Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2009, 19:01   #21
Pussy Magnet 2.0
Vreemdeling

Pussy Magnet 2.0's schermafbeelding

Standaard

En zoals steeds is de kleine sukkelaar, het Afghaans opiumboertje en z'n zeven schaapjes (ja, want mama liep op een mijn van de russen), het slachtoffer van deze waanzin..

De Taliban verplicht mensen om wapens en drugs te stockeren. Als de NATO troepen dan huizen schoonvegen en dat vinden, worden die mannen naar Guantanamo of derivaten gestuurd. Zo wordt een niemendal gestraft ipv. paar Talibans die veilig en wel ergens ondergedoken zitten.

Maar evenzeer patriottische Kevin of Jason van de Amerikanen of de Britten, ochot 21 jaar, worden ook met leugens en verraad de krijgsmacht binnengelokt. Al duizenden dood in Irak, honderden in Afghanistan..

Wilt ge eens echt over uw nek gaan van "de war on terror" kijk dan naar het onderstaande...

Geen gore scènes met mensenleed, gewoon hoe de grootste Natobasis ter wereld (Kandahar Airfield) functioneert, compleet met burgerking en winkelstraat:

http://www.megavideo.com/?v=B5L4LRN8

(via megavideo: op de rode play-knop drukken, wachten tot die groen wordt en dan afspelen gewoon door nogmaals op de groene knop te drukken...)

Pussy Magnet 2.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 20:16   #22
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pussy Magnet 2.0 Bekijk bericht
LOL Belgisch Bier! Bedankt voor link, echt interresant.

De mannen die daar zitten hebben veel geluk, andere troepen in FOB's in Afghanistan hebben het veel slechter, daar ik ook beeldmateriaal van.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:46   #23
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Wel ... de Pakistani hebben meer succes tegen de Taliban in Swat en Waziristan als de hele verdomde NAVO in Afghanistan. In Pakistan worden tenminste duidelijk resultaten behaald: Swat vrij, Waziristan onder vuur.
U gelooft de westerse propaganda. Het zij zo.

In Pakistan neemt de sympathie onder de bevolking voor het islamitisch fundamentalisme hand over hand toe. Dat prutslegertje mag daar nog bescheiden succesjes boeken. Grote gebieden van dat land staan al een hele tijd niet meer onder controle van het staatsgezag in Islamabad.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 14:49   #24
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nog erger... Nu zit onze Ali daar gans alleen aan zijn pietje te trekken of in het gat te rammen van Mohammed die ook zo lomp was om enkel zichzelf op te blazen.
U vroeg dus enige tijd geleden waarom ik er toe kwam dat u ook zo'n VB-islamhatertje bent.......

Right.........
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 23:48   #25
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
In Pakistan neemt de sympathie onder de bevolking voor het islamitisch fundamentalisme hand over hand toe. Dat prutslegertje mag daar nog bescheiden succesjes boeken. Grote gebieden van dat land staan al een hele tijd niet meer onder controle van het staatsgezag in Islamabad.
Sinds de periode dat de Taliban in Swat zaten en hun gewoonlijke onmenselijke praktijken daar mochten uitvoeren, hebben blijkbaar nochtans veel Pakistani's begrepen dat die mannen slecht nieuws zijn. De altijd-paranoide Pakistaanse pers heeft de Taliban zelfs al aan India 'gelinkt', in tegenstelling tot de vroegere pro-Taliban posities. Maarja ik zal wel weer teveel westerse propaganda gelezen hebben.
Oud 13 augustus 2009, 00:30   #26
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Maarja ik zal wel weer teveel westerse propaganda gelezen hebben.
dat heb je idd goed gezien.
eenieder die deze regio ooit persoonlijk heeft bezocht weet wel beter.

propaganda dient in deze periode vooral om de eigen bevolking te overtuigen van de (gelogen)noodzaak van oorlogen te starten of vol te houden.

zeker als het de bankrupt U ASS EY uitkomt.... Europa moet voor zichzelf zorgen en niet de belangen van een andere natie dienen die zich verrijkt heeft ten koste van het europese vasteland en ze momenteel door verraders tracht zwak te houden. Over het opdringen van turkije als EU lid zullen we nog geeneens beginnen.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 13 augustus 2009 om 00:31.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 07:28   #27
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
dat heb je idd goed gezien.
eenieder die deze regio ooit persoonlijk heeft bezocht weet wel beter.
Ik luister. En "eenieder" zal maar best recent een bezoekje gebracht hebben, want ik spreek wel van n�* de bezetting van Swat he, toen het volk eens goed kon zien hoe humaan de Taliban wel is en hoe goed die zich aan verdragen met de overheid houden (of, als u wil, toen het volk in de propaganda van de Pakistaanse overheid getrapt is ). Het conservatieve deel van het land bestaat enkel uit het Noordwesten trouwens he, de Taliban die doodleuk verklaarden heel Pakistan te willen veroveren zouden zeker niet welkom zijn in de meer liberale delen. Nee, hoe fundementalistisch ze ook zijn, de steun voor de Taliban is allesinds verminderd, ze spreken zelfs al van India/Mossad/CIA steun van Baitullah (tjah, de Pakistani's leven dan soms ook in hun eigen fantasiewereldje).

Citaat:
propaganda dient in deze periode vooral om de eigen bevolking te overtuigen van de (gelogen)noodzaak van oorlogen te starten of vol te houden.
Echt? Welke dan? Als de VS van plan is Pakistan binnen te vallen gaat er toch wel iets mis hoor want al wat ik hoor is hoe het Pakistaanse leger de Taliban keer na keer verslaan. En maar goed ook, van wat ik weet is Pakistan eigenlijk een prachtig land met gewone mensen, en zijn ze beter af zonder die Taliban.

Citaat:
U ASS EY

Citaat:
Europa moet voor zichzelf zorgen en niet de belangen van een andere natie dienen die zich verrijkt heeft ten koste van het europese vasteland en ze momenteel door verraders tracht zwak te houden. Over het opdringen van turkije als EU lid zullen we nog geeneens beginnen.
De VS moet niks opdringen aan Europa en ze kunnen ook niet, als Turkije erbij komt is het ons eigen schuld, of we ze erbij willen is dan weer een heel andere discussie.
Oud 13 augustus 2009, 08:23   #28
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Ik luister. En "eenieder" zal maar best recent een bezoekje gebracht hebben, want ik spreek wel van n�* de bezetting van Swat he, toen het volk eens goed kon zien hoe humaan de Taliban wel is en hoe goed die zich aan verdragen met de overheid houden.

en JIJ hebt dat dus ZELF uit eerste hand ter plaatse in Swat NA de bezetting. of toch gewoon van het teveetje

Citaat:
Echt? Welke dan?
take your pick. Iraq, Afghanistan , en het "zoeken" Met Iran en in mindere mate Syrië.

Citaat:
Als de VS van plan is Pakistan binnen te vallen
heb ik dat soms beweerd ? Of concludeer je maar op ?

Citaat:
gaat er toch wel iets mis hoor want al wat ik hoor is hoe het Pakistaanse leger de Taliban keer na keer verslaan.
ja, wat je hoort....juist ja.

Citaat:
En maar goed ook, van wat ik weet is Pakistan eigenlijk een prachtig land met gewone mensen, en zijn ze beter af zonder die Taliban
.

dat is dan het eerste waar ik akkoord mee kan gaan. Maar het Pakistaans volk zal ZELF wel beslissen wat het wil. Wij hebben ons daar niet te moeien en niemand moet zich bij ons komen moeien.

Citaat:
ja ik begrijp dat je het moeilijk hebt om je slaafs US bitch gedrag meer en meer te zien en horen afkeuren in Europa.
één dingetje kunnen we nog leren van die U ASS Ey , als je daar met een europese of andere vlag zou rondlopen en deze belangen zou verdedigen zou je als verrader bestempeld worden. en terecht !

Citaat:
De VS moet niks opdringen aan Europa
idd ! Hun belangen zijn niet de onze en omgekeerd. Dat ze trouwens maar eerst hun grens met Mexico in orde brengen,massa illegalen , criminaliteit, gevangenispopulatie, health care, schoolsysteem en affirmative action of hun financiën vooraleer ze anderen lessen menen te moeten geven in wat dan ook.

Citaat:
en ze kunnen ook niet, als Turkije erbij komt is het ons eigen schuld
,
zozo, de US heeft dus er niet op aangedrongen dat de EU Turkije zou opnemen volgens jou.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 13 augustus 2009 om 08:29.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 11:57   #29
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en JIJ hebt dat dus ZELF uit eerste hand ter plaatse in Swat NA de bezetting. of toch gewoon van het teveetje.
En JIJ wel? Ik lees wel eens hoor, en nee niet alleen "westerse" media.

Citaat:
take your pick. Iraq, Afghanistan , en het "zoeken" Met Iran en in mindere mate Syrië.
Irak kan ik begrijpen (maar weer, hangt af van waar je je nieuws haalt), maar wat van Afghanistan? Waren die twee torens op TV dan niet echt ingestort? En wat van Iran, er is nog geen oorlog met dat land en er is nu al oppositie ertegen, ook in de VS. Ik acht het onwaarschijnlijk dat de VS Iran binnenkort gaan binnenvallen. Je kan trouwens ook eens overwegen dat de slechterikken in het 'westers propaganda' misschien wel echt niet zo goed zijn, of gelooft u soms dat Iran echt 'democratisch' is en de mensenrechten respecteerd.

Citaat:
Of concludeer je maar op ?
Ja, u insinueerde dat propaganda voor oorlog te promoveren gebruikt wordt in een discussie over Pakistan, ergo...

Citaat:
dat is dan het eerste waar ik akkoord mee kan gaan. Maar het Pakistaans volk zal ZELF wel beslissen wat het wil. Wij hebben ons daar niet te moeien en niemand moet zich bij ons komen moeien.

ja, wat je hoort....juist ja.
Als ze nu nog niet weten dat de Taliban machtshongerige, fanatieke, terroristische barbaren zijn... U kent toch ook de Taliban, niet? Awel. Als we ons moeien is dat enkel als ONS veiligheid op het spel staat, en dat is lang nog niet nodig, de Pakistanen weten hoe te vechten. En ja ze winnen, de Taliban staat geen kans tegen de volle macht het Pakistaanse leger.

Citaat:
ja ik begrijp dat je het moeilijk hebt om je slaafs US bitch gedrag meer en meer te zien en horen afkeuren in Europa.
Mijn watte? Bon, nu weet ik tenminste op welk niveau de discussie staat...

Citaat:
zozo, de US heeft dus er niet op aangedrongen dat de EU Turkije zou opnemen volgens jou.
Niks aangedrongen, als ze even hun vriendje een duw in de rug willen geven laat ze, maar het is aan onze politiekers om nee te zeggen, zoals ze met Irak ook gedaan hebben. U bent trouwens degene die beweert dat Turks lidmaatschap de EU zal verzwakken, en uw 'verraders' zijn misschien wel simpelweg overtuigt van de voordelen, een referendum is nodig en dat is het échte probleem. Niet dat de EU nu nog wél iets voorsteld.
Oud 13 augustus 2009, 12:23   #30
Bieselke
Partijlid

Standaard

De Engelse (alle UK-teller) staat trouwens allang niet meer op 40 maar op 196 (inclusief non-hostile casualties) Cijfers van www.icasualties.org ; naar mijn mening de beste bron voor Afghanistan en Irak.

Over Kandahar Airfield: grootste NATO-basis is natuurlijk zeer onvergelijkbaar, aangezien normaliter de gevechtstroepen van een lidstaat gewoon in eigen land opgeleid worden. Als je dan gaat vergelijken met de enkele hoofdkwartiertjes en kleinere basisjes in conflictgebieden, zijt ge inderdaad al snel de grootste. Leg Kandahar Airfield langs Fort Hood bijv. en het stelt niks voor.
Overigens is het heel normaal dat op grote basissen voorzieningen worden uitgebreid. AAFES is altijd al meegegaan met de Amerikaanse troepen 'Your home away from home' dus waarom nu niet?
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 12:34   #31
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieselke Bekijk bericht
De Engelse (alle UK-teller) staat trouwens allang niet meer op 40 maar op 196 (inclusief non-hostile casualties) Cijfers van www.icasualties.org ; naar mijn mening de beste bron voor Afghanistan en Irak.

Over Kandahar Airfield: grootste NATO-basis is natuurlijk zeer onvergelijkbaar, aangezien normaliter de gevechtstroepen van een lidstaat gewoon in eigen land opgeleid worden. Als je dan gaat vergelijken met de enkele hoofdkwartiertjes en kleinere basisjes in conflictgebieden, zijt ge inderdaad al snel de grootste. Leg Kandahar Airfield langs Fort Hood bijv. en het stelt niks voor.
Overigens is het heel normaal dat op grote basissen voorzieningen worden uitgebreid. AAFES is altijd al meegegaan met de Amerikaanse troepen 'Your home away from home' dus waarom nu niet?
En de Afghaanse?
Oud 13 augustus 2009, 12:41   #32
Bieselke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
En de Afghaanse?
Afghan security forces wordt wel nog ergens bijgehouden, maar is bij mijn weten bestempeld als onbetrouwbaar, en ik ben de link vergeten

Burgerslachtoffers wordt volgens mij niet meer bijgehouden door een organisatie die voldoende overzicht heeft om dit bij te kunnen houden. Afghaanse overheid doet wel pogingen.

NATO is ook opgehouden met het meedelen van totaal aantallen gesneuvelde Taliban-strijders, omwille dat dit niet de focus van de missie mag lijken.
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 12:44   #33
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieselke Bekijk bericht
Afghan security forces wordt wel nog ergens bijgehouden, maar is bij mijn weten bestempeld als onbetrouwbaar, en ik ben de link vergeten

Burgerslachtoffers wordt volgens mij niet meer bijgehouden door een organisatie die voldoende overzicht heeft om dit bij te kunnen houden. Afghaanse overheid doet wel pogingen.

NATO is ook opgehouden met het meedelen van totaal aantallen gesneuvelde Taliban-strijders, omwille dat dit niet de focus van de missie mag lijken.
Oprecht bedankt voor je antwoord, dit is wat ik wou weten...
Oud 13 augustus 2009, 14:19   #34
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkad Bekijk bericht
You, sir, are quite mistaken... De russen al vergeten? Of waren dat mietjes en dommeriken gewoon?

Ge kunt die mensen hun geest niet breken, die is ijzersterk... Een veel te fier bergvolk met oeroude tradities die al eeuwen overleeft in een echt maanlandschap. Zelfs hun kinderen en vrouwen vermoorden of hun mannen opsluiten in de meest mensonterende Guantanamo's of Abugraibs helpt NIKS.. En gij gaat daar wat naïve mannetjes van doorgaans 19 jaar tegenoverzetten met heel veel heimwee naar huis, totaal andere normen en waarden en, franchement, geen echte guerrillero krijgersmentaliteit...
Geen enkel land heeft Afganistan blijvend kunnen bezetten. De Engelsmannen hebben er hun tanden op gebroken, voor de Russen. Nu zal het niet anders gaan.
De natuurlijke selectie is zeer hard in dat land, enkel de sterksten overleven in dat onherbergzame land.
Dat de westerse troepen zich beperken tot het beveiligen van de pipeline's, en de lokale collaborateurs die met ons meewerken, dat zal nog haalbaar zijn.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:20   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vroeg dus enige tijd geleden waarom ik er toe kwam dat u ook zo'n VB-islamhatertje bent.......

Right.........
En waar haalt u dat dan uit? Gelieve deze conclusie even te verklaren dan...ben heel benieuwd.

Ik haat zoals ik hier duidelijk laat merken moslim terroristen. Wat heeft dat met VB-Islamhatertje te maken?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 12:12   #36
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk verstandig mens eist de terugtrekking van onze soldaten uit Afghanistan, dat heeft niks met links of rechts te maken. Wij hebben ginder niks te zoeken. De Usa hebben hun oorlogje gewild, laat het hun dan ook uitvechten in plaats van Vlaams bloed te verspillen aan hun oorlogszucht en belangen.

Die oorlog kan trouwens net als in Irak onmogelijk gewonnen worden. De islamfundamentalisten winnen de harten van steeds meer bewoners in die streek. Straks valt Pakistan.........
Onzin; Dit is een NAVO en geen USA interventie. We moeten wel meedoen, tenzij u voorstander bent van het feit dat we uit de NAVO gaan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 14:50   #37
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gelooft de westerse propaganda. Het zij zo.

Ja ik geloof de westerse propaganda ja. Want dat is de enige juiste. Ik weet niet welke bronnen u aanhaalt, maar het legeroffensief van het "zwakke" Pakistaanse leger heeft de Taliban compleet van slag gebracht. U zegt dat de Pakistaanse Taliban een sterke organisatie is, maar hoe kan een zwak leger ze dan verdrijven? U spreekt van "bescheiden succesjes", maar het gebied van de Taliban is al voor de helft gekrompen??? Hun leiders op de vlucht....

Ik denk dat u uw eigen bronnen eens goed moet nakijken op mogelijke fouten of achterhaalde informatie

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 15:23   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Right.........
2de poging...En waar haalt u dat dan uit? Gelieve deze conclusie even te verklaren dan...ben heel benieuwd.

Ik haat zoals ik hier duidelijk laat merken moslim terroristen. Wat heeft dat met VB-Islamhatertje te maken?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 18:46   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin; Dit is een NAVO en geen USA interventie. We moeten wel meedoen, tenzij u voorstander bent van het feit dat we uit de NAVO gaan.
NATO wordt hier misbruikt en Europa is te zwak om hier tegen in te gaan. Eigenlijk is de NATO zelf op dit moment een misbruik van Europa.

Europa is op dit moment niet meer dan een instrument voor de VS. De VS denkt aan zichzelf. Dat kan je de VS moeilijk kwalijk nemen. Europa zou best ook aan zichzelf beginnen denken.

Lees hoe de VS echt denkt, via de woorden van Brzezinski uit 'the grand chessboard'

Citaat:
For the first time ever, a non-Eurasian power has emerged not only as a key arbiter of Eurasian power relations but also as the world's paramount power. The defeat and collapse of the Soviet Union was the final step in the rapid ascendance of a Western Hemisphere power, the United States, as the sole and, indeed, the first truly global power.
Citaat:
For America, the chief geopolitical prize is Eurasia... Now a non-Eurasian power is preeminent in Eurasia - and America's global primacy is directly dependent on how long and how effectively its preponderance on the Eurasian continent is sustained.
Citaat:
To put it in a terminology that harkens back to the more brutal age of ancient empires, the three grand imperatives of imperial geostrategy are to prevent collusion and maintain security dependence among the vassals, to keep tributaries pliant and protected, and to keep the barbarians from coming together.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 augustus 2009 om 18:48.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 19:29   #40
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
NATO wordt hier misbruikt en Europa is te zwak om hier tegen in te gaan. Eigenlijk is de NATO zelf op dit moment een misbruik van Europa.

Europa is op dit moment niet meer dan een instrument voor de VS. De VS denkt aan zichzelf. Dat kan je de VS moeilijk kwalijk nemen. Europa zou best ook aan zichzelf beginnen denken.

Lees hoe de VS echt denkt, via de woorden van Brzezinski uit 'the grand chessboard'
Doet er niet toe, het NAVO-verdrag stelt dat een aanval op 1 een aanval op allen is. Trouwens, niemand verwachtte zich aan een lange oorlog, de Oorlog in Afghanistan werd jarenlang zo goed als over geacht, en de ISAF als een opbouwmissie beschouwd. En voor de zoveelste keer, er bestaat zoiets als gezaamlijke intresses (ook de reden waarvoor NAVO ontstaan is trouwens), en zomaar vertrekken is niet zo makkelijk zoals jij het hier verkoopt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be