![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of dat een goed idee was of niet, laat ik hier in het midden. Maar na 1830 heeft het wel nog een poosje geduurd om het orangisme hier uit te roeien. 1830 was zeker geen Vlaamse keuze.
Hoe dan ook: ik was er niet bij, en ja, de tijden zijn veranderd; ik denk dat niemand kan weten wat nu het beste zou zijn. Niets tegen Nederlanderschap wat mij betreft! |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad "weer" Hoe zit het met de Ijzeren Rijn? Hoe zat het met het tracé van de HST? Om dan maar niet over de fortisaffaire te spreken, waar de Nederlanders de Belgen een serieuze stoot onder de gordel hebben gegeven. De Europese gedachte vervalt in het niets als het nationaal gewin in gevaar komt. En daar bezondigt niet alleen Nederland zich aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fortis behoorde NOOIT aan de Nederlandse overheid toe.
Daarnaast, voor wie denkt dat Vlaanderen Nederland uitbuit en onder dwang zet. De uitdieping word volledig door Vlaanderen betaalt en elke dag vertraging kost Vlaanderen een hoop geld. Vlaanderen was in 2006 klaar met de TGV lijn tussen Breda en Antwerpen, in Nederland is de aansluiting nog steeds niet klaar. De IJzeren Rijn word geheel door Vlaanderen betaalt, maar door Nederland reeds jaren tegen gehouden. Vlaanderen krijgt dagelijks duizenden vrachtwagens vanuit Rotterdam te verwerken, maar de Nederlanders gaan op hun achterste poten staan als Vlaanderen durft te denken aan een tol voor deze vrachtwagens. Vlaanderen krijgt dagelijks duizenden Nederlanders te verwerken die totaal geen respect hebben voor de Belgische verkeersregels. Zelfs de eenvoudige regel dat ze moeten parkeren in de rijrichting kunnen ze nog niet naleven. Als ze ergens aankomen, stoppen ze met hun auto gewoon waar ze willen en iedereen moet zich daar maar bij neerleggen. Zelfs de regel dat ze 5 meter van een kruispunt moeten wegblijven kunnen ze nog niet naleven. Invalide parkeerplaatsen zijn steenvast voor hen voorbehouden. Opritten van mensen aan woningen zijn er gewoon voor hen om hun wagens te kunnen keren, als ze verkeerd gereden zijn en als daar een poot in de weg staat, hebben zij alle rechten om deze open te zetten of gewoon stuk te rijden. De uitdieping van de Schelde is trouwens geen nieuw probleem en overeenkomst, maar zelfs een heel oud probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vertraging duurt al meer dan 1 j�*�*r ! "Meteen" dreigen ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wegverkeer zit eivol rond A'pen maar NIET rond Brugge. In Nederland nog erger: daarom Rotterdam een beetje uit de nood helpen en Zeebrugge verder uitbouwen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, jullie excuses zijn waardeloos en zijn niet meer dan een bevestiging van jullie eeuwenoude angst voor de Vlaamse kunde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat duurt nu toevallig al meer dan een jaar... Voor mij niet gelaten hoor ! Zeebrugge kan er maar wel bij varen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Staatssecretaris
|
![]() Nederland wilde niet dat de ABN-AMRO aan Frankrijk verkocht zou worden, zoals Belgie alles aan Frankrijk verkoopt.
Laatst gewijzigd door JP Coen : 16 augustus 2009 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen hier zeveren zoveel we willen.
Dar verandert niet, maar dan ook niets aan het feit dat de Hollanders ons een "pad in onze korf gezet hebben". Ze hebben ons met andere woordeb liggen. De toekomst van Antwerpen ziet er dus met andere woorden door toedoen van de Nederlanders héél somber uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Sinds de oprichting van de Benelux, is daar enige verbetering in gekomen. Alleen Nederland kan niet omgaan met Latijnse landen en heeft een duidelijke voorkeur voor de angelsaksische wereld. De vraag is of die kloof zomaar is te overbruggen. Europa brengt ons stapvoets bij elkaar ,maar bij ieder misstap ,zijn we weer terug bij af. Op zich ben ik voorstander van een goede relatie met Vlaanderen en het uitbaggeren van de Schelde ,maar als ik nu weer de oorlogssfeer zie in Belgie heb ik er een hard hoofd in dat dit snel zal verbeteren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Schiphol overschaduwd Zaventem. -Rotterdam overschaduwd Antwerpen. -Oranje overschaduwd de Rode Duivels. -Onze frituren zullen door gehaaide Hollandse frituristen overgenomen worden. -Onze brouwerijen zullen schotelwater brouwen. -Onze "sterrenrestaurants" zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. -Enz...................... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bij taalconflicten in eigen land, stappen jullie ook zo naar Europa. Mijn advies is doe dit zo snel mogelijk. Dit is ook in het belang van Nederland .Druk vanuit Europa,kan misschien de procedures en de regelgeving in Nederland veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() Ditmaal hebben we echter met Kris Peeters geen verziekte politieke mossel aan onze top. Ik geloof echt wel in zijn straight-forward aanpak van de zaak, ook al koos hij de verkeerde partij. Maar goed. Het doel heiligt de middelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen sancties moeten komen. Dus JA tegen het autowegen vignet ! |
|
![]() |
![]() |