Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2009, 13:36   #341
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat een woordenkramerij... Volgens Wikipedia is "gezin" de term voor alle samenwerkingsvormen die een herkenbare sociale eenheid op microniveau vormen, met al dan niet verwante personen die duurzame en affectieve banden hebben en elkaar onderling steun en verzorging verlenen. Jij mag wat mij betreft blijven proberen om definitietjes te vervormen en te kneden tot ze in je enge kraampje passen, maar je geloofwaardigheid gaat er ondertussen wel zienderogen op achteruit. Dat realiseer je je toch? Feit blijft niettemin dat "huwelijk" en "gezin" niet noodzakelijk moeten samengaan en dat ze zeer zeker geen synoniemen zijn van elkaar.
Wat een woordenkramerij!
filet pur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 16:12   #342
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Voordat het huwelijk een sacrament werd was het vaak
...
Ik wou hier toch even opmerken dat er steeds een flink aantal mensen geweest zijn die niet religieus waren en voor wie "het sakrament" niets betekende.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 10:53   #343
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een woordenkramerij... Volgens Wikipedia is "gezin" de term voor alle samenwerkingsvormen die een herkenbare sociale eenheid op microniveau vormen, Jij mag wat mij betreft blijven proberen om definitietjes te vervormen en te kneden tot ze in je enge kraampje passen, maar je geloofwaardigheid gaat er ondertussen wel zienderogen op achteruit. Dat realiseer je je toch? Feit blijft niettemin dat "huwelijk" en "gezin" niet noodzakelijk moeten samengaan en dat ze zeer zeker geen synoniemen zijn van elkaar.
Beste Raf. Geloofwaardig klinken en woordenkramerij, dat laat geheel aan u over, want in tegenstelling tot u, hoef ik niemand te gaan overtuigen dat palmen eigenlijk evengoed op de Zuidpool kunnen groeien. Als ze dat beginnen te doen, is het daarom nog geen goede zaak... En ik probeer alleen beleefd te blijven. Want wat betekent een juridische overeenkomst, afgetekend te Aarschot, in de ogen van negentig procent van de aardebewoners en hun 100 miljoen jaar durende geschiedenis?
Alles is simpel: er bestaat niet zoiets als een 'homo-gezin' als kerngezin, het is contradictio in terminis. Er is mischien een homo-koppel dat met al dan niet verwante personen die duurzame en affectieve banden hebben en elkaar onderling steun en verzorging verlenen , waarop ik me verheug. Wij, mensen, zijn allemaal een groot gezin, als ik me goed herinner. Dat homo-koppel, als eenheid, zal echter altijd in zijn onverbrugbare existentiele eenzaamheid staan te midden van al dat feestvreugde, met afgesneden (pro)creatieve wortels, die het soms kan schieten, wel altijd apart van elkaar. Alles combineren is mogelijk. Op papier. In een reageerbuisje...God, ik dank u voor het creeren van hetero's, wetenschap en politiek. Dit moet uw lijfspreuk worden. Ik wens u veel succes.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 12:09   #344
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
In geval van 'kerngezin' is het precies hetzelfde. Iedereen die trouwt en op eender welke manier kinderen krijgt, is een gezin. Broer en zus/moeder en zon die zouden trouwen en kinderen krijgen, functioneert als een gezin, maar is op een ontoelaatbare wijze een gezin, en wordt het eigenlijk niet.
volgens u bestaat een gezin dus uit 'man' 'vrouw' 'kind'.
Als dit absoluut de samenstelling moet zijn, gezien uit uw uiteenzetting blijkt dat een andere samenstelling geen volwaardig gezin kan zijn, wil dit zeggen dat de specifieke elementen ook specifieke eigenschappen hebben.
Kan u dat verder uitwerken ? Immers, het is makkelijk te zeggen dat een gezin idealiter een vader en een moeder moeten 'bevatten', maar wat is dat de precieze definitie van 'vader/man' - 'moeder/vrouw' ?
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 12:21   #345
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En eenouder gezinnen, niet volwaardig dan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 13:23   #346
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die trouwt en op eender welke manier kinderen krijgt, is een gezin. .
In België (en 7 andere landen) kunnen homo/lesbische koppels huwen en kinderen "krijgen". Aangezien het "op eender welke manier" mag, van jou dan voldoen pleegouders, adoptieouders, of ouders dankzij KID ook aan jouw definitie.

Maar wat met een ongehuwd samenwonend heterokoppel met kinderen (zelf verwerkt of samen geadopteerd)? Is dat geen gezin? Of met alleenstaande ouders (zoals Alice terecht op merkt).

Jouw ideaalbeeld van het "gezin" maakt slechts een derde uit van de huishouden (gezinnen volgens de niet-middeleeuwse interpretatie) in België.
Je hebt zelf een zeer ontoereikende definitie van gezin uitgevonden. Proficiat, het is een hobby als een ander. Maar dring je eigen fantasiebeelden niet op aan andere mensen.
Jij beschouwt jezelf, je vrouw en je kinderen als een "gezin". Wel, heel wat andere mensen die samen wonen in een iets andere combinatie beschouwen hun huishouden ook als een gezin.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 13:29   #347
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In ieder geval is een gezin volgens mij een verzameling mensen, al of niet bloedverwanten, die onderling een duurzame verbinding aangaan, met de mogelijkheid om kinderen op te voeden, indien dit verlangen daartoe aanwezig is.
Oud 12 augustus 2009, 23:15   #348
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En eenouder gezinnen, niet volwaardig dan?
blijkbaar niet, alice... als 'gezin' dan .. of was dat als 'kerngezin' de definitie werd immers al verengt om nog in het kraampje te passen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 23:19   #349
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
blijkbaar niet, alice... als 'gezin' dan .. of was dat als 'kerngezin' de definitie werd immers al verengt om nog in het kraampje te passen
Driewééééééééééérf - taalfout!!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 23:26   #350
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

shit, en nog geen kleintje ook
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 13:11   #351
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want wat betekent een juridische overeenkomst, afgetekend te Aarschot, in de ogen van negentig procent van de aardebewoners en hun 100 miljoen jaar durende geschiedenis?
Niets. Net zomin als jouw "kern-gezin" dat voor 100% uit hetero's bestaat.

Citaat:
Alles is simpel
Als je in een universum leeft waarin alles zwart of wit is, is alles inderdaad simpel. Of het daarom ook juist is...

Citaat:
er bestaat niet zoiets als een 'homo-gezin' als kerngezin, het is contradictio in terminis.
Dat moet je mij niet verwijten. Ik ben niet degene die met zelf verzonnen termen als "kern-gezin" goochelt. Ik heb je proberen duidelijk te maken dat "huwelijk" en "gezin" geen synoniemen zijn van elkaar en dat ze zelfs niet noodzakelijkerwijs uit elkaar voorvloeien.

Citaat:
Er is mischien een homo-koppel dat met al dan niet verwante personen die duurzame en affectieve banden hebben en elkaar onderling steun en verzorging verlenen , waarop ik me verheug. Wij, mensen, zijn allemaal een groot gezin, als ik me goed herinner. Dat homo-koppel, als eenheid, zal echter altijd in zijn onverbrugbare existentiele eenzaamheid staan te midden van al dat feestvreugde, met afgesneden (pro)creatieve wortels, die het soms kan schieten, wel altijd apart van elkaar.
Je probleem is dus dat homoseksuele koppels geen kinderen kunnen verwekken. Nochtans is dat iets wat de eerste de beste idioot met op hol geslagen hormonen kan bij de eerste de beste slet die haar benen niet kan bij elkaar houden. Zijn dat dan de critieria om een "kern-gezin" te vormen? Je moet alleen maar kinderen kunnen maken; je hoeft niet eens over de bekwaamheid of de maturiteit te beschikken om ze op een enigszins aanvaardbare wijze groot te brengen? Ja, zo zal je de wereld zeker van de ondergang redden...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 14:08   #352
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets. Net zomin als jouw "kern-gezin" dat voor 100% uit hetero's bestaat.

Als je in een universum leeft waarin alles zwart of wit is, is alles inderdaad simpel. Of het daarom ook juist is...

Dat moet je mij niet verwijten. Ik ben niet degene die met zelf verzonnen termen als "kern-gezin" goochelt. Ik heb je proberen duidelijk te maken dat "huwelijk" en "gezin" geen synoniemen zijn van elkaar en dat ze zelfs niet noodzakelijkerwijs uit elkaar voorvloeien.

Je probleem is dus dat homoseksuele koppels geen kinderen kunnen verwekken. Nochtans is dat iets wat de eerste de beste idioot met op hol geslagen hormonen kan bij de eerste de beste slet die haar benen niet kan bij elkaar houden. Zijn dat dan de critieria om een "kern-gezin" te vormen? Je moet alleen maar kinderen kunnen maken; je hoeft niet eens over de bekwaamheid of de maturiteit te beschikken om ze op een enigszins aanvaardbare wijze groot te brengen? Ja, zo zal je de wereld zeker van de ondergang redden...
En wie gaat bepalen welke "sletten" of "idioten" kinderen mogen krijgen?
Jij??
Mensen die niet tot opvoeden in staat zijn vind je ook onder homo's dus met jou redenering schieten we geen milimeter op!
En zeg nu niet dat die adoptie nodig hebben en dus gescreend worden op die kwaliteiten, want dat is lang niet altijd zo, heel wat lesbiennes krijgen kinderen van een homovriendje, en voeden samen op, ook daar zitten "idioten en sletten "bij!
Je seksuele geaardheid vehinderd dus niet het al of niet hebben van kinderen en bepaald evenmin je opvoedkundige kwaliteiten!
Oud 13 augustus 2009, 14:26   #353
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wie gaat bepalen welke "sletten" of "idioten" kinderen mogen krijgen?
Jij??
Mensen die niet tot opvoeden in staat zijn vind je ook onder homo's dus met jou redenering schieten we geen milimeter op!
En zeg nu niet dat die adoptie nodig hebben en dus gescreend worden op die kwaliteiten, want dat is lang niet altijd zo, heel wat lesbiennes krijgen kinderen van een homovriendje, en voeden samen op, ook daar zitten "idioten en sletten "bij!
Je seksuele geaardheid vehinderd dus niet het al of niet hebben van kinderen en bepaald evenmin je opvoedkundige kwaliteiten!
Leer eens lezen wat er staat zeg.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 15:01   #354
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Juridisch gezien, is het zelfs nonsens om te praten over een 'gezin'. (let op, ik ben geen jurist ...)

Huwen is huwen volgens de wet; een gezin stichten staat daar nergens bij. Wel wat wederzijdse verplichtingen enz. maar het woord 'gezin' staat er niet in.

Fiskaal ben je wel gehuwd of niet gehuwd, en heb je al of niet 'personen ten laste'.

Erven doe je in een eerste, tweede enz. graad.

En dal allemaal lijkt me goed te zijn zo.
Laat pastoors maar zeveren over 'gezinnen', en den bond van grote en kleine gezinnen met hun hoog kaloten-gehalte, maar laat de staat zich daar niet mee moeien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 16:33   #355
regenboog
Schepen

Standaard

Het is ontmoedigend. Ik sta hier precies tegenover een grote groep enthusiaste mensen, al dan niet familie, die ongeduldig staan te poppelen om duurzame affectieve relaties met elkaar aan te gaan en kindjes op te gaan voeden met het oog op de wereld 'a better place' te maken... En ik sta dus in mijn eentje het progres van mensheid tegen houden, egoist en verkrompen mens die ik ben Door mij en mijn consorten kan niet iedereen dus zich ten volle ontplooien en zijn geluk beleven...
Laten we alle definities eventjes vergeten en een zeer concreet voorbeeld van mijn zorgen bekijken.
We hebben bv. een stel twee mannen. Ze zijn perfect in staat kinderen op te voeden, puilen uit van geestelijke en fizieke gezondheid en willen hun geluk met anderen delen. Ze zijn verontwaardigd dan hun kinderwens niet altijd welkom is. Het is toch daarom niet omdat ze evenmin kinderen kunnen krijgen als een stel pantoffels?? Het niet alleen onmogelijk (bv., door een ziekte), maar ook ondenkbaar (het is hun gezonde toestand). Ze hebben dat nooit gedaan. Maar kinderen opvoeden, dat gaat wel. Aha. Waarom denken ze dat? Omdat ze heel goed hebben nagedacht. Aha. (Waarom is Frank (VDB) precies nu als minister van opvoedkunddige affaires af ?!). En vele andere die zomaar kindjes maken, die denken niet genoeg na. Het vervelende aan de natuur is dat een zeer domme aap een nog dommere aap kan bespringen, en de kaus is af. En een schande dat zo'n slim ding als twee mannen met veel kinderwens dit mischien alleen met veel moeite voor elkaar kunnen krijgen, maar dit zal zelfs een beter resultaat zijn, want het heeft iedereen veel inspanningen en denkwerk gekost, er werd daar veel over nagedacht. Is dit nog logisch: kan iets, dat haast onmogelijk is voor elkaar te krijgen, om precies die reden beter worden gevonden dan iets dat uit zichzelf gebeurt? Het is dus het toppunt van evolutie, zoals Raf ons voorhoudt, en dit is: hemel en aarde bewegen om aan twee pantoffels (pardon, mannen) kinderen te bezorgen die in absurde en fictieve gezinssituaties zullen leven. Omdat iemand zijn opvoedingsdrang niet kan intomen...
Oud 13 augustus 2009, 17:19   #356
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Laat homo's toch zelf bewijzen dat ze gelijkwaardig zijn. En liefst niet met een homo-parade. De hombeweging delft haar eigen graf hiermee. Normaal doen is toch anders.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 17:24   #357
regenboog
Schepen

Standaard

Je probleem is dus dat homoseksuele koppels geen kinderen kunnen verwekken. Nochtans is dat iets wat de eerste de beste idioot met op hol geslagen hormonen kan bij de eerste de beste slet die haar benen niet kan bij elkaar houden. Zijn dat dan de critieria om een "kern-gezin" te vormen? Je moet alleen maar kinderen kunnen maken; je hoeft niet eens over de bekwaamheid of de maturiteit te beschikken om ze op een enigszins aanvaardbare wijze groot te brengen? Ja, zo zal je de wereld zeker van de ondergang redden... [/quote]

Generaties en generaties van die 'idioten' en 'sletten' met hun dolgeslagen hormonen en al hebben ervoor gezorgd dat ook jouw bijzonder persoontje er nu is. Zonder daar veel over na te denken. En nu sta je hier te zeveren dat twee venten over meer bekwaamheid en maturiteit beschikken om die onverantwoordelijke personen de loef af te steken?
Oud 13 augustus 2009, 17:36   #358
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Laat homo's toch zelf bewijzen dat ze gelijkwaardig zijn. En liefst niet met een homo-parade. De hombeweging delft haar eigen graf hiermee. Normaal doen is toch anders.
Dus om gelijkwaardigheid te verkrijgen moet je je eerst volgens Rudy's vastgelegde normen gedragen? Wat een onzin. En dat noemt zich liberaal. Weet jij wat individualisme inhoudt, überhaupt?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 17:50   #359
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
In de dierenwereld zal je ook geen kerken, moskeën, parlementen, auto's, fietsen, flatscreens, internet, pc's, radio's, vliegtuigen, helicopters, duikboten, condooms, morning after pil, chirurgen, ziekenhuizen, bakkers, beenhouwers, elektriciteitscentrales, tankstations, bibliotheken, bioscopen, restaurants, .....enzv...enzv, vinden.

Misschien een argument om dit ook maar af te schaffen in de mensenwereld.

Voor het geval je frank niet gevallen is toch nog even voluit, de mensenwereld onderscheidt zich op grandioze wijze van de 'dierenwereld'. Het gros van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. volgens de definitie, awel, dat dat in de dierenwereld niet voorkomt.
Als de opener van dit draadje de dierenwereld aanhaalt als argument pro homohuwelijk waarom ga jij nu plotseling de dierenwereld afschieten als argument contra?
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 19:19   #360
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Als de opener van dit draadje de dierenwereld aanhaalt als argument pro homohuwelijk waarom ga jij nu plotseling de dierenwereld afschieten als argument contra?
Het feit dat er bij dieren wel degelijk 'same sex behaviour' is, is eigenlijk geen argument pro homoseksualiteit. Ik gebruik het hierboven enkel om de nonsens-stelling te ontkrachten. Het is immers zeer onwaarschijnlijk dat dierlijk seksueel gedrag ook maar in de verte te vergelijken zou zijn met de menselijke erotiek, die een natuurlijk/biologische component maar ook een rijke waaier aan psychologische/sociale/culturele facetten bezit. Kom dus a.u.b. niet te snel af met het gedrag van dieren om iets over de mens te zeggen. Dank u.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be