Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 21:21   #301
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
een gelovige die mij het, in zijn ogen, meest erge verwijt en voor de voeten werpt. maar blijkbaar is deze stijl normaal in Nederland en beseft men totaal niet meer wat men zegt.
Weer een typisch staaltje van morele superieuriteit, die alle discussie in de weg staat.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:24   #302
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Ik schrijf over VEEL Vlamingen en NIET over ALLE Vlamingen. Wie de schoen passe....
uiteraard heb je het oa over mij, Henri en System. Mensen kunnen weldegelijk tussen de regels lezen en dit soort vluchtgedrag en goedkoop semantisch gezeik kan ik maar matig appreciëren.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:27   #303
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U, omdat u op een onredelijke wijze genelariseert. Weer een typische Jij-bak van System... de methode begint een beetje goedkoop en vooral voorspelbaar te worden!
Als u zegt dat ik een leugenaar ben, dan mag ik u er toch op wijzen dat u verkeerd bezig bent. Of niet? Maar daarom ga ik u nog geen Belgenhater noemen, zoals velen van uw acolieten doen door ons 'hollandhaters' te noemen. Ik denk dat veel van het probleem te herleiden is tot het feit dat u Nederlanders uzelf véél te véél au serieux nemen. En dat is nooit goed, want dan stelt men zich zeer kwetsbaar op en begint men veel te snel met grote woorden te zwaaien zoals 'racist', 'hater', 'leugenaar' en dergelijke. Kom wat meer met de voeten op te grond. Nederland is maar een gewoon land, zoals vele landen op deze aardbol. En België is een gewoon land, zoals vele landen op deze aardbol. Alleen, wij beseffen het, u niet altijd.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 21:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:27   #304
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weer een typisch staaltje van morele superieuriteit, die alle discussie in de weg staat.
en nog een voorbeeld
ik wijs er gewoon op dat oa jij en spinoza bepaalde omgangsvormen hanteren die hier niet geapprecieerd worden en toch blijf je volharden in de boosheid.
kun je de confrontatie met je eigen berichten niet aan Rotterdammer?
Oud 23 juli 2009, 21:28   #305
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat niet om Vlamingen.
jij kunt gewoon geen weerwoord verdragen. je wentelt jezelf in je eigen grote gelijk en iedereen die het niet met je eens is moet verbaal afgemaakt worden.
Hoezo kan ik geen weerwoord verdragen? Denk je nou echt dat mijn oordeel in deze wordt gevormd door dat handjevol mensen hier op dit forum? Ik heb jarenlang getracht om aardig gevonden te worden door Vlamingen. En toch heb ik in die tijd talrijke negatieve reacties gekregen zonder enige aanleiding, puur om mijn Nederlander-zijn. In het begin heb ik mezelf ook wijsgemaakt dat het mischien aan mij lag. Maar daar trap ik niet meer in. Al snel bleek namelijk dat ook andere Nederlanders met datzelfde Vlaamse wangedrag geconfronteerd werden. Af en toe was ik het zo zat dat ik maar deed alsof ik een niet-Nederlander was door Engels te praten. Gek genoeg hielp dat wel. Toen werd ik wel normaal behandeld.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:30   #306
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik voel me het slachtoffer van niemand. Ik zeg gewoon wat ik denk.
Ik heb nu eenmaal als slechter kantje van ons volk opgemerkt dat men zich nogal snel aangevallen voelt om het minste. Ik heb Vlamingen ontmoet die zich al geminacht voelden als er een onschuldige Belgenmop wordt gehanteerd. Omgekeerd kom ik het amper tegen, daar wordt gewoon zelfs gelachen met een vurilente afkeer voor Nederland zonder ironie.
Als Vlaming heb ik geen contract getekend dat ik alle Vlamingen ten allen koste verdedigen zou tegenover een denkbeeldig Nederlands blok. Ik ben geen slaaf hiervan, ik kies mijn vrienden in Vlaanderen én in Nederland en heb mijn tegenstanders in beide landen.

Trouwens, ik heb zelf de evolutie gezien van een persoon met een Nederlands accent die puur daardoor afgesloten werd van de groep (mijn vroegere middelbare school). Ik ben zelf, in Nederland, NOOIT zo brutaal behandeld geweest, ook niet als ik 'gij' hanteerde. Hoe komt dat?
Het is gewoon zo, Nederlanders zien Vlamingen liever dan Vlamingen Nederlanders. Het heeft te maken met onze opvoeding, ons onderwijs, onze hedendaagse cultuur, enz... denk ik.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juli 2009 om 21:34.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:33   #307
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik heb nu eenmaal als slechter kantje van ons volk opgemerkt dat men zich nogal snel aangevallen voelt om het minste. Ik heb Vlamingen ontmoet die zich al geminacht voelden als er een onschuldige Belgenmop wordt gehanteerd. Omgekeerd kom ik het amper tegen, daar wordt gewoon zelfs gelachen met een vurilente afkeer voor Nederland zonder ironie.
Als Vlaming heb ik geen contract getekend dat ik alle Vlamingen ten allen koste verdedigen zou tegenover een denkbeeldig Nederlands blok. Ik ben geen slaaf hiervan, ik kies mijn vrienden in Vlaanderen én in Nederland en heb mijn tegenstanders in beide landen.

Trouwens, ik heb zelf de evolutie gezien van een persoon met een Nederlands accent die puur daardoor afgesloten werd van de groep (mijn vroegere middelbare school). Ik ben zelf, in Nederland, NOOIT zo brutaal behandeld geweest, ook niet als ik 'gij' hanteerde. Hoe komt dat?
en die tegenstanders zijn kleiner dan men denkt.

die nederlanderhaters of vlaminghaters zijn gewoon mensen met een grote mond en weinig verstand.
echt b(r)ullebakken.

een normale Nederlander en Vlaming hebben niets tegen mekaar.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 juli 2009 om 21:34.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:34   #308
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik wijs er gewoon op dat oa jij en spinoza bepaalde omgangsvormen hanteren die hier niet geapprecieerd worden en toch blijf je volharden in de boosheid.
Het gaat helemaal niet om mij, of de reacties op mij. Mijn zus werkt in Brussel. Op haar eerste werkdag hing ze 's avonds bijna huilend aan de telefoon. De Vlamingen op haar werk hadden bijna de hele dag op haar ingehakt. De hele dag ging het over wat er allemaal niet deugde aan Nederlanders. Ga je mij vertellen dat dat ook aan haar omgangvormen ligt? Zij is zo'n beetje de liefste persoon die ik ken. Je moet jezelf niet wijsmaken dat die grenzeloze onbeschoftheid van jullie Vlamingen tegenover Nederlanders ook maar enigszins is geprovoceerd.
Oud 23 juli 2009, 21:35   #309
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het is gewoon zo, Nederlanders zien Vlamingen liever dan Vlamingen Nederlanders. Het heeft te maken met onze opvoeding, ons onderwijs, onze hedendaagse cultuur, enz... denk ik.
ons onderwijs.
in onze geschiedenisboeken staat dat Nederlanders slechte mensen zijn.

een klein deel pakt dat altijd letterlijk op.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 juli 2009 om 21:36.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:36   #310
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel Vlamingen zouden hun ziel eerder aan den duvel dan aan den Ollander verkopen, daar ben ik zeker van. Ook wanneer U, met uw superieure glimlachje op het zelfgenoegzame, halfgoddelijke gelaat anders zou beweren. Alles leugens....
Dat is ook een van die kenmerken van de Belgicistische Ollanderhaat: hij is zo ingeburgerd in het dagelijkse leven van de verbelziekte Vlaming en zo gemeengoed geworden dat men zich dikwijls gewoon niet meer bewust is van de hatelijkheden die men poneert en het kwetsende karakter ervan.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:39   #311
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is ook een van die kenmerken van de Belgicistische Ollanderhaat: hij is zo ingeburgerd in het dagelijkse leven van de verbelziekte Vlaming en zo gemeengoed geworden dat men zich dikwijls gewoon niet meer bewust is van de hatelijkheden die men poneert en het kwetsende karakter ervan.
Het is dan ook zeer moeilijk om genuanceerd te blijven, en voor ogen te houden dat niet alle Vlamingen zo zijn. Ik merk bij mezelf wel dat ik in de loop der jaren steeds minder verdraagzaam ben geworden voor dat soort gedrag. Vroeger lachte ik het vaker weg. Maar af en toe bekruipt me echt het gevoel dat de Vlamingen het dichtst in de buurt komen van wat men als vijand zou omschrijven.
Oud 23 juli 2009, 21:41   #312
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het is dan ook zeer moeilijk om genuanceerd te blijven, en voor ogen te houden dat niet alle Vlamingen zo zijn. Ik merk bij mezelf wel dat ik in de loop der jaren steeds minder verdraagzaam ben geworden voor dat soort gedrag. Vroeger lachte ik het vaker weg. Maar af en toe bekruipt me echt het gevoel dat de Vlamingen het dichtst in de buurt komen van wat men als vijand zou omschrijven.
Niet doen. Altijd verdraagzaam blijven.
Oud 23 juli 2009, 21:49   #313
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet doen. Altijd verdraagzaam blijven.
Stel het goede voorbeeld en neem het morele hogegrond, want oog om oog maakt de wereld blind. Ik kan het eigenlijk niet meer met u eens zijn, system. Dat gaat niet alleen over Vlamingen vs Nederlanders of Flaminganten vs Belgicisten, maar over alles.
Maar ja, ook op dit forum reageert men ook wel eens verzuurd op humoristische boutades, bij tijden. Dat gaat met ups en downs.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juli 2009 om 22:00.
Oud 23 juli 2009, 22:03   #314
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel het goede voorbeeld en neem het morele hogegrond, want oog om oog maakt de wereld blind. Ik kan het eigenlijk niet meer met u eens zijn, system. Dat gaat niet alleen over Vlamingen vs Nederlanders of Flaminganten vs Belgicisten, maar over alles.
Maar ja, ook op dit forum reageert men ook wel eens verzuurd op humoristische boutades, bij tijden. Dat gaat met ups en downs.
Bent u het wel ooit met me eens geweest? Dat zou u zich eerst moeten afvragen. En ik hoef daar natuurlijk geen antwoord op. Een gewetensonderzoek dient immers discreet te zijn.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 22:03.
Oud 23 juli 2009, 22:09   #315
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bent u het wel ooit met me eens geweest?
Natuurlijk wel, ik ben minder een slaaf van mijn eigen gelijk of dat van mijn medestanders dan u denkt. De manier waarop een mening verkondigd wordt is dan ook meestal de trigger van een door-de-bochtse benadering die ik bij tijden tentoonspreid, maar ik lok uiteraard zelf ook wel wat uit.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juli 2009 om 22:18.
Oud 23 juli 2009, 22:23   #316
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Franstaligenhaat als je dat liever hebt.
tegen de Franstaligen, niet de gewone Waalse bevolking.
Komaan Shadow, waarom spreek je jezelf hier tegen ?

Heb je daarom hun taal geleerd, alleen om hen af te kakken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 22:24   #317
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
met de Franstaligen bedoel ik de Franstalige politici in Wallonië.
en dat zijn ze allemaal: rede? ze willen België behouden om zo verder profijt te blijven halen.

maar ja, als ze geen profijt meer uit België kunnen halen, blazen ze zelf België op.
Geen reden om alle Walen af te kakken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 22:36   #318
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
geef nu eens een voorbeeld van wat er zo kwetsend is?
Oud 23 juli 2009, 22:38   #319
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geef nu eens een voorbeeld van wat er zo kwetsend is?
Lees misschien eens de doorsnee post van Henri op dit forum.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 22:42   #320
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees misschien eens de doorsnee post van Henri op dit forum.
ja lap.
ik vraag een concreet voorbeeld. als vlamingen zo diepkwetsend zijn kan het toch niet zo moeilijk zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be