de negatieve reacties aan jouw adres heb je enkel aan jezelf te danken |
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
ik ben een Vlaming maar ik heb nochtans geen 'hollander'haat. |
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Jullie document is leuk en aardig en onsympathiek sta ik er niet tegenover, maar eigenlijk denk ik: wat moeten wij, Hollanders, met al die ouwe Vlaamse/Belgische rotzooi eigenlijk? Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 21:10. |
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Europees Commissaris
|
Spinoza is niet aan het liegen. Ik heb het met mijn eigen ogen genoeg gezien dat er een soort wij-zij-gevoel bestaat tegenover Nederlanders in Vlaanderen. Men is nog vrij grillig tegenover onze noorderburen dat ironisch gezien nogal vreemd is in Nederland zelf. Men spreekt over lange tenen, maar het is echter omgekeerd, een Vlaming is sneller geneigd zijn land te verdedigen (vaak zo verre gaand en absurd dat het in zijn nadeel werkt, omdat het isolatie in de hand werkt).
Laten we zeggen dat we een stugger volkje zijn en dat je erg tegen een stootje moet kunnen om in ons land te vertoeven. Een onschuldige Belgenmop kan sommige Vlamingen al aangevallen voelen, terwijl een Nederlander in het algemeen lacht met de meeste karikaturen over hem. Vlamingen zijn zich soms niet bewust dat ze zelf vaak botter zijn tegenover Nederlanders dat omgekeerd, en dan zien ze direct hun bewijs dat Nederlanders 'kleinzerig' zouden zijn indien iemand het gewaagt kritiek te geven. Ik moet zelfs oppassen om geen 'ga in Holland wonen, maar daar ben je kleine Vlaming' naar me toe geslingerd te krijgen. Je ziet het minderwaardigheidscomplex er gewoon afdruipen. Vergeet echter niet dat er geen patent bestaat op de 'Vlaamse mentaliteit'. Ik ben zelf ook een Vlaming en ben het stellig met je oneens.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juli 2009 om 21:14. |
|
|
|
|
|
#285 |
|
Banneling
|
Niemand heeft hier Hollanderhaat. U echter, hebt wel een tendens tot Walenhaat. Zelfs uw medestanders hebben u daar al op gewezen.
Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 21:10. |
|
|
|
|
|
#286 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Veel Vlamingen zouden hun ziel eerder aan den duvel dan aan den Ollander verkopen, daar ben ik zeker van. Ook wanneer U, met uw superieure glimlachje op het zelfgenoegzame, halfgoddelijke gelaat anders zou beweren. Alles leugens....
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 21:12. |
|
|
|
|
|
#288 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dit is gewoon je huisstijl Spinoza. jij vindt dit dus normaal taalgebruik en ik niet. Ben je nu echt zo stomverbaast indien je negatieve reacties krijgt? zijn reacties op jouw huisstijl dan een bewijs van racisme? ik dacht het niet. |
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Haat tegen welke bevolkingsgroep dan ook is volstrekt verwerpelijk. Of dat nu een Vlaming of Hollander tegen alles Franstalig is, of een Vlaming die fulmineert tegen iedereen die de "g" uitspreekt alsof hij een wc aan het ontstoppen is.
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Welnu, moogt dit allemaal over mij zeggen. Ikzelf zal u nooit beschuldigen een 'Belgenhater' te zijn. De gedachten zijn vrij, ook als zijn ze scherp geformuleerd. Dat is nu eenmaal ook het 'Zuiden'. Wij stappen er veel lichter overheen. Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 21:19. |
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Europees Commissaris
|
Die Calimero die zich op voorhand het slachtoffer voelt van de 'Hollander', die voelt zich minderwaardig, beste, niet omgekeerd.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juli 2009 om 21:21. |
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
een gelovige die mij het, in zijn ogen, meest erge verwijt en voor de voeten werpt. maar blijkbaar is deze stijl normaal in Nederland en beseft men totaal niet meer wat men zegt. Laatst gewijzigd door 1207 : 23 juli 2009 om 21:19. |
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 21:18. |
|
|
|
|
|
|
#296 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#298 | |
|
|
Citaat:
en dat zijn ze allemaal: rede? ze willen België behouden om zo verder profijt te blijven halen. maar ja, als ze geen profijt meer uit België kunnen halen, blazen ze zelf België op. Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 juli 2009 om 21:23. |
|
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
jij kunt gewoon geen weerwoord verdragen. je wentelt jezelf in je eigen grote gelijk en iedereen die het niet met je eens is moet verbaal afgemaakt worden. |
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
Banneling
|
|
|