Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 15:01   #121
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Rustig aan neger,

Het is dan ook de reden waarom graag nitwits van uw kaliber ontmasker.
Heb niet het idee dat ik ben ontmaskerd? Hoe dan, waar dan? De belachelijke reacties van achterlijke mensen vormen deel van mijn onderzoek. Want als wat ik zeg zo evident onzin is, waar blijven dan de steekhoudende argumenten tegen mijn stellingen en afbeeldingen?

Racisme tegen zwarten kan gedeconstrueerd worden als een bewuste, overdreven bevrijdingsideologie voor witte Europeanen om zich te bevrijden van een despotische en wrede zwarte, adellijke elite (1500-1789) die Europa maakte wat het vandaag is. Witte suprematie is derhalve gebaseerd op vervalste afbeeldingen van personen die als zwart en gekleurd worden beschreven en soms ook als zodanig zijn afgebeeld.

Mensen die vanzichzelf niets voorstellen, door hun medemensen zijn uitgekotst, en waarvan de stupiditeit afdruipt, kunnen zich dan nog steeds tegen zwarten afzetten om zich iets te voelen. Maar natuurlijk ook anoniem, omdat het in feite grote schijterds zijn!
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:54   #122
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

[Voltaire]

Hoewel ik niet over een persoonsbeschrijving van Voltaire beschik stel ik op basis van vele portretten en schetsen door o.a Jean Huber dat Voltaire een pikzwarte man was. Het was de portrettist erg aangelegen om de donkere gelaatskleur te tonen, als bewijs van superioriteit over witten

Daar van zowel Voltaire, Rousseau, Kant, Hume en Descartes zwarte afbeeldingen te vinden zijn, concludeerde ik dat zoiets geen toeval kan zijn en dat de hele elite zwart en gekleurd was.
Oud 7 augustus 2009, 16:31   #123
Another Jack
Banneling

Standaard

Weet je wat Codfried?
Doe jij rustig verder aan je "onderzoek".
Eigenlijk vind ik het wel leuk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 17:27   #124
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Blauw bloed komt helemaal niet van zwart bloed. Het zou verwijzen naar het feit dat de adel Germanen waren (de overwinnaars na de val van het west Romeinse rijk) en de gewone bevolking was Gallo-Romeins. De Germanen hadden een lichtere huid en je kon daar de blauwe aders in zien. De Franse adel zag zichzelf steeds als de Germanen (Franken), afstammelingen van Clovis, met een door God gegeven recht om over het land te heersen. Dit bleef zo tot aan de franse revolutie. Toen besloot men dat de Germanen (de adel) de slechte waren. En sindsdien leren de Fransen op school dat zij Galliërs.
Oud 7 augustus 2009, 18:34   #125
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

[Voltaire]

Hoewel ik niet over een persoonsbeschrijving van Voltaire beschik stel ik op basis van vele portretten en schetsen door o.a Jean Huber dat Voltaire een pikzwarte man was. Het was de portrettist erg aangelegen om de donkere gelaatskleur te tonen, als bewijs van superioriteit over witten

Daar van zowel Voltaire, Rousseau, Kant, Hume en Descartes zwarte afbeeldingen te vinden zijn, concludeerde ik dat zoiets geen toeval kan zijn en dat de hele elite zwart en gekleurd was.
Ik zie daar met de beste wil ter wereld absoluut geen gekleurde huid in.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 18:50   #126
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ze werd zo omschreven, maar daarvoor was zij zo niet eh.

Ik werd ook een uitgemaakt voor vuile turk omwille van mijn donkere ogen, huid en haren, door iemand die goed genoeg wist dat ik dit helemaal niet ben.
Of een andere die mij omschreef als "die Italiaan daar op de foto is dus MaGNiFiCaT".
Of mensen die mij bij de kennismaking -zonder dat zij iets wisten van mn achtergrond- vroegen of ik een Italiaan of Spanjaard ben. En ik heb heel fijne gelaatstrekken, maar ben donker. Mensen denken vaak dat ik van zuiderse afkomst ben, en zo lijkt het ook, maar het is helemaal niet zo.
Wel, jij stamt dus af van die adellijke negers die heersten in Europa destijds. Gelukkig ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 18:50   #127
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik zie daar met de beste wil ter wereld absoluut geen gekleurde huid in.
Misschien is Codfried zijn monitor slecht afgesteld, of vergeet hij steeds zijn zonnebril af te zetten.
Oud 7 augustus 2009, 19:12   #128
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Een verhelderende thread. Niet zozeer omdat ik zomaar zou geloven wat de topicstarter beweert maar vooral door de verbetenheid waarmee sommigen zijn ongelijk willen bewijzen.
Er valt helemaal niets te bewijzen. Zijn beweringen zijn totaal fout. Ik heb al dergelijke verhalen gelezen, alleen was de adel daarin niet zwart afrikaans, maar wel afstammend van buitenaardse reptielen. De mensen in hun geheel, zwarten witten en al de tussenkleurtjes , werden in deze versie in laboratoriums gekweekt uit plaatselijke apen, met wat reptielen genen erbij, om ze verstandig genoeg te maken om doeltreffende slaven te zijn.
Een ander verhaal was dan weer dat de blanken afstamden van Atlantis, en oneindig superieur waren aan de andere, minderwaardige rassen.
En het verhaaltje dat er vroeger maar één hoogontwikkeld mensenras was, het zwarte, en superieure, hetwelk aan de oorsprong aller beschavingen lag, de Egyptische inbegrepen, is ook niet nieuw. Afrikaanse nationalisten vertellen dat al lang.
Oud 7 augustus 2009, 19:18   #129
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Misschien is Codfried zijn monitor slecht afgesteld, of vergeet hij steeds zijn zonnebril af te zetten.
Dat hij een gekleurde bril heeft, is al lang duidelijk.

Zijn manier van werken is gewoon alle afbeeldingen van historische figuren die niet spierwit zijn, op een hoop gooien en die mensen "gekleurd" of "zwart" noemen.

Portretten waar diezelfde personen overduidelijk blank zijn, worden straal genegeerd, of vormen volgens hem een deel van het complot. En zo is dat ook weeral uitgelegd.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 19:35   #130
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat hij een gekleurde bril heeft, is al lang duidelijk.

Zijn manier van werken is gewoon alle afbeeldingen van historische figuren die niet spierwit zijn, op een hoop gooien en die mensen "gekleurd" of "zwart" noemen.

Portretten waar diezelfde personen overduidelijk blank zijn, worden straal genegeerd, of vormen volgens hem een deel van het complot. En zo is dat ook weeral uitgelegd.
Maar toegegeven, qua sterk verhaal hier nog nooit geëvenaard.
Oud 7 augustus 2009, 22:11   #131
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Iemand als zwart, donker omschrijven kan ook vaak verwijzen naar de haarkleur. Iets wat hij niet lijkt te begrijpen...
Oud 7 augustus 2009, 22:24   #132
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[Voltaire]

Wat raar dat Voltaire een neger was, terwijl hij deze uitspraak deed: "Enfin je vois des hommes qui me paraissent supérieurs �* ces nègres, comme ces nègres le sont aux singes, et comme les singes le sont aux huîtres et aux autres animaux de cette espèce."
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 22:45   #133
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Blauw bloed komt helemaal niet van zwart bloed. Het zou verwijzen naar het feit dat de adel Germanen waren (de overwinnaars na de val van het west Romeinse rijk) en de gewone bevolking was Gallo-Romeins. De Germanen hadden een lichtere huid en je kon daar de blauwe aders in zien. De Franse adel zag zichzelf steeds als de Germanen (Franken), afstammelingen van Clovis, met een door God gegeven recht om over het land te heersen. Dit bleef zo tot aan de franse revolutie. Toen besloot men dat de Germanen (de adel) de slechte waren. En sindsdien leren de Fransen op school dat zij Galliërs.
Het zou helpen als je met bronnen aantoonde dat de Germanen een lichtere huid hadden. Niemand van ons heeft ooit een Germaan gezien behalve op discutabele fantasie plaatjes.

Eens dacht men dat de aarde plat was en dat de zon om de aarde draaide en een ieder die iets anders beweerde kreeg het aan de stok met de kerk. Ik haal dit aan om aan te geven dat door wetenschappelijk onderzoek oude waarheden soms leugens blijken te zijn.

Er is een artikel over Balck Dutch door Mike Nassau die schrijft over de Garamante, Afrikanen en Iraniers die in 50 vCHr door Caesar naar Europa werden gebracht om te vechten tegen de Germanen. Ze vestigden zich langs de Donau en de Rijk. Ik speculeer dat er zodoende ook zwarte concentraties ontstonden en denk dat de Franken uit deze groep zijn ontstaan.

Duitsers uit het Zwarte Woud werden bij aankomst in America in de 17e eeuw Black Dutch genoemd vanwege hun zwarte uiterlijk.
Oud 7 augustus 2009, 22:49   #134
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat raar dat Voltaire een neger was, terwijl hij deze uitspraak deed: "Enfin je vois des hommes qui me paraissent supérieurs �* ces nègres, comme ces nègres le sont aux singes, et comme les singes le sont aux huîtres et aux autres animaux de cette espèce."
Dit zijn de reacties die ik verwelkom. Niet alle Europese zwarten behoorden tot de adel en het adelsysteem was ook voor hen een probleem. Niet alle zwarten zijn negers als je daarmee bedoelt Klassieke Afrikanen. Definitie is erg belangrijk en ik wijs het idee van zwarte caucasiers of Afrikaanse caucasiers van de hand. Vooral omdat er geen rassen bestaan, slechts fenotypen. Elke Europeaan heeft vandaag genoeg zwarten kunnen observeren om te weten dat ze in vele vormen en mengsel voorkomen. Mijn punt is dat de onderhavige groep nooit voor blanken zouden kunnen doorgaan en Voltaire was kennelijk pikzwart van huid.
Oud 7 augustus 2009, 23:20   #135
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zijn de reacties die ik verwelkom. Niet alle Europese zwarten behoorden tot de adel en het adelsysteem was ook voor hen een probleem. Niet alle zwarten zijn negers als je daarmee bedoelt Klassieke Afrikanen. Definitie is erg belangrijk en ik wijs het idee van zwarte caucasiers of Afrikaanse caucasiers van de hand. Vooral omdat er geen rassen bestaan, slechts fenotypen. Elke Europeaan heeft vandaag genoeg zwarten kunnen observeren om te weten dat ze in vele vormen en mengsel voorkomen. Mijn punt is dat de onderhavige groep nooit voor blanken zouden kunnen doorgaan en Voltaire was kennelijk pikzwart van huid.
Ik weet niet wat in die tijd de definitie van neger was, iemand met een zwarte huidkleur zou ik in elk geval geen 'blanke' kunnen noemen.

Ik weet ook niet waar U het vandaan haalt dat Voltaire pikzwart van huid was, je beweert zelf eerder dat je nergens een beschrijving van hem kan vinden behalve die ene afbeelding, zoals U wellicht weet zijn er meerdere afbeeldingen te vinden van hem (en alle andere personen waar U hier afbeeldingen van geplaatst hebt), waar hij (en ook al die anderen) melkwit van huid zijn, volgens jou 'gemooid', waarom zou men dat hebben moeten doen, waarom zou 'zwart' voor 'lelijk' hebben gestaan trouwens, als je tot de allerhoogste adel behoort en je huid is zwart of donker en het kl**tjesvolk is maar gewoon wit, waarom zou men zich dan schamen voor zijn/haar huidkleur en het op afbeeldingen of schilderijen uit die tijd gaan 'vermooien' of 'witten'? Die mensen die je opnoemt en dus allemaal donker/zwart of neger zouden geweest zijn, die kwamen af en toe toch ook al eens buiten, hadden vrienden, kennissen - is het die 'andere' mensen dan nooit opgevallen dat hun huid niet hetzelfde was, waarom is er in historische werken of geschriften over die personen dan nooit iets over terug gevonden, niet meer en uitgebreidere uitleg over gegeven - is of was er dan een reden tot schaamte om dat te verzwijgen/verbergen/verbloemen?

Laatst gewijzigd door SDX : 7 augustus 2009 om 23:41.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 23:39   #136
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, meneer Foucault.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 00:01   #137
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het zou helpen als je met bronnen aantoonde dat de Germanen een lichtere huid hadden. Niemand van ons heeft ooit een Germaan gezien behalve op discutabele fantasie plaatjes.

Eens dacht men dat de aarde plat was en dat de zon om de aarde draaide en een ieder die iets anders beweerde kreeg het aan de stok met de kerk. Ik haal dit aan om aan te geven dat door wetenschappelijk onderzoek oude waarheden soms leugens blijken te zijn.

Er is een artikel over Balck Dutch door Mike Nassau die schrijft over de Garamante, Afrikanen en Iraniers die in 50 vCHr door Caesar naar Europa werden gebracht om te vechten tegen de Germanen. Ze vestigden zich langs de Donau en de Rijk. Ik speculeer dat er zodoende ook zwarte concentraties ontstonden en denk dat de Franken uit deze groep zijn ontstaan.

Duitsers uit het Zwarte Woud werden bij aankomst in America in de 17e eeuw Black Dutch genoemd vanwege hun zwarte uiterlijk.
Je hoeft geen Germaan te zien om te weten dat hij blank is. Dat kan je te weten komen via dna onderzoek. Iets wat trouwens ontbreekt in jouw theorie. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om het dna van zelfs maar 1 nobele te onderzoeken om na te gaan of hij al dan niet zwart was....

Indien je zo'n bewijs vind zou ik wel eens geloof kunnen hechten aan je theorie. Maar enkel op basis van verkleurde tekeningen waarvan de meeste me gewoon blank lijken kan ik jouw controversiële theorie echt niet voor waar aannemen.
Oud 8 augustus 2009, 09:17   #138
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[Voltaire]

Pikzwart? Leg me eens uit wat er pikzwart is aan dat portret? De achtergrond misschien?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 12:10   #139
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hoeft geen Germaan te zien om te weten dat hij blank is. Dat kan je te weten komen via dna onderzoek. Iets wat trouwens ontbreekt in jouw theorie. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om het dna van zelfs maar 1 nobele te onderzoeken om na te gaan of hij al dan niet zwart was....
Indien je zo'n bewijs vind zou ik wel eens geloof kunnen hechten aan je theorie. Maar enkel op basis van verkleurde tekeningen waarvan de meeste me gewoon blank lijken kan ik jouw controversiële theorie echt niet voor waar aannemen.
2
Oud 8 augustus 2009, 12:12   #140
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Pikzwart? Leg me eens uit wat er pikzwart is aan dat portret? De achtergrond misschien?
Die vent op die tekening ziet er helemaal niet negroïde uit ? Dat is geen zwarte, geen halve zwarte, gewoon een blanke.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be