Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2009, 19:26   #161
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat mogen dan wel 'barsten' zijn, ze vertonen zich toch niet in de 64 jarige geschiedenis waar u het over had.

En wat mag 'waarschijnlijk' niet of minder geweten worden?
U kunt het opvatten zoals u het wenst. Met bv. grootouders/ouders gaan we terug in de geschiedenis nietwaar. En wordt stillekes maar zeker 64 jaar geschiedenis in vraag gestelt.

Op het laatste hoef ik toch zeker niet te reageren aangezien u wel zelf intellect genoeg zult zijn om het antwoord te kennen

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 02:24   #162
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hij was de leider van de Ku Klux Klan, dat volstaat voor mij om mij een idee van dat creatuur te vormen.
Weet je hoe de KKK de crisis wil oplossen? Wat de KKK van een publieke gezondheidszorg in de VS vindt? Nee? Zwijg dan over ideologie...

De KKK was/is een geheim genootschap met een paramaçonniek karakter. Het zou mij verbazen als jij daar ingewijd zou zijn.

Citaat:
Dat je, zoals gewoonlijk kosten noch moeite spaart om allerlei obscure en dubieuze sites op te diepen om je Jodenhaat te kunnen etaleren
Correctie: het ging wel over de goj-haat van een joodse extremist. Waarom verdraai jij alles?
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 02:26   #163
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees er maar fier op.
Je snapt niet eens wat er geschreven staat.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 06:54   #164
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Weet je hoe de KKK de crisis wil oplossen? Wat de KKK van een publieke gezondheidszorg in de VS vindt? Nee? Zwijg dan over ideologie...

De KKK was/is een geheim genootschap met een paramaçonniek karakter. Het zou mij verbazen als jij daar ingewijd zou zijn.

Correctie: het ging wel over de goj-haat van een joodse extremist. Waarom verdraai jij alles?
Tja, de 6.000.000 Joden die (jouw vriendjes) de Nazi's hebben vermoord, werden ook afgeschilderd als "extremisten". Straks beweer je nog, dat de Ku Klux Klan een deftige vredelievende organisatie was. T'is hier Stormfront.org nog niet, eh. Al twijfel ik soms wel als ik jouw posts en die van "bloed en ere" lees.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 07:03   #165
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Je snapt niet eens wat er geschreven staat.
Dat soort cliché-antwoorden kennen we ondertussen al wel, als tegen jouw haatproza word ingegaan.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 10:57   #166
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kunt misschien even tot in Duitsland/Oostenrijk komen en daar eens uw voelsprieten opsteken tussen de jeugd en wat deze vinden van het vingerke wijzen naar hun grootouders/ouders en hoe amusant deze dit blijven vinden. Allemaal neo-nazi's zoals bepaalde groepen ze graag omschrijven, u zo u waarschijnlijk geweldig kunnen vergissen. Daar ligt waarschijnlijk ook de reden dat een Duitse minister onlangs op het idee is gekomen met het voorstel om bepaalde website's te verbieden of aan banden te leggen uit angst dat ermeer wordt vertelt dan dat mag geweten worden waarschijnlijk en er dus maar richting neo-nazi's wordt gewezen om iets te kunnen verbieden of aan banden te leggen. U weet, met neo-nazi's krijgt men de simpele altijd wel angstig nietwaar.
de verboden vrucht is altijd aanlokkelijk voor de jeugd he.
en idd een twintig jaar geleden was er daar nog veel schaamte en erfzonde betreffende alles rondom WO II, later werd dat : laten wer erover zwijgen en in het heden leven, nu : er mag niet over gesproken worden ? Onze (over)grootouders waren monsters en wij moeten ons daar nog steeds voor opdraaien/verantwoorden ? WEL, dan zijn we maar zoals men ons verwijt te zijn he !

De stukgeslagen illusie van de rightous USA die zich gewoon als een militaire agressor gedraagt vanwege eigen economische belangen, foltert gecombineerd met economische moeilijke tijden, zwak Europees leiderschap etc...

Men kan daar eens wel raar gaan opkijken wat er gaat uitkomen. Diegene die denken dat het nazisme voorgoed knock out ligt, vergissen zich volgens mij.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 11:07   #167
Francientje
Minister

Standaard

O, ben jij dus een neo nazi?
IK vermoedde al iets dergelijks.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 11:13   #168
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht

Diegenen die denken dat het nazisme voorgoed knock out ligt, vergissen zich volgens mij.
Ik vrees dat ik u gelijk moet geven. Het is nooit - ik herhaal: NOOIT - verstandig een vijand te onderschatten. Het vreemde is dat het telkens wéér gebeurt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 11:17   #169
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kunt misschien even tot in Duitsland/Oostenrijk komen en daar eens uw voelsprieten opsteken tussen de jeugd en wat deze vinden van het vingerke wijzen naar hun grootouders/ouders en hoe amusant deze dit blijven vinden. Allemaal neo-nazi's zoals bepaalde groepen ze graag omschrijven, u zo u waarschijnlijk geweldig kunnen vergissen. Daar ligt waarschijnlijk ook de reden dat een Duitse minister onlangs op het idee is gekomen met het voorstel om bepaalde website's te verbieden of aan banden te leggen uit angst dat ermeer wordt vertelt dan dat mag geweten worden waarschijnlijk en er dus maar richting neo-nazi's wordt gewezen om iets te kunnen verbieden of aan banden te leggen. U weet, met neo-nazi's krijgt men de simpele altijd wel angstig nietwaar.
waarmee je nog altijd niet aangetoond hebt waar die barsten juist zijn.
Oud 21 augustus 2009, 11:21   #170
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vrees dat ik u gelijk moet geven. Het is nooit - ik herhaal: NOOIT - verstandig een vijand te onderschatten. Het vreemde is dat het telkens wéér gebeurt.
Diegenen die ik erover tracht te informeren , kijken me vaak onbegrijpend aan en nemen dat hoegenaamd niet ernstig. dat deden ze met de NSDAP ook niet...
ik begin me echter voor de eerste keer wat zorgen te maken over wat in die contreien terug onderhuids broeit.

Denk niet aan stiefel, snorretjes , bruine hemdjes en swastika's...maar een moderne versie ervan die democratie, gelijkheid, vrije meningsuiting , diplomatie etc verwerpt als perversies. en in deze economische geopolitieke omstandigeheden slaat het aan bij een verveelde en gedesillusioneerde jeugd.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 21 augustus 2009 om 11:23.
Oud 21 augustus 2009, 11:43   #171
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk niet aan stiefel, snorretjes , bruine hemdjes en swastika's...maar een moderne versie ervan die democratie, gelijkheid, vrije meningsuiting , diplomatie etc verwerpt als perversies. en in deze economische geopolitieke omstandigeheden slaat het aan bij een verveelde en gedesillusioneerde jeugd.
De Islam?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 11:52   #172
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Islam?
zionisten ?
.
Oud 21 augustus 2009, 12:09   #173
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zionisten ?
Niet alleen de zionisten... In België bestaan er voldoende wetten en organisaties die de meningsuiting aan banden leggen... En dan hebben we het nog niet gehad over onze media die zichzelf censuren om alleen maar met 'hoera-nieuws' af te komen. Het volstaat even een vergelijking te maken tussen onze VRT en de RTBF om daarvan bewust te worden.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 21 augustus 2009 om 12:12.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 12:16   #174
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tja, de 6.000.000 Joden die (jouw vriendjes) de Nazi's hebben vermoord, werden ook afgeschilderd als "extremisten"....
Enig idee waar het getal van 6.000.000 slachtoffers vandaan komt?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 21 augustus 2009 om 12:16.
Oud 21 augustus 2009, 15:18   #175
smokey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Enig idee waar het getal van 6.000.000 slachtoffers vandaan komt?

Citaat:
The American Hebrew, October 31, 1919, p. 58.

From across the sea six million men and women call to us for help, and eight hundred thousand little children cry for bread. These children, these men and women are our fellow-members of the human family, with the same claim on life as we, the same susceptibility to the winter's cold, the same propensity to death before the fangs of hunger. Within them reside the illimitable possibilities for the advancement of the human race as naturally would reside in six million human beings.....

Citaat:
Encyclopedia Britannica (V.25, 482b). 1910

"While there remain in Russia and Rumania over six millions of Jews who are being systematically degraded….".
er is ook nog een vermelding in 1893 maar kan die bron niet onmiddelijk vinden
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 18:32   #176
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
er is ook nog een vermelding in 1893 maar kan die bron niet onmiddelijk vinden
Dat is nu juist wat ik ook wilde weten. Toch straffe mannen die joden. Die wisten al in 1893 dat er in 1940 - 1945 zes miljoen slachtoffers gingen vallen.... Misschien daarom heeft het Belgisch Parlement gepoogd de onfeilbaarheid in te roepen bij de bespreking.
Oud 21 augustus 2009, 18:37   #177
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
zionisten ?
Een combinatie van beide is naar het schijnt explosief...
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 20:18   #178
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Nog wat info over die 6 miljoen ...of “Ik vertrouw slechts de statistieken, die ik zelf vervalst heb” humoris causa

*knip*

Het is niet toegestaan om de vastgelegde cijfers omtrent de holocaust in twijfel te trekken en/of ("schromelijk") te minimaliseren. Teneinde juridische consequenties te voorkomen worden alle gevallen die hier mogelijk onder kunnen vallen dan ook weggehaald van dit forum.

Met dank voor uw toekomstige medewerking.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 16 september 2009 om 11:54.
Oud 21 augustus 2009, 21:18   #179
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Nog wat info over die 6 miljoen
Hmm. Als die info correct is lijkt er sprake van een poging tot mythevorming, een kleine 'misdaad' vergeleken met de poging een volk uit te roeien uiteindelijk. Ik blijf wel met de nieuwsgierigheid zitten of er dan nooit een onderzoek geweest is in heel die tijd sinds WO2 dat een realistisch beeld probeert te geven van het aantal doden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 augustus 2009 om 21:20.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 22:41   #180
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je mag zelfs nog veel veel verder gaan. Niet enkel bij een verveelde gedesillusioneerde jeugd. Ook bij ervaren, eerlijke en hardwerkende (zaken) mensen met een zeer ruime en open kijk op de wereld.

Economische geopolitieke omstandigheden mogen volgens u de aanleiding zijn dat sommige mensen "de schuld" voor hun moeilijkheden bij de joden gaan leggen. Hoe zou dat nu toch komen he?

Dit is ook weeral zo'n fabel en opgelepeld denken van jewelste. De logica is daar totaal zoek. Zou het niet kunnen dat juist vanwege het stilvallen van handel en economisch leven (de oorzaak die op zichzelf te zoeken is bij: ), de ingeboren sterke geldhonger en bron van inkomsten (handel) van sommigen niet meer kan gestild worden, tenzij men naar minder orthodoxe middelen gaat grijpen (pure speculatie). Erger nog, wanneer men de (economische) miserie van anderen als "opportuniteit" gaat zien om geld uit te slaan. Tja, dan komt er miserie van natuurlijk.

Misschien moet men eindelijk maar eens eerlijk en rechtuit durven zeggen zoals de dingen werkelijk zijn: dat een zeer sterke en ingeboren drang naar puur geldgewin van enkelen (zeg maar een nietsontziende drang), wel eens de problemen van de vele anderen (de wereldgemeenschap) juist versterken.

Als het goed gaat met de economie, is er geen probleem en laat men eenieder maar begaan. Maar als het slecht gaat drijft die onderliggende problematiek naar boven.

Laatst gewijzigd door straddle : 21 augustus 2009 om 22:43.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be