Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2009, 13:51   #661
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het komt wel heel goed uit natuurlijk....
Begin jij nu ook al?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 13:52   #662
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge moogt niet vergeten dat ge wel 130 km files moet trotseren alvorens dat ge aan een bruikbaar uitvalswegenet komt naar de rest van europa en eer je het Antwerpse industriegebied kunt bevoorraden zoals de petrochemie enz..
Daarom had men 100 jaar geleden al tot de conclusie moeten komen om Zeebrugge uit te bouwen ipv Antwerpen. Rotterdam is ook de belangrijkste haven van Nederland geworden omdat Amsterdam te ver landinwaarts ligt.
Oud 19 augustus 2009, 13:54   #663
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
tja, een paar Antwerpse politici moeten toch ergens eens in beeld komen hé. Zeker in deze komkommertijd.

Ik voor mijn part heb gisteravond nog heerlijk genoten van een goeie casserole Zeeuwse mosselen. Met een heerlijke koele Zuid-Afrikaanse witwijn.

Ik hoop dat de Hollanders ons nooit gaan chanteren door hun mosselen zélf op te eten !
De Canadese moeten er echt niet voor onder doen dus, geen probleem, ze mogen hun in Holland iedere dag een indigestie vreten aan hun mosselen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 13:55   #664
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach man, Nederland is voor mij afgeplakt met gazetten. Binnen een paar jaartjes verzuipen jullie daar misschien, mogelijk dat ge dan nog spijt krijgt dat ge de schelde geen honderd keer zo diep gemaakt hebt dan dat ze is. Met het slib had je kunnen ophogen.

Ga op het dak zitten met een bos uien.
Met Vlamingen als jij komt Vlaandern nog wel eens zonder vrienden te staan op deze aarde. Nederland is zo'n beetje het enige land dat zich nog enigszins iets van Vlaanderen aantrekt. Voor de rest zit niemand op de Vlamingen te wachten.
Oud 19 augustus 2009, 13:57   #665
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Begin jij nu ook al?
kijk, ik geloof nooit dat de Nederlanders echt iets hebben tegen Vlaanderen. maar ik weet wel dat de Nederlandse overheid net dat hebben gewijzigd in hun ontwerp dat sowieso voor problemen ging zorgen. Vlaanderen zei dat toen al, Nederlandse experts ook. iedereen waarschuwde dat dit er nooit door zou komen.

Waarom deden ze het dan toch? ik weet het niet, jij?
Oud 19 augustus 2009, 14:03   #666
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Vlamingen als jij komt Vlaandern nog wel eens zonder vrienden te staan op deze aarde. Nederland is zo'n beetje het enige land dat zich nog enigszins iets van Vlaanderen aantrekt. Voor de rest zit niemand op de Vlamingen te wachten.
Op de zwitsers ook niet maar ze stellen het toch goed.
Oud 19 augustus 2009, 14:03   #667
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Als Albert met zijn nieuw speeltje ooit naar Antwerpen wil zullen ze toch de schelde nog moeten uitbaggeren.
Oud 19 augustus 2009, 14:03   #668
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
kijk, ik geloof nooit dat de Nederlanders echt iets hebben tegen Vlaanderen. maar ik weet wel dat de Nederlandse overheid net dat hebben gewijzigd in hun ontwerp dat sowieso voor problemen ging zorgen. Vlaanderen zei dat toen al, Nederlandse experts ook. iedereen waarschuwde dat dit er nooit door zou komen.

Waarom deden ze het dan toch? ik weet het niet, jij?
Door de felle protesten van de Zeeuwen en de weigering van een grootgrondbezitter om z'n polder te verkopen. In Nederland probeert men altijd iedereen tevreden te houden. In Vlaanderen schuift men de kleine man wat makkelijker opzij. Denk maar niet dat het anders zou zijn gelopen als het de haven van Rotterdam zou betreffen.
Oud 19 augustus 2009, 14:04   #669
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op de zwitsers ook niet maar ze stellen het toch goed.
De Zwiters maken geen ruzie met iedereen, zoals de Vlamingen.
Oud 19 augustus 2009, 14:07   #670
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Eens te meer blijkt wat voor een troef Zeebrugge wel is. Door die haven zijn we niet afhankelijk van de Hollanders. Als West-Vlamingen hebben wij de Antwerpenaren niet nodig, zij hebben ons nodig en onze ...
... managers zoals Lernhout, Hauspie, Verkest, De Meulenaere, Roger 'Beaulieuboer' De Clerck, ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 14:07   #671
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door de felle protesten van de Zeeuwen en de weigering van een grootgrondbezitter om z'n polder te verkopen. In Nederland probeert men altijd iedereen tevreden te houden. In Vlaanderen schuift men de kleine man wat makkelijker opzij. Denk maar niet dat het anders zou zijn gelopen als het de haven van Rotterdam zou betreffen.
ook in Nederland zijn er genoeg mensen die twijfelen of dit de echte redenen waren hé. ook bij jullie geloven er mensen dat dit enkel is om Rotterdam uit de wind te zetten.

maar goed, mss zullen er nu wat zaken veranderen....
Oud 19 augustus 2009, 14:08   #672
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
De Canadese moeten er echt niet voor onder doen dus, geen probleem, ze mogen hun in Holland iedere dag een indigestie vreten aan hun mosselen.
al eens aan je ecologische footprint gedacht ? CO2 en zo ..
Oud 19 augustus 2009, 14:09   #673
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven hé. Elk volk heeft zijn lawaaimakers. Met de Vlamingen valt dat nogal mee.
Oud 19 augustus 2009, 14:09   #674
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook grondbezitter en op mijn grond staan er een aantal elektriciteitspalen waarover elektriciteitskabels lopen en hoewel het hier ook privé-grond betreft heb ik daar geen vinger in de pap te brokken. Algemeen belang gaat voor. Misschien was ik beter in Holland komen wonen?
Oud 19 augustus 2009, 14:11   #675
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
al eens aan je ecologische footprint gedacht ? CO2 en zo ..
We kunnen ze misschien leren over zwemmen.
Oud 19 augustus 2009, 14:11   #676
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
ook in Nederland zijn er genoeg mensen die twijfelen of dit de echte redenen waren hé. ook bij jullie geloven er mensen dat dit enkel is om Rotterdam uit de wind te zetten.

maar goed, mss zullen er nu wat zaken veranderen....
Als de vorige twee uitdiepingen van de Schelde ook vertraging hadden opgelopen, dan zou ik je mischien gelijk geven. Je moet met hard bewijs komen als je een bevriend land verdenkt van zoiets. Maar wij Hollanders hebben het altijd gedaan in Vlaanderen, dat weet iedereen die de Vlamingen ook maar een beetje kent.
Oud 19 augustus 2009, 14:13   #677
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de vorige twee uitdiepingen van de Schelde ook vertraging hadden opgelopen, dan zou ik je mischien gelijk geven. Je moet met hard bewijs komen als je een bevriend land verdenkt van zoiets. Maar wij Hollanders hebben het altijd gedaan in Vlaanderen, dat weet iedereen die de Vlamingen ook maar een beetje kent.
niet bij iedereen, niet veralgemenen aub.

en ik heb het dus wel degelijk over Nederlanders die ook vinden dat dit wel heel toevallig goed uitkomt voor Rotterdam. maw, niet mijn woorden, die van je landgenoten hé.
Oud 19 augustus 2009, 14:14   #678
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij kent de Zwitsers niet zeker? Als ge nog maar aan hun grenzen komt kunt ge van hun zuur smoelen al azijn trekken.
Oud 19 augustus 2009, 14:20   #679
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben ook grondbezitter en op mijn grond staan er een aantal elektriciteitspalen waarover elektriciteitskabels lopen en hoewel het hier ook privé-grond betreft heb ik daar geen vinger in de pap te brokken. Algemeen belang gaat voor. Misschien was ik beter in Holland komen wonen?
In Nederland wordt het individu inderdaad beter beschermd door de wet dan in Vlaanderen.
Oud 19 augustus 2009, 14:22   #680
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Antwerps volkslied
http://www.antwerps.be/tekst/115/aen...e-de-strangers
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be