Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2009, 18:40   #21
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn blijkbaar veel soorten sociale woningen. ik ken andere sociale woonwijken hoor.
En waar liggen die dan ?
Had een vriend die vroeger in zo'n sociale flats in Gent woonde .
In alle flats was aan de braaksporen te zien dat er al diverse keren ingebroken was .
Toen er 3 keer in 2 weken ingebroken werd in zijn auto die daar op de parking stond hield hij het daar wijselijk voor bekeken of hij was zelf zo'n marginaal geworden .
Oud 6 augustus 2009, 18:43   #22
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Je kameraad was blij dat hij een vakantiejobke had, dus wat is het probleem?
De huurders van sociale woningen klagen trouwens ook want velen zouden liever zelf hun voortuintje in orde houden maar dat mag niet. Dan komen de "tuinmannen" met zo'n enorme zitmaaier om dat piepklein grasveldje af te rijden. Het gras spuit tegen de ramen en de gevel. Als het geregend heeft is het helemaal een zootje. Daarna verwijderen ze het onkruid.... zonder het verschil te kennen tussen onkruid en gelijk welke bloem. Dus als je net weg bent als die mannen komen sta je voor een leuke verrassing bij thuiskomst.
Waarom denk je dat de gemeenten en steden zelf gras willen afrijden in die wijken.
Al eens een asociale wijk gezien waar de gemeentediensten eens een paar maanden hun werk niet doen , dat ligt bezaaid met gestolen fietsen , oude kasten , zetels tot autowrakken toe .
De voortuin van de flodders is wel degelijk herkenbaar , gebaseerd op de (a)sociale realiteit .
Oud 7 augustus 2009, 08:49   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag.
Het gaat hier om klachten die binnenkomen bij de ombudsman van mensen die geen speciale loonopslag kregen.

Zoals we weten evolueert de huurprijs samen met de inkomsten, maar in geen geval gaat dat om een jaarlijkse opslag van 100€

Wie boven de inkomensgrens komt, moet er trouwens uit.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 08:51   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De gemiddelde huurprijs van een sociale woning bedraagt 258 Euro voor een huis/flat dat op de private markt 500 Euro huur zou bedragen
In 2006 is mijn een éénslaapkamer SW aangeboden voor 310€

Op dat moment huurde ik privé een tweeslaapkamer van 270€

Ik heb de asociale woning geweigerd.
Oud 7 augustus 2009, 09:27   #25
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In 2006 is mijn een éénslaapkamer SW aangeboden voor 310€

Op dat moment huurde ik privé een tweeslaapkamer van 270€

Ik heb de asociale woning geweigerd.
In dit geval was u privé 100 jaar en u sw 10 jaar oud

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 7 augustus 2009 om 09:27.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 09:28   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In dit geval was u privé 100 jaar en u sw 10 jaar oud
Beide waren even bewoonbaar en comfortabel, het SW was wél veel kleiner en pas gerenoveerd, wat zwaar doorgerekend werd in de huurprijs.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2009 om 09:30.
Oud 7 augustus 2009, 09:32   #27
eno2
Banneling

Standaard

De huurprijsberekening is volledig nieuw sinds 1/1/08

Tot 2011 geldt een complex overgangsregime.

Uitgangspunt is de marktwaarde....
Oud 7 augustus 2009, 09:45   #28
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik ben vaak gras gaan maaien en tuintjes gaan doen in sociale woningen.
meestal was de bewoner nog niet wakker als ik begon.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 10:26   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De prijs van een sociale woing is gekoppeld aan het inkomen!
Dus wanneer mensen daar 300 voor betalen, betekent dit dat hun inkomen geen hoge huurprijs toelaat, maar kan het dus best zijn dat de buur voor hetzelfde appartement 600 betaald.
Een sociale woonmaatschappij vraagt rechtstreeks bij de belastingen het inkomen op, ligt op dat moent je inkomen 2O procent lager dan betaald je toch minder, maar je moet dit staven met bewijzen van je inkomsten.
Ja, er zijn mensen wiens huur inderdaad met een honderd euro is gestegen, omdat sinds begin dit jaar ook de werkelijke waarde van een appartement op de privemarkt de prijs bepaald, maar indien dit gebeurt is betekent dit dus dan die prijs ook betaald kan worden in verhouding tot inkomen.
Wie gediscrimineerd wordt is wie werkt, stel dat je een bonus ontvangt, dan slaat de maatschappij onmiddellijk op en betaal je dus die bonus gewoon aan de huurmaatschappij.

Het is jammer dat woonmaatschappijen geen "activeringsbeleid" hanteren, en niet aanzetten tot het zoeken van werk, want ik zie veel volk wat best kan werken, maar toch gebeurt er niets met die mensen.
Met de jaren zie je ook steeds meer "verkleuring" het overgrote gedeelte huurders is van allochtone afkomst, wat te verklaren is omdat vooral deze groepen in aanmerking komen gezien de inkomstenvoorwaarden, en hun beperkingen( taal, opleiding) om deel te nemen aan de arbeidsmarkt. Daardoor gaan uiteraard ook de inkomsten van huurmaatschappijen achteruit, het aandeel "werkenden" ligt lager dan " uitkeringen"wat tot maatregels leidt zoals de koppeling van prijzen aan de privemarkt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:25   #30
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard Sociale wijken = uitroeingskampen

Het leukste wat je op een vrije zomerdag kunt doen is met je fiets door een asociale wijk koersen om de fauna en flora aldaar te bestuderen .
90 % van dat soortje leeft van t'ocmw , den dop , de ziekentrok ( ongeveer de helft ) of werkt in een beschutte werkplaats .
Aan hun waggelende gang zie je waar ze wonen , dat zet hun voeten scheef , permanent kom je mensen met gebroken ledematen tegen , af en toe zit er één in een rolstoel met 2 gebroken poten .
Hun kinderen zijn de plaag der dorpen , bijna allen zitten ze in het bijzonder onderwijs , de idioten komen dansen op café , liggen ze meer dan de helft van de tijd op de grond wegens gestoorde motoriek , of het zijn hyperkinetische die de mensen lastigvallen , buitenvliegen en dan op straat vandalenstreken uithalen.
We hebben hier gevraagd aan de gemeente om een wijkcantine in de asociale wijk te zetten om die mensen binnen hun territorium te houden , helaas , het gemeentebestuur vreest teveel kosten inzake wanbetalers en vandalisme .
Maar er is meer , er bestaat ook zoiets als genenverlies , genenerosie en genetische drift , als je 2 debielen kruist heb je 10 % kans dat er een normale uitkomt , 10 % kans op een debiel en 80 % kans op een mongool.
En dat gebeurt ook in die wijken , ze steken dat soort bijeen , dat plant zich voort , en zie , generatie na generatie gaat dat achteruit tot ze al sterven voor ze zich kunnen voortplanten.
Van een asociale politiek gesproken .
Oud 7 augustus 2009, 11:28   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Het leukste wat je op een vrije zomerdag kunt doen is met je fiets door een asociale wijk koersen om de fauna en flora aldaar te bestuderen .
90 % van dat soortje leeft van t'ocmw , den dop , de ziekentrok ( ongeveer de helft ) of werkt in een beschutte werkplaats .
Aan hun waggelende gang zie je waar ze wonen , dat zet hun voeten scheef , permanent kom je mensen met gebroken ledematen tegen , af en toe zit er één in een rolstoel met 2 gebroken poten .
Hun kinderen zijn de plaag der dorpen , bijna allen zitten ze in het bijzonder onderwijs , de idioten komen dansen op café , liggen ze meer dan de helft van de tijd op de grond wegens gestoorde motoriek , of het zijn hyperkinetische die de mensen lastigvallen , buitenvliegen en dan op straat vandalenstreken uithalen.
We hebben hier gevraagd aan de gemeente om een wijkcantine in de asociale wijk te zetten om die mensen binnen hun territorium te houden , helaas , het gemeentebestuur vreest teveel kosten inzake wanbetalers en vandalisme .
Maar er is meer , er bestaat ook zoiets als genenverlies , genenerosie en genetische drift , als je 2 debielen kruist heb je 10 % kans dat er een normale uitkomt , 10 % kans op een debiel en 80 % kans op een mongool.
En dat gebeurt ook in die wijken , ze steken dat soort bijeen , dat plant zich voort , en zie , generatie na generatie gaat dat achteruit tot ze al sterven voor ze zich kunnen voortplanten.
Meneer heeft een superioriteitsyndroom?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:28   #32
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beide waren even bewoonbaar en comfortabel, het SW was wél veel kleiner en pas gerenoveerd, wat zwaar doorgerekend werd in de huurprijs.
Laat ons wel wezen , als je op de private markt een woning huurt beneden de 300 , zelfs 400 Euro heb je een vochtig versleten krot , voor ietwat op de private markt zit je aan de 500 Euro , het dubbele van een sociale woning van dezelfde kwaliteit .
Oud 7 augustus 2009, 11:30   #33
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Meneer heeft een superioriteitsyndroom?
Persoonlijke aanval , ge vliegt op mijn negeerlijst
Oud 7 augustus 2009, 16:34   #34
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

De huurachterstand in de Vlaamse asociale wijken is intussen opgelopen tot 11 miljard Euro.
Geen nood zegt Keulen , het gaat om minder dan 3% van de totale huur .
Nogal moeilijk , 97 % van dat zooitje staat onder schuldbemiddeling , hun huur wordt betaald door een advocatenbureau

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 7 augustus 2009 om 16:35.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 08:49   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons wel wezen , als je op de private markt een woning huurt beneden de 300 , zelfs 400 Euro heb je een vochtig versleten krot , voor ietwat op de private markt zit je aan de 500 Euro , het dubbele van een sociale woning van dezelfde kwaliteit .
Mijnn afgewezen sociale woningen kostten allemaal boven de driehonderd €, en dat was de laatste keer in 06.

Ik mag er niet aan denken wat ze nu kosten.

En dat zijn dan éénslaapkamers, en ik heb er altijd twee. OK de westenbuitenmuur is wat vochtig, maar daar heb ik verder geen last van.
Oud 8 augustus 2009, 08:52   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is jammer dat woonmaatschappijen geen "activeringsbeleid" hanteren, en niet aanzetten tot het zoeken van werk, want ik zie veel volk wat best kan werken, maar toch gebeurt er niets met die mensen.
En waarom geen uitroeiingsbeleid?

En waarom niet, ipv de zogenaamde sociale mix, nog alleen mensen met inkomens van 30 tot 40000€ toelaten?

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 augustus 2009 om 08:52.
Oud 10 augustus 2009, 09:09   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige sociale huurwoningen zijn in één jaar van honderd tot driehonderd € in huurprijs gestegen
Sociale huurders met een gezinsinkomen tussen 40 en 45 duizend € (!) zijn nu (eindelijk) vogelvrij verklaard en kregen huurverhogingen tot 300€

Ik heb daar geen moeite mee.

Dergelijke ruime maximum-inkomensgrenzen bewijzen alleen maar de onsociaalheid van het sociale woningbeleid.
Oud 10 augustus 2009, 09:48   #38
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Creationisten hebben geen recht tot spreken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 09:57   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom geen uitroeiingsbeleid?

En waarom niet, ipv de zogenaamde sociale mix, nog alleen mensen met inkomens van 30 tot 40000€ toelaten?
Wat is dat voor een onnozele opmerking?
Ga je dood van een baan zoeken misschien?
Die sociale mix ontbreekt juist omdat het aandeel "niet werkenden" zeer hoog ligt, tegenover het aandeel "werkenden", dus moet je proberen om daar meer evenwicht in te organiseren!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 10:02   #40
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Creationisten hebben geen recht tot spreken.
Mensen die verweekt zijn door inteelt in die asociale wijken zeker niet .
Ge vliegt op mijn negeerlijst

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be