Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Zie de titel.
ja 13 38,24%
nee 21 61,76%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2009, 09:43   #561
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het enkel feit dat U Duits brier zo lekker vindt is te wijten aan het feit dat U wat bier betreft geen smaak hebt.
De Duitsers lopen erg hoog op met hun bier, zo erg dat ze er zelfs "lebensmittel" op drukken.
Maar zelfs verstokte bierdrinkende Duitsers geven onomwonden toe dat het Belgische bier gewoon veel beter en veel lekkerder is dan hun eigen brouwsel.

Ik zou zeggen: Als U dat Duits bier lekker vindt, blijf er dan gewoon van drinken en genieten. Weet evenwel dat uw biersmaakpapillen niet "top" zijn.
Vergeet overigens niet dat het Hollands bier van nu in oorsprong gebrouwen werd door ingeweken Duitse brouwers en/of volgens een Duits procédé.

Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2009 om 09:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 09:44   #562
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dit is wat u zei:

Ik reageerde door te wijzen op de relatieve betekenis van het begrip 'zuinig' of 'gierig'.
Ik hoop dat voor u het begrip Waaheid ook relatief is?
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 09:45   #563
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is wat u zei:

Ik reageerde door te wijzen op de relatieve betekenis van het begrip 'zuinig' of 'gierig'.
neen, DIT is wat ik zei:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
In vergelijking met het Zuiden zijn de Hollanders op zijn minst 'zuinig'. Dat heeft ook zijn historische redenen. Maar zulke zuinigheid noemen wij hier dan 'gierig'. De traditionele grap over de Nederlanders die met 4 uit een colaflesje drinken met een sprietje, komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Dat begrijpt u toch ook.

Ik ken de joden onvoldoende om te zeggen of ze al dan niet gierig zijn.
Ik heb u al een aantal keer interessante cijfers overlegd waaruit blijkt dat Nederlanders gemiddeld meer geld verdienen, minder belasting betalen dan Belgen, en dat Belgen per saldo nog harder sparen dan Nederlanders.

kortom, wie zit hier nu te schrapen. U baseert zich slechts op grappige vooroordelen.

hoe kan je nou meer verdienen en minder belasting betalen, dan toch per saldo MINDER sparen en dan toch zuiniger zijn. Dat is toch mathematisch onmogelijk? Of staat u boven dergelijke aardse mathematische wetten?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 09:46   #564
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet overigens niet dat het Hollands bier van nu in oorsprong gebrouwen werd door ingeweken Duitse brouwers en/of volgens een Duits procédé.
De opmerking van De Rotterdammer wat dat Duitse bier betreft is de zoveelste in een rij dat Nederlander en "eten & drinken" nog nergens staan.

In de Michelin gids hebben ze vooruitgang geboekt, dat geven we toe.
Maar we moeten ook opmerken dat in die betere Nederlandse top-restaurants in de meeste gevallen een Belgische Chef aan het fornuis staat.....
Dus dat argument vetroebelt volledig. Ze hebben gewoon hun keukenpersoneel verbelgischt, één enkele uitzondering daargelaten natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 augustus 2009 om 09:48.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 09:54   #565
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De opmerking van De Rotterdammer wat dat Duitse bier betreft is de zoveelste in een rij dat Nederlander en "eten & drinken" nog nergens staan.

Maar we moeten ook opmerken dat in die betere Nederlandse top-restaurants in de meeste gevallen een Belgische Chef aan het fornuis staat.....
Dus dat argument vetroebelt volledig. Ze hebben gewoon hun keukenpersoneel verbelgischt, één enkele uitzondering daargelaten natuurlijk.
Ja ze boeken vooruitgang. Maar ze konden moeilijk nóg verder achteruitgaan op culinair vlak.

Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2009 om 09:57.
Oud 8 augustus 2009, 09:58   #566
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het enkel feit dat U Duits bier zo lekker vindt is te wijten aan het feit dat U wat bier betreft geen smaak hebt.
De Duitsers lopen erg hoog op met hun bier, zo erg dat ze er zelfs "lebensmittel" op drukken.
Maar zelfs verstokte bierdrinkende Duitsers geven onomwonden toe dat het Belgische bier gewoon veel beter en veel lekkerder is dan hun eigen brouwsel.

Ik zou zeggen: Als U dat Duits bier lekker vindt, blijf er dan gewoon van drinken en genieten. Weet evenwel dat uw biersmaakpapillen niet "top" zijn.
Het doet me toch goed vast te stellen dat niet alleen Nederlanders arrogant, betweterig en de waarheid in pacht denken te hebben. Dat relativeert alles weer.

Er bestaan net zoveel bieren als er Duitse plaatsen zijn, en de kwaliteit is onderling zeer verschillend. Duitsers lopen vooral erg hoog op met hun bier, niet alleen omdat een bepaalde bier een symbool van de streek of de plaats is, maar ook omdat die volgens het Duitse Reinheitsgebot gebrouwen wordt, terwijl de Duitsers veel buitenlands (met name Amerikaans en Nederlands) bier als door chemische hulpmiddelen geperverteerde brouwsels beschouwd.

Uiteraard gun ik de Belgen hun beste bier natuurlijk. Die behoort immers tot de beste van de wereld.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 10:02.
Oud 8 augustus 2009, 10:07   #567
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Ik hoop dat voor u het begrip Waarheid ook relatief is?
Geschiedenis is een relatieve wetenschap en is geheel afhankelijk van de interpretatie van de onderzoeker en lezer.

Maar bepaalde feiten zijn niet weg te cijferen of anders uit te leggen dan wat ze zijn.

En VOC is nu eenmaal geen onderdeel uit de Hollandse geschiedenis waar de Hollanders trots op kunnen zijn.
VOC voerde namelijk een heel agressief beleid tegen iedereen die hen tegen werkte of in de weg stond.
Ze zijn niet enkel tot in Antwerpen schepen komen vernielen, maar deden dat over heel Europa en waren ook helemaal niet verlegen om scheepslieden gevangen te nemen en te dwingen op hun schepen te werken tegen een hongerloon.
Ook gaven ze aan piraten kaperbrieven om zo andere rederijen te vernietigen.

Maar het ergste in heel de VOC geschiedenis is het feit dat de eigenaars voor het grootste deel uitgeweken Vlamingen en Brabanders waren die hun eigen volk in de ellende hielpen.

VOC is dus niet enkel een deel van de Hollandse geschiedenis, maar ook van de Vlaamse en Brabantse geschiedenis. En is een verhaal van verraad, hebzucht, broedermoord, onderdrukking, uitbuiting, massamoord, piraterij, slavernij, schattenroof enz... En niet echt het mooiste uit onze geschiedenis, eigenlijk is het zelfs een zeer zwarte bladzijde van de gezamenlijke geschiedenis van de drie graafschappen, die door de geschiedschrijvers heel wat op gesmukt is geworden.
Economisch heeft Rotterdam heel veel te danken aan VOC, maar de prijs die er door derde voor betaald is ligt heel hoog en zou de Hollanders en iedere voorstander van VOC in de grond moeten doen zinken van schaamte.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 10:18   #568
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
neen, DIT is wat ik zei:
Ja goed, wij sparen misschien, maar we leven toch royaler dan u. Dat is eigen aan het Zuiden. We hebben grotere huizen, wij eten bourgondischer, we hebben grotere wagens, enz, enz. Dat is gewoon onze leefcultuur. Nu let wel, wij zullen nu misschien ook gaan overschakelen naar kleinere wagens. Maar dan is dat omdat we moeten, niet omdat we willen. En om op dat voorbeeld door te gaan, Nederlanders hebben altijd geopteerd voor kleinere wagens, ook toen de economie 'boomde'. Dat kleine, dat 'zuinige', is bij u ingebakken. Al eeuwen lang.

Laatst gewijzigd door system : 8 augustus 2009 om 10:20.
Oud 8 augustus 2009, 10:21   #569
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Dus ik sta wat "eten en drinken" betreft nergens doordat ik een Nederlander ben?

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 10:21.
Oud 8 augustus 2009, 10:21   #570
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja goed, wij sparen misschien, maar we leven toch royaler dan u. Dat is eigen aan het Zuiden. We hebben grotere huizen, wij eten bourgondischer, we hebben grotere wagens, enz, enz. Dat is gewoon onze leefcultuur. Nu let wel, wij zullen nu misschien ook gaan overschakelen naar kleinere wagens. Maar dan is dat omdat we moeten, niet omdat we willen. U Nederlanders hebben altijd geopteerd voor kleinere wagens, ook toen de economie 'boomde'. Dat kleine, dat 'zuinige', is bij u ingebakken. Al eeuwen lang.
Dit is dus wat ik bedoel als ik zeg dat jij altijd de indruk wekt dat Hollanders minderwaardig zijn. Je leest gewoon tussen de regels door dat Belgen eigenlijk beter zijn, superieur zelfs.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 10:22   #571
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dit is dus wat ik bedoel als ik zeg dat jij altijd de indruk wekt dat Hollanders minderwaardig zijn. Je leest gewoon tussen de regels door dat Belgen eigenlijk beter zijn, superieur zelfs.
Spinoza, je moet je genuanceerder uitlaten, anders breng je de Waarheid schade toe. Maar zo zijn wij Hollanders nu eenmaal. Al eeuwen lang.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 10:25.
Oud 8 augustus 2009, 10:27   #572
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ja goed, wij sparen misschien, maar we leven toch royaler dan u. Dat is eigen aan het Zuiden. We hebben grotere huizen, wij eten bourgondischer, we hebben grotere wagens, enz, enz. Dat is gewoon onze leefcultuur. Nu let wel, wij zullen nu misschien ook gaan overschakelen naar kleinere wagens. Maar dan is dat omdat we moeten, niet omdat we willen. En om op dat voorbeeld door te gaan, Nederlanders hebben altijd geopteerd voor kleinere wagens, ook toen de economie 'boomde'. Dat kleine, dat 'zuinige', is bij u ingebakken. Al eeuwen lang.
Die leefcultuur van de Belg is fantastisch, ook al wordt er meer geinvesteerd in de particuliere woonomgeving dan de publieke infrastructuur, gesymboliseerd door autostrada, die slechter zijn dan de gemiddelde Oost-Europese. Dat kleine, zuinige, afgeknepene in Nederland, daar wil ik niet meer naar terug.
Oud 8 augustus 2009, 11:37   #573
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ik sta wat "eten en drinken" betreft nergens doordat ik een Nederlander ben?
Ik verwijt U niets.
Uw volk is gewoon zo.

Let wel, ik heb het niet over oneetbare frieten of kroket uit de muur.
Ik heb het over uw smaakgewaarwordingen, uw papillen lijken wel genetisch uitgeschakeld zodat U oneetbare dingen gewoon lekker vindt.
Oud 8 augustus 2009, 11:39   #574
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die leefcultuur van de Belg is fantastisch, ook al wordt er meer geinvesteerd in de particuliere woonomgeving dan de publieke infrastructuur, gesymboliseerd door autostrada, die slechter zijn dan de gemiddelde Oost-Europese. Dat kleine, zuinige, afgeknepene in Nederland, daar wil ik niet meer naar terug.
Ik denk dat uw wegen en autostradeinfrastructuur net even belabberd is dan de onze.
Uw files zijn legendarisch.......
Oud 8 augustus 2009, 11:50   #575
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik denk dat uw wegen en autostradeinfrastructuur net even belabberd is dan de onze.
Uw files zijn legendarisch.......
Onze files zijn legendarisch, maar het is er goed toeven daar we tenminste over een fatsoenlijk wegdek beschikken....

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 12:03.
Oud 8 augustus 2009, 11:51   #576
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik verwijt U niets.
Uw volk is gewoon zo.

Let wel, ik heb het niet over oneetbare frieten of kroket uit de muur.
Ik heb het over uw smaakgewaarwordingen, uw papillen lijken wel genetisch uitgeschakeld zodat U oneetbare dingen gewoon lekker vindt.
"Uw volk is gewoon zo." Sorry, maar ik geloof niet kollektivschuld.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 11:54.
Oud 8 augustus 2009, 11:53   #577
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben grotere huizen, wij eten bourgondischer, we hebben grotere wagens, enz, enz. Dat is gewoon onze leefcultuur. ... Nederlanders hebben altijd geopteerd voor kleinere .... Dat kleine, dat 'zuinige', is bij u ingebakken. Al eeuwen lang.
Ja Belgique, met haar spreekwoordelijke expansieve mega-multinationals.

Vergelijk daarmee het gebrek daaraan bij de Nederlanders., dat petieterige, kneuterige ook.
Dat gebrek aan je-ne-sais-quoi ..het komt voort uit hun DNA. Al eeuwen lang.

simplex

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2009 om 11:56.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 11:55   #578
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ja de Belgen, met hun expansieve mega-multinationals.
Vergelijk daarmee het gebrek daaraan bij de Nederlanders., dat petieterig kneuterige ..het komt voort uit hun DNA. Al eeuwen lang.

simplex
...en als ik dat roep, dan ben ik een racist... Ik heb de Belgen altijd bewonderd vanwege hun expansieve VOC-mentaliteit....

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 11:57.
Oud 8 augustus 2009, 11:57   #579
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
...en als ik dat roep, dan ben ik een racist...
och, voor een of andere reden voel ik een drang om te distancieren van randdebielen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2009 om 11:58.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 11:58   #580
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
och, voor een of andere reden voel ik een drang om te distancieren van die onnozelaars.
Maar wel randdebielen, die over de Waarheid beschikken. Daaraan is niet te tornen, born2bewild....
En die Waarheid is simpel: Holland (geschiedenis, eten, cultuur - "Uw volk is gewoon zo") is fout, Belgie daarentegen goed. Het is Waar, want... het staat in de krant

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 12:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be