![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag een terminaal zieke alleenstaande jongevrouw een kind baren? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 62,96% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De andere vraag is of het medisch verantwoord is om zwanger te zijn terwijl je terminaal bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is niet omdat jij ertegen bent dat derden zich er mee mogen inlaten dat ze er niet zouden zijn. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel ik zou stellen _als ik jou logica effe mag gebruiken_ indien diegene die juist verpleging nodig heeft en ook nog een kind hebben dat ze moeten opvoeden ... tjah die zullen dat kind moeten afstaan óf afzien van die behandeling daar ze niet afhankelijk mogen zijn van derden bij de opvoeding van hun kind ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ging het hier ook helemaal niet om ( of beter daar weten we niks van ) ... dat is hier dus ook niet aan de orde. Da's nu al de tweede keer dat je die kaart probeert te trekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar neen
Dat hangt van geval tot geval af 't Kan best zijn dat zo'n terminale alleenstaande moeder het makkelijk en beter heeft betreffende opvoeding afhankelijk van de hulpbronnen Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 15 augustus 2009 om 01:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch wel hoor... weliswaar vér doorgedreven... maar dat mag ook hé .. doe jij immers ook.
Of misschien moet je het maar eens terug op een rijtje zetten... dat heb je nu eenmaal met van die leuke oneliners dat ze achteraf toch weer net niet de volledige lading dekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Vorenus : 15 augustus 2009 om 01:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() je zei immers :"Nee, maar wie een kind niet kan opvoeden heeft bij mij geen recht op kinderen." Dat wilt dus expliciet zeggen dat iemand die een kind heeft en netjes opvoedt maar er komt iets zodat dat bv niet meer of niet meer zo goed zou lukken tussen dat recht ook verliest tot het euvel van de baan is. De hamvraag is en blijft dus of je beroep mag doen op een derde om dat euvel te verhelpen. Ofwel zal je het anders moeten gaan formuleren Laatst gewijzigd door praha : 15 augustus 2009 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer zwak van je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die weet waar ze aan toe is dus kan perfect haar voorzorgen nemen. Ze kan dus evenzeer als een ander 24 op 24 zorgen dat er steeds hulp is moest dat nodig zijn. Citaat:
Ik vroeg je of je familie ook als derden beschouwt als het neerkomt op hulp bij de opvoeding van zo'n kind. En dat algemeen, dus niet alleen in dit voorbeeld Citaat:
![]() jij bent ergelijk, weet je ![]() maw er scheelt niks met dien baby, niet meer of niet minder dan elke andere baby maar je insinueert graag Citaat:
voor jezelf moet je dat zelf uitmaken, lijkt me, maar voor de baby is dat zeer bedenkelijk als je daarvoor kiest. Maar er is geen sprake van in dat artikel over een bijkomend risico. Er is wel sprake over een erfelijke ziekte, die dus theoretisch ook die kleine had kunnen treffen, maar nu vraag ik me af indien het nu niet zou gaan over een reeds terminale patiënt er ook zo'n artikel over zou staan moest een moeder die keuze maken. Als dat nu plots het bezwaar is dan hebben we een ander discussie Laatst gewijzigd door praha : 15 augustus 2009 om 01:45. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() btw Vorenus... ik hou het hier zowat voor bekeken
Ik wens je verder nog een prettige nachtrust toe Laatst gewijzigd door praha : 15 augustus 2009 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tutut, een goeie kameraad van mij was destijds 25 toen hij papa werd, vijf jaar later was hij dood ,en één jaar later zijn vrouw ook...allebei kanker.....
Uiteindelijk zijn we allemaal terminaal mijn beste,geboren om te sterven.... Citaat:
En zéér zeker niet om te gaan bepalen voor anderen wat er wél en niet mag.... Laatst gewijzigd door Svennies : 15 augustus 2009 om 02:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De ziekte 'ataxie van Friedreich' is een ongeneeslijke ziekte, niet per definitie terminaal. De openingsposter vertrekt dus al van een verkeerd uitgangspunt.
Een discussie voeren over een terminale zieke vrouw is dus bijgevolg volkomen irrelevant. Er is geen enkele reden waarom een ongeneeslijk zieke vrouw geen kinderen kan of mag krijgen. De ziekte is evenwel erfelijk, mits aan een paar 'voorwaarden' wordt voldaan. Men kan drager zijn van het gen zonder dat de ziekte effectief doorbreekt. Hoe dan ook, de kans is vrij groot (geweest) dat het kind aan dezelfde aandoening lijdt en/of k�*n lijden en/of op haar beurt het gen kan doorgeven aan haar eigen nakomelingen. Even los van mijn bedenkingen dat de moeder in kwestie niet zelf voor het kind kan zorgen maar met voorgaande kennis in het achterhoofd zou ik er zelf nóóit aan begonnen zijn. My 2 cents.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 augustus 2009 om 03:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tof, een kans van 1 op 50 000 dat de spermadonor ook drager is. Dus die jonge vrouw, moedige en domme actie tegelijk. Ik heb het al eerder geschreven, wie tegenwoordig op de alreeds zwaar belaste aardkloot een baby, oftewel een jengelende strontfabriek, neerzet moet al een masochistische sadist zijn. Maar in alle geval, ik plant me al niet voort omdat ik zowel asthma-lijder ben, alswel 1 van die gelukkigen die genetische drager ben Ledderhose/Dupuytren/Peyronie, en dat zijn syndromen die op dit moment geen van allen onbehandelbaar maar helaas niet geneesbaar zijn, en niet meer dan een ongemak met de moderne geneeskunde.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 15 augustus 2009 om 03:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En in feite, stel dat ze dat recht niet heeft, gaan we die vrouw dan verplicht een abortus opdringen? Nemen de rechtsen hier het "communistische" China plots als voorbeeld?
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dat de staat dan niet moet opdraaien voor die situatie, wat nu waarschijnlijk wel het geval zal zijn. Citaat:
Ik begrijp de meeste groenen/linkse rakkers niet. langs de ene kant willen ze iedereen gelijk hebben, en het milieu redden. Maar langs de andere kant zijn ze wel de eersten om kwekende syndroom van Down mensen te promoten, en ongebreidelde bevolkingsexplosies- zelfs met grootschalige wetenschappelijk ondersteunde trukken- te bewierroken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 15 augustus 2009 om 04:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stel mij wel de vraag waarom die kinderwens boven �*lles dient te primeren. Je wéét dat je aan een bepaalde ziekte lijdt, je wéét dat die ziekte erfelijk is en dat bijgevolg de kans heel groot is dat je kind er eveneens kan aan lijden en tóch zet je je wil door? Sorry, maar ik heb daar wel mijn bedenkingen bij. Mijn inziens kan men hier gerust de vraag stellen of het geluk van het kind voorop staat of de bevrediging van de eigen behoefte (*). (*) Neemt niet weg dat deze vraag ook in vele gevallen kan worden gesteld aan lichamelijk gezonde vrouwen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 augustus 2009 om 04:46. |
|
![]() |
![]() |