![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Zie de titel. | |||
| ja |
|
13 | 38,24% |
| nee |
|
21 | 61,76% |
| Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#582 |
|
Banneling
|
Ook sportief is Belgique een purperen modelstaat die Nederland het nakijken geeft.
Hoeveel Nederlandse politici hadden zich gekwalificeerd voor de OS in Peking? Hoe doen jullie scheidsrechters het op het WK voetbal? zit gewoon in het Belgisch DNA. Wij kunnen beter fluiten. Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2009 om 12:11. |
|
|
|
|
|
#583 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#584 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik zou dat ook graag willen, zonder door sommige mensen permanent op mijn nationaliteit of woonplaats te worden afgerekend. Opmerkingen als "uw volk/het is gewoon zo" en "genetisch bepaald" zijn "sla-dood"-argumenten, die een open discussie bepaald niet ten goede komen.
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 12:12. |
|
|
|
|
|
#585 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 12:13. |
|
|
|
|
|
|
#586 |
|
|
Dat is dus een leugen. Uw koloniën had u uitsluitend om uw drang aan onderdrukking en knevelarij te bevredigen. En dat is u gelukt, mag ik daaraan toevoegen. Niets om trots op te zijn, die hele koloniën.
|
|
|
|
|
|
#587 |
|
Banneling
|
Leopold deux heeft nochtans zeer veel handen gekregen van de arbeiders in Congo Vrijstaat.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2009 om 12:20. |
|
|
|
|
|
#588 |
|
Minister-President
|
Wanneer besef je nou eens dat dat met veel Vlamingen onmogelijk is? Ik heb het jarenlang geprobeerd, maar heb de moed inmiddels opgegeven.
|
|
|
|
|
|
#589 |
|
Banneling
|
system en henri1 zijn geen vlamingen
Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2009 om 12:22. |
|
|
|
|
|
#590 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#591 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#592 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Wij Hollanders zijn niet welkom in Vlaanderen. Dat hebben we voor een deel aan onze eigen arrogantie te danken, maar ook aan de minderwaardigheidscomplex van de Vlaming. En ik ga nu eens even NIET zeggen, dat dat al eeuwenlang genetisch bepaald is. Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#593 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#594 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hollanders blijven best in Holland en Vlamingen blijven ook best waar ze zijn, in België.
|
|
|
|
|
|
#596 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Maar heel hartelijk bedankt, Henri1.! Je opmerking bewijst precies wat ik al die tijd denk. Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 8 augustus 2009 om 13:07. |
|
|
|
|
|
|
#597 |
|
|
ik heb persoonlijk geen probleem met Nederlanders
wsl omdat ik geen oogkleppen op heb |
|
|
|
|
|
#598 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#599 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Beide landen word de bevolking onderdrukt en uitgebuit ten voordele van een kleine minderheid. Alleen valt dit in Vlaanderen veel meer op en komt Vlaanderen er veel meer tegen in opstand dan Nederland en Wallonië Dat het in Vlaanderen meer opvalt komt enkel door het taalverschil met de andere regio's en het feit dat Vlaanderen economisch een rijk verleden heeft en een mooie toekomst. Dezelfde zaken vind je ook in Friesland, maar daar is de opstandige bevolkingsgroep slecht een handje vol tegenover het grote Holland en kan Holland hen negeren en afdoen als uitzonderingen. De Friezen maken immers minder dan 10% van de Nederlandse bevolking uit, terwijl de Vlamingen meer dan 60% van de Belgische bevolking vertegenwoordigen. Zuid-Nederland ondervindt ook minder openlijke uitbuiting en onderdrukking van Den Haag dan Noord-Nederland, omdat men daar enorm veel kan mee genieten van het Vlaamse economische succes en Holland via hen ook mee Vlaanderen kan uitbuiten en onderdrukken. Binnen de Lage Landen zijn er dus eigenlijk twee groepen die de rest van de bevolking uitbuit en onderdrukt, de ene al openlijker dan de andere, afhankelijk van de regio's die ze onderdrukken en uitbuiten. Want politiek Nederland is niet meer of minder dan politiek België. |
|
|
|
|
|
|
#600 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|