![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Zie de titel. | |||
| ja |
|
13 | 38,24% |
| nee |
|
21 | 61,76% |
| Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Partijlid
|
* Dubbel *
Laatst gewijzigd door LcGrs : 4 augustus 2009 om 20:41. |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
confederatie in de vorm van 2 landen die samenwerken zoals de benelux of de EU?
confederatie in de vorm van 1 land zoals pakweg zwitserland? tsja, ook zwitserland heeft maar 1 staatshoofd en geen 3 verschillende systemen om haar sociale zekerheid, onderwijs, ... te organiseren. dus ook in dit model moet je de knopen doorhakken. make your choice |
|
|
|
|
|
#204 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
|
Citaat:
dat is het streefdoel van de werkgroep. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 augustus 2009 om 22:52. |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
|
Citaat:
daarmee spreek ik het nog niet tegen. en neen de EU zal deze eeuw geen staat op zich worden. daarop moet je niet wachten. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 augustus 2009 om 23:08. |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...einde-rit.aspx Was idd foute link want het stond in de krant van gisteren en eerder. Hierboven de juiste link met referentie. En het plan is een denkwerk hoe het zou kunnen zijn, zo zie ik het ook steeds. Of het zo wordt is afwachten. Ik beleef de hele situatie naar hereniging vanuit een ander perspectief dan hun. Maar de huidige politieke toestand en gevolgen voor het voortgaan van Belgie linkt aan mijn persoonlijke ervaringswereld. Hun document is geen wetsontwerp tuurlijk.
|
|
|
|
#210 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Even een praktische tip. Wie het artikel " belgie is einde rit" wil zien klik dan die link aan. Als ge gewoon GVA of bij HBVL gaat klikken komt ge in de actuele krant aan en de artikels zijn al een paar daag eerder. Of google naar "belgie is einde rit" .
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 4 augustus 2009 om 23:26. |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
|
Citaat:
discussieer op een serieuze manier over mijn document of ga op een ander! het streefdoel van de werkgroep is één staat en daar blijven we bij. maar ik kan de POLITICI en de BEVOLKING niet DWINGEN één staat te vormen. zoals strop al zei: het is maar een CONCEPT, geen wetsontwerp van wat dan ook. ik zit niet in een parlement, ben geen politieker of lid van een welbepaalde partij. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 augustus 2009 om 23:56. |
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een man stapt een bordeel binnen met slechts 10 Euro in zijn portefeuille. Hij vraagt aan één van de dames : Hoeveel is het tarief voor een all inclusive beurt ? 150 Euro antwoord het meisje. Hoeveel voor enkel een p*pb**rt ? 50 Euro antwoord het meisje. Hoeveel vraag je voor een plasje in een potje ? 10 Euro antwoord het meisje. Hij gaat naar buiten met zijn potje urine en steekt zijn j*ng*h**r erin en zegt : Als het vlees te duur is moeten we de saus maar nemen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 augustus 2009 om 00:00. |
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
|
Citaat:
typisch voor jou dus. Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 augustus 2009 om 00:05. |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je doet een voorstel van streefdoel voor de toekomst van Vlaanderen en moet dus kunnen verdragen dat andere die mening niet delen. Ik heb je reeds geschreven dat je document verdedigbaar is, maar heb NOOIT gezegd dat het een goed zich op de toekomst is. Ik vermoed trouwens dat je het nog heel zwaar zal krijgen bij de Baarlegroep, want hun standpunten verschillen heel weinig met de mijn en je aanpassingen voor Wallonië komen niet direct van jou. Ook de Baarlegroep zit het laten vallen van Wallonië namelijk niet zitten als een optie in het herenningen van de Lage Landen. Daarnaast is ook de Baarlegroep niet voor een eenheidstaat bestaande uit Nederland en Vlaanderen, maar voor een confederatie tussen alle regio's van De Lage Landen, met inbegrip van Wallonië. En je moet niemand dwingen tot iets, je moet mensen overtuigen dat jou ideeën goed en werkbaar zijn en geen schade toebrengen aan de regio's. Wallonië laten vallen brengt enorm veel schade toe aan Vlaanderen. Je krijgt wel een directe winst met het wegvallen van de transfers, maar een 100voudige verlies door het wegvallen van de bossen en de doorgangswegen naar het Europese hinterland. |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
|
Citaat:
(dimanche 2 août 2009)