Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2009, 08:54   #101
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een advocaat, die op 36-jarige leeftijd al stilaan tot de (sub)top vd Belgische advocatuur gerekend wordt, lijkt mij niet direct een idioot.
Nepotisme? BTW ik heb nog nooit van die kemel gehoord en ik zit in de juridische wereld. Een (sub)topper?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 16 augustus 2009 om 08:54.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 09:13   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb geen dochter, mocht ik er een hebben zou 't laag van je zijn haar in dergelijke situatie te schetsen omwille van je argumentatie.

J�*, indien politie of parket of gerecht fouten maken of hun zolen lappen aan de wet ontsnappen er misdadigers.
Dat is niet de schuld van de advocaat. Dat is de schuld van wie die fouten (gewild of ongewild) maakte. Daar moet je geen andere schuldigen voor zoeken.

Wil jij dat de politie bij jou binnen kan zonder of met ongeldig huiszoekings bevel? Ik alleszins niet.
Wil jij dat je verhoord wordt in een andere taal en de tolk "zomaar iemand" is, ttz. die geen eed aflegt? Ik alleszins niet.

Dat zijn zaken die gebeuren indien men de procedure opzijschuift.
Die gerechtelijke procedure beschermt jou en mij tegen willekeur.

J�*, 't moet hen ontmoedigen, de wet aan hun voeten te lappen. Ze staan niet boven de wet.

Niet onnozel doen hé.
En het voorbeeld dat hier aangehaald wordt is helemaal niet uit de lucht gegrepen, dit is realiteit men beste. Zelfs in 2009 is zoiets mogelijk.

Moest mijn dochter (ik heb er ook geen) in zo'n situatie terechtkomen, ik zou waarschijnlijk het recht in eigen handen nemen.

De advocaten hebben heel veel tijd om alles uit te pluizen, een politieagent die op het terrein werkt moet vaak snel zijn om iemand te kunnen oppakken.

Het ergste van alles is dat de advocaten de misdaad niet meer verdedigen maar proberen om onze rechtstaat er onder uit te halen.

Het kan niet zijn dat iemand die veel geld heeft en zich bijgevolg een leger aan advocaten kan permitteren, vrijkomt door een komma die verkeerd geplaatst werd. Vergeet niet dat onze politieagenten geen advocaten zijn en dat het onmogelijk is voor deze mensen om de wet tot op de letter te kennen.

Het wordt hoog tijd dat de advocaten die nu deel uitmaken van onze regering, werk maken van een meer doorzichtige wetgeving. De meeste wetten zijn gemaakt op maat van de advocaten, door de ondoorzichtige wetgeving kan je in onze samenleving niet meer zonder advocaat als je een simpele verkeersovertreding gemaakt hebt. Het is gewoon een kwestie van werk te hebben, vergeet niet dat de advocaten meestal deel uitmaken van een advocatenbureau.
Oud 19 augustus 2009, 18:38   #103
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Het valt me intussen wel op dat Villa Vanthilt er een gewoonte van maakt om veroordeelde criminelen in zijn programma te inviteren:

- gisteren: Jean-Pierre Van Rossem, veroordeeld voor oplichterij

- vandaag: Willy Claes, veroordeeld voor corruptie

maar hoho, iemand van het Vlaams Belang, die komt er niet in hoor

steeds en meer wordt het duidelijk dat je voor de VRT werkelijk alles mag doen, als je maar tot de politiek-correcte kliek behoort. Ben je radicaal-rechts, dan word je doodgezwegen en zwartgemaakt
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 augustus 2009 om 18:41.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 05:05   #104
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat Van Rossem tot de politiek-correcte kliek behoort.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 05:46   #105
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het valt me intussen wel op dat Villa Vanthilt er een gewoonte van maakt om veroordeelde criminelen in zijn programma te inviteren:

maar hoho, iemand van het Vlaams Belang, die komt er niet in hoor
Tuurlijk niet, het moet toch een beetje gezellig blijven.

Citaat:
steeds en meer wordt het duidelijk dat je voor de VRT werkelijk alles mag doen, als je maar tot de politiek-correcte kliek behoort. Ben je radicaal-rechts, dan word je doodgezwegen en zwartgemaakt
Daar is helemaal niks mis mee.

Laatst gewijzigd door Pietje : 20 augustus 2009 om 05:47.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 06:37   #106
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, het moet toch een beetje gezellig blijven.

Daar is helemaal niks mis mee.
Zou je dat laatste ook zeggen over pakweg radicaal-links? Of over vakbonden (als tegengesteld aan werkgeversorganisaties)? 't Is natuurlijk makkelijk om het VB te associëren met krapuleus gedachtegoed (niet onterecht overigens), en op basis daarvan hen uit de publieke ruimte geweerd willen zien. Echter, als je die logica doortrekt, dan bepaalt de overheid als wetgever wat moreel aanvaardbaar is en wat niet, en hoe dat gepresenteerd wordt. Je krijgt dan een publieke ruimte waarin politieke schijnverschillen belangrijker zijn dan overeenkomsten... Daar kan je toch niet akkoord gaan?
Oud 20 augustus 2009, 07:02   #107
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Zou je dat laatste ook zeggen over pakweg radicaal-links? Of over vakbonden (als tegengesteld aan werkgeversorganisaties)? 't Is natuurlijk makkelijk om het VB te associëren met krapuleus gedachtegoed (niet onterecht overigens), en op basis daarvan hen uit de publieke ruimte geweerd willen zien. Echter, als je die logica doortrekt, dan bepaalt de overheid als wetgever wat moreel aanvaardbaar is en wat niet, en hoe dat gepresenteerd wordt. Je krijgt dan een publieke ruimte waarin politieke schijnverschillen belangrijker zijn dan overeenkomsten... Daar kan je toch niet akkoord gaan?

Ik ken geen enkele radicaal-linkse politicus die regelmatig opdraaft in amusementsprogramma's, hoor. Noch op de Openbare Omroep, noch op een commerciële omroep (omdat je de morele aanvaardbaarheid aanhaalt die door de overheid zou bepaald worden)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 07:24   #108
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

t
mooi gezelschap.
Blijkbaar moet je om bij die sukkel op de sofa te komen, goede skills hebben qua oplichterij of gesmeerd zijn geweest door wapenfabrikanten of illegale partijfinanciering op uw CV hebben staan

Of alle3.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 augustus 2009 om 07:37.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 07:29   #109
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken geen enkele radicaal-linkse politicus die regelmatig opdraaft in amusementsprogramma's, hoor. Noch op de Openbare Omroep, noch op een commerciële omroep
vergeet uw witte stok niet
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 07:58   #110
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken geen enkele radicaal-linkse politicus die regelmatig opdraaft in amusementsprogramma's, hoor. Noch op de Openbare Omroep, noch op een commerciële omroep (omdat je de morele aanvaardbaarheid aanhaalt die door de overheid zou bepaald worden)
Gaat u dan akkoord met de structurele afwezigheid van radicaal-links gedachtegoed op bvb de vrt?

Laatst gewijzigd door Andy : 20 augustus 2009 om 08:03.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 10:20   #111
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bigbadkitty Bekijk bericht
Dat is totaal onmogelijk. Er is geen statuur van beëdigd tolk in België.
Bij mijn huwelijk, mijn vrouw is van buiten europa, was er toch een beedigde tolk aanwezig. Was zelfs een van de vereisten om het huwelijk te voltrekken.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 11:46   #112
Sammael
Gouverneur

Standaard

Ah, Marcel Vanthilt, het ultieme argument tegen sex tussen een vals gebit en een serre.

Ma goed,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

J�*, indien politie of parket of gerecht fouten maken of hun zolen lappen aan de wet ontsnappen er misdadigers.
Dat is niet de schuld van de advocaat. Dat is de schuld van wie die fouten (gewild of ongewild) maakte. Daar moet je geen andere schuldigen voor zoeken.

Wil jij dat de politie bij jou binnen kan zonder of met ongeldig huiszoekings bevel? Ik alleszins niet.
Wil jij dat je verhoord wordt in een andere taal en de tolk "zomaar iemand" is, ttz. die geen eed aflegt? Ik alleszins niet.

Dat zijn zaken die gebeuren indien men de procedure opzijschuift.
Die gerechtelijke procedure beschermt jou en mij tegen willekeur.

J�*, 't moet hen ontmoedigen, de wet aan hun voeten te lappen. Ze staan niet boven de wet.
Mensen zijn mensen en mensen maken fouten.

Ik ben het met u eens dat het niet de fout is van de advocaat wanneer een misdadiger wordt vrijgesproken. De advocaat is gewoon degene die de vinger op de wonde legt.

Ofwel zijn de te volgen procedures te ingewikkeld zodat het bijna onvermijdelijk wordt dat er in een ingewikkeld dossier een fout gemaakt wordt en dan is er werk aan de winkel voor de wetgevende macht. Ofwel zijn de procedures niet ingewikkeld, maar is het personeel dat ze moet naleven onbekwaam, en dan schort er wat aan de manier van aanwerven en managen van het personeel. Of het is een beetje van allebei.

Maar schieten op de advocaat is schieten op de spreekwoordelijke pianist. Als een overduidelijk schuldige topgangster vrijkomt op basis van procedurefouten, dan schort er wat met het systeem, niet met de advocaat. Die doet gewoon z'n job naar best vermogen. Het is niet de advocaat die de regels van het spel bepaalt.

Laatst gewijzigd door Sammael : 20 augustus 2009 om 11:47.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 12:13   #113
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ah, Marcel Vanthilt, het ultieme argument tegen sex tussen een vals gebit en een serre.

Ma goed,

Mensen zijn mensen en mensen maken fouten.

Ik ben het met u eens dat het niet de fout is van de advocaat wanneer een misdadiger wordt vrijgesproken. De advocaat is gewoon degene die de vinger op de wonde legt.

Ofwel zijn de te volgen procedures te ingewikkeld zodat het bijna onvermijdelijk wordt dat er in een ingewikkeld dossier een fout gemaakt wordt en dan is er werk aan de winkel voor de wetgevende macht. Ofwel zijn de procedures niet ingewikkeld, maar is het personeel dat ze moet naleven onbekwaam, en dan schort er wat aan de manier van aanwerven en managen van het personeel. Of het is een beetje van allebei.

Maar schieten op de advocaat is schieten op de spreekwoordelijke pianist. Als een overduidelijk schuldige topgangster vrijkomt op basis van procedurefouten, dan schort er wat met het systeem, niet met de advocaat. Die doet gewoon z'n job naar best vermogen. Het is niet de advocaat die de regels van het spel bepaalt.

en natuurlijk is elke vorm van ethiek een advocaat onbekend. Het goorste crapuul vrijpleiten. Je moet het maar willen doen.

Da's 't punt van deze topic.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 20 augustus 2009 om 12:14.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 12:49   #114
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
en natuurlijk is elke vorm van ethiek een advocaat onbekend. Het goorste crapuul vrijpleiten. Je moet het maar willen doen.

Da's 't punt van deze topic.
Ik begrijp uw onvrede, maar u schiet op de verkeerde.

Als een overduidelijk schuldig crimineel niet veroordeeld wordt omdat er ergens op een document een stempel ontbrak of een vakje niet werd aangekruist, is dat dan werkelijk de schuld van de advocaat?

Is het niet veeleer de schuld van de oenen die de regelgeving zo hebben gemaakt dat zoiets onnozels kan volstaan om een crimineel los te laten?

Het is niet aan de advocaat om te oordelen en rechtertje te spelen en �* la tête du client zijn werk goed of niet goed te doen. Nee, de advocaat verdedigt zijn cliënt naar best vermogen omdat eenieder, zelfs het grootste stuk uitschot, het recht heeft om fatsoenlijk verdedigd te worden. Dat is nu eenmaal zo, en maar goed ook.

Want, het zijn niet de gazetten, de burgers die slechts het halve verhaal kennen of een paar politiekers uit op gratuit stemmengewin die dienen te oordelen, maar een rechtbank, na een eerlijk proces met respect voor de rechten van de verdediging. We leven nu eenmaal in een beschaafd land.

Schiet op de wetgever die zulke achterlijke toestanden toelaat, of schiet op het personeel dat de fout begaan heeft, of op degenen die het voortdurend flaterend personeel hebben aangeworven of er leiding aan geven.

Maar schiet toch niet op de advocaat. De advocaat is slechts de boodschapper, degene die meldt dat er iets schort. Je kan de boodschapper afschieten, maar dat doet niets af aan de boodschap: het huidige systeem laat toe dat gevaarlijke criminelen ondanks voldoende bewijzen niet veroordeeld worden omwille van een paar bagatellen.

Wat niet wegneemt dat ik, na het lezen van de citaten gepost door Kiko, geen al te hoge pet op heb van de Heer Sven Mary. Wat een oetlul.

Laatst gewijzigd door Sammael : 20 augustus 2009 om 12:51.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 15:45   #115
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ik begrijp uw onvrede, maar u schiet op de verkeerde.

Als een overduidelijk schuldig crimineel niet veroordeeld wordt omdat er ergens op een document een stempel ontbrak of een vakje niet werd aangekruist, is dat dan werkelijk de schuld van de advocaat?

Is het niet veeleer de schuld van de oenen die de regelgeving zo hebben gemaakt dat zoiets onnozels kan volstaan om een crimineel los te laten?

Het is niet aan de advocaat om te oordelen en rechtertje te spelen en �* la tête du client zijn werk goed of niet goed te doen. Nee, de advocaat verdedigt zijn cliënt naar best vermogen omdat eenieder, zelfs het grootste stuk uitschot, het recht heeft om fatsoenlijk verdedigd te worden. Dat is nu eenmaal zo, en maar goed ook.

Want, het zijn niet de gazetten, de burgers die slechts het halve verhaal kennen of een paar politiekers uit op gratuit stemmengewin die dienen te oordelen, maar een rechtbank, na een eerlijk proces met respect voor de rechten van de verdediging. We leven nu eenmaal in een beschaafd land.

Schiet op de wetgever die zulke achterlijke toestanden toelaat, of schiet op het personeel dat de fout begaan heeft, of op degenen die het voortdurend flaterend personeel hebben aangeworven of er leiding aan geven.

Maar schiet toch niet op de advocaat. De advocaat is slechts de boodschapper, degene die meldt dat er iets schort. Je kan de boodschapper afschieten, maar dat doet niets af aan de boodschap: het huidige systeem laat toe dat gevaarlijke criminelen ondanks voldoende bewijzen niet veroordeeld worden omwille van een paar bagatellen.
Akkoord.

Citaat:
Wat niet wegneemt dat ik, na het lezen van de citaten gepost door Kiko, geen al te hoge pet op heb van de Heer Sven Mary. Wat een oetlul.
Nog akkoorder.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 22:46   #116
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Bij mijn huwelijk, mijn vrouw is van buiten europa, was er toch een beedigde tolk aanwezig. Was zelfs een van de vereisten om het huwelijk te voltrekken.
Tjens, Ik heb geen tolk nodig gehad om mijn huwlijk te voltrekken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 10:08   #117
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
u verward misschien een door de rechtbank erkende tolk en beëdigde. Een tolk moet door de rechtbank erkend zijn voor de ta(a)l(en) die hij machtig is, waarna hij bij elke rechtzaak, waarbij zij hulp nodig is, een eed dient af te leggen. Voor een huwelijk dient bij mijn weten, enkel erkend tolk aanwezig te zijn.
ps mijn vrouw is Russische. Het tolken kon ik zelf maar geen erkenning ....

Laatst gewijzigd door rookie : 21 augustus 2009 om 10:10.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 10:25   #118
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

procedurefout: voeg daar eens één regeltje toe: geldig indien de fout het resultaat van het onderzoek verandert.

als je nu door een vergeten huisonderzoeksbevel 1 hectare marihuana vindt, dan verandert die fout NIETS aan het feit dat je een 'ILLEGALE TELER' bent

idemdito: mogelijke procedure fout bij Dutroux bvb, verandert niets aan de feiten
idemdito: procedurefouten bij bvb een verhoor onder dwang: dit kan het resultaat van een uitspraak veranderen, omdat bvb het volledige bewijs steunt op een verklaring..

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 augustus 2009 om 10:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 10:33   #119
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat u dan akkoord met de structurele afwezigheid van radicaal-links gedachtegoed op bvb de vrt?
Nu wordt het wat te moeilijk voor Pietje.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 10:46   #120
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind elk extreem gedachtegoed afwezig bij de omroep, dus weet ik eigenlijk niet of dat aan de VRT ligt, of hun aversie voor de extremen... een programma waar de Taliban eens een debat houden met een paar vlaamsblokkers zou vermoedelijk goeie intellectuele amusementswaarde hebben zolang ze hun stelling graven met woorden en niet met verwijten en dogma's
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be