![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat men de verantwoordelijke en mdeplichtigen kan gaan opsporen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of : http://www.youtube.com/watch?v=clXV8Lb2XLU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen Praha, maar dan heeft men een wetenschappelijk verkregen feit dat op zijn minst 1 land/organisatie zeer onzorgvuldig is geweest met splijtstof van wapenkwaliteit, en kan "men" de kosten op dat land/die organisatie verhalen.
Je maakt geen wapenkwaliteit splijtstof in een kelder. Daar heb je een heel groot industriecomplex voor nodig wil je op een redelijke tijd een bruikbare hoeveelheid splijtstof creëren. Daarom dat landen zoals Iran en Noord Korea zo graag een kernreactor willen, dan kunnen ze plutonium maken. Die dan "redelijk simpel" gewonnen kan worden uit de gebruikte kernbrandstof. Om U235 te winnen uit natuurlijk uranium (voor een klein atoombommetje heb je 1660 kg zuiver uraniummetaal nodig, niet iets wat je in 1 klomp wil hebben, noch wil opslaan in minder dan perfecte omstandigheden) heb je niet alleen leuke spullen nodig zoals fluor(heel leuk spul dat zelfs glas aantast), om dan uraniumhexafluoride te maken. Maar ook enorme hoeveelheden energie. Zelfs Ernest Blofeld heeft het moeilijk om dat soort van industrie te verstoppen met de hedendaagse spionagecapaciteit. Filosoof, uitgezondert het Frans vind ik dat animatieclipje leuk.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 augustus 2009 om 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ebola is een klotespul om mee te werken, het is een redelijk groot virus, maar een redelijk groot virus is nog steeds piepklein, en de materialen om daarmee te kunnen werken staat onder toezicht.
Als een organisatie spullen aankoopt om met zulk materiaal aan de slag te gaan, word dat opgemerkt. (en die zijn niet goedkoop, noch te Ebayen) Antrax daarentegenover is een pak simpeler om mee te werken. Maar ja, in theorie kunnen goeie studenten biochemie al een heel eind komen om zulke dingen tot wapen te verwerken. En het blijft me een raadsel waarom het niet eerder/meer gebeurd. Biowapens hebben 1 nadeel . Eenmaal verspreid heb je er als gebruiker geen controle meer over. En die kunnen, en zullen groeien... een bom of gasfles dat blijft een bom of gasfles, en eenmaal gebruikt is de geraakte omgeving afbakenbaar en opkuisbaar. Die gaan geen extra bommen of gasflessen laten groeien op de lijken.
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat kan men nu al Citaat:
Ik dacht nu niet direct in termen van verrijking want dan heb je inderdaad gelijk en is een vrij onmogelijke ( of eentje op grote schaal ) zaak maar eerder in termen van wat er zoal verdwenen ( gerucht ? ) is bij de val van de sovjet-regime Niettemin zie ik nog steeds het nut niet goed in voor een terrorist of een tereur-organisatie een atoombommetje aan te wenden. Lijkt me eerder iets voor een goedkope Bondfilm waarbij SEPCTRE eerst een volledige zeer dure organisatie op poten zet om een kernkop of twee te bemachtigen om vervolgens onder dreigement een luttele afkoopsom te gaan eisen die kosten niet eens dekt ![]() Als we natuurlijk gemakkelijkshalve gaan klappen over terroristenstaten dan ligt het wel wat anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker, het is maar atoomfysica, geen magie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En een terreurorganisatie die dat probeerd wordt plots vogelvrij. Ik vermoed dat plots de CIA, MI5 en de KGB en alle andere acroniemen samen gaan werken. Om maar een voorbeeld te geven. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 augustus 2009 om 00:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tenandere eens dat je weapons-grade Pu of U hebt, heb je nog geen atoombom hé... het maken van zoiets is niet mogelijk zonder hoogtechnologische apparatuur. De enige reële mogelijkheid die ik zie is dat een groepering met heel veel geld (Al Quaeda, b.v.) er ooit in slaagt van een kernmogendheid een atoombom te kopen. Maar toch... je hoeft geen splijtstof te hebben om een extreem gevaarlijke bom te maken. Gewoon radioactief afval combineren met een klassieke bom en je hebt iets vuil... héél vuil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reactor in Delft is zoals je schrijft een kleine onderzoeksreactor.
En ja, zelfs met wapen graad splijtstof moet je de rest ook goed krijgen of je krijgt of "niks" , een "nucleaire natte scheet" of een combinatie van alles, een werkplaats verwoest door die natte scheet. En verdampte technici die dachten het recept goed te hebben. Maar, je overschat het gevaar van een vuile bom. Het gaat geld kosten om het op te ruimen, maar dat is het dan. Natuurlijk, het hangt af van welk materiaal gebruikt. Als het bijvoorbeeld Kobalt 59 is, dan is er een dik probleem. Maar da's al geen afval meer.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind tot hier toe het aantal slachtoffers serieus meevallen, moest het in mijn kop schieten dan zou ik er toch veel meer meepakken in mijn laatste zucht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens hen kan politieke en maatschappelijke stabiliteit enkel bewerkstelligd worden door alle mensen moreel te dwingen in een bepaald denkpatroon (De Bush doctrine "if you are not for us, you are against us" is daar ook een voorbeeld van). Dit doet men door de creatie van een gemeenschappelijk (desnoods fictief) vijandbeeld en een collectieve angstpsychose daarrond. Een goed voorbeeld van dit denken zijn ook de eerste kruistochten. Met de kruistochten wou de toenmalige paus ook de kibbelende Europese naties verenigen. Op de een of andere manier zitten we duizend jaar later terug in een gelijkaardige situatie. Alleen zijn de mensen nu niet mer zo dom als vroeger. En langs de ander kant de zucht van de media naar sensatie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 augustus 2009 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij conventioneel tuig bedoel ik tanks, AA, die toestanden. + het feit dat ge terrorisme niet kunt uitschakelen. Hiervan ben ik me ook bewust. If you can't see them you can't hit 'em, zo is dat.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 3 augustus 2009 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een volle gasfles daarentegen kan toch wat meer schade aanrichten. Daarbij. Hoewel nucleaire wapens een verschrikking zijn, schuilt er een veel groter gevaar: biologische wapens, en eventueel chemische. Noord-Korea heeft een aanzienlijk arsenaal. Minder spectaculair, met minder lawaai. Een labo volstaat om het te produceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |