Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2009, 22:32   #101
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Dit is misschien een beetje uit de mode maar het bestaat wel: hoe meer homosexuelen in de buurt of op school, hoe groter de invloed er is! Jongeren staan soms zwak in hun schoenen en de drang naar experimenteren is dan ook groot! Daarom is het "praten" over homo's op school eigenlijk negatief omdat jongeren het anders als normaal gaan beschouwen dat mensen van hetzelfde geslacht aan mekaar zitten te experimenteren! Zowel de ouders, de school als de omgeving bepaalt de geaardheid! Ik geloof niet in genetisch erfelijke factoren!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 23:09   #102
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

zou het daar ook mogelijk zijn om hetero's (weer) homo te maken? ik weet namelijk een superknappe en heel lieve hetero en ik zou hem graag genezen zien.

vrede,

redwasp
In gevangenissen ea zeer gesloten instellingen gebeurt dat schijnbaar wel. "noodhomoseksualiteit" is de term. Geen idee hoe blijvend die is.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 23:10   #103
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je weet toch hoe je iemand in het homoschap kan inleiden? Wees de wijze woorden van Alexandra Colen indachtig:

"Mijn jonge broer is homo. Hij zong als sopraantje in het koor van het college en ging mee op buitenlandse tournees. Enkele oudere zangers van het koor hebben hem in de homoseks ‘ingeleid’. U weet hoe homo’s gemeenschap hebben? Het is een in se gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg. Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo worden doordat ze door homo’s zijn misbruikt. Zo plant homofilie zich voort."

Alexandra Colen , een autoriteit

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2009 om 23:11.
Oud 2 juli 2009, 23:22   #104
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Oscar wilde komt terug
Er is al iemand die zijn portret als avatar misbruikt.
Oud 3 juli 2009, 02:16   #105
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Dit is misschien een beetje uit de mode maar het bestaat wel: hoe meer homosexuelen in de buurt of op school, hoe groter de invloed er is! Jongeren staan soms zwak in hun schoenen en de drang naar experimenteren is dan ook groot! Daarom is het "praten" over homo's op school eigenlijk negatief omdat jongeren het anders als normaal gaan beschouwen dat mensen van hetzelfde geslacht aan mekaar zitten te experimenteren! Zowel de ouders, de school als de omgeving bepaalt de geaardheid! Ik geloof niet in genetisch erfelijke factoren!
Men noemt het voor een reden experimenteren, hè?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 06:58   #106
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Euh, zou het toch niet omgekeerd zijn ? Moet het niet zijn 'prate' over homo's is eigenlijk positief, want dan gaan jongeren nadenken, en miscchien wel experimenteren, en ondervinden of het al dan niet hun 'ding' is.
Precies omdat geaardheid volgens u wordt bepaald omgevingsfactoren.
Ik ken er een groot aantal hoor, waar men in school beter over homosexualiteit had gepraat. Het had hen en hun omgeving veel miserie en leed bespaard !
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 07:54   #107
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in genetisch erfelijke factoren!
Hopelijk voor jou niet, nee. Het zou een belediging zijn voor de intelligentie van je ouders.
Oud 3 juli 2009, 09:16   #108
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Engeland: homo's kunnen worden genezen!
Bij ons niet, want hier is dat geen ziekte.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 09:18   #109
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hopelijk voor jou niet, nee. Het zou een belediging zijn voor de intelligentie van je ouders.
LOL!
Oud 4 juli 2009, 09:46   #110
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Homoseksualiteit is gelijkwaardig aan heteroseksualiteit; leer daar mee leven en anders moet je hulp zoeken bij een psychiater als je dit niet lukt he Gezond Vlaanderen?

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...sch-paar.dhtml

Homokoppel maakt baby met lesbisch paar
Om toch aan hun kinderwens te voldoen hebben Joris Gilleir (39) en Olivier Brouckart (37), een homoseksueel echtpaar uit Brussel, een kind verwekt bij een lesbisch koppel. Joris is de natuurlijke en wettelijke vader. Eén van de twee lesbische vrouwen, die anoniem wensen te blijven, is de natuurlijke en wettelijke moeder.

"In co-ouderschap gaan we onze dochter Louve, die precies twee weken oud is, grootbrengen", zeggen Joris en Olivier. "Precies zoals in een nieuw samengesteld gezin. Maar bij ons gebeurt het bewust, zonder voorafgaande scheiding." Hun volledige verhaal staat te lezen in de krant Het Laatste Nieuws. (belga/gb)
04/07/09 09u08

Toch een beetje vreemd die gelijkwaardigheid. Want om kindjes te krijgen moet er toch een man en vrouw aan te pas komen vlgs de natuur. Daar hoeft ge nog niet eens voor te geloven in een God of zoiets. Als het gelijkwaardig zou zijn en gelijk waarom kan de man dan geen kindjes krijgen zonder vrouw en omgekeerd? Indien wel zou het idd gelijkwaardig en gelijk zijn.
Maar toch blijkbaar is de evolutie hier beetje fout geweest of zouden die gelovigen toch eens gelijk hebben dat het niet klopt met de oorspronkelijke creatie van man en vrouw.
Zelf in de hele materiele wereld geldt het man\vrouw principe om een vruchtbare functionele verbinding te krijge: een moer en een schroef, een plug in de muur (V) en schroef (M) erin. Probeer eens twee moeren te verbinden zonder schroef. De stekker in stopcontactdoos. Probeer een stroom te krijgen met 2 stekkers tegen elkaar of 2 prises aanmekaar? Zal geen stroom komen of een flinke kortsluiting.
Zelfs in een videoverbinding vroeg de winkelier me eens: welke stekker hebt ge nodig mannetje of vrouwtje?
Ik deed vroeger hobby video en iemand kreeg eens geen beeld. Vroeg mij om eens te kijken en eerste wat ik deed was achter de verbindingen bekijken. Probleem zo opgelost, hij had twee vrouwtjes verbinding in elkaar gezet: er in een in-plus en out-plug. Het een heeft een gaatje de ander een pinnetje, zelfde principe weer.
Als iemand mij aantoont op grond van feiten, biologische feiten dan is het idd gelijkwaardig. Maar de gevolg is dat ook pedofilie een gelijkwaardige variant is. Wie A zegt moet... Laat dan Dutroux maar vrij of draai diens veroordeling dan terug tot moord. Ga dat maar eens aan de nabestaanden vertellen.
Oud 4 juli 2009, 10:07   #111
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Says who? Homoseksualiteit was, is en blijft een afwijking van de norm. In de dierenwereld zou men het toch ook niet normaal vinden dat bijvoorbeeld een groep leeuwen plots compleet weigert om het nog met leeuwinnen te doen.

Het grote verschil zit in hoe er met homo's omgegaan wordt vanuit de koran: respecteren hun mens-zijn niet.
Jezus was het ook niet eens met afwijkend sexueel gedrag of het nu homo, hetero, pedo e.d was. Maar hij veroodeelde de overspelige vrouw niet die door sommige farizeeërs gestenigd moest worden. Hij zei: Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen en zondig niet meer.
Hij kwam om de veroordeling, de eewige straf, de dood, die voor iedere zonde telt, ook diefstal en leugen, zelf te dragen.
Das het verschil, Jezus zal homo's en lesbies met menswaardig respect behandelen, zonder hun sexueelgedrag goed te keuren.
En dat doet de Islam niet. Wie zonder zonde is werp de eerste steen, ga jij dat doen? Durft gij te beweren zonder zonde te zijn?

Mijn ex-baas is homo, de beste baas die ik ooit had. Kwam atijd op voor zijn personeel zonder te slijmen. Als ge fout kreeg kreegt ge op de kop maar als het goed was waardeerde hij het ook en zei dat.
Als iemand ooit een vinger naar hem uitgestoken had omdat hij homo was kreeg die gast boel mee mij. Hij heeft ook altijd mijn mening gerespecteerd.
Oud 4 juli 2009, 18:18   #112
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Maar toch blijkbaar is de evolutie hier beetje fout geweest of zouden die gelovigen toch eens gelijk hebben dat het niet klopt met de oorspronkelijke creatie van man en vrouw.
Zelf in de hele materiele wereld geldt het man\vrouw principe om een vruchtbare functionele verbinding te krijge: een moer en een schroef, een plug in de muur (V) en schroef (M) erin. Probeer eens twee moeren te verbinden zonder schroef. De stekker in stopcontactdoos. Probeer een stroom te krijgen met 2 stekkers tegen elkaar of 2 prises aanmekaar? Zal geen stroom komen of een flinke kortsluiting.
En toch is er een kleine, leg dat es uit
Truly a mircale of god

Laatst gewijzigd door bgf324 : 4 juli 2009 om 18:19.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 12:40   #113
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal u eens iets zeggen: de hetero's (die ik ken) die ooit met jongens geëxperimenteerd hebben, zijn in mijn opinie stabiele hetero's (vaak zelfs stabieler dan hun andere geaardheidsgenoten) geworden die in touch zijn met hun vrouwelijke kant. Minder gezever, meer tolerantie, en meer respect voor hun meiske.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 12:44   #114
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In gevangenissen ea zeer gesloten instellingen gebeurt dat schijnbaar wel. "noodhomoseksualiteit" is de term. Geen idee hoe blijvend die is.
Ik blijf erbij dat seksuele oriëntatie een uitwas is van onze tijd. Het zorgt vooral voor onzinnige standpunten, denkbeelden en volksverhaaltjes die weinig met de realiteit te maken hebben, zoals b.v. dat homo's zich niet zouden voortplanten, per sé vies zijn van vrouwen, niks kunnen voelen voor een vrouw en zich nichterig kleden, en vice versa voor hetero's. Het zorgt in beide kampen voor verbitterde harten bij mensen die vaststellen dat ze niet zo erg gepolariseerd zijn als van hen wordt verwacht.
Oud 10 juli 2009, 12:49   #115
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Het grote verschil zit in hoe er met homo's omgegaan wordt vanuit de koran: respecteren hun mens-zijn niet.
Jezus was het ook niet eens met afwijkend sexueel gedrag of het nu homo, hetero, pedo e.d was. Maar hij veroodeelde de overspelige vrouw niet die door sommige farizeeërs gestenigd moest worden. Hij zei: Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen en zondig niet meer.
Hij kwam om de veroordeling, de eewige straf, de dood, die voor iedere zonde telt, ook diefstal en leugen, zelf te dragen.
Das het verschil, Jezus zal homo's en lesbies met menswaardig respect behandelen, zonder hun sexueelgedrag goed te keuren.
En dat doet de Islam niet. Wie zonder zonde is werp de eerste steen, ga jij dat doen? Durft gij te beweren zonder zonde te zijn?
Wrong. Zowel de Bijbel als de Koran hebben universele stelregels die de respect, liefde en vreedzaamheid tussen mensen benadrukt, en daar komt homoseksualiteit niet in voor: iedereen is gelijk.
Zowel de Bijbel als de Koran hebben helaas ook passages die iets minder vredelievend zijn, maar zoals Obama schrijft in zijn boek: het gaat over obscure verzen die qua belangrijkheid en impact in geen lichtjaar te vergelijken zijn met de basisregels.
Oud 10 juli 2009, 12:53   #116
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
En dan? Primaten en zelfs lagere diersoorten zijn al miljoenen jaren afgeweken van de oorspronkelijke bedoeling van seks: naast voortplanting heeft het ook een zeer belangrijke sociale functie bij gekregen.
En uw vergelijking is echt wel gebrekkig: voor zover ik weet heb ik als man zowel "vrouwelijke" als "mannelijke" "stekkers". Als je het niet gelooft: ik verwacht dat het niet lang zal duren voor iemand hier extreem grafische representaties zal posten van hetgeen ik bedoel
Oud 11 juli 2009, 01:24   #117
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het "ergste" (of "beste", al naargelang hoe je het bekijkt) wordt er per schooljaar maximaal 2 uurtjes over homoseksualiteit gesproken. Al de andere uren gaat het over heteroseksualiteit, niet enkel in lessen over relaties of seksuele opvoeding, maar ook in vb talen (NL: verbeter de fouten in de zin "Jan is getrouwt met Mieke" ; FR / ENG: vertaal de zin "Jan is getrouwd met Mieke"... nooit "Jan is getrouwd/t met Pieter").
Dan zouden al die beïnvloedbare holebi-jongeren toch allemaal hetero moeten zijn?
Toen ik in school zat werd er nauwelijk over gesproken, in de tijd van mijn ouders en al de eeuwen er voor werd er helemaal niet over gesproken. En toch bestaat homoseksualiteit al sinds het ontstaan van de mensheid (waarschijnlijk ook daarvoor al, omdat het ook bij zowat alle diersoorten voort komt).

Je gelooft niet in erfelijke factoren. De wetenschap heeft echter ernstige aanwijzingen dat het wel degelijk erfelijk zou zijn.
Jij hebt er geen onderzoek over gedaan, maar baseert je oordeel dus enkel op "geloof" (vooroordelen, waanideeën...) ipv feiten.
Dus jouw "ongeloof in erfelijke factoren" weegt dus even sterk door als het geloof van 3-jarigen dat een meisje met een rood kapje dat wordt verscheurd door een wolf levend uit de maag van die wolf kan opgegeten worden.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 01:27   #118
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens een artikel in alle kranten in Vlaanderen en Engeland blijkt dat 18% van de homosexuelen zich laten behandelen door een therapeut. Volgens een Engelse therapeut zijn reeds honderden homosexuelen "genezen" van hun "verkeerde" geaardheid! Zij gaan sedert dien door het leven als hetero.

Linkse tegenstanders spreken dit natuurlijk tegen en beweren dat "het omvormen van homosex naar heterosex" gevaarlijk kan zijn (!!??).

Volgens de "genezen" homo's voelen ze zich een pak beter, ze schamen zich nietmeer,worden nietmeer scheef bekeken,uitgesloten etc...

Volgens de therapeuten zou homosexualiteit sterk teruggedrongen kunnen worden en zelfs doen stopzetten na zo een behandeling! Net zoals een behandeling met pedofielen.
Ja, ik kan ook iedereen iets doen geloven en zeggen. Niet moeilijk hoor.
Oud 10 augustus 2009, 10:02   #119
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

2007:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Het is geen grap: www.hetracil.com een nieuw medicijn uit America dat de sexuele lust van homo's omkeert naar hetero! Wat vinden jullie ervan? Moet dit product dringend in omloop komen in Vlaanderen? Moeten homo's verplicht worden het in te nemen? Bij weigering gevangenisstraf? Zo zou binnen een paar weken heel Vlaanderen homo-vrij zijn! Leve hetracil!
2009:
Citaat:
Volgens een artikel in alle kranten in Vlaanderen en Engeland blijkt dat 18% van de homosexuelen zich laten behandelen door een therapeut. Volgens een Engelse therapeut zijn reeds honderden homosexuelen "genezen" van hun "verkeerde" geaardheid! Zij gaan sedert dien door het leven als hetero.

Linkse tegenstanders spreken dit natuurlijk tegen en beweren dat "het omvormen van homosex naar heterosex" gevaarlijk kan zijn (!!??).

Volgens de "genezen" homo's voelen ze zich een pak beter, ze schamen zich nietmeer,worden nietmeer scheef bekeken,uitgesloten etc...

Volgens de therapeuten zou homosexualiteit sterk teruggedrongen kunnen worden en zelfs doen stopzetten na zo een behandeling! Net zoals een behandeling met pedofielen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 10:10   #120
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

de koran is nu wel weer t'boekske van ik zal u gaan hebben , volgens sommige verzen moogt ge wel flikker zijn , volgens andere niet
In grote lijnen komt het op dit neer , ge moogt wel t'mannekehomo maar niet t'vrouwkehomo zijn , en dan zeggen moslims dat dit niet het boek van de duivel is
De Bijbel is andermaal klaar helder en duidelijk , homo wordt je door te liegen , als je steeds het tegenovergestelde zegt en denkt dan de waarheid doe je dit ook in seksueel opzicht en krijg je er nog eens een bloedziekte bij ook
http://www.bloggen.be/debijbel_en_homoseksualiteit/

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be