Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is dit ok?
Ja 17 27,87%
Neen 44 72,13%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2009, 14:11   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat niet mooi in de oren klinkt, lijkt altijd grof. Het wordt hoog tijd dat men een kat een kat durft te noemen, grof of niet.
Het kan me niet schelen of iets mooi of niet mooi klinkt; maar grove leugens blijven grove leugens.
Je moet altijd een kat een kat durven noemen, maar jij noemt daarenboven ook nog eens de helft van de honden ook een kat.

(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waarom ik nog argumenteer tegen jou, want er is geen enkele partij in Vlaanderen, ook het belang of lijst dedekker niet, die jouw stelling volgt; weinig zinvol dus ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 14:17   #102
Randa
Burgemeester

Standaard

die sociale woningen zijn niet gratis, zulle, omdat alles standaard is, en de materialen zijn ook niet zo daverend, zoals de vloeren, zijn gewoonlijk het simpelste van wat er te krijgen is, maar voor jongen mensen is het een goede start, zeker als ze zelf niet veel verstand hebben van al wat er komt kijken bij bouwen.
wat is daar in godsnaam verkeerd aan ? of is het jaloesie,
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 22:40   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

(nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waarom ik nog argumenteer tegen jou, want er is geen enkele partij in Vlaanderen, ook het belang of lijst dedekker niet, die jouw stelling volgt; weinig zinvol dus ...)
Ik denk dat ge gelijk hebt schoofzak. Eigenlijk zou ik mijn eigen partij moeten oprichten, gegarandeerd dat het VB dan niet langer meer in een cordon moet zitten.

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik bij geen enkele partij aangesloten ben, ik vind het stuk voor stuk zachtgekookte eitjes, VB incl. 't Jongejongejonge, wat zou ik grote kuis houden.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 augustus 2009 om 22:51.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 22:51   #104
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Het probleem is dat het bedrijf dan gratis gewerkt heeft. Dat is niet iets wat bedrijven horen te doen.
dit soort maatschappijen zijn geen privébedrijven.
hun doel is geen winstbejag
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 22:54   #105
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een projectontwikkelaar die van één grote ex-industrie-site bouwplaatsen wil maken, moet 90% van die kavels duurder verkopen zodat hij 10% beterkoop kan verkopen voor sociale woningbouw.
Ook de projectontwikkelaar is gebonden aan vraag en aanbod. in de huidige situatie, afgelopen maanden zeker, kan hij niet zomaar meer vragen.
Oud 4 augustus 2009, 22:58   #106
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
of is het jaloesie,
yeps
men is jaloers op die huurprijzen maar als puntje bij paaltje komt is men te ongeduldig, te lui zich op een lijst te plaatsen of voeltmen zich te goed om in 1 of andere asociale wijk te kruipen

soms heeft men de optie om te kopen maar ook hier is er weer die illusie alsof dit onmiddelijk zou kunnen en men de woning nog net niet gratis krijgt.
Oud 5 augustus 2009, 20:19   #107
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
geen gezeik, iedereen rijk
't leven kan toch simpel zijn he

waar is de tijd
dankzij gastjes zoals u zitten we nu met een credit crisis
't is maar dat ge het u realiseert
IK realiseer me dat sociale woningen voor belgen voorzien waren,voor diegenen die jaren aanbetaald hebben voor het sociale stelsel,en ik realiseer me ook dat dit niet meer zo is,dus ge pakt de verkeerde aan!
Oud 5 augustus 2009, 20:22   #108
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
op kosten van een ander, in uw ruimte
1984
Beste ik heb geleend aan 10.5% in 1981 en 20 jaar afbetaald,wilt ge uwe zever is opeen ander verkopen!
Oud 5 augustus 2009, 20:25   #109
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wonen in een sociale woning en rondtuffen in een dure wagen.

Klopt dit?
Iedereen gebruikt zijn spaargeld of leenmogelijkheden zoals hij wil, of niet?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 20:29   #110
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
IK realiseer me dat sociale woningen voor belgen voorzien waren,voor diegenen die jaren aanbetaald hebben voor het sociale stelsel,en ik realiseer me ook dat dit niet meer zo is,dus ge pakt de verkeerde aan!
Sociale woningen worden toegekend aan wie aan de toekenningsvoorwaarden voldoet en zoveel jaar sociale bijdragen betaald hebben hoort daar niet bij, anders zouden jongeren geen kans maken.
Oud 5 augustus 2009, 20:33   #111
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sociale woningen worden toegekend aan wie aan de toekenningsvoorwaarden voldoet en zoveel jaar sociale bijdragen betaald hebben hoort daar niet bij, anders zouden jongeren geen kans maken.
Juist,maar daarom zijn ze net zo kwaad,net omdat ze minder kans maken!
neem ze het is kwalijk he.
Oud 5 augustus 2009, 20:34   #112
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker wat spaarcenten betreft.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 augustus 2009 om 20:34.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 20:38   #113
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Juist,maar daarom zijn ze net zo kwaad,net omdat ze minder kans maken!
neem ze het is kwalijk he.
Jongeren maken IMHO minder kans omdat ze nog niet zo lang op de wachtlijsten staan en nog niet veel kinderen hebben.
Oud 5 augustus 2009, 20:39   #114
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Met leenmogelijkheden wordt er door sommigen zwaar over de schreef gegaan.
(recentelijk vooral in de privé-sector)
Oud 5 augustus 2009, 20:42   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, en dat is nu net wat niet zou mogen kunnen. Eerst sparen en dan huizen kopen. Maar nee, ze rijden liever' met een zware BMW en gaan dan bij het OCMW gaan bedelen voor een tube tandpasta.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 augustus 2009 om 20:48.
Oud 5 augustus 2009, 20:47   #116
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar dan moet hij ook niet komen memmen dat het te duur is om een huis te kopen.
Oud 5 augustus 2009, 20:55   #117
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Juist, maar dan moet hij ook niet komen memmen dat het te duur is om een huis te kopen.
Jij wil dus budgetcontrole ipv objectieve criteria invoeren bij bewoners van sociale woningen? De maatschappelijke assistente die een slecht rapport maakt en de familie slaapt op straat? Puur populisme.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 augustus 2009 om 20:56.
Oud 5 augustus 2009, 21:39   #118
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wil dus budgetcontrole ipv objectieve criteria invoeren bij bewoners van sociale woningen? De maatschappelijke assistente die een slecht rapport maakt en de familie slaapt op straat? Puur populisme.
Op straat. Ze kunnen eens proberen in het Pallas Hotel, misschien mogen ze gratis en voor niets on Holiday.

Verniet gaat de zon op, en zelfs daarvan krijgde nog niet alle dagen wat te zien.

Hier is dat precies het land zoals het sprookje," De krekel en de mier". Let wel op he kerel, dat zijn sprookjes en sprookjes geven niet het ware leven weer, daarom zijn het dan ook sprookjes of vertelseltjes.
Oud 9 augustus 2009, 07:23   #119
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zwart-wit moet je het niet stellen.
Feit is dat sociale woningbouw veel geld kost.
Het kan nooit de bedoeling zijn dat de staat voor iedereen zorgt voor huisvesting.

Feit is dat door onze "overbevolking" de woningen duurder en duurder en duurder worden voor de gewone man / vrouw.

Feit is dat de woningbouw extra duur wordt gemaakt door allerlei regeltjes van de staat zoals:

Verplichte isolatie, we maken de woning potdicht.

Om dat onze woning potdicht is, moeten we verluchten met een luchtverversingssysteem, een eenvoudig raam openzetten mag niet meer.

Een veiligheidscoördinator moet ervoor zorgen dat er veilig gewerkt wordt. Ik heb de laatste tijd op 4 werven geholpen, ik ben nooit een coördinator tegengekomen, als ik hoor wat zo'n persoon kost, zou hij zich voor dit geld bijna dagelijks mogen laten zien.

Architect met toezicht, nog zo'n geldverslindende maatregel. De aannemer van mijn zus had een zware fout gemaakt, een muur van 3 meter stond 8 cm uit de haak (koord aan de verkeerde zijde van de profiel gemaakt). De woning is zo blijven staan, we hadden alleen veel extra werk om het dak juist te krijgen (was een buitenmuur) en binnen hadden we extra werk om de vloer gelegd te krijgen. Mijnheer de architect kreeg wel zijn centen evenals de aannemer.

.......
Oud 9 augustus 2009, 07:49   #120
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik woon in een sociale woning (klein appartement). In mijn buurt zijn het niet de autochtonen die met dure wagens rond rijden, wel tjetjenen, albanezen, russen, kosovaren noem maar op, in één woord allochtonen genoemd. Maart 1997 werd ik als 55 plusser een sociaal appartementje toegewezen in een gedeelte voorzien voor 55 plussers en "uitgebluste" gezinnen waarmee de huisvestingsmaatschappij bedoelt koppels zonder inwonende kinderen. Mijn buurvrouw vertrok begin dit jaar naar een home en wat krijg ik als nieuwe buren?? allochtonen uiteraard want zodra er iets vrij komt krijgen zij de voorkeur. Ze moeten ook woonst voorzien straks om "vluchtelingen" op te vangen, ttz. als de regularisatie zal beginnen van de vele illegalen. Een autochtone vriendin wacht reeds meer dan 3 jaar op een sociale woning en ze heeft op zoek moeten gaan van de maatschappij naar een bewijs dat ze nederlands spreekt. Ze is hier geboren en getogen, liep enkel lagere school en spreekt geen enkele andere taal dan Nederlands.
Mijn nieuwe buren spreken geen Nederlands, de inwoners zijn samengesteld uit een oudere man (op wie het huurcontract waarschijnlijk staat) zijn zoon, schoondochter en 2 kleine kinderen. Zoonlief reed eerst met grote BMW nu "slechts" met een toch grote Honda. Er komt ook geregeld familie bezoek uit Duitsland en die rijden met luxueuze Mercedessen. Geld om op hotel te gaan geven die niet uit, dus overnachten ze hier soms met een tiental. Let op: appartement bestaat uit één kleine slaapkamer, badkamer en keuken/salon/eethoek in L-vorm, naar schatting een totale oppervlakte van een 60 m2.
De balcons zijn aanpalend en ik heb er absoluut geen privacy meer. Ooit reed het jongetje zeker een uur lang met een grote dure electrische auto die een hels lawaai maakt op die balcon. Ik durf NIKS zeggen of ik krijg er ambras mede.
En om volledig te zijn: ik kan mij geen auto permitteren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be