Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2009, 19:24   #321
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Na dejohan heb ik ook al firestone op mijn negeerlijst gekieperd doch dit terzijde.Er zijn geen geleidelijke overgangen .
http://www.creationevolution.net/evolutie_paard.htm

Ik vrees dat The Syndrome nog opgescheept zit met een paar verwrongen denkbeelden, die zijn oordeel vertroebelen uit de glorietijd van het autoritaire katholicisme. Toen was het ook van zwijgen en ja-knikken voor meneer pastoor. En tsjeef stemmen of anders de eeuwige verdoemenis.
Oud 24 juli 2009, 20:27   #322
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen geleidelijke overgangen .
http://www.creationevolution.net/evolutie_paard.htm
Je kan moeilijk van alle tussenvormen fosielen verwachten. Het 'ontbreken' van zo'n fosielen is echter geen bewijs dat een tussenvorm niet bestaan heeft. Tegenwoordig wordt veel gebruik gemaakt van DNA onderzoek. Hierdoor worden sommige oudere 'stambomen' gecorrigeerd.

Er staan misconcepties over hedendaagse evolutietheorie in die tekst. Tegenwoordig weten we bijvoorbeeld dat evolutie niet steeds rechtlijnig is maar wel continu.

Je kan niet zeggen dat er een specifiek moment is waarop een ketel water die je op het vuur zet overgaat van 'koud' naar 'warm' en dat je daarom geen thee kan maken, om een vergelijking van een ander te gebruiken. Zo is het ook tussen species.

Je kan ook niet zeggen dat 1 moderne soort naar een andere evolueerde. Zo denkt een 'evolutionist' niet. Wat je wel kan zeggen is dat twee soorten een gemeenschappelijke voorouder hebben. Moesten die tussenvormen nog bestaan zou je moeilijker kunnen zeggen waar 1 soort eindigt en de andere begint.

In Groot Britanië bestaan er twee soorten meeuwen van verschillende soorten, de herring gull en de black-backed gull, die duidelijk uit elkaar te houden zijn en niet met elkaar kunnen paren. Ze broeden wel op dezelfde plaatsen in Groot britanië. Echter...volg de populatie hering gulls westwaarts naar de VS dan over de polen en via Siberia terug naar Europa, en je merkt iets eigenaardigs. De hering gulls lijken steeds minder op hering gulls en meer en meer op black-backed gulls. De twee soorten meeuwen zijn het uiteinde van een ringvormig continuum. Op elke plaats van de ring lijken de vogels voldoende op hun buren op ermee te kunnen paren, behalve op het moment dat de ring zichzelf in de staart bijt. De 'hering gull' en de 'black-backed gull' kunnen dus nooit paren met elkaar alhoewel ze gelinkt zijn via een reeks van 'colegas' die wel met elkaar kunnen broeden.

Dit toont wat er zich ook 'in de tijd' afspeelt. Het verschil is dat dikwijls de tussenvormen zijn uitgestorven.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juli 2009 om 20:32.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 22:59   #323
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Ik vrees dat The Syndrome nog opgescheept zit met een paar verwrongen denkbeelden, die zijn oordeel vertroebelen uit de glorietijd van het autoritaire katholicisme. Toen was het ook van zwijgen en ja-knikken voor meneer pastoor. En tsjeef stemmen of anders de eeuwige verdoemenis.
Telkens opnieuw beginnen over katholicisme terwijl de discussie gaat over nevelpanters , neanderthalers , panspermia , seksuele selectie en ontbrekende tussenvormen heeft ook te maken met verwrongen denkbeelden

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 24 juli 2009 om 23:07.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 23:06   #324
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je kan moeilijk van alle tussenvormen fosielen verwachten. Het 'ontbreken' van zo'n fosielen is echter geen bewijs dat een tussenvorm niet bestaan heeft. Tegenwoordig wordt veel gebruik gemaakt van DNA onderzoek. Hierdoor worden sommige oudere 'stambomen' gecorrigeerd.

Er staan misconcepties over hedendaagse evolutietheorie in die tekst. Tegenwoordig weten we bijvoorbeeld dat evolutie niet steeds rechtlijnig is maar wel continu.

Je kan niet zeggen dat er een specifiek moment is waarop een ketel water die je op het vuur zet overgaat van 'koud' naar 'warm' en dat je daarom geen thee kan maken, om een vergelijking van een ander te gebruiken. Zo is het ook tussen species.

Je kan ook niet zeggen dat 1 moderne soort naar een andere evolueerde. Zo denkt een 'evolutionist' niet. Wat je wel kan zeggen is dat twee soorten een gemeenschappelijke voorouder hebben. Moesten die tussenvormen nog bestaan zou je moeilijker kunnen zeggen waar 1 soort eindigt en de andere begint.

In Groot Britanië bestaan er twee soorten meeuwen van verschillende soorten, de herring gull en de black-backed gull, die duidelijk uit elkaar te houden zijn en niet met elkaar kunnen paren. Ze broeden wel op dezelfde plaatsen in Groot britanië. Echter...volg de populatie hering gulls westwaarts naar de VS dan over de polen en via Siberia terug naar Europa, en je merkt iets eigenaardigs. De hering gulls lijken steeds minder op hering gulls en meer en meer op black-backed gulls. De twee soorten meeuwen zijn het uiteinde van een ringvormig continuum. Op elke plaats van de ring lijken de vogels voldoende op hun buren op ermee te kunnen paren, behalve op het moment dat de ring zichzelf in de staart bijt. De 'hering gull' en de 'black-backed gull' kunnen dus nooit paren met elkaar alhoewel ze gelinkt zijn via een reeks van 'colegas' die wel met elkaar kunnen broeden.

Dit toont wat er zich ook 'in de tijd' afspeelt. Het verschil is dat dikwijls de tussenvormen zijn uitgestorven.
Dergelijke post zijn typisch voor evolutionisten , ellenlange beschouwingen over hoe het wellicht geweest is of hoe het er anders zou kunnen uitgezien hebben enz...
Nooit komen ze met een begin van bewijs voor de dag , hoe zouden ze ooit kunnen.
Creationisten hebben iets , wij hebben panspermia , rode regen , het ontbreken van tussenvormen , seksuele selectie waar geen enkele evolutionist over durft te reppen .
En morgen begin ik over inteelt = genenverlies bij dieren

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 24 juli 2009 om 23:08.
Oud 24 juli 2009, 23:17   #325
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dergelijke post zijn typisch voor evolutionisten , ellenlange beschouwingen over hoe het wellicht geweest is of hoe het er anders zou kunnen uitgezien hebben enz...
Nooit komen ze met een begin van bewijs voor de dag , hoe zouden ze ooit kunnen.
Creationisten hebben iets , wij hebben panspermia , rode regen , het ontbreken van tussenvormen , seksuele selectie waar geen enkele evolutionist over durft te reppen .
En morgen begin ik over inteelt = genenverlies bij dieren
Een van de fouten in het artikel dat je citeerde is bijvoorbeeld het verschil in grootte tussen twee soorten gebruiken als een argument tegen evolutie, terwijl grootte juist iets is dat zeer gemakkelijk 'evolueert'. Een serieuze discussie verwacht ik echter niet met u eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juli 2009 om 23:18.
Oud 25 juli 2009, 04:59   #326
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een serieuze discussie verwacht ik echter niet met u eerlijk gezegd.
Citaat:
'Creationisten verwachten niet dat ze achtenswaardige wetenschappers door hun belachelijke argumenten kunnen overtuigen. Waar ze naar op zoek zijn is om zich in de sfeer van achtenswaardigheid te koesteren. Waar het hen om gaat is dat we ze erkenning geven door de moeite te nemen met hen in het openbaar in discussie te gaan.

Je hoeft alleen maar met hen op een podium te verschijnen om hun het respect te verlenen waar ze naar smachten. Ongeacht de uitkomst van het debat wekt het loutere feit dat het plaatsvindt bij onwetende omstaanders de indruk dat er iets moet zijn dat het waard is om op ongeveer gelijke voet over te debatteren.’

Richard Dawkins

Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 juli 2009 om 05:01.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 09:00   #327
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Telkens opnieuw beginnen over katholicisme terwijl de discussie gaat over nevelpanters , neanderthalers ........
Is er dan een verschil ??
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 10:23   #328
cheverrant
Partijlid

Standaard Paus verwerpt evolutieleer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ik weet niet waar je naartoe wilt, maar het heeft precies meer met interesant doen dan met evolutie te maken.
Ook naar mijn mening...

Maar vele kommentaren hier op de site schijnen aan hetzelfde euvel onderhevig te zijn...

Laatst gewijzigd door cheverrant : 25 juli 2009 om 10:24.
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 12:48   #329
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Aan beledigingen en persoonlijke aanvallen geen gebrek maar ik had niets anders verwacht
Ik had ook niet verwacht dat iemand hier op seksuele selectie zou reageren , volgens de evolutieleer moeten vrouwen vallen op mongolen dwergen en papzakken omdat ze er ondanks hun handicap in slagen te overleven omdat ze fitter zijn
No comment
Oud 25 juli 2009, 13:18   #330
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had ook niet verwacht dat iemand hier op seksuele selectie zou reageren...
Beter...je doet alsof niemand erop gereageerd heeft
Citaat:
...volgens de evolutieleer moeten vrouwen vallen op mongolen dwergen en papzakken omdat ze er ondanks hun handicap in slagen te overleven omdat ze fitter zijn
No comment
Je probeert de evolutietheorie verkeerd voor te stellen.

Twee voorbeelden waarom ik geen serieuze discussie verwacht met u.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 juli 2009 om 13:18.
Oud 25 juli 2009, 15:55   #331
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan beledigingen en persoonlijke aanvallen geen gebrek maar ik had niets anders verwacht
Ah ja, beledingen en persoonlijke aanvallen.

Ik begrijp dat het een beetje moeilijk is, maar de onzin die je hier post (zogezegd over de evolutietheorie, maar in feite over een door creationisten verzonnen nepversie van de evolutietheorie) afdoen als onzin is geen belediging, noch een persoonlijke aanval.

Het is gewoon onzin, beste The Syndrome, al honderd keer weerlegd.
Een eerstejaarsstudent in eenderwelke wetenschappelijke richting maakt er moeiteloos brandhout van, zoals ook op dit forum vaak is gebleken.

Probeer eens de tegenargumenten te lezen en te begrijpen, in plaats van te bleiten over vermeende beledigingen en persoonlijke aanvallen.
Oud 25 juli 2009, 16:04   #332
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beter...je doet alsof niemand erop gereageerd heeft
Lies lies , tell me sweet little lies
Niemand heeft hier gereageerd op seksuele selectie , nogmaals volgens de evolutietheorie zouden bultenaars playboys zijn in de dierenwereld , omdat ze er ondanks hun handicap erin slagen te overleven.
Als mensen van dieren afstammen waarom is het seksueel gedrag van mensen en dieren dan 100 % verschillend

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 25 juli 2009 om 16:05.
Oud 25 juli 2009, 16:17   #333
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand heeft hier gereageerd op seksuele selectie , nogmaals volgens de evolutietheorie zouden bultenaars playboys zijn in de dierenwereld , omdat ze er ondanks hun handicap erin slagen te overleven.
Als mensen van dieren afstammen waarom is het seksueel gedrag van mensen en dieren dan 100 % verschillend
Eigenlijk wil ik totaal niet weten hoe uw seksueel gedrag eruit ziet, maar als het 100% verschilt van de dieren, zou u misschien toch wat advies moeten inwinnen terzake, m�*g zelf uit gelovige hoek komen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 17:09   #334
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij doet mij denken aan Asia McGowan
Oud 25 juli 2009, 19:12   #335
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand heeft hier gereageerd op seksuele selectie...
Ik reageerde op uw opmerkingen ivm sexuele selectie in post nr 316. Mischien heeft u de relevantie van mijn reaktie niet begrepen, dat kan zijn. Verontschuldigingen om iemand ten onrechte als een leugenaar te beschuldigen zijn op zijn plaats.
Oud 25 juli 2009, 19:20   #336
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet 100% verschillend. Vergelijk het sexueel gedrag van de mens eens met de Chimpansee, Bonobo, Gorilla, en Baviaan bijvoorbeeld.
Oud 25 juli 2009, 19:54   #337
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is niet 100% verschillend. Vergelijk het sexueel gedrag van de mens eens met de Chimpansee, Bonobo, Gorilla, en Baviaan bijvoorbeeld.
Apen zijn zo dom dat slechts een paar mannetjes uit de groep zich mogen voortplanten , leidt tot genenverarming , daarenboven zijn het meestal de zwaarstgebouwde die zich voortplanten , dus de lompste om aan voedsel kunnen raken .
Ooit waren er 6.000 soorten apen en mensapen , nu nog een 120 , van een weinig aangepaste soort gesproken

Soit , nu inteelt .
Inteelt leidt tot genenverarming en genenerosie.
welnu , dieren doen aan inteelt , ze paren bij voorkeur met hun familie en buren.
Sommige soorten zoals bijvoorbeeld de oehoe , zeldzame soort , trekt niet , de jongen blijven ook in de buurt en moeten wel paren met hun familie , in de Ardennen broeden een 50 paar ooit uitgezet en allen familie van elkaar .
Bij trekvogels la meme chose , als ze 4000 km 30 graden zuidwest trekken keren ze krek dezelfde afstand en hoek terug , hun trekinstinct weet je wel waardoor ze op hun geboorteplaats/broedplaats terugkeren om met hun familie te paren.
Inteelt merk je nog het best bij ringsoorten , die soorten verschillen iets van elkaar , gescheiden door de ijstijd , voorbeeld zwarte kraai-bonte kraai , zilvermeeuw-kleine mantelmeeuw.
In de contactzone van de 2 kraaiensoorten zou je denken dat het wemelt van de bastaarden , niets is minder waar , ze paren slechts met een ander ras als ze echt geen rasgenoot vinden , uiteraard is dit negatief , paren met andere rassen leidt tot genenverrijking , paren met hetzelfde ras leidt zeker bij kleinere populaties tot genenverarming.

En nu de mens , rassen zijn ook ontstaan door ijstijden , blanke ras , geografische ligging , indianen en dito.
Veel mensen hebben wel een racistische reflex , maar welke blanke man gaat een snel negerinnetje weigeren of het zou een homo moeten zijn die dan wel gaat plooien voor een zwaargeschapen neger
Amerika is zodanig multiraciaal geworden dat je daar bijna geen raszuiveren meer ziet.
Antwerpen , een zogezegd racistische stad telt reeds 30 % multikulturele huwelijken enz...
Zie je , menselijk gedrag , paren met de meest aangepaste en de partner die tot genenverrijking kan leiden , en dierlijk seksueel gedrag , paren met de minst aangepaste en de partner die tot genenverarming kan leiden verschillen 100 % van elkaar .
Oud 25 juli 2009, 21:25   #338
Arouet
Burgemeester

Standaard

Je gebruikt zaken als feit waarvan is bewezen dat ze onwaar zijn en daaruit trek je dan ook nog eens compleet absurde conclusies. Lees eerst eens wat boeken over evolutie (en geen creationistische verzinsels) en kom dan terug dan kunnen we eindelijk een normale discussie houden. (ik raad Dawkins aan hij kan de evolutietheorie eenvoudig uitleggen zonder te erg te simplificeren)

Laatst gewijzigd door Arouet : 25 juli 2009 om 21:26.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 22:10   #339
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Apen zijn zo dom dat slechts een paar mannetjes uit de groep zich mogen voortplanten...
De verschillende soorten mensapen gooi je dus op een hoopje qua sexueel gedrag. Nochthans zijn er grote verschillen tussen de verschillende soorten die ik hierboven aangaf.

Begrijp eerst wat evolutietheorie zegt. Dat zal je niet leren op creationistische sites die nogal gemakkelijk de evolutietheorie verkeerd interpreteren. Dat ze dat doen wil ook iets zeggen. Je kan moeilijk verwachten dat ik verder inga op de rest van je beweringen als je de antwoorden maar half leest of doet alsof ze niet bestaan.

Ik wacht nog altijd op uw verontschuldigingen trouwens, of kan ik de erkenning van fouten niet verwachten van bepaalde extremistische 'religies'?
Oud 25 juli 2009, 22:14   #340
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
welnu , dieren doen aan inteelt , ze paren bij voorkeur met hun familie en buren.
neuken met het buurmeisje is inteelt?
cool
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be