![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag een terminaal zieke alleenstaande jongevrouw een kind baren? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 62,96% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 augustus 2009 om 04:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wauw... Hoe geobsedeerd door homofilie moet je niet zijn om een topic als dit in die richting te verbuigen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk jij wel eens na voor je iets schrijft op dit forum?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Pedofielen, ze hebben ook een kinderwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ik zie het probleem niet. Buiten dan dat kinderen op de wereld zetten voor iedereen strafbaar zou moeten zijn. Maar als een gezond lijkend mens kinderen mag krijgen, waarom iemand anders dan niet. Dat gezond mens kan evengoed sterven bij de bevalling. Of een gezond lijkend mens kan een sluimerende psychische ziekte hebben, of een complete bitch zijn en ongeschikt voor zelfs het moederschap van een half opgegeten banaan. En er zijn te weinig kinderen voor adoptie anyway.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
indien er een vader zou zijn, was heel deze discussie onnodig, maar die vader is er NIET
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hooguit volgens een combinatie van zijn norm en jouw norm.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die ziekte is recessief. enkel als de vader drager is is er kans dat het kind ook ziek is. de donor was geen drager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wens om onze genen verder te zetten en op die manier het eeuwige leven te bekomen, is velen bekend. Ik kan me voorstellen dat die wens groter wordt, als je een degeneratieve ziekte hebt. Niettegestaande dat geeft me het een ambivalent gevoel. Het is niet moeilijk om je voor te stellen dat het kind hier iets minder mee opgezet zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() En wat vinden de 'alles moet kunnen'-mensen van de Spaanse vrouw die op 67-jarige leeftijd een tweeling op de wereld heeft gezet en 2 jaar later sterft aan kanker? We hebben ons daar ook niet mee te moeien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Nee!
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Nee!
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Nee, ik ben van principe dat buitenstaanders zich daar niet mee te moeien hebben.
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind het degoutant, onrealistisch, onverantwoordelijk, onetisch, bijzonder egoïstisch dat sommigen die helemaal niet meer bekwaam zijn om op natuurlijke wijze kinderen te baren, en nog minder in de mogelijkheid zijn die kinderen zelf complexloos op te voeden, zich nog laten bezwangeren, tegen de negatieve adviezen van de artsen in.
Ik heb het dan vooral op die zieke jonge vrouw in België, en ook op die 67-jarige uit Spanje. Het verloop van het verhaal in Spanje kennen we al: die tweeling zijn geneens 3 jaar oud, en ze zijn al wees. Idiote vriouw, die dacht dat ze 102 ging worden net zoals haar moeder. Net door die zwangerschap is zij ziek geworden en betekende haar dood. Wat een onrustige dood moet zij wel niet gehad hebben wetende dat ze de tweeling als wezen achterlaat, en haar filosofie niet zal hebben overgedragen aan de twee. En voor hier iemand commentaar heeft van dat ik mij niet heb te moeien: ik moei mij niet; ik geef enkel mijn mening weer, mag het? Ik moet ook zeggen dat sommigen zich hier serieus belachelijk maken met als enige tegenargument dat die tegenstanders zich niet te moeien hebben. Ze geven enkel hun realistische nuchtere blik weer.
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Ik herzie mijn vorige post: het blijkt niet om een terminale vrouw te gaan zoals het topictitel suggereert. Wel om een vrouw die ongeneeslijk ziek is. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Er zijn tal van chronische zieke mensen die kinderen op de wereld zetten. Moesten we dat verbieden, zou de westerse populatie dramatisch dalen.
Ik zou het topic dan ook open trekken tot een meer omvattende ethische vraag Mag iedereen zomaar kinderen krijgen, op natuurlijke wijze of met behulp van de wetenschap? Moeten de regels voor IVF strikter worden, zo ja, hoezo? Moeten de regels om gewoon zwanger te worden strikter worden, als dat praktisch zou mogelijk zijn? Moet men soms zelfs overgaan tot gedwongen sterilisatie? Laatst gewijzigd door Marker : 15 augustus 2009 om 22:07. |
![]() |
![]() |