![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch maar raar dat U dat beweert terwijl meer dan 80% van de Belgen België ziet zitten......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en hoeveel Vlamingen weten iets af van Wallonië? en hoeveel Walen weten iets af van Vlaanderen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
evenveel als antwerpenaren iets afweten van poperinge en Bilzenaars iets van Zelzate.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoeveel Walen zouden Yasmine gekend hebben??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is niet omdat we allemaal de zatten Daerden kennen, dat we belgisisten zijn hé.
(en afgezien daarvan, vraag ik me af hoeveel belgisisjes zouden weten wie de troonopvolger wordt, mocht de Filip per ongeluk in de statistieken van de dodelijke verkeersongevallen terecht komen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet nu terugdenken aan toen Niels Albert wereldkampioen veldrijden werd. De Nederlandstalige versie van Metro pakte toen op de voorpagina uit met een foto van de nieuwe (Belgische) wereldkampioen. Op de Franstalige versie daarentegen niks Albert, maar een foto van de thuiskomst van een... Franse zeiler na een zeiltocht rond de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja, rob tv en focus enz. zien ze overal. Het geforceerd zoeken naar verschillen is gewoon vermoeiend; er zitten overal verschillen.
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België zou zeker een toekomst kunnen hebben hoor, maar dan moeten een paar zaken toch eindelijks eens duidelijk gemaakt worden. 1 ervan is dat in Vlaanderen, toch volgens de grondwet hé, het Nederlands de bestuurstaal is. maar aangezien dat in politiek Franstalig België nooit zal erkend worden, heeft België gewoon geen toekomst meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, ik denk wel dat de gemiddelde Vlaming meer Bekende Nederlanders kent dan Bekende Walen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik echter veel relevante vind is hoe in Zwitserland de executives gekozen worden. Het stadsbestuur van de stad Bern wordt gewoon rechstreeks verkozen. De vijf koppen met de meeste stemmen vormen tesamen het college, waarbij degene met de meeste stemmen stadspresident wordt. Maakt het wat lastiger om de uitslag van een verkiezing te negeren, zoals zo vaak in België... Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je onwetendheid verbergen achter een uitgesproken mening werkt hier niet echt, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs die stukjes Baarle-Hertog zouden ze niet afpakken. Een voorbeeld zijn ze, die Hollanders, voor sommige invazievelingen in die vlaamse provinsie die rondom Brussel ligt. (wat niet belet dat ik ze toch graag een verkeersvinjet op hun auto's en karavans zou willen doen plakken)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() Het gaan hier niet over Zwitserland of Nederland, maar wel België dat in verval is! Als ik door andere landen rijd, die bij de Europese Unie zijn aangesloten dan stel ik vast dat deze landen groeien en er een constante vernieuwing is overal, zowel op economisch gebied als op gebouwen/wegeninfrastructuur. Deze zijn in België gewoon ronduit slecht en zwaar verwaarloost. De architectuur trekt gewoon op niets, waardoor het esthetisch element volledig zoek is.
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() Dat was nu eens een goed voorstel dat wegenvignet, maar daar hoor je ook weer niets meer van. Met dat geld hadden we al een deel van onze wegeninfrastructuur kunnen verbeteren.
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand in de Franstalige media heeft over de dood van Yasmine gesproken. Geen probleem daarentegen wat de dood van Michael Jackson betreft maa ja, Michael Jackson was een wereldster terwijl Yasmine maar in Vlaanderen bekend was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |