Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mag een terminaal zieke alleenstaande jongevrouw een kind baren?
Ja 17 62,96%
Neen 10 37,04%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 04:44   #81
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Volgens mij heeft ze het recht op zwanger zijn, en een kind krijgen wel.
Maar ik vind dat de staat dan niet moet opdraaien voor die situatie, wat nu waarschijnlijk wel het geval zal zijn.
Ziek of gezond, maakt in principe weinig uit. Zolang men kindergeld blijft uitbetalen "draait" de gemeenschap er sowieso voor op.
Citaat:
Ik ben voorbij "rechts" in het politieke spectrum, en ik kan de 1 kind per gezin politiek van China absoluut niet verkeerd vinden. We zijn al met minstens 13 keer teveel mensen op deze arme aardbol. Er moet dringend iets ingrijpends gebeuren.

Ik begrijp de meeste groenen/linkse rakkers niet. langs de ene kant willen ze iedereen gelijk hebben, en het milieu redden.
Maar langs de andere kant zijn ze wel de eersten om kwekende syndroom van Down mensen te promoten, en ongebreidelde bevolkingsexplosies- zelfs met grootschalige wetenschappelijk ondersteunde trukken- te bewierroken.
Als linkse kan ik je in ieder geval voor een groot stuk bijtreden. Dit is een mondiaal probleem dat veel verder gaat dan de klassieke links-rechtse tegenstelling.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 augustus 2009 om 04:48.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 07:09   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Nieuwsgierig wat het kind in kwestie daar later van zal vinden...Vooral als het bij zo een homokoppel terecht komt, en heel zijn jeugd daarvoor gepest word op school...
Wauw... Hoe geobsedeerd door homofilie moet je niet zijn om een topic als dit in die richting te verbuigen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 07:10   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Zegt dat tegen degene die juist verpleging nodig hebben maar op een wachtlijst staan omdat een terminale een luxeprobleem heeft en hierdoor 3 kostbare verpleegkundigen nodig heeft.
Ja, w�*t een luxe zeg! Die terminalen die hebben het toch maar getroffen!

Denk jij wel eens na voor je iets schrijft op dit forum?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 07:57   #84
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wauw... Hoe geobsedeerd door homofilie moet je niet zijn om een topic als dit in die richting te verbuigen?
Dat komt waarschijnlijk door al de topics die daarover lopen, dankzij gasten als jij.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 08:01   #85
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Pedofielen, ze hebben ook een kinderwens.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 10:38   #86
skaldis
Banneling

Standaard

Ik zie het probleem niet. Buiten dan dat kinderen op de wereld zetten voor iedereen strafbaar zou moeten zijn. Maar als een gezond lijkend mens kinderen mag krijgen, waarom iemand anders dan niet. Dat gezond mens kan evengoed sterven bij de bevalling. Of een gezond lijkend mens kan een sluimerende psychische ziekte hebben, of een complete bitch zijn en ongeschikt voor zelfs het moederschap van een half opgegeten banaan. En er zijn te weinig kinderen voor adoptie anyway.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 12:30   #87
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
(...)

Sorry, maar ik heb daar wel mijn bedenkingen bij. Mijn inziens kan men hier gerust de vraag stellen of het geluk van het kind voorop staat of de bevrediging van de eigen behoefte (*).

(*) Neemt niet weg dat deze vraag ook in vele gevallen kan worden gesteld aan lichamelijk gezonde vrouwen.

indien er een vader zou zijn, was heel deze discussie onnodig, maar die vader is er NIET
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 15:28   #88
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Volgens jouw norm moet dan maar meer dan de helft van de bevolking gesterilizeerd worden?
Hooguit volgens een combinatie van zijn norm en jouw norm.
Oud 15 augustus 2009, 15:33   #89
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Je wéét dat je aan een bepaalde ziekte lijdt, je wéét dat die ziekte erfelijk is en dat bijgevolg de kans heel groot is dat je kind er eveneens kan aan lijden en tóch zet je je wil door?
die ziekte is recessief. enkel als de vader drager is is er kans dat het kind ook ziek is. de donor was geen drager.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 19:22   #90
Marker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Misschien heeft ze de opvang van dat kind na haar dood reeds lang gepland ? bv : familie, vrienden ...
Vermoedelijk (hopelijk) is ze niet over één nacht ijs gegaan.
De wens om onze genen verder te zetten en op die manier het eeuwige leven te bekomen, is velen bekend.
Ik kan me voorstellen dat die wens groter wordt, als je een degeneratieve ziekte hebt.

Niettegestaande dat geeft me het een ambivalent gevoel. Het is niet moeilijk om je voor te stellen dat het kind hier iets minder mee opgezet zal zijn.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:25   #91
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

En wat vinden de 'alles moet kunnen'-mensen van de Spaanse vrouw die op 67-jarige leeftijd een tweeling op de wereld heeft gezet en 2 jaar later sterft aan kanker? We hebben ons daar ook niet mee te moeien?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:28   #92
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En wat vinden de 'alles moet kunnen'-mensen van de Spaanse vrouw die op 67-jarige leeftijd een tweeling op de wereld heeft gezet en 2 jaar later sterft aan kanker? We hebben ons daar ook niet mee te moeien?
Nee!
Oud 15 augustus 2009, 20:35   #93
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Nee!
Ook al heeft die vrouw gelogen over haar leeftijd, toch vind je dat een 67-jarige vrouw in principe haar nog mag laten bevruchten? Je hebt daar helemaal geen moreel probleem mee?
Oud 15 augustus 2009, 20:41   #94
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al heeft die vrouw gelogen over haar leeftijd, toch vind je dat een 67-jarige vrouw in principe haar nog mag laten bevruchten? Je hebt daar helemaal geen moreel probleem mee?
Nee!
Oud 15 augustus 2009, 20:44   #95
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Nee!
Vind je dat er een leeftijdsgrens mag zijn voor IVF?

Of ben je gewoon weer tegendraads bezig?
Oud 15 augustus 2009, 20:51   #96
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je dat er een leeftijdsgrens mag zijn voor IVF?

Of ben je gewoon weer tegendraads bezig?
Nee, ik ben van principe dat buitenstaanders zich daar niet mee te moeien hebben.
Oud 15 augustus 2009, 21:01   #97
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik begrijp de meeste groenen/linkse rakkers niet. langs de ene kant willen ze iedereen gelijk hebben, en het milieu redden.
Maar langs de andere kant zijn ze wel de eersten om kwekende syndroom van Down mensen te promoten, en ongebreidelde bevolkingsexplosies- zelfs met grootschalige wetenschappelijk ondersteunde trukken- te bewierroken.
Worden die "wetenschappelijk ondersteunde trukken" niet enkel gebruikt in landen waar de bevolking dra zal krimpen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 21:12   #98
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het degoutant, onrealistisch, onverantwoordelijk, onetisch, bijzonder egoïstisch dat sommigen die helemaal niet meer bekwaam zijn om op natuurlijke wijze kinderen te baren, en nog minder in de mogelijkheid zijn die kinderen zelf complexloos op te voeden, zich nog laten bezwangeren, tegen de negatieve adviezen van de artsen in.

Ik heb het dan vooral op die zieke jonge vrouw in België, en ook op die 67-jarige uit Spanje.

Het verloop van het verhaal in Spanje kennen we al: die tweeling zijn geneens 3 jaar oud, en ze zijn al wees. Idiote vriouw, die dacht dat ze 102 ging worden net zoals haar moeder. Net door die zwangerschap is zij ziek geworden en betekende haar dood. Wat een onrustige dood moet zij wel niet gehad hebben wetende dat ze de tweeling als wezen achterlaat, en haar filosofie niet zal hebben overgedragen aan de twee.

En voor hier iemand commentaar heeft van dat ik mij niet heb te moeien:
ik moei mij niet; ik geef enkel mijn mening weer, mag het?
Ik moet ook zeggen dat sommigen zich hier serieus belachelijk maken met als enige tegenargument dat die tegenstanders zich niet te moeien hebben.

Ze geven enkel hun realistische nuchtere blik weer.
Oud 15 augustus 2009, 21:45   #99
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht

En voor hier iemand commentaar heeft van dat ik mij niet heb te moeien:
ik moei mij niet; ik geef enkel mijn mening weer, mag het?
Natuurlijk mag je dat, het zou hier anders maar een saaie boel zijn.
Citaat:
Ik moet ook zeggen dat sommigen zich hier serieus belachelijk maken met als enige tegenargument dat die tegenstanders zich niet te moeien hebben.

Ze geven enkel hun realistische nuchtere blik weer.
Dat is dan jouw mening.
Oud 15 augustus 2009, 22:06   #100
Marker
Banneling

Standaard

Ik herzie mijn vorige post: het blijkt niet om een terminale vrouw te gaan zoals het topictitel suggereert. Wel om een vrouw die ongeneeslijk ziek is. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Er zijn tal van chronische zieke mensen die kinderen op de wereld zetten. Moesten we dat verbieden, zou de westerse populatie dramatisch dalen.

Ik zou het topic dan ook open trekken tot een meer omvattende ethische vraag

Mag iedereen zomaar kinderen krijgen, op natuurlijke wijze of met behulp van de wetenschap?

Moeten de regels voor IVF strikter worden, zo ja, hoezo?

Moeten de regels om gewoon zwanger te worden strikter worden, als dat praktisch zou mogelijk zijn?

Moet men soms zelfs overgaan tot gedwongen sterilisatie?

Laatst gewijzigd door Marker : 15 augustus 2009 om 22:07.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be