Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2009, 18:04   #241
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Grove woordverdraaiingen, uit de kontekst rukken, bijgevolg ronduit leugenachtig.
In andere draden al voldoende uitgelegd, maar ja: wat helpen kaars en bril ...

Neem dan ook mijzelf maar eens.
Een klein deel van de leidinggevenden van het Belang zijn voor mij er dik over. In die mate dat de dag dat de nva zou beslissen om in koalisie te gaan met het Belang, verder dan louter kommunotaire afspraken, ze mijn stem zullen verliezen.

(En ja, daarnaast stoort in het Blok mij ook erg dat er van die ultra-konservatieve etische kiekens zitten. Ik peins evenwel dat het blok die zeer vlug zal laten vallen, als puntje bij paaltje komt. Want de kiezers van het blok zijn vermoedelijk ook wel in grote mate voorstander van scheiding van kerk en staat, niet voorstander van een verbod op kontraseptiva, voorstander van abortus als uiterst redmiddel, voorstander van echtscheiding voor wie dit wil, voorstander van eutanasie als 't leven ondraaglijk lijden wordt .... bla bla ...
allez, al een sjanse dat het Weverke eerst vier kindjes maakt, en dan pas ten kerke gaat om te zeggen dat hij ze graag ziet ...)
Het is juist dat het VB conservatief is , maar de meeste NVA-ers die ik ken zijn dat ook. Wat is er trouwens mis met conservatief zijn ? Ultra conservatief daarentegen ? Wie is volgens u ultra conservatief binnen het VB ? Marijke Dillen ?
Als er al ultra conservatieven zouden zijn , dan denk ik dat deze eerder te vinden zijn binnen CD&V middens. Maar met deze mensen heeft de NVA blijkbaar geen probleem. Hypocriet noem ik dat.
Maar kon, tegen beter weten in, geef ik hen voorlopig het voordeel van de twijfel. Spoedig zal kleur moeten worden bekend.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 18:44   #242
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(En ja, daarnaast stoort in het Blok mij ook erg dat er van die ultra-konservatieve etische kiekens zitten. Ik peins evenwel dat het blok die zeer vlug zal laten vallen, als puntje bij paaltje komt. Want de kiezers van het blok zijn vermoedelijk ook wel in grote mate voorstander van scheiding van kerk en staat, niet voorstander van een verbod op kontraseptiva, voorstander van abortus als uiterst redmiddel, voorstander van echtscheiding voor wie dit wil, voorstander van eutanasie als 't leven ondraaglijk lijden wordt .... bla bla ...
allez, al een sjanse dat het Weverke eerst vier kindjes maakt, en dan pas ten kerke gaat om te zeggen dat hij ze graag ziet ...)
scheiding kerk en staat?

Mijn stelling is dat ik de ethische normering van het VB graag zou versoepeld zien.
Dat wil niet zeggen dat ik over het VB zulke leugens zou moeten verkopen hé schoofie...
Oud 3 augustus 2009, 18:45   #243
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Spoedig zal kleur moeten worden bekend.
Bewijst deze draad niet net dat dit al is gebeurd?
Oud 3 augustus 2009, 18:45   #244
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
scheiding kerk en staat?

Mijn stelling is dat ik de ethische normering van het VB graag zou versoepeld zien.
Dat wil niet zeggen dat ik over het VB zulke leugens zou moeten verkopen hé schoofie...
Hij sleurt er me hier wat met de haren bij ja... amahoela!
Oud 3 augustus 2009, 18:49   #245
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijst deze draad niet net dat dit al is gebeurd?
Voor mij wel. Maar voor de massa die de maneuvers niet zo strikt volgt ?
Oud 3 augustus 2009, 18:51   #246
Fieseler

Standaard

Citaat:
De massa zal altijd "dom" worden gehouden hoor P.
Enkel een moedige/dappere minister van media zou hieraan kunnen remediëren...het is dus wachten tot we ooit een vlaams nationalist aan het roer krijgen...
Oud 3 augustus 2009, 18:52   #247
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is er nog steeds hoop zolang we hun kunnen ontdoen van die verduivelde 'goed bestuur brillen'...
Oud 3 augustus 2009, 18:55   #248
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel een moedige/dappere minister van media zou hieraan kunnen remediëren...het is dus wachten tot we ooit een vlaams nationalist aan het roer krijgen...
Het regime zal dit nooit toelaten Fieseler. Ik vrees dat het een droom zal blijven.
Oud 3 augustus 2009, 19:09   #249
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Naar't schijnt bestaat dat, zo een Vlaams nationalist als minister van media... Maar ochja, terwijl je overal ter wereld reclamefilmpjes van diverse regio's te zien krijgt op tv heb ik van Vlaanderen nog nooit veel effectieve media promotie gezien.
Oud 3 augustus 2009, 19:36   #250
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als nva-stemmer, ga ik ermee akkoord dat de nva haar eigen agenda volgt en zich niet laat beïnvloeden door het Blok. Politieke spelletjes straal negeren dus.
Jammer dat ze in dit decreet dus net haar eigen agenda niet volgt en zich wel in de luren laat leggen door ' 't blok'.

Daaaaaroooommm dat Bart er zo stil bij zat te kijken...
Oud 3 augustus 2009, 19:38   #251
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Jammer dat ze in dit decreet dus net haar eigen agenda niet volgt en zich wel in de luren laat leggen door ' 't blok'.

Daaaaaroooommm dat Bart er zo stil bij zat te kijken...
Ja, dat valt mij op, den Bart is stil tegenwoordig.
Oud 3 augustus 2009, 21:37   #252
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Naar't schijnt bestaat dat, zo een Vlaams nationalist als minister van media...
Dat zou een uitgelezen kans geweest zijn om een publiek debat te beginnen over staatsgesubsidieeerd mediapluralisme....maar in tegendeel...ik heb daar niks, nul, nada van gezien...daarom mijn stelling: dat was geen Vlaams Nationalist, dat was iemand van een partij die aktief andere partijen wil laten verbieden...
Oud 3 augustus 2009, 22:14   #253
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ja blijft maar irrationeel tegen migratie pleiten. Migratie zal de vergrijzing niet enkel vertragen (omdat je hoogopgeleiden importeerd die de gepensioneerden kan vervangen) ze zorgen ook voor weinig kosten aan de staat (stimuleren van kinderen bijvoorbeeld geeft wel veel kosten)

Dus je bent verkeerd mgratie mits juist aangepakt kan dit wel doen.
1. Het soort migratie waar u het hier nu over heeft is zowat het tegenovergestelde van het huidige migratiebeleid.
2. Dit soort migratie kan volgens mij ook geen oplossing zijn. De aantallen waarover we spreken om enig effect te hebben zijn zo groot dat dat betekent dat Europa zowat de hele toplaag van minder ontwikkelde landen moet weghalen. Dat is niet alleen irreëel maar ook nog eens crimineel tov die landen.

Denk nu toch eens even rustig na. Er is een probleem met systeem van SZ in belgië.

Mogelijkheid 1: je past het systeem aan aan de noden van de bevolking.
Mogelijkheid 2: je neemt de meest gekke maatregelen om toch maar te proberen het systeem overeind te houden.

Is sociale zekerheid er voor de mensen of zijn de mensen er om de sociale zekerheid te onderhouden? De bron van het probleem is de manier waarop de SZ is opgezet, alles wat daar aan voorbijgaat is hooguit een lapmiddel tot de volgende crisis.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 00:53   #254
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie mezelf me gewoon herhalen omdat
1 mensen niet snappen dat vergrijzing tijdelijk is
.
Vergeet dat maar, dit is nog maar het begin.

De vergrijzing die er nu aankomt zijn mensen die geboren zijn kort na de oorlog toen er nog veel kroostrijke gezinnen waren.
En dat die gevreesde vergrijzing over zal gaan is juist, maar wat met de veel grotere vergrijzing die ons nog te wachten staat veroorzaakt door de massale import van vreemdelingen met hun misschien nog kroostrijkere gezinnen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 06:29   #255
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

De vergrijzing die er nu aankomt zijn mensen die geboren zijn kort na de oorlog toen er nog veel kroostrijke gezinnen waren.
En dat die gevreesde vergrijzing over zal gaan is juist, maar wat met de veel grotere vergrijzing die ons nog te wachten staat veroorzaakt door de massale import van vreemdelingen met hun misschien nog kroostrijkere gezinnen?
Die massaal een uitkering gaan krijgen zonder dat ze hier ooit 1 minuut gewerkt hebben. België, het O.C.M.W. van de rest van de wereld . Maar wat wil je, het land moet toch in iets uitblinken.
Oud 4 augustus 2009, 06:58   #256
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer lezen, of doe je het express?

Herr Oberst zei dat hij het schandalig vond dat dokters uit kameroen naar hier kwamen om te werken terwijl die nodig zijn in kameroen iets heel anders dus.

Waarop jij zei dat die dokters veel geld naar het buitenland dturen. Je ontkent dus niet dat dokters naar hier komen, integendeel door te beweren dat ze geld naar het thuisland sturen bevestig je het feit dat dokters naar hier komen.
Oud 4 augustus 2009, 07:48   #257
Fieseler

Standaard

Citaat:
Die massaal een uitkering gaan krijgen zonder dat ze hier ooit 1 minuut gewerkt hebben. België, het O.C.M.W. van de rest van de wereld . Maar wat wil je, het land moet toch in iets uitblinken.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=126859
Oud 4 augustus 2009, 07:53   #258
k9

Standaard

Citaat:
Tuurlijk denken jullie dat, elke excuus is goed om de nVA aan te vallen.

Gelukkig heeft de wever nog geen scheet in de richting van het VB gelaten, de thread "NVA wil VB'ers uitroeien" zou hier ene minuut later staan .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 07:57   #259
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
1. Het soort migratie waar u het hier nu over heeft is zowat het tegenovergestelde van het huidige migratiebeleid.
Ja en?

Citaat:
2. Dit soort migratie kan volgens mij ook geen oplossing zijn. De aantallen waarover we spreken om enig effect te hebben zijn zo groot dat dat betekent dat Europa zowat de hele toplaag van minder ontwikkelde landen moet weghalen. Dat is niet alleen irreëel maar ook nog eens crimineel tov die landen.
Wie spreekt van europa? Ik sprak van belgie , europees lijkt me dit niet slim omdat sommige landen hier absoluut niks mee kunnen aanvangen.

Citaat:
Denk nu toch eens even rustig na. Er is een probleem met systeem van SZ in belgië.

Mogelijkheid 1: je past het systeem aan aan de noden van de bevolking.
Mogelijkheid 2: je neemt de meest gekke maatregelen om toch maar te proberen het systeem overeind te houden.

Is sociale zekerheid er voor de mensen of zijn de mensen er om de sociale zekerheid te onderhouden? De bron van het probleem is de manier waarop de SZ is opgezet, alles wat daar aan voorbijgaat is hooguit een lapmiddel tot de volgende crisis.
Dat is ook een oplossing maar is dit het beste voor de bevolking? Tuurlijk kan je de SZ uithollen tot er amper iets van overschiet maar dan zullen er honderd duizenden armen plotslmaps bijkomen, veelal ouderen die echt wel een groot deel van hun leven gewerkt hebben .

Ik denk dat dit niet het beste is voor belgie hoor.

Probleem bij migratie is dat veel mensen krampachtig vasthouden aan het beeld van "de criminele werkloze moslim migrant in boerka" in daardoor irrationeel ideen verwerpen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 4 augustus 2009, 08:07   #260
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Die is verspreid over een periode van 40 jaar. Babyboom was 10-15 jaar nee daar dus geen echte vergeijzing zoals je nu kent dat is gewoon de normale evolutie probleem is juist dat na de babyboom er te weinig kinderen geboren werden . Moesten de belgen genoeg kinderen gehad hebben jaren 60-70 was er nooit een vergrijzing geweest.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be