Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2009, 00:58   #801
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Jup Nikola Telsa was dat, maar Marconi ofzo liep met het idee weg... Arme Nikola, slechte zakenman en naïeve baanbrekende wetenschapper.

Anyway, ik gaf een voorbeeld. Misschien geen goed

Zie, ga eens terug en terug en terug....

Trekt elk zonnenstelsels terug bij elkaar in hun oospronkelijke vorm. Een grote ster (zal wel naam hebben maar dewelke, supernova?)
Trekt nu al die sterren bij elkaar van alle sterrenstelsels voor het een supermassief zwart gat in het midden implodeerde, weer een grote lichtbol.

Trek nu al die lichtbollen bij elkaar enzovoort enzovoroot

Dat doe mij er alleen maar aan denken, dat er een Goddelijke energie constant is bezig met scheppen en evolueren En geef nou toe, het universum maakt veel mogelijk he, je zou bijna alles durven zeggen.
Kijk wat aarde ons te bieden heeft aan ervaringen... en we zijn maar één klein nieterig bolleke in heel de soep

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 augustus 2009 om 01:02. Reden: LANG NIET MEER GESLAPEN LL
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 01:00   #802
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Maar Svennies aanschouw de dualiteit ervan!

Het Heelal (alles dan he) is geschapen... daarin is vanalles beginnen ontwikkelen... Alles maar dan ook alles is komend van diezelfde energie dan...

Die microkosmos van een spermacel uit uw teelbalzak tot in de vrucht helemaal tot in het eitje om verder te ontwikkelen...

Wat als die energie allemaal "restant" is van God, maar gewoon God zich opgesplitst heeft in al dat is?

Wat als al die lusten nu eenmaal toebehoren tot code die het Goddelijke "restant" uitvribeert in het Zijn?
Dat zou allemaal best kunnen... of beter een mogelijke zienswijze zijn.
Maar je hoeft die niet om net tot hetzelfde te komen.
Dan is toch maar wiedes dat je het er niet onnodig bijsleurt ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 01:05   #803
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat zou allemaal best kunnen... of beter een mogelijke zienswijze zijn.
Maar je hoeft die niet om net tot hetzelfde te komen.
Dan is toch maar wiedes dat je het er niet onnodig bijsleurt ?
Bwa waarom zou dat niet logisch zijn?
Oud 20 augustus 2009, 01:11   #804
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heelal is de actieve kracht

Ik bedoel het ook in scheppen zoals God/energie die het laten gaan heeft naar waar het hoort te gaan. Dat het geen toeval is. Dat het echt bedoeld is te zijn.
Geschapen dus, maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geschapen en evolutie kan voor mij hand in hand gaan.

Rome is ook geschapen, maar had een "evolutie" van werkkracht nodig om te worden wat het hoorde te zijn he.
Rome was niet op ene dag gebouwd he, of hoe zeggen ze dat?
maar waarom die noodzaak toch steeds dat het geen toeval kan zijn ?
Daar bedoel ik niet het toeval van loterij mee....
( al zou dat ook kunnen dat door picking nu net dit universum eruit gekomen zijn waar er zich iets heeft ontwikkeld dat zich net die vragen stelt )
Ik bedoel daarmee dat het onderliggende mechanisme _ kan je nog steeds je god behouden als je wilt _ er uiteindelijk heeft voor gezorgd dat we er zijn.
Orde uit chaos ?
Niet echt als het onderliggende fundament reeds orde nastreeft of orde behelst kan dat perfect.
Alleen zijn we geneigd de soep waar we niks menen in te herkennen als dusdanig niet als orde waar te nemen.
Langzamerhand blijkt daar met de voortuitgang van de wetenschap wat verandering in te komen.

ps. ken je Diego Raga ?
die ziet het eerder als deel van een evolutionair universum... het eindpunt kan misschien diezelfde god zijn als van het begin
Oud 20 augustus 2009, 01:13   #805
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa waarom zou dat niet logisch zijn?
Omdat het normalerwijs gebruikelijk is voor de simpelste oplossing te gaan en er niks onnodig bij te sleuren.
Oud 20 augustus 2009, 01:22   #806
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
maar waarom die noodzaak toch steeds dat het geen toeval kan zijn ?
Om u wat gezweef te besparen:
Ik vind het heelal net IETS te mooi om een toeval te laten zijn. Ik vind het gewoon allemaal net IETS te mooi en TE harmonieus ingesteld op elkaar

Citaat:
Daar bedoel ik niet het toeval van loterij mee....
Neen jij bedoelt, waarom kan het gewoon geen toeval zijn en niet geschapen, juist?

Citaat:
Ik bedoel daarmee dat het onderliggende mechanisme _ kan je nog steeds je god behouden als je wilt _ er uiteindelijk heeft voor gezorgd dat we er zijn.
Orde uit chaos ?
Als het ervoor zorgde, is het toch geen toeval meer?

Citaat:
Niet echt als het onderliggende fundament reeds orde nastreeft of orde behelst kan dat perfect.
Alleen zijn we geneigd de soep waar we niks menen in te herkennen als dusdanig niet als orde waar te nemen.
Langzamerhand blijkt daar met de voortuitgang van de wetenschap wat verandering in te komen.
Deze zet me wel aan het denken

Citaat:
ps. ken je Diego Raga ?
neen ken hem niet

Citaat:
die ziet het eerder als deel van een evolutionair universum... het eindpunt kan misschien diezelfde god zijn als van het begin
Ik vind die Chinees zijn visie op multiversums ook wel mooi.

Daarom stel ik me de vraag, bedoel je ons universum dan of bedoel je gewoon de hele soep in het geheel, dus ook wat er eventuel buiten het universum kan liggen.

Als je dat bedoelt, dan is er geen begin, noch een eind Oneindigheid is oneindig.
Wat niet wil zeggen dat het daarbinnenin niet zou kunnen bestaan (begin/eind)

Voel ook dat ik dirngend naar mijn bed moet... ik kan echt niet meer zo zuiver denken dan het horen moet. En neen beste mensen, ik heb niets gerookt

Citaat:
Omdat het normalerwijs gebruikelijk is voor de simpelste oplossing te gaan en er niks onnodig bij te sleuren.
Maar dat kan wel veel van de ervaring beperken, de simpelste oplossing.
Complex kan ook es leuk zijn

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 augustus 2009 om 01:25. Reden: I NEED SLEEP! So I'm off to bed, nighty night
Oud 20 augustus 2009, 01:57   #807
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om u wat gezweef te besparen:
Ik vind het heelal net IETS te mooi om een toeval te laten zijn. Ik vind het gewoon allemaal net IETS te mooi en TE harmonieus ingesteld op elkaar
dat is nogal een subjectieve perceptie, niet ?
anderen vinden het miischien maar soep

Citaat:
Neen jij bedoelt, waarom kan het gewoon geen toeval zijn en niet geschapen, juist?
euhmzz min of meer... niet in de zin van loterij dus
niet in de zin zoals Paulus zou beargumenteren dat evolutie naar zoiets complex als mens niet zou kunnen ( lees statistisch zogoed als onbestaande ) wegens de opeenstapeling van toevalligheden.
Hij vergeet dat wel even gemakshalve dat er oneindig méér trekkingen zijn dan winnende loten en dat de niet winnende loten systematisch uit de trekking verdwijnen.

Citaat:
Als het ervoor zorgde, is het toch geen toeval meer?
zowat zelfde opmerking als hierboven tegen svennies :
doel, zorgen etc zijn slechts spraakkundige begrippen die jammer genoeg in zulke gesprekken zeer ongelukkig overkomen en een inbreng suggereren.
Is dus niet zo bedoeld... het is net de uitkomst, de mens, die achteraf al die vragen stelt en er wat achter zoekt.
Kijk, als ik je nu zeg dat je het ( beter een gelijkaardig ) hele evolutionaire proces kan schrijven op een paar programmalijnen....je laat de zaak draaien en hupla
Kan je natuurlijk vragen wie of wat dat aanvankelijk algoritme heeft geschreven.
Misschien is dat wel een lottotrekking ?

Citaat:
Deze zet me wel aan het denken
dacht ik al... want daar past nog perfect dat beeld van jou in en heeft iets Lamarckiaans ofzo

Citaat:
neen ken hem niet
moet je bij gelegenheid eens opzoeken...best interessant en hij vertoeft hier ook met vlagen.

Citaat:
Ik vind die Chinees zijn visie op multiversums ook wel mooi.

Daarom stel ik me de vraag, bedoel je ons universum dan of bedoel je gewoon de hele soep in het geheel, dus ook wat er eventuel buiten het universum kan liggen.

Als je dat bedoelt, dan is er geen begin, noch een eind Oneindigheid is oneindig.
Wat niet wil zeggen dat het daarbinnenin niet zou kunnen bestaan (begin/eind)
ik zie eerlijk gezegd de noodzaak niet in van meteen meerdere universa te gaan veronderstellen... da's lijkt me eerder weer zo'n truukje om het probleem te verleggen... net als een godheid trouwens.
Neen, wat ik je probeer duidelijk te maken dat de dingen zijn zoals ze zijn.
( zoietske... klinkt vrij ridicuul ... ik weet het )
En moest dat niet zo zijn dan zaten we hier ons dat ook niet af te vragen.
Beetje vergelijkbaar met het idee dat je je achteraf afvraagt hoe je nu precies gekomen bent tot die zes juiste cijfers ... er moet toch iets zijn want zie die tal van andere sukkels hadden het bij het foutieve einde.

[quote]Voel ook dat ik dirngend naar mijn bed moet... ik kan echt niet meer zo zuiver denken dan het horen moet. En neen beste mensen, ik heb niets gerookt[/quote$
denk ook al geruime tijd dat te doen
bij deze... alvast welterusten

Citaat:
Maar dat kan wel veel van de ervaring beperken, de simpelste oplossing.
Complex kan ook es leuk zijn
uiteraard, maar dan claimen dat het juist is en niet anders kan is net een brug tever vind ik persoonlijk. ( cfr. conspiracytoestanden en andere zelfbedruipende hypothesen )

nogmaals welterusten
Oud 20 augustus 2009, 07:50   #808
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Niets
Ik denk niet dat u in staat bent om niets te bevatten.

Maar probeer toch eens. Beeld u dit heelal in. Samengebald in één punt. Het bestaat niet uit materie en ook niet uit energie. Niks beweegt in dat punt. Er is gewoon geen ruimte in het punt. En omdat er niks beweegt is er ook geen tijd. Het is niet in evenwicht en ook niet in onevenwicht. Er staat geen spanning op het punt.

Beeld u in dat daar één kleine beweging in komt. De kleinste rilling is genoeg. Beweging creëert ruimte. Ruimte en beweging zijn tijd. Tijd en ruimte in beweging is Materie en energie.

De veranderingen zijn explosief. De natuurwetten zijn alsnog niet. Alles wil al bewegend de zelfde ruimte in nemen in dezelfde tijd. Alles zoekt een plaats.

Pas als er voldoende ruimte is valt alles op zijn plaats. Natuurwetten ontstaan. En daarmee hier en daar evenwicht.
Oud 20 augustus 2009, 12:40   #809
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat is nogal een subjectieve perceptie, niet ?
anderen vinden het miischien maar soep
Dan moeten ze verder dan hun neus leren kijken
Bekijk ons zonnestelsels, hoe perfect. Hoe de aarde beschermd wordt door Jupiter. En hoe heel ons zonnestelsels beschermd wordt in een heliosfeer, die dan nog eens rondbengeld tussen miljard andere sterren dankzij een supermassief zwart gat dat al het oude opslokt, recycleert en nieuwe materie uitspuwt om nieuwe planeten etc te vormen.
Ik vind dat alles behalve een soep, maar een doordacht systeem dat boven mijn petje reikt
Dan heb ik het nog niet gehad over hoe sterrenstelsels in elkaar kunnen verstrikt raken om zo elkaar te bestuiven(?) met nieuw leven?

Citaat:
euhmzz min of meer... niet in de zin van loterij dus
niet in de zin zoals Paulus zou beargumenteren dat evolutie naar zoiets complex als mens niet zou kunnen ( lees statistisch zogoed als onbestaande ) wegens de opeenstapeling van toevalligheden.
Hij vergeet dat wel even gemakshalve dat er oneindig méér trekkingen zijn dan winnende loten en dat de niet winnende loten systematisch uit de trekking verdwijnen.
Ik stel me ook vragen bij de evolutie van de mens...
Ik begrijp echter niet waarom sommige soorten verdwenen zijn... systematisch? Is er in de natuur ooit al een dier uitgestorven door de natuur?
Of is het door de mens dat dieren etc uitsterven? Is het dan systematisch?
Of is er een hogere hierarchie bezig die ons als moderne slaven gebruikt? ^^

In de natuur is "alles" in balans, maar de mens is compleet UIT balans. Dus waar komen wij vandaan? What if we truly are alien (alien in ruim perspectief he)? We zijn allesinds zeer vervreemd van de aarde als je bekijkt hoe het er vandaag aan toe gaat.

(Materieel)Menselijk zijn is onnatuurlijk in mijn mening.
As we genesis mogen geloven is er iets gekomen (appel) dat ons kennis en inzicht gaf, waarop de mens verder is gaan evolueren. Daarvoor liepen we nog in onze blote rond, toen we "slimmer" werden door een "appel" kregen we schaamtegevoel etc.
Citaat:
doel, zorgen etc zijn slechts spraakkundige begrippen die jammer genoeg in zulke gesprekken zeer ongelukkig overkomen en een inbreng suggereren.
Is dus niet zo bedoeld... het is net de uitkomst, de mens, die achteraf al die vragen stelt en er wat achter zoekt.
Kijk, als ik je nu zeg dat je het ( beter een gelijkaardig ) hele evolutionaire proces kan schrijven op een paar programmalijnen....je laat de zaak draaien en hupla
Kan je natuurlijk vragen wie of wat dat aanvankelijk algoritme heeft geschreven.
Misschien is dat wel een lottotrekking ?

... weet niet goed wat hier op te zeggen... denk ook niet dat ik volledig vat. Ik ben maar een simpele jongen he praha
Algoritme? Heb er net wat gelezen vanop wikipedia maar begrijp het nog noet volledig

Maar als er op de creatie een voorgeschreven evolutie is geprogrammeerd, wat is vrije wil dan nog waard?

Citaat:
dacht ik al... want daar past nog perfect dat beeld van jou in en heeft iets Lamarckiaans ofzo
Of wat van Darwin. Weet je, ik geloof dat wel ergens. Dat ons lichaam aansterkt. Maar in het systeem dat we vandaag zitten wordt het bewust verzwakt. Maar om on topic te blijven, er zijn nu een paar mensen in Europa immuun voor dodelijk ziektes, en ze denken dat dat komt omdat er vroeger de PEST in Europa was. Lamarckisme is nog wel een vreemd fenomeen voor me... Maar naarmate ik ouder word en correspondeer leren we weer wat bij he
Citaat:
moet je bij gelegenheid eens opzoeken...best interessant en hij vertoeft hier ook met vlagen.
Heb gisteren een facebook van hem bekeken denk ik. Zei genoeg, is een ruimdenkend man die duidelijk wel wat weet. Straalde wel wijsheid uit

Citaat:
ik zie eerlijk gezegd de noodzaak niet in van meteen meerdere universa te gaan veronderstellen... da's lijkt me eerder weer zo'n truukje om het probleem te verleggen... net als een godheid trouwens.
Ik had dat filmpje eens gezien in iemands onderschrift. Moet je zeker eens bekijken. Ik zag daar wel logica in.
http://www.youtube.com/watch?v=-rg3u...e=channel_page

Het is overigens geen probleem, maar een uitdaging

Citaat:
Neen, wat ik je probeer duidelijk te maken dat de dingen zijn zoals ze zijn.
( zoietske... klinkt vrij ridicuul ... ik weet het )
En moest dat niet zo zijn dan zaten we hier ons dat ook niet af te vragen.
Beetje vergelijkbaar met het idee dat je je achteraf afvraagt hoe je nu precies gekomen bent tot die zes juiste cijfers ... er moet toch iets zijn want zie die tal van andere sukkels hadden het bij het foutieve einde.
Klinkt niet ridicuul voor me. Ik zie daar de logica wel van in
Maar waarom zijn de dingen zoals ze zijn? Om het ons hier nu af te vragen? Of om het te ervaren en te leven?
Ik geloof wel in het "lot", maar ik geloof ook dat er een "verstoring" in kan komen. Dat houdt dan weer plaats voor creativiteit in het algoritme?

Citaat:
uiteraard, maar dan claimen dat het juist is en niet anders kan is net een brug tever vind ik persoonlijk. ( cfr. conspiracytoestanden en andere zelfbedruipende hypothesen )
Klopt.
Oud 20 augustus 2009, 13:08   #810
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

dingen zijn wat ze zijn voor zichzelf, maar dat is afhankelijk van de zelfperceptie en dingen zijn wat ze zijn voor hetgeen hen aanschouwt hoe datgene hen percipieert.
En die dingen die geen zelfperceptie aan de dag kunnen leggen (weze het wegens enerlei reden) zijn enkel wat andere zaken in hen zien.
in wezen is alles simpel.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 19:20   #811
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Dan moeten ze verder dan hun neus leren kijken
Bekijk ons zonnestelsels, hoe perfect. Hoe de aarde beschermd wordt door Jupiter. En hoe heel ons zonnestelsels beschermd wordt in een heliosfeer, die dan nog eens rondbengeld tussen miljard andere sterren dankzij een supermassief zwart gat dat al het oude opslokt, recycleert en nieuwe materie uitspuwt om nieuwe planeten etc te vormen.
Ik vind dat alles behalve een soep, maar een doordacht systeem dat boven mijn petje reikt
Dan heb ik het nog niet gehad over hoe sterrenstelsels in elkaar kunnen verstrikt raken om zo elkaar te bestuiven(?) met nieuw leven?
Aarde beschermt door Jupiter? Bedoel je de god Jupiter? Ja we zijn nogal gezegend: tussen de god Jupiter, de oppergod, de god Mars, god van de oorlog en Venus, godin van de liefde.

PS. wat slik jij? Het lijkt me heel interessant.
Oud 20 augustus 2009, 19:47   #812
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Aarde beschermt door Jupiter? Bedoel je de god Jupiter? Ja we zijn nogal gezegend: tussen de god Jupiter, de oppergod, de god Mars, god van de oorlog en Venus, godin van de liefde.

PS. wat slik jij? Het lijkt me heel interessant.
Uw onwetendheid niet afduwen op mij
Zonder Jupiter had de aarde al lang verwoest geweest door kometen etc.
Jupiter haar aantrekkingskracht dient als stofzuiger.
Oud 20 augustus 2009, 20:19   #813
Tavek
Banneling

Standaard

420yeahbaby,

Er zijn schier ontelbaar veel sterrenstelsels. We hebben gewoon chance dat in de deze de juiste omstandigheden waren voor leven.

Er is niks speciaals.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 20:21   #814
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dus wij hebben PUUR GELUK, en daar is NIETS speciaal aan?????????????????????????????????????????

Kom nou Tavek!

Dan is het net wel speciaal en is het wijs het te prijzen.
Kijk nog eens naar boven vanavond als het niet te bewolkt is, en als ge al die sterren zie vonkelen... denk dan bij uzelf: dat ben ik.

Moeten er toch nog zijn met puur geluk?

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 augustus 2009 om 20:26.
Oud 20 augustus 2009, 20:27   #815
edeses
Burger

edeses's schermafbeelding

Standaard

Het zijn de omstandigheden die ons hebben gemaakt en niet omgekeerd. Het is toevallig dat wij hier zijn, en dat maakt het net zo bijzonder!
edeses is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 20:36   #816
Tavek
Banneling

Standaard

Je bewijst mijn stelling met die mooie foto ? Als je miljarden en miljarden sterrenstelsels hebt zal er wel een of twee tussenzitten met de juiste omstandigheden voor leven ?
Oud 20 augustus 2009, 20:37   #817
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

duality tavek, meet it

Bekijk ook dit eens:
http://www.youtube.com/watch?v=TsGpC...eature=channel

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 augustus 2009 om 20:45.
Oud 20 augustus 2009, 21:07   #818
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
duality tavek, meet it

Bekijk ook dit eens:
http://www.youtube.com/watch?v=TsGpC...eature=channel
Statistiek en kansrekening, meet it

PS: Kan dat filmke nu niet zien, ben U2 360 aant livestreamen (sheffield)
Oud 20 augustus 2009, 21:15   #819
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Filmpje spreekt over BILJOEN leefbare planeten...
Denk je echt dat er per stelsel maar paar bewoonde planeten zijn?
Zijn ze te groot voor beste man
Oud 20 augustus 2009, 22:16   #820
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Uw onwetendheid niet afduwen op mij
Zonder Jupiter had de aarde al lang verwoest geweest door kometen etc.
Jupiter haar aantrekkingskracht dient als stofzuiger.

Citaat:
Recently, however, it has been shown that the presence of a giant planet may in fact increase the impact rate of asteroids on the Earth significantly

http://en.wikipedia.org/wiki/Comet_Shoemaker-Levy_9
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be