Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 19:58   #221
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Had maar hetzelfde gedaan bij Zeebrugge. Ik heb hier al eerder op dit forum gepost dat er een reden is waarom Rotterdam nu de belangrijkste Nederlandse haven is, en niet Amsterdam. Men is al lang geleden tot de conclusie gekomen dat Amsterdam te ver landinwaarts ligt. Daarom heeft men op Rotterdam ingezet, en een 25 meter diep kanaal naar zee gegraven.
Zeebrugge zit prima op schema en ontvangt reeds 's werelds grootste containerschepen. Maar wie Zeebrugge (en ook Rotterdam) zegt, zegt ook : 100 km extra wegtransport dat je niet hebt vanuit Antwerpen.

De Antwerpse havenschepen loopt vandaag trouwens al met het idee om tolgeld te heffen op de Hollandse vrachtwagens die de Antwerpse ring thans overbelasten.

Ik kan hem geen ongelijk geven. Wij betalen ook tol op de Zeelandse bruggen en tunnels.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:09   #222
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De Antwerpse havenschepen loopt vandaag trouwens al met het idee om tolgeld te heffen op de Hollandse vrachtwagens die de Antwerpse ring thans overbelasten.

Ik kan hem geen ongelijk geven. Wij betalen ook tol op de Zeelandse bruggen en tunnels.
Het verschil is wel dat iedereen die tol betaald. Jullie wilden alleen de buitenlanders laten betalen met jullie vignet. Een idee dat terecht niet toegestaan is van Europa.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:18   #223
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jep, zolang onze contacten wetenschappelijk waren. Zodra het over commercie en handel ging zag ik de Hollandse kraaloogjes oplichten en heb ik veiliger oorden opgezocht.
Wat een op vooroordelen gebaseerde onzin kraam je weer uit? Alleen in Holland (en dus praktisch uitsluitend met Hollandse meisjes) had Descartes liefdesaffaires.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:27   #224
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeebrugge zit prima op schema en ontvangt reeds 's werelds grootste containerschepen. Maar wie Zeebrugge (en ook Rotterdam) zegt, zegt ook : 100 km extra wegtransport dat je niet hebt vanuit Antwerpen.

Alleen Nederlanders tol laten betalen slaat nergens op. Het zal wellicht zelfs niet mogelijk zijn om alleen buitenlanders te laten dokken. Het is iedereen of niemand.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:29   #225
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil is wel dat iedereen die tol betaald. Jullie wilden alleen de buitenlanders laten betalen met jullie vignet. Een idee dat terecht niet toegestaan is van Europa.
Welk europa? Wat schiet daar nog van over? zowel Frankrijk als Duitsland veegt zijn gat aan europa zijn reglementeringen. Holland idem. Wat zouden wij ons dan nog moeten aantrekken van wat uw stom europa lult. Ik zou zelfs de grenzen sluiten voor Holland in plaats van tol te laten betalen. Laat maar alles naar en van Holland blokske rond rijden. Ze zullen rap aan het uitdiepen zijn dan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:29   #226
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mensen uit Noord-Holland en dan vooral het noordelijk deel boven Alkmaar, zeg maar West-Friesland zijn idd niet de gemakkelijkste mensen.
Waarschijnlijk het gevolg dat het eigenlijk Friezen zijn.

Een compleet van de pot gerukte plaatje is dat. De meest 'moeilijke' Hollanders zijn degenen die aan de Plassen wonen (de koudbloedige halve-Amfibieën - aka de Gooiers .
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:32   #227
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak uw woorden hard met voorbeelden. Partners belazeren is een HOLLANDSE specialiteit.
Descartes si het niet frappant dat juist Belgen en Nederlands elkaar onbetrouwbaarheid verwijten. Trek het u niet zo aan, het Hollandse clichébeeld van de (Noord) Brabander is ook dat die onbetrouwbaar is (blijkbaar). Zal wel met een iets andere mentaliteit en prioriteiten samenhangen...
Oud 15 augustus 2009, 20:33   #228
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Welk europa? Wat schiet daar nog van over? zowel Frankrijk als Duitsland veegt zijn gat aan europa zijn reglementeringen. Holland idem. Wat zouden wij ons dan nog moeten aantrekken van wat uw stom europa lult. Ik zou zelfs de grenzen sluiten voor Holland in plaats van tol te laten betalen. Laat maar alles naar en van Holland blokske rond rijden. Ze zullen rap aan het uitdiepen zijn dan.
Hopelijk maken jullie je dreigement waar. Dan wordt het echt oorlog tussen Nederland en Vlaanderen.
Oud 15 augustus 2009, 20:36   #229
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf ooit een zaak opgestart samen met een paar mooipratende Rotterdammers. Toen we een paar maanden later een grote Belgische zaak binnenkregen namen zij heel gezwind de zaak in handen en gaven een ander bv-zakenkaartje aan de klant. Heb hen nooit meer gezien. Zelfs niet in de rechtbank.

Zwijg me van de Noord-Hollandse betrouwbaarheid. Zoiets kom je in Vlaanderen niet tegen. In Zuid-Limburg trouwens ook niet. Daar heb ik tal van betrouwbare partners, die zelf ook hun noorderburen verfoeien.
Ik geloof nooit, maar dit geloof ik met mijn ogen dicht. Ik kan zelf ook boekdelen schrijven over al hun bedrieglijke praktijken. Of je nu zaken doet met de Italiaanse maffia of met Hollanders, je komt er even beroert van terug.
Oud 15 augustus 2009, 20:39   #230
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geloof nooit, maar dit geloof ik met mijn ogen dicht. Ik kan zelf ook boekdelen schrijven over al hun bedrieglijke praktijken. Of je nu zaken doet met de Italiaanse maffia of met Hollanders, je komt er even beroert van terug.
Over heel de wereld doet men tevreden zaken met de Nederlanders. Alleen jullie Vlamingen verwijten ons altijd onbetrouwbaarheid. Vooralsnog lijkt het me logischer dat de Vlaming het fout ziet, dan de gehele rest van de wereld.
Oud 15 augustus 2009, 20:39   #231
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk maken jullie je dreigement waar. Dan wordt het echt oorlog tussen Nederland en Vlaanderen.
Inderdaad en zo krijgt België terug reden tot bestaan, de reden waarom het oorspronkelijk ontstaan is, om als buffer te dienen tussen Frankrijk en de andere kant
Oud 15 augustus 2009, 20:44   #232
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over heel de wereld doet men tevreden zaken met de Nederlanders. Alleen jullie Vlamingen verwijten ons altijd onbetrouwbaarheid. Vooralsnog lijkt het me logischer dat de Vlaming het fout ziet, dan de gehele rest van de wereld.
Ja, gelijk heb je. Hoe ver reikt jou heel de wereld eigenlijk? Engeland? Dat zijn overgezwommen Hollanders. Amerika? Nieuw zeeland? Australië? De maffia in Italië? Soort zoekt soort he.
Oud 15 augustus 2009, 20:46   #233
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja en in de hele wereld drinkt men Heineken behalve België. Ga je ons nu zeggen dat we geen verstand van bier hebben?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:47   #234
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeer juist.
Oud 15 augustus 2009, 20:50   #235
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
iedereen betaalt tol, en de Vlaamse wegenbelasting gaat naar beneden.
done

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 augustus 2009 om 20:52.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:52   #236
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja en in de hele wereld drinkt men Heineken behalve België. Ga je ons nu zeggen dat we geen verstand van bier hebben?
Nee, dat is een uiting van kinderachtig gedrag.

Je moet niet bier met pils vergelijken. Heineken is ongetwijfeld minder smaakvol dan een Westmalle. Maar Heineken is dan ook pils, en geen bier. Is Heineken ook slechter dan Maes of Jupiler? Dat lijkt me niet. Al zal het vast zo zijn dat sommigen een voorkeur hebben. Het is dan ook buitengewoon kinderachtig dat Belgen altijd zo tekeer gaan tegen Heineken. Je zou bijna gaan denken dat ze jaloers zijn.
Oud 15 augustus 2009, 20:57   #237
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dat nog altijd lager is dan de tol op de Belgisch Liefkenshoektunnel, ten eerste is die nu nog niet afbetaald en ten tweede waren de leenvoorwaarden voor jullie overheid indertijd zo slecht...
Oud 15 augustus 2009, 20:59   #238
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, gelijk heb je. Hoe ver reikt jou heel de wereld eigenlijk? Engeland? Dat zijn overgezwommen Hollanders. Amerika? Nieuw zeeland? Australië? De maffia in Italië? Soort zoekt soort he.
Ik ga nu het beeld van mijn landgenoten niet te rooskleurig schetsen, maar u bent wel zwartgallig. Ik houd het er maar bij dat de waarheid in het midden ligt, maar vooral dat ik meer waarde hecht aan het individu dan triviale nationale overeenkomsten...
Oud 15 augustus 2009, 21:12   #239
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Euuuuu, Heineken,...Bier? Schuimend rioolwater misschien ja maar bier,....
Oud 15 augustus 2009, 21:14   #240
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Wat een op vooroordelen gebaseerde onzin kraam je weer uit? Alleen in Holland (en dus praktisch uitsluitend met Hollandse meisjes) had Descartes liefdesaffaires.
Die "'onzin" is gebaseerd op "histoires vécues". Wees daar maar zeker van.

En ja, mijn vriend d'Artagnan had me verteld van de ondernemingszin van de Hollandse grieten. Xaveira op kop. Maar dat volk haalde het in zijn hoofd om hem in de rug te schieten.

Zelfs zonder vooroordeel moest ik mij neerleggen bij die waarheid.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be