![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vreemd dat niemand problemen heeft met te aanvaarden dat ze een begin hebben. Dat hun geest groeit met hun lichaam is aanvaardbaar. Dat hij ook verdwijnt met dat lichaam is dan ook zo'n logische conclusie dat ze zelfs niet ter discussie zou mogen staan.
Laatst gewijzigd door Travis66 : 17 augustus 2009 om 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#662 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#663 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik weet/ vermoed dat ik het antwoord niet zal vinden. Maar ik geloof dat er een is. Ik geloof dat er een zin is. Een zin die onszelf overstijgt.
|
|
|
|
#664 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het is een subjectieve vraag, en jij zit te wachten op een objectief antwoord. |
|
|
|
|
|
|
#665 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Of is dat misschien de bedoeling?
|
|
|
|
#666 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#667 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#668 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#669 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Net zoals wolken er niet zijn om te regenen, maar omdat de zon nu eenmaal water verdampt. De zon doet dat niet express. Als ik zou antwoorden dat de zin van mijn leven het streven naar geluk is, dan ben je misschien tevreden met het antwoord, doch het is pure onzin. Ik ben hier niet gezet om gelukkig te worden. Het is gewoon een doel dat ik mijzelf stel, omdat ik hier nu toch ben, en de tools heb om dat te kunnen nastreven. Alleen zaken die gemaakt zijn kunnen "zin" hebben. De zin van het bestaan van een hamer is verkocht en gebruikt worden. Aangezien wij niet gemaakt zijn, kunnen we ook geen doel hebben. Het dichtst bij uw definitie kom je als je Dawkins Selfish Genes leest. Daarin beweert hij dat wij "gemaakt" zijn door onze genen, met als doel het voortbestaan van die genen. Maar zelfs dat klopt niet met uw theorie, aangezien de genen geen plan hebben gemaakt om een menselijk lichaam te vormen. Een vergelijking: als het regent, vormen sommige druppels een plas, andere verdwijnen gewoon in de bodem. Het doel van de druppels is niet "het vormen van een plas", het zijn gewoon diegenen die toevallig in een putteke vallen die dat doen.
|
|
|
|
#670 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar iets anders : heel wat volkeren geloven in reïncarnatie, en ik heb daar al heel wat verhalen over gelezen. Zoals dat Indisch kind, dat over zijn vorige leven vertelde, in een andere stad, waar ze echtgenoot en kinderen zou gehad hebben. Ze gaf daarover zo veel bijzonderheden, dat haar vader met haar de reis maakte, tot bij haar vorige familie, en...alles klopte ! Wat denk je d�*�*r van ? |
|
|
|
|
|
|
#671 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Aan de andere kant, er komen steeds mensen bij, dus ook bij reincarnatie moet er een begin zijn waarvoor niks was. DIe bijzonderheden, das zever in pakskes. Urban legends, nooit feiten. Trouwens, als dat kind gelijk heeft komt ze ook in aanmerking voor de Randi award hoor. Tot noch toe waren er veel geroepen, maar nog geen enkele uitverkoren.
Laatst gewijzigd door Travis66 : 17 augustus 2009 om 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#672 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieter B : 17 augustus 2009 om 18:43. |
||
|
|
|
|
|
#673 |
|
Banneling
|
Nogmaals: schepping is een menselijke constructie. Dat bestaat niet in de natuur.
En voor de grapjassen die gaan komen met getallen als tegenvoorbeeld: getallen bestaan ook niet. |
|
|
|
|
|
#674 |
|
Staatssecretaris
|
Waarom zou dat niet bestaan. U gelooft dat dat niet bestaat. Daar heb ik geen probleem mee. Maar er is geen enkel bewijs voor wat u zegt.
|
|
|
#675 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het zijn menselijke constructies. (en ja, ik weet dat dawkinsiaanse typetjes die nooit een nonlineaire differentiaalvergelijking in hun leven hebben opgelost maar toch dwepen met wetenschap nu mij gaan aanvallen omdat ik inconsistent ben) |
|
|
|
|
|
|
#676 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
U bent inconsistent |
|
|
|
|
|
|
#677 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#678 |
|
Staatssecretaris
|
het feit dat alles wat is er is is een serieuze aanwijzing voor mij.
|
|
|
#679 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Heeft u dan bewijs dat het universum niet geschapen is maar er al eeuwig is?
|
|
|
|
#680 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Aldus, heeft u weet van iets dat via niet-natuurlijke weg is onstaan, ttz is geschapen uit het niets? |
|
|
|
|