![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Autowegenvignet invoeren ? | |||
JA, voor iedereen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
JA, maar gecompenseerd in de Belgische rijbelasting. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 48,28% |
NEEN, niet invoeren. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 31,03% |
Geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland heeft een begroting die sluit en haast geen staatsschuld. Durf je dat zeggen over belgique, mr. groot bakkes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpele en eerlijkere oplossing. De gebruiker betaald, voer over heel Europa tegelijk een extra brandstoftax in. 1 €per liter, ongeacht de brandstofsoort. dan is zelfs tanken in luxemburg geen ontwijkmogelijkheid meer.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was het niet zo dat Vlaanderen, Luxemburg en Nederland dit gezamenlijk gingen aanpakken?
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland heeft een pesioenfonds waarmee ze de poensioenen kunnen betalen. België heeft enkel een bodemloze put (Wallonië) waar ze het geld instoppen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 euro per liter extra taks???????? Dan kan ik beter gaan stempelen inplaats van iedere dag te gaan werken.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tankkaart van de werkgever als je dan zoveel moet rijden nietwaar. En anders, heb je de keuze, inleveren-tenzij je een laag loon hebt- of alternatief transport voorzien. Electrisch rijden is dan zeker een optie. Bingo, nog een voordeel van mijn voorstel.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 15 augustus 2009 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elektriciteit moet ook opgewekt worden. En dan al die chemicaliën die je nodig hebt om elektriciteit op te slaan in je autootje. Nee ik heb geen tankkaart van de werkgever en het openbaar vervoer, waar ik ook veel voor betaal via mijn belastingen, rijdt niet op de uren dat ik moet werken. Het enige alternatief dat ik dan heb is mij laten onderhouden door de maatschappij.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind dus maar gauw iets anders uit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten al de staten meer tegen mekaar kunnen uitspelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is in alle geval properder te doen dan per transportmiddel afzonderlijk.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verdien mooi geld voor het vele werk dat ik verzet. Maar als ik al de voordelen bij elkaar tel die iemand die niet werkt krijgt en als ik dan nog eens het dubbel moet gaan betalen voor mijne brandstof, dan weet ik niet of ik dit nog kan opbrengen. Die extra taksen zouden voor mij de spreekwoordelijke druppel kunnen zijn.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op voorwaarde dat er een onoverbrugbaar mentaliteitsverschil tussen de vlamingen en de nederlanders zou aanwezig zijn, enerzijds, en anderzijds, dat er een continue stroom van 12 miljard van vlaanderen naar nederland zou gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat mag nu van Europa niet, het is of iedereen of niemand; de Zwitsers en Oostenrijkers hebben ook niet voor niets zo'n model...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Één Euro extra taks per liter??? Voelt u zich wel goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() autowegenvignet voor Ollanders is niet nodig en de westerschelde uitdiepen ook niet, we graven gewoon een kanaal op eigen bodem zodanig dat ge géén schoon woorden moet gaan geven aan de lepe ollanders die met verzinsels over milieubescherming enz de belgen willen doen opdraaien voor de baggerkosten om dan nadien nog eens gaan te stellen dat je dan wél en dan niet, als het hun uitkomt zus of zo'n schip mag doorlaten of niet !
zo'n kanaal graven gaat véél centen kosten maar waarschijnlijk minder dan de schelde blijven uitdiepen en aan de noorderburen te blijven dokken zonder garantie op vrije doorgang.... gewoon nog maar laten weten aan de noorderburen dat we ook inzien hoe belangrijk het milieu voor de vogeltjes en de eendjes is die in t'stukske schelde op hun grondgebied stroomt komen broeden en dan even terzijde vertellen dat we "een stukske kanaal" gaan graven om hyper-super-mammoet-containerschepen binnen te laten in antwerpen-haven en ze schijten in hun broek van schrik én afgunst omdat ze dan hun rotterdam-succès-story wel kunnen vergeten ! ![]()
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN