Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2009, 20:53   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dit bewijst niks. Schotland is ook grotendeels calvinistisch, en daar woont men een stuk ruimer dan in Nederland. De meeste Nederlanders lenen het maximale bedrag wat hun inkomen toestaat van de bank. Daarmee koop je alleen niet veel in Nederland. In de meeste andere landen krijg je meer huis voor je geld.
Ja maar in de tijd van Nieuw Amsterdam had men nog geen banken die huizenbouw financierden. Meestal bouwde men zijn huis zelf en/of met de hulp der buren. Bescheiden, eenvoudig, maar effectief en zuinig bouwen. En daarom speelde 'klein bouwen' hier een rol. En deze bouwstijl vindt men overal terug waar de Nederlandse kolonisten zich later gaan vestigen. Dus niet alleen in Nieuw Amsterdam.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2009 om 20:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:53   #122
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dan nog in het Nederlands. Ik had meer iets verwacht in de trand van de Duc de Flandres. Ik heb me laten wijsmaken dat één van de populairste mineraalwaters in Nederland Bar-Le-Duc is uit...... Utrecht.
De Sourcy stroomt uit mijn kraan. Sowieso, water uit Apeldoorn (waar ik nu zit) is tien keer frisser en lekkerder dan mineraalwater. Het blijkt ook dat in deze regio zo'n beetje het beste drinkwater ter wereld zit.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:53   #123
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
vlaanderen meer dan wallonie.

ik zou de ardennen/hoge venen niet echt bij de 'lage landen' zetten want ècht laag is het daar niet.

België is de latijnse benaming van lage landen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:57   #124
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja maar in de tijd van Nieuw Amsterdam had men nog geen banken die huizenbouw financierden. Meestal bouwde men zijn huis zelf en/of met de hulp der buren. Bescheiden, eenvoudig, maar effectief en zuinig bouwen. En darom speelde 'klein bouwen' hier een rol. En deze bouwstijl vindt men overal terug waar de Nederlandse kolonisten zich later gaan vestigen.
Een stelletje kolonisten als voorbeeld nemen gaat mij wat ver. Vrijwel alle Nederlanders zouden ruimer willen wonen. Daarom verhuizen Nederlanders in het zuiden naar vlak over de Belgische grens, en Nederlanders in het oosten naar vlak over de Duitse grens. En dat heeft echt niks met de volgens u superieure Belgische gezondheidszorg en onderwijs te maken. Want daarvoor hoeft men niet te verhuizen. Ik kan mij prima vanuit Breda in een Belgisch ziekenhuis laten verzorgen, mocht dat nodig zijn.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:59   #125
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
België is de latijnse benaming van lage landen.
ik weet het maar er is weinig 'laag land' aan de ardennen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:03   #126
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Sourcy stroomt uit mijn kraan. Sowieso, water uit Apeldoorn (waar ik nu zit) is tien keer frisser en lekkerder dan mineraalwater. Het blijkt ook dat in deze regio zo'n beetje het beste drinkwater ter wereld zit.
De positieve invloed van de Veluwe neem ik aan.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:08   #127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er werd niet zozeer gevraagd kritiek te geven, wel iets onaangenaams te zeggen. Vergeten?
Hij snapt het echt niet.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:14   #128
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eén van de storende dingen aan Hollanders is het ieder jaar "meermaals" terugkerende fenomeen van de volksverhuizingen op wielen naar de vakantie bestemming.

Kolonnes van auto's met caravans of plooitenten-aanhangers op de trekhaak, met hun héél hebben en houden, alle proviand voor de volledige reis, tot aan de nok volgestouwd...... om toch maar zeker te zijn niemand wat te gunnen....
Oud 9 augustus 2009, 21:18   #129
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een stelletje kolonisten als voorbeeld nemen gaat mij wat ver. Vrijwel alle Nederlanders zouden ruimer willen wonen. Daarom verhuizen Nederlanders in het zuiden naar vlak over de Belgische grens, en Nederlanders in het oosten naar vlak over de Duitse grens. En dat heeft echt niks met de volgens u superieure Belgische gezondheidszorg en onderwijs te maken. Want daarvoor hoeft men niet te verhuizen. Ik kan mij prima vanuit Breda in een Belgisch ziekenhuis laten verzorgen, mocht dat nodig zijn.
Ik ben niet zeker dat u het vat. Het profiel van de 'Dutch Houses' bij de kolonisten in Amerika is duidelijk. Het zijn kleine huizen, die er overal ongeveer allemaal eender uitzien, een paar kamers, enz. Daarom werden ze ook zo gemakkelijk herkend als 'Dutch Houses', dus maw, het zijn typische 'hollandse woningen' in ongeveer dezelfde stijl. Dus de kans is zeer groot dat deze stijl niet ter plaatse werd ontwikkeld, maar dat die manier van bouwen mee is gekomen vanuit Holland naar Amerika. En, als dat zo is, dan kunnen we zeggen dat de Hollanders de gewoonte hadden kleine huizen te bouwen. Of dat nu alleen met 'zuinigheid' of met 'efficiëntie' te maken heeft, of met beiden, laat ik aan u over.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2009 om 21:23.
Oud 9 augustus 2009, 21:27   #130
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eén van de storende dingen aan Hollanders is het ieder jaar "meermaals" terugkerende fenomeen van de volksverhuizingen op wielen naar de vakantie bestemming.

Kolonnes van auto's met caravans of plooitenten-aanhangers op de trekhaak, met hun héél hebben en houden, alle proviand voor de volledige reis, tot aan de nok volgestouwd...... om toch maar zeker te zijn niemand wat te gunnen....
kom kom henri.
das al veel minder tov vroeger
Oud 9 augustus 2009, 21:27   #131
Shadowke

Standaard

Citaat:
Hij snapt het echt niet.......
jij ook niet, want je bent ook een racist.
Oud 9 augustus 2009, 21:29   #132
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zeker dat u het vat. Het profiel van de 'Dutch Houses' bij de kolonisten in Amerika is duidelijk. Het zijn kleine huizen, die er overal ongeveer allemaal eender uitzien, een paar kamers, enz. Daarom werden ze ook zo gemakkelijk herkend als 'Dutch Houses', dus maw, het zijn typische 'hollandse woningen' in ongeveer dezelfde stijl. Dus de kans is zeer groot dat deze stijl niet ter plaatse werd ontwikkeld, maar dat die manier van bouwen mee is gekomen vanuit Holland naar Amerika. En, als dat zo is, dan kunnen we zeggen dat de Hollanders de gewoonte hadden kleine huizen te bouwen. Of dat nu alleen met 'zuinigheid' of met 'efficiëntie' te maken heeft, of met beiden, laat ik aan u over.
En wat dan nog? Zelfs al was dat vroeger zo, nu geldt dat niet meer. Nederlanders gaan ook ruimer wonen zodra hun inkomen dat toestaat.
Oud 9 augustus 2009, 21:29   #133
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat dan nog? Zelfs al was dat vroeger zo, nu geldt dat niet meer. Nederlanders gaan ook ruimer wonen zodra hun inkomen dat toestaat.
net over de grens ja, zodat dat daar ook rap vernederlandst.

Laatst gewijzigd door Hollander : 9 augustus 2009 om 21:29.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:37   #134
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik was ooit met mijn meisje op een camping in Hellenthal in de Eiffel.
Des morgens werden wij wakker van het geluid van rammelende aardappelen in een achterbak van een Volga.
Het was een gezin uit Luik en niet uit de DDR zoals ik eerst dacht. Hoewel, Wallonië heeft wel iets weg van de DDR.
Ze konden geen Nederlands, maar wel iets wat op Duits leek. Ze maakte vervelende opmerkingen naar onze kant omdat wij hen 's nachts wakker zouden hebben gemaakt met ons liefdesspel in onze veel te kleine tent.
Deze mensen zeulden dus zeker 200 kg aan aardappelen mede in hunnen in door luchtverontreiniging sterk aangetaste parelmoer gespoten Volga.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 21:55   #135
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het punt dat ik wilde maken, was, dat de 'kleine' huizenbouw van de Nederlanders niet altijd te maken heeft gehad met de 'grondprijzen', maar vermoedelijk wel met een zekere 'bouwtraditie', teminste toch in het noorden.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2009 om 22:00.
Oud 10 augustus 2009, 04:28   #136
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

* prachtige natuur
* visie op ruimtelijke inplanting
* parlement dat iets te zeggen heeft
* democratie

Allemaal onaardige dingen in het oog van een "Belg"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 06:15   #137
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het punt dat ik wilde maken, was, dat de 'kleine' huizenbouw van de Nederlanders niet altijd te maken heeft gehad met de 'grondprijzen', maar vermoedelijk wel met een zekere 'bouwtraditie', teminste toch in het noorden.

Delaware, Dutch house.

http://www.travelthewholeworld.com/s...se-490x363.jpg

Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2009 om 06:16.
Oud 10 augustus 2009, 08:23   #138
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan mij prima vanuit Breda in een Belgisch ziekenhuis laten verzorgen, mocht dat nodig zijn.
Durft U dat ?
Oud 10 augustus 2009, 08:42   #139
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat ik daarvan moet zeggen. Is dat zo'n kolonistenhuis? Zo klein vind ik dat huis niet...voor die tijd en voor een kolonist. Hoe klein is dat huis vergeleken met kolonistenhuizen van andere nationaliteiten? Bouwden de Ierse of Franse kolonisten royaler dan de Nederlandse? De meesten kwamen berooid aan in de nieuwe wereld. Het lijkt mij dat maar weinigen zich (in het begin) een groot en comfortabel huis konden veroorloven.
Oud 10 augustus 2009, 08:57   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat ik daarvan moet zeggen. Is dat zo'n kolonistenhuis? Zo klein vind ik dat huis niet...voor die tijd en voor een kolonist. Hoe klein is dat huis vergeleken met kolonistenhuizen van andere nationaliteiten? Bouwden de Ierse of Franse kolonisten royaler dan de Nederlandse? De meesten kwamen berooid aan in de nieuwe wereld. Het lijkt mij dat maar weinigen zich (in het begin) een groot en comfortabel huis konden veroorloven.
Dat is wel degelijk een Hollands kolonistenhuis. Eén van de weingen die het tot in onze tijd heeft overleeft. Maar wat u stelt is vermoedelijk ook wel wat waar. Maar de typische vrij kleine en vaak sympathieke Hollandse huizen in de andere kolonies zijn ook bekend. Maar goed, de waarheid zal wellicht in het midden liggen.

Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2009 om 09:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be