![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet gehoord van die zwarte plek van 9600 km breedte in jupiter?
Als jupiter dat niet had opgeslokt, had gij hier nu niet met mij gediscussiëerd... dan wast finito... Citaat:
![]() |
![]() |
#822 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#823 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ge duwt uw onwetendheid af op mij, ik haal aan wat ik juist bedoelde, ge wilt dat ontkrachten, ik geef u een tegenlink... en dan ist "ja so what?" Ik ben ook niet de slimste, maar ik kan mijn ongelijk toegeven en oordeel niet vanuit een verkeerd perspectief. Ik raad U aan hetzelfde te doen. Djeesus man ![]() Als gij denkt dat jupiter geen aantrekkingskracht heeft en dus geen invloed kan hebben op wat de aarde zou kunnen raken, dan is dat uw recht. Maar uit uw onwetendheid niet meer tegenover mij aub. Sta er ook eens bij stil dat de zon het middelpunt van dit stelsel is... Wat zij opslokt is ons al reeds gepasseerd. Wat Jupiter opslokt passeert ons niet meer! Zie je de logica daar van in? Dus waarom vergelijk je dat met Jupiter die als stofzuiger dient? Anyway, ge zult mij al heel positief moeten verbazen voor ik terug waardering voor je krijg.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 augustus 2009 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier, ik zal je ook nog een link geven: Citaat:
1- Als Jupiter deze functie moest uitoefenen, is het een slecht design. 2- Als God een opperwezen is, en hij wil niet dat er asteroïden op de aarde inslaan, waarom moet hij zich dan beroepen op een planeet? Jouw oorspronkelijke argument heeft dus nog wel wat werk nodig, nu het onderwerp veranderen naar geruzie over de exacte rol van Jupiter is contraproductief. Citaat:
Citaat:
Ik heb de indruk dat jij een beeld hebt van het zonnestelsel zoals in de boekjes, met de aarde tussen de zon en Jupiter. Je weet toch dat dat allemaal in beweging is, he? Jupiter kan perfect aan de achterkant van de zon staan, uit ons perspectief, en staat helemaal niet (altijd) als buffer tussen ons en de grens van ons zonnestelsel. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#825 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het ging erom: Ik prijsde jupiter En hij zag het al direct als oude griekse mythologische goden. Begon daar nog arrogant mij met uit te lachen ook! Nouja, misplaatste arrogantie waar ik hem even op wees. Ik zei dat omdat we dankzij jupiter nog leven. Ik heb inderdaad gelezen dat grote planeten ook een gevaar vormen. Maar is compleet los van de kwestie! Het feit blijft: als jupiter er niet was, was jij en ik er ook niet. Ik prijs dat ! Citaat:
Jupiter dienend als stofzuiger is voor mij duidelijk, en ben al zo'n simpele geest. Ik heb overigens nooit gesproken over bewijzen. Ik spreek vanuit mijn ervaring en vind dat het universum functioneert en dat er een magische/Goddelijke werking in huist. Je duwt hier woorden in mijn mond! Citaat:
Dan komt er een sneeuwbal effect dat gigantische effecten op de aarde zal hebben. Citaat:
Ik hoef niets bij te schaven of dergelijke, want ik spreek vanuit mijn ervaring. Ik vind ons zonnestelsel harmonieus afgestemd. ^ Citaat:
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 augustus 2009 om 07:40. Reden: uit koers = voorbij koers |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Pardon?! In een discussie over de functie van Jupiter als schild voor asteroiden is een studie over de functie van Jupiter als schild voor asteroiden buiten context?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over je bewering dat zwarte gaten materie "recycleren" en "uitspuwen" om nieuwe planeten te maken zullen we ook maar zedig zwijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Jaja, de ruimte is 3D, en daar kan dat wel, maar het gaat hier om coplanaire trajecten) Laatst gewijzigd door Nyquist : 21 augustus 2009 om 08:27. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() daar komk vanavond ofzo nog wel is op terug zenne
![]() Heb amper geslapen en kheb er nu de motivatie niet voor... Is dat goed genoeg voor meneer? ![]()
![]() |
#829 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pukkelpop? Was het maar waar
![]() Ik heb een zieke baby met diarree plus uitslag en mag alleen 's nachts een pamper dragen. Dus je weet wat voor gevolgen dat kan hebben ![]() En als ze u dan om half zes wakker huilt... ai ai Maar laat duidelijk zijn, ik heb nooit gezegd een bewijs te hebben. Ik spreek vanuit mijn ervaring, en daarmee bedoel ik: Ik vind het voor mij persoonlijk reden genoeg in een goddelijkheid te geloven door simpelweg naar de werking van het universum te kijken (om het korter uit te drukken dan). Ik vind dat geen toeval. Toen ik zei dat Jupiter de aarde beschermd, had ik mss beter gezegd hoe Jupiter mede de aarde beschermt en alles (in dit zonnestelsel) in balans houdt... Ik vind persoonlijk niet dat ik hier iets als bewijs heb aangekaart, enkel dingen aangekaart die aantonen waarom ik de "perfectie" (wat dus ook chaos kan zijn haha) in het universum zie. Het mag dan wel een bevestiging voor MIJ zijn, daarom hoeft het heus geen bewijs/bevestiging voor jullie te zijn e.
![]() |
#831 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Geven ze tegenwoordig geen elementaire wiskunde meer in de middelbare? Hoe zie jij ons zonnestelsel eigenlijk? Zon en planeten netjes op één rij? En met alle kometen, meteoren die alleen van de kant van Jupiter komen? Planeten draaien rond de zon in ongeveer een cirkel, met elk een verschillende omlooptijd, (een jaar voor de aarde, +- 12 jaar voor Jupi), dus één keer per jaar staat de zon tussen ons en Jupiter, een half jaar later zitten wij tussen de zon en Jupiter. Kometen hebben een elliptische baan en veel langere omlooptijd. ![]() Citaat:
De ruimte heeft meer dan 2 dimensies hoor. Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#832 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() again, als de zon haar zwaartekracht een komeet opslokt... is dat gevaar ons al gepasseerd... niet waar??? of denkte dat het terug uit de zon gaat schieten?
![]() Ik zei stofzuiger, geen paraplu trouwens ![]()
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 augustus 2009 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Voor mij is het Universum een zootje ontploffende materie dat wat rondvliegt en in banen rond elkaar is gaan draaien, waarbij de ene brok materie tegen de andere aanbotst, het ene melkwegstelsel tegen het andere botst. Wij zitten hier op zo een afstand van 2/3de van de straal van ons melkwegstelsel, van het centrum. Hier is het relatief rustig. In het centrum van ons MWS is het een heksenketel.
![]() |
![]() |
#834 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beste Ribke,
Ik prijs het hele stelsel, en vernoemde jupiter. Gij zag het al direct mythologisch en begon daar de spot met te drijven. Daarom zei ik: ge moet da ni langs da perspectief zien (ni in die woorden maar heb geen goesting om terug te scrollen, de wallen op mijn ogen wegen door lol) Ik begrijp het zonnestelsel heel goed, en weet ook wel dat wij allemaal schoon rond de zon draaien. En ieder planeet zo haar eigen snelheid en eigen zwaartekracht en eigen manen... Maar toen je zei dat de zon 1000x meer zwaartekracht had dan jupiter... had ik zoiets van: ja maar als het daar inslaagt.... is het ons toch al gepasseerd dus is irrelevant. Al bij al, we zijn van mijn gehemels geprijs helemaal afgezakt naar heel deze tjingel tjangel En eigenlijk wie weet iets met volle zekerheid over het universum? Ik denk dat we nog niet op 1% staan van de gehele kennis die er rond te vatten valt. We weten bijgod nog niet hoe onze melkweg eruit ziet langs buiten !
![]() |
#835 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar in het geval van kometen, slokt de zon die normaal gezien niet op omdat ze al MMM jaren in een omloopsbaan rond de zon draaien Net als de zon ons niet opslokt. Ik zeg normaal gezien omdat als een komeet te dicht bij een planeet komt, uit zijn koers zal raken en dan mogelijk op de zon of een van de planeten terecht komt. Jupiter kan de baan van een komeet verstoren zodat ze wel op de zon terechtkomt, of op een andere planeet. Jupiter kan dus zowel ons beschermen, als de oorzaak zijn dat we een komeet op onze donder krijgen.
![]() |
![]() |
#836 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ge beweert da ik het niet kan snappen omdat ik het eigen stelsel nog niet snap en dan zeg je dat de zon geen kometen kan opslokken
grrrrrrrrrrr ![]() ![]()
![]() |
#837 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is ook zo! Wat de zon raakt is geen gevaar meer voor ons, want is al voorbij onze koers (al mogen we langs de andere kant liggen van de zon op die moment, tis niet meer op onze baan.
Maar alles wat jupiter opslokt is een "potentiëel" gevaar voor ons minder. Nu moet je die "bescherming" wel niet te serieux nemen he, maar het is wel zo, zonder jupiter had gij en ik heir al lang niet meer geweest. Dus ja, eigenlijk is da een schoon safety-net die planeet. Citaat:
Citaat:
En kometen zijn wel wat anders dan planeten he. Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=rU6uiFTfpnI Citaat:
![]() |
![]() |
#838 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe ons melkwegstelsel eruit ziet kan wel gesimuleerd worden met computer. Daar we de hele wetenschap niet vatten, kan je ook niet zeggen of we er 1% of 0.1% of 10% van kennen.
![]() |
![]() |
#839 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#840 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gaan we hier dan wel met akkoord? ![]() Met beschermen bedoelde ik het inderdaad niet als een soort God he.
![]() |