![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wederom : grow up Citaat:
Mijn advies aan jou herhalen , maakt jou of je standpunten geen spatje geloofwaardiger hoor. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Doe ik nooit.
Citaat:
Citaat:
U evenmin hoor. Wederom: grow up. EDIT: Ik zal nu maar al zeggen dat ik niet meer verder ga gaan met het heen-en-weer discussieren met u, het is off-topic en zinloos.
http://www.youtube.com/watch?v=rNIzuNMKADg Laatst gewijzigd door Buzz : 16 augustus 2009 om 13:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die nieuwe prioriteiten zijn ook geen goed nieuws voor Latijns Amerika bijvoorbeeld. 7 nieuwe VS basissen in Colombia zijn een bedreiging voor de buurlanden en zouden een wapenrace op gang kunnen brengen die een negatief gevolg zal hebben op de ontwikkeling van het continent. Obama voorziet het achtvoudige van Bush voor de 'democratisering' in het continent. In het verleden betekende dit meer inmenging in binnenlandse aangelegenheden, inmengingen die allesbehalve de democratie respecteerden. De eerste resultaten van het vernieuwde VS offensief om de controle over de 'achtertuin' niet te verliezen zijn reeds zichtbaar. Als controle niet via democratie kan wordt naar wapens gegrepen. Ik vraag me af in hoeverre in Europa 'democratie' een hol begrip zal blijken zijn moest er ooit eens een 'asystemische' partij dreigen de macht te veroveren via de urnes. Echte ontwikkeling gebeurd in vrijheid. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 augustus 2009 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=rNIzuNMKADg Laatst gewijzigd door Buzz : 16 augustus 2009 om 14:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten de FARC niet bestaan hebben het zou allemaal zo gemakkelijk niet geweest zijn deze schaamte die de Colombiaanse elite over het land haalt. Ik pleit er al lang voor dat de guerillagroepen zich eenzijdig zouden opheffen, ook al heeft de Colombiaanse regering dat liever niet. Met onderhandelingen zal het nooit lukken met deze regering. Een ander aspect is de volledige privatizatie van de 'oorlog'. Er wordt hier door een aantal multinationals serieus geld aan verdiend. Het 'Plan colombia' draait op volle toeren, en de mensen, die zullen nog meer gaan afzien. in 2009 alleen al zullen de VS 530 miljoen dollar in het plan Colombia steken. Dit geld gaat voornamelijk naar een aantal 'multinationals van de oorlog'. Als je alleen naar het leger verwijst lijkt er inderdaad zoveel niet aan de hand. De zet van Colombia wordt slecht onthaald in het continent. Colombië wordt een vreemde eend in de UNASUR die de ontwikkelingen naar eenmaking tegen houdt. Verdeel en heers. Citaat:
Hoe 'vrijwillig' deze opgave van souvereiniteit is kan eveneens bediscusieerd worden. Uribe geeft geen garanties aan de ander Latijns amerikaanse landen die dit gevraagd hebben, zoals Brazilië, dat de basissen niet gebruikt zullen worden voor extraterritoriale acties. Slechts vanuit een 'imperialistsich' gedachtengoed kan je hier geen probleem mee hebben. Dit is een triestige zaak voor de eenmaking en ontwikkeling van Latijns Amerika. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 augustus 2009 om 14:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar we gaan weer off-topic.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In juli 2009 verloren de VS 46 militairen in afghanistan. En voor Augustus zal het cijfer ongeveer hetzelfde zijn. De oorlog is in volle gang. Hoe kan je onder deze omstandigheden over 'verkiezingen' spreken? Temeer daar het land bezet is door buitenlandse krachten.
Holbrooke's team is er blijkbaar gerust in: Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 augustus 2009 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar mijn vraag, in hoeverre de resultaten ook maar iets van waarde kunnen hebben onder deze oorlogsomstandigheden. mbt Colombia lijkt me volgende citaat interessant Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 augustus 2009 om 16:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het goede nieuws is dat die recentste zelfmoordaanslag feitelijk mislukt is,de zelfmoordenaar heeft zijn leven veil gehad zonder een belangrijk doel te raken,zijn aangebrachte schade was ook,naar goede traditie in Afghanistan,"collateral"...
Bovendien gaven (op Euronews toch) commentatoren aan dat het dankzij Afghaanse militairen is dat de zelfmoordenaar niet zijn echte doel kon bereiken(en mogelijk vroegtijdig zijn overplaatsing naar de hel voltrokken heeft).... Hopelijk zien we het Afghaanse leger meer en meer in beeld...na zoveel jaar zou het wel eens mogen (op de E-News beelden waren er overigens meer Italiaanse troepen in beeld dan Afghaanse meen ik....) Laatst gewijzigd door kelt : 16 augustus 2009 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2009 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man heeft nogal een reputatie ..De democratisering zal ongetwijfeld stevig ter hand genomen worden ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2009 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |