Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2009, 15:06   #161
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus racisme tov zwarten is volgens jou een betrekkelijk nieuw fenomeen?
Ja. En ik vind nergens een afdoende verklaring hiervoor. Persoonlijk geloof ik dat de menselijke soort juist neigt naar nieuwsgierigheid en menging. Als dat niet gebeurt is er een gezaghebbende instantie die dat verbiedt.

Ik heb persoonlijk geen afkeer van mensen met een andere fenotype of cultuur uitsluitend en alleen omdat zij anders zijn.

Kijk hoe sluipenderwijs de nazi's in 1933-1945 erin slaagden de Duitsers en Nederlanders te scheiden van hun Joodse buren, collega;s, partners etc. Zo erg dat zij onaangedaan toekeken hoe deze groep als beesten werd afgevoerd en afgeslacht. Deze instantie is ook dreigend naar de groep waarvoor zij zegt op te komen, zodat niemand hulp aan de gediscrimineerde groep zal durven geven.

Door goed te kijken wat vandaag speelt kan je ook inzicht krijgen in het verleden.

Als er vijandigheid bestaat tussen groepen dan moet het een aanwijsbare oorzaak hebben. Ik denk aan het gegeven dat Nederland geen vertegenwooordiger stuurde naar de 175 jaar (?) viering van België omdat zij nog steeds boos zijn over de afscheiding in 1830. Vandaar wellicht ook de vele Belgenmoppen in Nederland.

Er moet dus een ruzie geweest zijn tussen zwart en wit, in Europa. Om ruzie te maken moeten mensen in elkaars nabijheid zijn geweest. Mijn theorie Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) beantwoord meteen vele vragen.

De haat richte zich tegen het symbool van zwarte macht, De Moor. Eerst treffen wij Moren aan op schilderijen, in het centrum bij de geboorte van Jezus. als thema van kostbare kunstwerken, fonteinen, stadsnamen en sieraden. Daarna op de onderste trap van de evolutieladder.

Hoe is dat zo gekomen?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 15:12   #162
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Duquesa de Alba

Dit bewijst niets natuurlijk, maar zij is de vrouw met de meeste adellijke titels op de wereld. Ze heeft kroes haar en dikke vooruitstekende lippen. Ik zie een soort witte Aboriginal. Kijk naar meer van haar foto's in google als je me niet begrijpt. Hoe hebben de fotograven dit in het verleden kunnen verbergen?
Oud 20 augustus 2009, 15:13   #163
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Dit is wat ik bedoel met het opzettelijk verwitten van afbeeldingen om de zwarte huid en de zwarte elite te verbergen. Deze afbeeldingen pluk ik van het net, zoals ik ze aantref.

Germaine, barones de Staël_Holstein (1766-1817), politica en schrijfster, staat beschreven als 'too swarthy' en 'bad complexion.' dat geldt ook voor haar minnaar Benjamin Constant 'Very bad complexion.'

Haar kinderen ogen zwart van huid. Haar moeder Suzanne Curchod is door Liotard getekend en ze is half-gewit met etnische trekken. Haar vader M. de Necker was 'Minister' van Financien van Lodewijck XVI.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 augustus 2009 om 15:19.
Oud 20 augustus 2009, 15:19   #164
Narcist
Vreemdeling

Standaard

Leuk geprobeerd, maar je kan me niet overtuigen.
Volgens jou was de Europese elite ook zwart. Terwijl de Elite niets anders is dan de succesvolle burgerij. Worden die mensen plots zwart dan? Of wil je suggereren dat ‘het zwarte ras’ onvermijdelijk het pad tot succes bewandeld. En dat ‘het blanke ras’ eigenlijk maar een mislukt zooitje was/is?
Zo als eerder al door een ander aangehaald; waarom zou iemand als ‘zwart’ worden opgemerkt als dat niet een uitzondering maar de regel is?
De vrouw die je laat zien is niet gewoon blank maar zelfs hartstikke bleek. Dat ze de meeste adellijke titels draagt wil overigens nog niet zeggen dat ze veel adellijk bloed heeft.
Blanke mensen kunnen ook krullen hebben (dan wel al niet natuurlijk)?
Narcist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 15:26   #165
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

De Zwitserse schilder Jean Etienne Liotard, bijgenaamd De Turk. Een ander portret toont zijn bruine huid. De meeste mensen zien zijn brede neus en zeer dikke lippen. Hij lijkt kroesharig. Een zwaluw maakt geen zomer, mijn theorie is op honderden gevallen gebaseerd. Hij vertegenwoordigt het deel welke Klassieke Afrikaanse trekken vertoont, een sterker bewijs dat wij met een gekleurde natie te maken hebben. Hij was geen adel, maar behoorde tot de intellectuele elite.
Oud 20 augustus 2009, 15:39   #166
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narcist Bekijk bericht
Leuk geprobeerd, maar je kan me niet overtuigen.
Volgens jou was de Europese elite ook zwart. Terwijl de Elite niets anders is dan de succesvolle burgerij. Worden die mensen plots zwart dan? Of wil je suggereren dat ‘het zwarte ras’ onvermijdelijk het pad tot succes bewandeld. En dat ‘het blanke ras’ eigenlijk maar een mislukt zooitje was/is?
Zo als eerder al door een ander aangehaald; waarom zou iemand als ‘zwart’ worden opgemerkt als dat niet een uitzondering maar de regel is?
De vrouw die je laat zien is niet gewoon blank maar zelfs hartstikke bleek. Dat ze de meeste adellijke titels draagt wil overigens nog niet zeggen dat ze veel adellijk bloed heeft.
Blanke mensen kunnen ook krullen hebben (dan wel al niet natuurlijk)?

[Esther Canadas]

Beste,

Heb je ooit zwarte en gekleurde mensen gezien. Er bestaan zwarten met sterke Afrikaanse trekken, maar met een superwitte huid. Niemand zou ze voor een witte aanzien. Het zwarte fenotype kan ook gepaard gaan met een witte huid, een bruine huid of een pikzwarte huid. ik beweer overigens niet dat Duquesa de Alba en Ester Canadas zwart zijn, maar er iets aan de hand met hun fenotype.

Helaas zal je al de voorgaande negen pagina's eerst moeten lezen. Lees alleen mij postings. De wetenschappelijke theorie Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789), waarnaar ik al drie jaar onderzoek doe, verklaart dit rare begrip 'blauw bloed' voor de allerhoogste, geboren Europese adel, verklaart waarom sommige adellijke personen als 'zwart, bruin, niet de witte handen, zwartbruin, schoorsteenveger, swarthy, ugly, plus brun que blanc' worden beschreven maar als witten zijn afgebeeld. Waar hun kleur vandaan komt. Waarom wij het niet mogen weten.. Waarom er zoveel Moren in de Europese kunst zijn (1500-1789) en waarom er racisme is tegen de zwarte mens en witte mensen zich superieur achtten, wat volkomen ten onrechte is. Ik heb de situatie van (1500-1789) gedefinieerd als Omgekeerde Apartheid. Nu weet ik niet of jij een van die personen bent die uitleg behoeft dat Apartheid in Zuid Afrika een foute zaak was. Alle beschaafde mensen zijn tegen Apartheid, waarbij een minderheid de meerderheid van een ander fenotype onderdrukt.

Tenslotte: Stel je voor dat Obama en zijn vrouw over 100 jaar als witten worden afgebeeld! Dat is de kern van mijn onderzoek, maar dan de periode (1500-1789)

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 augustus 2009 om 15:59.
Oud 20 augustus 2009, 15:45   #167
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

Duquesa de Alba

Dit bewijst niets natuurlijk, maar zij is de vrouw met de meeste adellijke titels op de wereld. Ze heeft kroes haar en dikke vooruitstekende lippen. Ik zie een soort witte Aboriginal. Kijk naar meer van haar foto's in google als je me niet begrijpt. Hoe hebben de fotograven dit in het verleden kunnen verbergen?
With all do respect Egmond, maar hier de 'Duquesa de Alba' (Cayetana Fitz-James Stuart & nakomelinge van...ja) toen ze nog erg jong was, zonder kroeshaar (Black Alba indeed vanwege haar zwarte 'haren'):

Volgens mij heeft die mevrouw een erg foute kapper en de esthetisch chirurg van MJ geraadpleegd.

Laatst gewijzigd door SDX : 20 augustus 2009 om 15:52.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 15:48   #168
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

De Regentessen van het Oudemannenhuis door Frans Hals.(1664)

Ik zie vijf zwarte en gekleurde vrouwen met meer of minder Klassieke Afrikaanse trekken. De zwartste in het midden. Waarom zijn alle vijf regentessen zwart?

Omdat de elite zwart was. Wij kennen de namen van deze dames.
Oud 20 augustus 2009, 15:52   #169
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

De Staalmeesters door Rembrandt van Rijn (1662)

Opnieuw zie ik een heleboel zwarte mensen, met de 'zwartste' in het midden. Ik weet niet of Rembrandt ze ook half-witte. Waarom zijn ze allemaal of in meerderheid zwart? Omdat de Amsterdamse elite zwart was. Dit betreft leden van de regentenklasse.
Oud 20 augustus 2009, 15:57   #170
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
With all do respect Egmond, maar hier de 'Duquesa de Alba' (Cayetana Fitz-James Stuart & nakomelinge van...ja) toen ze nog erg jong was, zonder kroeshaar (Black Alba indeed vanwege haar zwarte 'haren'):

Volgens mij heeft die mevrouw een erg foute kapper en de esthetisch chirurg van MJ geraadpleegd.
Goed, goed, laten wij ons concentreren op waar het om draait: de Regentessen van Frans Hals, vijf zwarte besjes, en geen kapper of chirurg in de buurt!

Citaat:

De Regentessen van het Oudemannenhuis door Frans Hals.(1664)

Ik zie vijf zwarte en gekleurde vrouwen met meer of minder Klassieke Afrikaanse trekken. De zwartste in het midden. Waarom zijn alle vijf regentessen zwart?

Omdat de elite zwart was. Wij kennen de namen van deze dames.
Oud 20 augustus 2009, 15:57   #171
Narcist
Vreemdeling

Standaard

Ik heb die pagina’s doorgelezen ja…
Er zijn gewoon veel onverklaarbaarheden. Als het enkel om de adel gaat is het nog enigszins realistisch.
Overigens, nu ik er aan denk; is de adel niet niets meer dan een groep omhooggevallen boeren?Zij waren de favorieten van hun heren (koningen etc.). Naarmate de beschaving zich ontwikkelde ging men meer geavanceerd wapentuig hanteren. Dat kostte meer geld. Deze edelen kregen om die reden een vaste inkomstenbron, in de vorm van de heerschappij over een bepaald stuk grond (en ook omdat de koning nu eenmaal niet alles zelf kon regelen.)
Heb je overigens ooit de lippen van een blanke gezien?

Laatst gewijzigd door Narcist : 20 augustus 2009 om 15:58.
Narcist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 15:59   #172
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn opmerking over Beatrix was cynisch bedoeld om aan te tonen hoe onhaalbaar zo een gedachte is. Ik heb haar niet benaderd, omdat ik kan gissen naar haar reactie.

Wel correspondeerde ik met adel: Beste Baron...Beste Barones,... met wisselend resultaat. Het contact verzuurde nog voordat ik een wattenstaafje kon posten.

In de USA was het lange tijd een beledinging om te stellen dat iemand van negers afstamt.
Erg zwak excuus. Het is trouwens duidelijk dat de huidige adel NIET zwart is. Je zal dus niets vinden in hun DNA. Als jouw theorie al waar zou zijn dan zijn de enige zwarten die je gaat vinden al lang dood.

Daarbij komt nog dat die adel waarvan jij beweert dat ze zwart was actief slavernij heeft gesteund en zich mee heeft gebogen over de vraag of negers/zwarten wel een ziel hebben. Zou u zoiets doen moest u zelf zwart zijn....
Oud 20 augustus 2009, 16:00   #173
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, goed, laten wij ons concentreren op waar het om draait: de Regentessen van Frans Hals, vijf zwarte besjes, en geen kapper of chirurg in de buurt!
Schilderijen mijn beste.
Dat was de 'stijl' waar in die tijd geschilderd werd.

DNA bewijs is wat we nodig hebben, maar ik ben het wel eens met Uw stelling dat 'zwarten' niet minderwaardig zijn aan blanken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 16:04   #174
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw zie ik een heleboel zwarte mensen, met de 'zwartste' in het midden.
Citaat:
Ik zie vijf zwarte en gekleurde vrouwen met meer of minder Klassieke Afrikaanse trekken
Daar twijfel ik geen seconde aan. Maar je bent dan ook de enige die dit zo ziet.

Je theorie zou nog ergens verdedigbaar kunnen zijn, maar door portretten te plaatsen van overduidelijk blanke personen en die plompweg als "zwart of gekleurd" te bestempelen, verlies je bijzonder veel aan geloofwaardigheid.

Vraag eens op een neutrale manier aan duizende gekleurde mensen hoeveel blanken en hoeveel zwarten zij menen te zien op je portretten ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 16:06   #175
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narcist Bekijk bericht
Ik heb die pagina’s doorgelezen ja…
Er zijn gewoon veel onverklaarbaarheden. Als het enkel om de adel gaat is het nog enigszins realistisch.
Overigens, nu ik er aan denk; is de adel niet niets meer dan een groep omhooggevallen boeren?Zij waren de favorieten van hun heren (koningen etc.). Naarmate de beschaving zich ontwikkelde ging men meer geavanceerd wapentuig hanteren. Dat kostte meer geld. Deze edelen kregen om die reden een vaste inkomstenbron, in de vorm van de heerschappij over een bepaald stuk grond (en ook omdat de koning nu eenmaal niet alles zelf kon regelen.)
Heb je overigens ooit de lippen van een blanke gezien?

[Bedoel je deze lippen?]

Het is mij niet duidelijk of je vertrouwd bent met research, maar je antwoorden op je onderzoek vragen moeten zo concreet mogelijk zijn. Ik heb dus veel gelezen over de adel en ontstaan van de adel. De oude adel, blauw bloed, is niet omhooggevallen, maar beschouwde zichzelf als adel vanwege superieure militaire macht en beschaving en waren blijkbaar hiermee vernieuwend voor hun tijd (1100-1200). Zij praktiseerden verder strikte endogamie, en huwden dus onderling.

Voor dit onderzoek maak ik slechts een indeling tussen hoge, geboren adel en nieuwe adel die inderdaad door koningen tot adel zijn gemaakt. De hoge adel heeft zich altijd tegen deze groep afgezet, hoewel zij later toch weer mengden. De adel was voortdurend in geld nood en mocht geen handel drijven op straffe van verlies van titels, dus trouwde men met rijke erfgenamen.

[Maria Jacoba van Goor (1687-1737)]

[De zwarte Rembrandt van Rijn]

[Barones Belle van Zuylen (1740-1805), de kleindochter van Maria Jacoba van Goor]

Zoals hoe baron van Tuyll van Serooskerken trouwde met Helena Jacoba van Goor, de moeder van Belle van Zuylen (1740-1805). Helena Jacoba was de dochter van Maria Jacoba van Goor, een rijke regentenvrouw wiens moeder een nichtje was van Rembrandt.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 augustus 2009 om 16:17.
Oud 20 augustus 2009, 16:27   #176
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Schilderijen mijn beste.
Dat was de 'stijl' waar in die tijd geschilderd werd.

DNA bewijs is wat we nodig hebben, maar ik ben het wel eens met Uw stelling dat 'zwarten' niet minderwaardig zijn aan blanken.
Dank je voor je reactie. Nu verwacht ik dat je je onderzoek naar deze 'stijl' van schilderen aan ons zal onthullen, waarbij witte mensen als zwarten werden afgebeeld. Mocht dat te bewijzen zijn, dan meteen ook de reden voor zoiets vreemds.

Inderdaad zou biometrie en antrometrie ons verder helpen, maar moeten wij dan maar weer gaan slapen omdat deze middelen vooralsnog niet voorhanden zijn?

Prinses Margarita de Bourbon-de Parme, het nichtje en doopkind van Beatrix vertelde in de media dat zij een DNA sample van haar tante had genomen en van plan was dit te gebruiken om aan te tonen dat zij onrechtmatig op de Nederlandse troon zat. Want er gaat hier het verhaal (zie wikipedia) dat koning Willem III niet bij machte was zijn jonge vrouw Sophie te bezwangeren. Zodoende moest men de hulp van een persoonlijke vriend inroepen met als gevolg dat Wilhelmina, de oma van Bea, buitenechtelijk zou zijn en Bea dus niet tot de bloedlijn van koning Willem I behoort, zoals de Grondwet dat voorschrijft.

Ze hebben zich weer met elkaar verzoend, Margarita heeft een nieuwe, denkelijk goedgekeurde man en een baby.

Dus dat DNA zaakje is een hachelijke kwestie!
Oud 20 augustus 2009, 16:30   #177
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Daar twijfel ik geen seconde aan. Maar je bent dan ook de enige die dit zo ziet.

Je theorie zou nog ergens verdedigbaar kunnen zijn, maar door portretten te plaatsen van overduidelijk blanke personen en die plompweg als "zwart of gekleurd" te bestempelen, verlies je bijzonder veel aan geloofwaardigheid.

Vraag eens op een neutrale manier aan duizende gekleurde mensen hoeveel blanken en hoeveel zwarten zij menen te zien op je portretten ?

Bedoel je dat Francois de la Nouë een overduidelijke blanke is?

Francois Clouet?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 augustus 2009 om 16:47.
Oud 20 augustus 2009, 16:34   #178
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Erg zwak excuus. Het is trouwens duidelijk dat de huidige adel NIET zwart is. Je zal dus niets vinden in hun DNA. Als jouw theorie al waar zou zijn dan zijn de enige zwarten die je gaat vinden al lang dood.

Daarbij komt nog dat die adel waarvan jij beweert dat ze zwart was actief slavernij heeft gesteund en zich mee heeft gebogen over de vraag of negers/zwarten wel een ziel hebben. Zou u zoiets doen moest u zelf zwart zijn....
Ze zijn wit geworden door bewust met witte adel te huwen en zo hun positie terug te verwerven. Er was ook sprake van restauratie...

Slavernij heeft minder met ras dan met het verdienen van geld te maken en ook vandaag zie je witten die elkaar exploiteren en vermoorden en zwarten die elkaar exploiteren en vermoorden en Aziaten die elkaar exploiteren en vermoorden.
Oud 20 augustus 2009, 16:37   #179
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Detail Regentessen door Frans Hals
Oud 20 augustus 2009, 16:41   #180
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

[Odet de Coligny, oom van de vierde echtgenote, Louise de Coligny, van Willem I van Oranje]

[Odet de Coligny gewit]

[Stadhouder Frederick Hendrick, de zoon van Willem I en Louise de Coligny: een zwarte gravure]

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 20 augustus 2009 om 16:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be