![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho jonges,
wat gaan we nu meemaken? De polies is voor 't een of 't ander in haar gat gebeten, en nu gaan foefelende magistraten van de lat krijgen. Zwaar gefoefel blijkbaar, want ze hebben het lang willen afdekken, en in de gazet spreken ze van: Citaat:
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090813_018 Afijn, ofwel wordt dit een leuke lange reeks, ofwel is het een scheet in een fles. Ik wed op het eerste.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Justitie is volledig mismeesterd door de politiek.
We mochten vernemen dat Marc Verwilghen ging klagen over de obstructie door de PS. Daarop moest hij zwijgen van de Guy want zijn regering kwam in gevaar, Laurette kwam en Marc, jurist van opleiding, kreeg als dank 4 jaar economie. Zo gaan de 3 "democratische" partijen om met de basis principes van de democratie, dit bij de hoogste belastingen voor de burger. Jo was content dat alles uiteenspat in het gezicht van de magistratuur terwijl a.o. via de CVP-kabinetten de lijnen liepen. Soldaat van dienst, Pim Van Walleghem (kabinet CVP en bewezen contacten met D'Hayer) is gisteren "geruisloos" terug bij de magistratuur en zaak geseponeerd. Niet de modelstaat staat voorop maar de 3 zuilen. En de naïeve vlaming stemt massaal op de sympathieke Crevits, Margriet, Flor, Scheurmans,....terwijl achter de schermen Cortebeeck, dokter Peeters, Renders, paleis,Van Temsche ...de macht van de zuilen= geld veilig stellen, deze machthebbers hebben niet zoveel boodschap aan democratische waarden. Intussen kijken wij met verwondering naar een bittere interne strijd politie, magistratuur, politiek,... Nog op 7 juni gaf 1/5 zijn vertrouwen aan CVP. Eigenlijk verdienen we niet beter, je hebt de leiders voor wie je stemt. Het gaat écht heel slecht met de staat, verwonderlijk dat Herman Van Rompuy schrik heeft voor chaos, terwijl dit juist de ultieme chaos is. Of is hij ook één van die duistere machtshebbers ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 13 augustus 2009 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man, man, man toch. Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2009 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Fernand Koeckelberghs slaat terug?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit jouw eerste niet-inhoudelijke post op dit forum?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Justitie op zijn Pallieterkes: "Justisjust". Dan zouden ze zich afvragen waarom ik mijn abonnement niet meer verlengd heb.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ze gaan het weer eens "tot op het bot" onderzoeken. Ik noteer het alweer in mijn dagverse-limericks-dagboek.
We zullen over precies 365 dagen eens zien hoeveel vlees er nog in die doofpot zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vonnissen, die nog moesten uitgesproken worden , lagen reeds bij de advokaat ???? Het mag duidelijk zijn dat toppolitici, topbankiers en topmagistraten zich "onaantastbaar" wanen. De allerbelangrijkste macht in dit land, de wetgevende en dus controlerende macht heeft een verpletterende verantwoordelijkheid in deze. Maar ja, daar zitten marjonetten, opvolgers, Margriet Hermans , dit land is werkelijk rot tot op het bot, ten dienste van de 3 "democratische" partijen. Herman VR vreest totale chaos bij het uiteenvallen van het land , terwijl Belgïe an sich de "ultieme" chaos is: justitie, soc.zekerheid, budget, soc/fisc fraude, BHV ...... man man man .....wat een modelstaat ! Laatst gewijzigd door boerenverstand : 13 augustus 2009 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() allez, zo weinig reacties? hoe komt het? wacht iedereen op meer informatie of zo? dat zou ook nieuw zijn!
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() uwen titel had beter geweest "politie onthuld fraude BRUSSELSE magistraten" want bij iedere hervorming of poging tot hervorming van justitie is het de brusselse magistratuur die dwarsliggen gaat en serieuze stokken in de wielen steekt........... nu weten we dus de échte reden "touche-pas-a-mon-pote"
![]() k'denk dat we in het meest corrupte, politiek verziekte justitioneel-dictatoriaal staatje van west-europa leven............ voor zover je dit nog leven noemen kan............ uitgeperst worden als een citrusvrucht door de paleis-heren/dames om hun foliekes te bekostigen.... life sucks "in Belgium" !
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou één of andere onderzoeksrechter iets gevonden hebben in de zaak "Bende van Nijvel" of in de "zaak Devleeschauwer"? Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2009 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik 5 jaar als verjaringstermijn wel uw spreekwoordelijke "scheet in een fles". Voor de geringste technische rekennota die ik beroepshalve maak blijf ik minstens 10 jaar verantwoordelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is merkwaardig dat de politietop pas nu gebruik maakt van artikel 481 (van het Wetboek van Strafvordering) om de minister van Justitie in te lichten, terwijl de zaak al van 2004 bekend was. Misschien voelt ze zich gesterkt door de aanzwellende publieke verontwaardiging over Justitie ? Of is het misschien omdat de voorgangers van De Clerck, vooral Onkelinckx dan, de zaak mee in de doofpot stopten en/of betrokken partij waren in de corruptie ? Hum...
Rechtsstaat, geen machtsstaat. Democratie, geen particratie. Laatst gewijzigd door Dilbert : 14 augustus 2009 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Daarom dat ze het nu ineens ook openbaar maken: misschien zal er nu wel iets gebeuren, alhoewel ik sterke twijfels heb, vermits men al spreekt van verjaring!!
Verjaring in criminele zaken zou eigenlijk niet mogen !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Geen geluk, verdorie : zeer toevallig staat de kelder van de Brusselse rechtbank van koophandel onder water door een even toevallig lek in één of andere leiding.
Een deel van de archieven is beschadigd of zelfs vernietigd. Geef toe, dat is een volkomen onverwachte tegenslag. Goed, dan maar geen onderzoek of tenminste geen resultaat bij gebrek aan bewijzen. Eén voordeel : de kelder en de archieven zijn nu tenminste eens goed gereinigd van alle vuil dat er zich al enige tijd opstapelde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Iets in mij zegt dat dit niet ver van de realiteit kan liggen ![]() Laatst gewijzigd door Starkad : 14 augustus 2009 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het klinkt veelbelovend, alsof er eindelijk een vorm van rechtzetting doorgevoerd gaat worden, maar ik vrees voor een zoveelste sisser.
|
![]() |
![]() |