Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2009, 14:26   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Platte banden voor het milieu

Een Antwerps aktiecomité
heeft het gemunt op de SUV :
"Wie 't milieu belast
heeft met ons ambras :
blaas uw band maar op met uw CO2 !"

"De Volgende Generaties"

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 5 augustus 2009 om 14:40.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 14:38   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor maatregelen die goed zijn voor het milieu, ik ben ook zelfs voor het ALF, en ben voor extreme maatregelen. Maar deze is niet 1 van de acties die ik steun omdat de mensen die met dit soort voertuigen rondrijden geen probleem hebben om een nieuwe band te kopen en de banden die ze stuksteken komen als extra opde grote hoop autobanden die niet echt milieuvriendelijk zijn.

Het enige wat ons kan afhelpen van dit milieu probleem is een massaproductie van voertuigen met alternatieve brandstoffen. Zelfs filters ed. is dweilen met de kraan open in mijn ogen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 14:43   #3
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Dit is gewoon crimineel gedrag. Het zal je wagen maar zijn...
Oud 5 augustus 2009, 14:46   #4
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik ben voor maatregelen die goed zijn voor het milieu, ik ben ook zelfs voor het ALF, en ben voor extreme maatregelen. Maar deze is niet 1 van de acties die ik steun omdat de mensen die met dit soort voertuigen rondrijden geen probleem hebben om een nieuwe band te kopen en de banden die ze stuksteken komen als extra opde grote hoop autobanden die niet echt milieuvriendelijk zijn.

Het enige wat ons kan afhelpen van dit milieu probleem is een massaproductie van voertuigen met alternatieve brandstoffen. Zelfs filters ed. is dweilen met de kraan open in mijn ogen.
De banden werden niet stuk gestoken. Ze dienen dus niet vervangen te worden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 14:53   #5
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dit is gewoon crimineel gedrag. Het zal je wagen maar zijn...
Klopt. Dat stickertje op de zijruit was eigenlijk al voldoende. En dan liefst verwijderbaar gelijmd (zoals onze Belgische postzegels )
Oud 5 augustus 2009, 14:56   #6
Sfax
Banneling

Standaard

Organisatie en/of de enkelingen die dit flikken opsporen en laten opdraaien voor de kosten zou een logische stap zijn. Het zal je wagen idd maar zijn.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:03   #7
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Lucht is gratis.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:03   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mocht er schade zijn : betalen!

Ik ben ook tegen SUV's en aanverwante patserbakken,maar het is mijn eigendom niet,dus poten af!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:16   #9
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Lucht is gratis.
Niet zozeer!
Iedereen betaalt uiteindelijk mee om ze te zuiveren. In sommige tankstations moet je betalen om je bandenspanning zelf te controleren.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:17   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Organisatie en/of de enkelingen die dit flikken opsporen en laten opdraaien voor de kosten zou een logische stap zijn. Het zal je wagen idd maar zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een Antwerps aktiecomité
heeft het gemunt op de SUV :
"Wie 't milieu belast
heeft met ons ambras :
blaas uw band maar op met uw CO2 !"

"De Volgende Generaties"
Beginnen met die 4x4's niet meer als bedrijfsvoertuig te laten inschrijven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 augustus 2009 om 15:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:30   #11
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De banden werden niet stuk gestoken. Ze dienen dus niet vervangen te worden.
Als je zo'n band volledig plat laat lopen, is de band wel degelijk stuk door de druk van de velg. Klassiek gevalletje verveelde werklozen met veel te veel tijd en veel te veel frustraties, net zoals dat hele ALF. Een McDo in brand steken is helemaal niet nobel, het is gewoon brandstichting, de banden van een SUV stukmaken helpt het milieu ook niks, het is gewoon plat vandalisme.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:31   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Zelfs dat is een maat voor niets.
Het vervoer stilleggen is ook een maat voor niets.

De CO2 auto-uitstoor bedraagt maar 20% van het totale pakket CO2 uitstoot.

We dweilen met de kraan open.

Wist U bijvoorbeeld dat een Boeing Jumbo Jet type 747 op een enkele reis van Frankfurt naar Los Angeles een uitstoot heeft van 175 Ton (175.000 Kilo)
Het toestel vervoert zo'n 400 mensen. Laat ons dat berekenen over 8000 Km, geeft dat een CO2 uitstoot van 21,87 Kilo per kilometer.
Dat is dus 21.870 gram per Kilometer.
Auto's die minder dan 105 gram per kilometer uitstoten worden fiscaal bevoordeelt.

Stel U de vraag hoeveel vliegverkeer er per dag is en U snapt wat ik bedoel.

Nu, ik heb nog geen enkele Minister of regering horen praten hoe ze die CO2 uitstoot gaan belasten en/of verminderen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 augustus 2009 om 15:33.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:31   #13
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Wat een zure reacties op zo'n vreedzame hippie-actie. Ze laten zelfs nummers van pechdiensten achter voor de arme eigenaars die eens wat later op hun werk zijn.
Oud 5 augustus 2009, 15:42   #14
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Wat een zure reacties op zo'n vreedzame hippie-actie. Ze laten zelfs nummers van pechdiensten achter voor de arme eigenaars die eens wat later op hun werk zijn.
Ah bon, die 'hippies' weten dan wel dat er ook mensen zijn die werken? Kijk, ik rijd zelf met een zeer bescheiden auto en woon in het centrum van Antwerpen. Op een jaar tijd is mijn spiegel stuk gestampt en heeft iemand mijn antenne afgerukt. Is dat ook in naam van het milieu? Ik zou dat helemaal niet erg gevonden hebben als de vandalen een nummer van de pechdienst hadden achtergelaten
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:45   #15
Geert C

Standaard

Citaat:
Doordat die meer moeten uitrukken is er zelfs meer vervuiling.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:46   #16
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je de pechdienst al eens laten komen als je niet aangesloten bent?

Maar net als hier zijn er irl individuen die zich geroepen voelen would-be-forum- of in dit geval milieu-flik te spelen. Tot er eens eentje zijn verdiende rammeling zal krijgen....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:52   #17
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is weer typisch.
De "vreedzame hippies" (let op de aanhalingstekens) die het leven van de werkende mens moeten verzuren. En dat allemaal in de naam van de verdraagzaamheid en de strijd tegen het fascisme. Daar kots ik nu van.

Stel u eens voor dat VB de banden plat zette van enkele radicale imams. Dan zou Antifa er lang en breed over uitweiden hoe fascistisch dat wel niet is en dat dit echt niet kan op hun blogje. Ik moet VB nog dergelijke acties zien doen als debatten blokkeren en dit soort vandalisme. Jullie mogen blijkbaar meer dan een ander. Het is hoog tijd dat we Antifa en die andere hippie stallen eens goed uitmesten.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 15:59   #18
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is weer typisch.
De "vreedzame hippies" (let op de aanhalingstekens) die het leven van de werkende mens moeten verzuren. En dat allemaal in de naam van de verdraagzaamheid en de strijd tegen het fascisme. Daar kots ik nu van.

Stel u eens voor dat VB de banden plat zette van enkele radicale imams. Dan zou Antifa er lang en breed over uitweiden hoe fascistisch dat wel niet is en dat dit echt niet kan op hun blogje. Ik moet VB nog dergelijke acties zien doen als debatten blokkeren en dit soort vandalisme. Jullie mogen blijkbaar meer dan een ander. Het is hoog tijd dat we Antifa en die andere hippie stallen eens goed uitmesten.
Je hebt gelijk. Die actievoerders hadden niet mogen discrimeren tussen SUV-bezitters en andere automobilisten, aangezien zowel SUV's als anderen vervuilen. Ze hadden lukraak banden moeten laten afgaan.
Oud 5 augustus 2009, 16:01   #19
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Die actievoerders hadden niet mogen discrimeren tussen SUV-bezitters en andere automobilisten, aangezien zowel SUV's als anderen vervuilen. Ze hadden lukraak banden moeten laten afgaan.
Was eens benieuwd als ze lukraak in pakweg antwerpen noord of ander multiculturiskanse buurten wat banden gingen aflaten hoe lang't zou geduurd hebben vooralleer ze even lukraak een andere actie hadden kunnen op poten zetten...

Laatst gewijzigd door dominatrix : 5 augustus 2009 om 16:01.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 16:04   #20
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu, ik heb nog geen enkele Minister of regering horen praten hoe ze die CO2 uitstoot gaan belasten en/of verminderen.
Ik meen van wel. Overigens is er toch al lang zoiets als internationale ruil van "zuivere lucht". Wie teveel CO2 uitstoot moet zuivere lucht "aankopen" bij minder vervuilende landen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be