![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet al christen tot in je beendermerg zijn om ook maar het idee van een "goede god" te kunnen concipiëren, en hem de straf van het lijden in de wereld op zich te laten nemen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 augustus 2009 om 00:13. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Minister
|
![]() Waarom een klootzak vereren dan ?
![]() |
#443 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om hem de schuld te kunnen geven en zich op hem te wreken, zoals jij nu doet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn punt was gewoon dan vele mensen in alle denominaties geloven in een opperwezen dat in essentie het beste met hen voor heeft als ze braaf zijn. Door mijn persoonlijke ervaringen WEET ik dat er niets is dat het goed met ons voorheeft Genes mutate. Shit happens. You die. Then you rot. Game over.
![]() |
![]() |
#445 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben geneigd het met je eens te zijn maar ik ken niet alle elementen van het atheisme van Dajjal. Atheisme is gebaseerd op rede, niet op emoties.
![]() |
#448 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het is juist omgekeerd, Lemuriër.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Minister-President
|
![]() Geloven > Weten.
Ontleren wordt dan namelijk een pak makkelijker. En zo vergroot dat de dynamiek van een denksysteem: de mogelijkheid zien van terug te keren op een gemaakte gedachte opent nieuwe denkpaden. Een pak gelovigen zitten echter vast aan een zeker Weten en een boel atheïsten ook. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#451 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft JOUW argument voor het bestaan van een god, voor de ALLERLAATSTE keer, voor ik mijn zelfbeheersing verlies: - JIJ beweert dat: A) ALLES moet geschapen zijn, DAARUIT VOLGT ook het univerum is geschapen. B) God moet NIET geschapen zijn. - Als god NIET geschapen moet zijn, moet dus NIET ALLES geschapen zijn, en is bewering A automatisch NIET CORRECT. Er volgt dus helemaal NIET dat het universum moet geschapen zijn. Dat wil zeggen dat JOUW redenering, binnen de ruimte van 2 zinnen, blatant tegenstrijdig met zichzelf is. Dat is niet toegelaten in de logica. Doe dat dus niet. Dat is alles. Klaar. Ik beweer helemaal niet dat het heelal eeuwig is, of dat het niet eeuwig is, ik beweer enkel dat jouw redenering logisch formeel verkeerd is. Ik beweer ook helemaal niet dat er spontaan een standbeeld is gekomen, wel dat er in de natuur vistas bestaan die even complex en mooi zijn als een standbeeld, en dat jouw obsessie met het standbeeld voortkomt uit een vooropgestelde, subjectieve significantie die jij aan 'een standbeeld' geeft, maar die echter NIET BESTAAT in het systeem dat dat standbeeld zou moeten voortbrengen. Een half dozijn mensen hebben je al proberen duidelijk maken dat dit voorbeeld NIET OVERDRAAGBAAR is naar het domein van de evolutie, waar de notie van een 'meer geschikt organisme' WEL een bias van het systeem is, via natuurlijke selectie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als gelovige is het niet alleen zo dat je gelooft dat iets zo is, maar het is een zeker weten waar je als gelovige volledig van overtuigd en van doordrongen bent. Daardoor is een gelovige ook niet vatbaar voor argumenten of zelfs bewijs die het tegendeel aantonen. Ik kan wel enkele argumenten noemen die ik vroeger tegenkwam als je als puber vragen stelde: "We leren wat de evolutietheorie inhoudt, maar we weten dat de wetenschap daar fout zit. De aarde is geschapen. De dateringsmethoden kloppen niet. Als er al sporen gevonden worden die een oudere aarde of een andere ontstaansgeschiedenis aantonen, dan heeft God die sporen ook geschapen op het moment dat hij de aarde schiep." "Mocht er toch onweerlegbaar aangetoond worden dat de aarde ouder is dan 6.000 jaar, dan zou het zo kunnen zijn dat 6.000 jaar geleden een dag niet is, wat die nu is. De aarde, plant, dier en mens zijn in ieder geval in 6 dagen geschapen." 'Dagen' dus. Dat is het 'mooie' van iemand hersenspoelen. Als dat eenmaal is gelukt, zijn ze niet meer vatbaar voor andere signalen. Je hebt iemand in de macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() In porpo's Boek is helaas geen hoofdstuk logica voorzien.
De verbinding tussen Allah en Mo was die dag niet denderend (zandstormen?), en Mo besliste dat ingewikkelde gezever met A's en B's, implicaties en disjuncties, en al die rare tekens niet in het net over te schrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij begrijpt niet waarom mensen goden creëren. Een atheist is iemand die zegt dat mensen goden creëren en ook een verklaring heeft waarom. Een theïst is iemand die zegt dat goden mensen creëren.
Aangezien jij elke visie op de creatie van goden door de mens afwijst en als "godsdienstig" verkettert, ben jij alleszins geen atheist.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Parlementslid
|
![]() Ja precies! Dat zei ik de hele tijd al.
I rest my case Citaat:
Schaam u niet?(nu pas hebt u dat toegegeven, na veel stuiptrekkingen (van u én uw collega Darwin-believers) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Parlementslid
|
![]() En wat was er op tv? Slaapverwekkende evolutie-onzin op "Discovery channel" ?
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bertie : 7 augustus 2009 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bertie : 7 augustus 2009 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, iets slaapverwekkend over onzin uitkraaiende Creationisten.