Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2009, 15:59   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

In een openbaar zwembad kan niet iedereen zomaar dragen of niet dragen wat hij of zij wil, er zijn veiligheidsregels, hygiëne, regels van het zwembad, omgangsregels, wettelijke bepalingen (naaktlopen kan ook niet overal) - en dat wordt allemaal omver geworpen, overhoop gehaald om aan de onzinnige eisen van enkel 1 geloofsgroep te voldoen - WAAROM???

Laatst gewijzigd door SDX : 18 augustus 2009 om 16:02.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 16:06   #22
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Alles wordt niet omgegooid, ze krijgen 90 minuten in een week als ik me niet vergis!
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 16:09   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkad Bekijk bericht
Niet alle moslims zijn sjïeten.( ca 90% zijn géén sjïeten)

Lees de NL tekst:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nl.wikipedia.org
Takiyya of Taqqiyya (التقية - 'vrees, verdediging'[1]) (ook gespeld als Taqiyya/Taqiya/Tuqya) geldt in de islamitische traditie van sjiieten, ismaëlieten en Druzen als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen.
Citaat:
Binnen de islam bestaat onenigheid over de interpretatie en het gebruik van het principe, omdat het als gedragsregel aanleiding zou kunnen geven tot hypocrisie, veinzen en liegen. De overige belangrijke stromingen binnen de islam (die de overgrote meerderheid vertegenwoordigen) geven geen mandaat voor de toepassing ervan en verwijzen naar verschillende overleveringen waarin het veinzen wordt afgewezen en zelfs als shirk worden aangemerkt[2]. Volgens veiligheidsdiensten zijn er nieuwe ontwikkelingen in (ultra)extremistische kring die erop wijzen dat daar voor eigen doeleinden - ongeacht de oorspronkelijke context - op wordt teruggegrepen.

Takiyya heeft, zoals alle andere islamitische leefregels, richtlijnen en grenzen. Volgens de meeste sjiieten kan toepassing van takiyya alleen als legaal worden beschouwd onder bedreiging of vervolging vanwege het geloof. In die betekenis heeft het begrip enige verwantschap met de juridische term "overmacht", waarvan de toepassing en maatschappelijke acceptatie evenwel lang niet even diep in de Westerse cultuur verankerd is en de normen overstijgende religieuze strekking geheel ontbreekt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya
Heel wat anders dan 't amalgaam dat jij post.
Case dismissed.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 augustus 2009 om 16:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 16:18   #24
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In een openbaar zwembad kan niet iedereen zomaar dragen of niet dragen wat hij of zij wil, er zijn veiligheidsregels, hygiëne, regels van het zwembad, omgangsregels, wettelijke bepalingen (naaktlopen kan ook niet overal) - en dat wordt allemaal omver geworpen, overhoop gehaald om aan de onzinnige eisen van enkel 1 geloofsgroep te voldoen - WAAROM???
Je vergeet wat je zélf post:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Citaat:
during special Muslim sessions
staat daarin.

Tijdens de zwemuren van de nudistenvereniging wordt ook naakt gezwommen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 augustus 2009 om 16:22.
Oud 18 augustus 2009, 16:19   #25
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je kan niet lezen?
Staat dat er of staat dat er niet? Waar zeur je over?
Iets wat u zeer goed kunt, indien het u wordt aangeven door een bepaalde sekte en niet te vergeten door 'wiki'.

En verder wat nu filo, ergens pijn gedaan? Indien het klopt wat de aanbrenger hier aangeeft, zou u zulks dan veroordelen, zou u uw haat tegen zulk allochtoons opdringerig gedrag dan ook de vrije loop laten zo te zien niet afgaand op uw reactie hé. Dus wat zit u toch anders altijd te zeuren filo.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 16:26   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Iets wat u zeer goed kunt, indien het u wordt aangeven door een bepaalde sekte en niet te vergeten door 'wiki'.

En verder wat nu filo, ergens pijn gedaan? Indien het klopt wat de aanbrenger hier aangeeft, zou u zulks dan veroordelen, zou u uw haat tegen zulk allochtoons opdringerig gedrag dan ook de vrije loop laten zo te zien niet afgaand op uw reactie hé. Dus wat zit u toch anders altijd te zeuren filo.
_______
Blut und Ehre(klik)
Dur de comprenure, hé?
Indien jij een Vlaams-nationalistisch zwemuurtje wil organizeren waar iedereen een badpak met leeuwenvlag moet dragen dan doe je maar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 augustus 2009 om 16:32.
Oud 18 augustus 2009, 16:31   #27
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Alles wordt niet omgegooid, ze krijgen 90 minuten in een week als ik me niet vergis!
Waarom moeten ze 90 minuten in de week krijgen, waarom moet er altijd ergens één of andere aanpassing gebeuren voor bepaalde? Indien men deze toegang weigert in bv. verdorven westerse uitgangsgelegenheden roepen ze racisme, want om zich daar te begeven tussen verdorven westerlingen is geen probleem, wel om te zwemmen tussen verdorven westerlingen.

Moet men het water nog niet verversen voor ze zich te plonsen leggen voor 90 minuten? Stel u voor als moslim te moeten plonsen in zwembad water waar westerlingen zich hebben in uit geleefd,

Oud 18 augustus 2009, 16:36   #28
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dur de comprenure, hé?
Indien jij een Vlaams-nationalistisch zwemuurtje wil organizeren waar iedereen een badpak met leeuwenvlag moet dragen dan doe je maar.
Verdraagzame mensen eisen zulks niet filo. Die eisen ook geen voorkeursbehandeling. Ook niet dat deze enkel en alleen maar 90 minuten zou inhouden. Indien men aan zulke eisen toegeeft filo, dat men (u ook onderandere) toegeeft dat een bepaalde sekte religie of hoe u ze ook wil verkopen zich nimmer of nooit zal aanpassen. Maar dit wel eist van andere.

Oud 18 augustus 2009, 16:40   #29
skaldis
Banneling

Standaard

Ik vind dat we misschien beter stoppen met allemaal die apparte uurtjes. Want als je apparte uurtjes hebt voor vrouwen en apparte uurtjes voor senioren want daar begint het meestal mee, tja dan kan je moslims ook geen uurtje weigeren, homo's ook niet, naaktzwemmers ook niet, gehandycapten ook niet, mensen met brandwonden ook niet, mensen met tatoeages waar ze zich later ongemakkelijk bij voelen ook niet, de vogelenpikclub van op de vijfhoeken ook niet, mensen met overgewicht ook niet, nationalisten ook niet... . Op den duur kan iedereen nog maar een uur op de week meer zwemmen en dan moet hij of zij nog juist kunnen ook en mensen als mezelf zwemmen graag meermaals per week.
Gelukkig is er waar ik ga zwemmen zo nog geen beleid. Ik zwem tussen vrouwen, ouderen, alle kleurtjes, mensen zonder benen, getatoeerden, lelijkaards en modellen, heb daar ook al in sjador zien lesgeven maar nog niet zo iemand te water zien gaan, niet dat me dat wreed zou storen. Zolang ik maar niet in pijama moet gaan baantjes trekken.
Overwin jezelf, leer met jezelf leven en ga te water tussen derest.

Laatst gewijzigd door skaldis : 18 augustus 2009 om 16:41.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 16:43   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moeten ze 90 minuten in de week krijgen, waarom moet er altijd ergens één of andere aanpassing gebeuren voor bepaalde? Indien men deze toegang weigert in bv. verdorven westerse uitgangsgelegenheden roepen ze racisme, want om zich daar te begeven tussen verdorven westerlingen is geen probleem, wel om te zwemmen tussen verdorven westerlingen.

Moet men het water nog niet verversen voor ze zich te plonsen leggen voor 90 minuten? Stel u voor als moslim te moeten plonsen in zwembad water waar westerlingen zich hebben in uit geleefd,
Dur de comprenure, hé? Lees 't nog eens:

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 augustus 2009 om 16:46.
Oud 18 augustus 2009, 16:49   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik vind dat we misschien beter stoppen met allemaal die apparte uurtjes. Want als je apparte uurtjes hebt voor vrouwen en apparte uurtjes voor senioren want daar begint het meestal mee, tja dan kan je moslims ook geen uurtje weigeren, homo's ook niet, naaktzwemmers ook niet, gehandycapten ook niet, mensen met brandwonden ook niet, mensen met tatoeages waar ze zich later ongemakkelijk bij voelen ook niet, de vogelenpikclub van op de vijfhoeken ook niet, mensen met overgewicht ook niet, nationalisten ook niet... . Op den duur kan iedereen nog maar een uur op de week meer zwemmen en dan moet hij of zij nog juist kunnen ook en mensen als mezelf zwemmen graag meermaals per week.
Gelukkig is er waar ik ga zwemmen zo nog geen beleid. Ik zwem tussen vrouwen, ouderen, alle kleurtjes, mensen zonder benen, getatoeerden, lelijkaards en modellen, heb daar ook al in sjador zien lesgeven maar nog niet zo iemand te water zien gaan, niet dat me dat wreed zou storen. Zolang ik maar niet in pijama moet gaan baantjes trekken.
Haat je "vreemdelingen" voldoende om alle aparte zwemuren af te schaffen, gewoon om de vreemdelingen" te treffen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 augustus 2009 om 16:51.
Oud 18 augustus 2009, 18:13   #32
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Haat je "vreemdelingen" voldoende om alle aparte zwemuren af te schaffen, gewoon om de vreemdelingen" te treffen?
Moslims dan nog!

Aparte zwemuren voor voldoende grote groepen is toch eigenlijk een leuk idee!
Zo kunnen gelijksgezinden elkaar vinden op een sportieve, ontspannende manier. Ik heb daar geen last van.

edit: als ik ga zwemmen stoor ik me meer aan het feit dat er CONSTANT zwemclubs en duikclubs 2/3 van het zwembad innemen waar je als gewone betalende niet mag komen!! Wat is het verschil??? NIETS, maar daar hoor je niemand over klagen.

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 18:16.
Oud 18 augustus 2009, 18:34   #33
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wezenberg in Antwerpen voorziet al jaren een apart zwemuurtje voor een nudistenvereniging. Ook is er elke vrijdagavond discozwemmen, dan moet je ook niet gaan klagen over het lawaai. Waarom zou een apart moslimzwemuurtje dan zo'n probleem zijn?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 18:38   #34
ERLICH
Minister-President

Standaard

Alléz filo is dat nu echt het enige dat ge nog te geven hebt? U hoeft het er niet zo dik op te leggen dat dit twee zaken zijn waar iets van uw slag een probleem mee heeft zo te zien zelfs een zéééér groot probleem.

Oud 18 augustus 2009, 18:39   #35
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Primeert het rechtvaardige dan alleen? Kan het niet zijn dat velen dit aangenaam vinden. Weegt dat niet meer door?
Oud 18 augustus 2009, 18:46   #36
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De Wezenberg in Antwerpen voorziet al jaren een apart zwemuurtje voor een nudistenvereniging. Ook is er elke vrijdagavond discozwemmen, dan moet je ook niet gaan klagen over het lawaai. Waarom zou een apart moslimzwemuurtje dan zo'n probleem zijn?
Waarom hebben deze nood aan een apart zwemuurtje? Schamen ze zich om zich bloot te geven of zijn ze gewoon hypocriet? Wie of wat voorziet in de financieën van een openbaar zwembad? Toch de gemeenschap nietwaar.

Disco zwemuurtje, is dit ook enkel en alleen voor discofans? Of is er iedereen toegelaten die tegen het lawaai kan? Zo ja is het geen voorkeursbehandeling.

Indien iets of iemand denkt dat hij/zij een beter bestaan kan opbouwen ergens anders, moet hij er ook vanuit gaan dat hij/zij het risico loopt in een andere cultuur, religie samenleving of wat dan ook terecht te komen. Dus, moet hij/zij ervan uitgaan dat het aanpassen wordt. Kan hij/zij dat niet en begint hij/zij eisen te stellen en zijn/haar cultuur, religie en levensopvattingen op te dringen aan de samenleving waar hij/zij in is terecht gekomen door zijn/haar vrije keuze, scheelt er niets iets maar scheelt er heel veel. En dat dit vroeg of laat zal botsen moet voor hem/haar toch duidelijk zijn nietwaar.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 18 augustus 2009 om 18:54.
Oud 18 augustus 2009, 18:48   #37
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom hebben deze nood aan een apart zwemuurtje? Schamen ze zich om zich bloot te geven of zijn ze gewoon hypocriet? Wie of wat voorziet in de financieën van een openbaar zwembad? Toch de gemeenschap nietwaar.

Disco zwemuurtje, is dit ook enkel en alleen voor discofans? Of is er iedereen toegelaten die tegen het lawaai kan? Zo ja is het geen voorkeursbehandeling.

Indien iets of iemand denkt d
Bijna alle gemeentelijke zwembaden vullen hun inkomsten aan door hun infrastructuur te verhuren aan verenigingen of groepen. Die nudistenclub betaalt daar volgens mij voor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 19:08   #38
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Wat kan je er op tegen hebben is meer de vraag als dit niet gebeurt in het zwembad waar jij gaat zwemmen? Het ging hier dan nog over de UK!!!
Of gaan ze heel de Westerse wereld stillaan overnemen. Tijden veranderen, je moet eens proberen mee te gaan.

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 19:09.
Oud 18 augustus 2009, 19:56   #39
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Even erbij vermelden dat het aantal prive-thuiszwembaden enorm zijn toegenomen! Waarom? omdat Vlamingen nietmeer durven te gaan zwemmen in openbare zwembaden, om niet neergestoken te worden of bestolen te worden door vreemdelingen!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 19:59   #40
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Even erbij vermelden dat het aantal prive-thuiszwembaden enorm zijn toegenomen! Waarom? omdat Vlamingen nietmeer durven te gaan zwemmen in openbare zwembaden, om niet neergestoken te worden of bestolen te worden door vreemdelingen!
Prive-zwembaden zijn leuk...Altijd een feest tijdens de BBQ's

Maar dat onderhoud....

Denk dat ik volgend jaar een firma inschakel om de boel proper te houden. Ik heb er genoeg van. Vooral als je een grasmachine hebt die mulcht, en de mensen eerst wat in het gras ronddressen voor ze in het zwembad springen... Aaargghh...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be