Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen.
Ja 22 40,00%
Neen 19 34,55%
Ja, maar ... 6 10,91%
Neen, maar ... 4 7,27%
Geen idee 4 7,27%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 22:59   #641
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Te veel. Maar om hen daarvoor levenslang te straffen met een kind dat ze eigenlijk niet willen en niet kunnen grootbrengen (en daarmee dus ook het kind zelf straffen), vind ik toch wel wat kort door de bocht. Je kan zo veel mogelijk voorlichting proberen te geven op scholen, maar als het tòch misgaat, lijkt het me redelijk zinloos om daar twee levens voor te verwoesten, terwijl dat met een eenvoudig ingreepje kan vermeden worden.
Is een kind hebben een straf in jou ogen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 23:12   #642
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Je tweede link heeft het over 100 000. Deze lijkt mij het meest betrouwbaar. Ik zie ze ook bevestigd in een recent werkstuk.

Citaat:
Behalve late abortussen, mannenoverschot en handel in vrouwen heeft het 1-kind-politiek nog een negatief gevolg veroorzaakt. De meeste hebben het nog nooit gehoord, maar in China zijn kindertehuizen die letterlijk The Dying Rooms worden genoemd.

Meisjes zijn niet waardevol, ze zijn overbodig en dus worden deze te vondeling gelegd of in prullenbakken gegooid. Maar ook gehandicapte kinderen hebben geen waarde in China, ook deze staat een meedogenloos einde te wachten.
Een andere optie is, om de kinderen naar kindertehuizen te brengen. De regering heeft het aantal weeskinderen vastgesteld op 100.000 en ze willen dat ook zo houden. Het is de bedoeling dat de weeskinderen geadopteerd worden of om op te groeien om later voor zichzelf te kunnen zorgen. Maar omdat er nog steeds teveel kinderen geboren worden, is er geen plek meer in de kindertehuizen. De laatste optie is, om de kinderen naar tehuizen te brengen waar ze worden mishandeld, uitgehongerd en vermoord. Dit zijn de zogenoemde “Dying Rooms”.

Slechts drie van de tien kinderen overleven deze kindertehuizen. Het personeel komt zelden in deze tehuizen, ze komen alleen om de dode kinderen weg te werken. De kinderen worden letterlijk aan hun lot overgelaten. Ze krijgen geen eten, geen schone kleren, geen verzorging of aandacht. De kleine kinderen gaan het snelst dood, dus deze worden vaak al direct bij aankomst in een donkere kamer gelegd waar geen frisse lucht is en geen ramen. Hier worden ze in doeken gewikkeld zodat zij zich niet kunnen bewegen.

De regering heeft genoeg geld vrijstaan voor kindertehuizen, maar dat geld verdwijnt vaak in de zakken van ambtenaren en personeel.

De baby’s die al wat ouder zijn, worden in stoelen vastgemaakt met armen en benen wijdt. Op deze manier kunnen zij niet hun stoel uit. Deze stoelen zitten vaak allemaal aan elkaar vast, waardoor je het effect van een lange bank krijgt. Deze stoelen kunnen niet bewegen, ze staan met vier poten op de grond. De meeste kinderen houden ervan om gewiegd te worden. Nu kan dat niet, zij maken wel continu de wiegbewegingen. Het gevolg hiervan is, is dat ze toch een beetje uit de stoel komen, maar ze kunnen niet meer terug en blijven dan voorover gehangen. Zij moeten net zo lang hangen totdat er een verzorgen komt die hun weer recht in de stoel kan zetten. Dit duurt vaak te lang. Het bloed stroomt al een paar dagen richting de hersenen en de baby’s overlijd dan.
http://www.scholieren.com/werkstukken/23800

Paulus.
Oud 25 augustus 2009, 23:13   #643
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vrees dat geen enkele rechter dat zal beamen. Schuld of onschuld heeft met verantwoordelijkheid te maken. On topic is het zeer terecht gesteld dat in geval van abortus, het kind van de rekening, totaal onschuldig is.

Paulus.
'k weet ni maar volgens mij zijn eicllen en spermacellen even onschuldig ... wie weet zelfs meer
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 23:18   #644
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je tweede link heeft het over 100 000. Deze lijkt mij het meest betrouwbaar. Ik zie ze ook bevestigd in een recent werkstuk.

http://www.scholieren.com/werkstukken/23800

Paulus.
Citaat:
China

In 2003, the Chinese World News estimated there to be more than 100,000 children housed in orphanages throughout China. However, significant debate remains regarding the actual number of homeless children in China, with various human rights agencies believing that this official number of Chinese orphans is alarmingly low. It has been suggested that this report failed to account for most of the country’s abandoned children and infants living without state funding, and acknowledged only the minor portion of orphaned children enrolled in state care. As of 2005, UNICEF estimated China to hold more than 20 million orphaned children throughout the nation.
Oud 25 augustus 2009, 23:19   #645
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de hoop een op klein beetje redelijkheid.....

http://users.telenet.be/deguldensned...aalembryo.html

Astemblieft.

Mag ik nu ook een link van jou die jouw bewering staaft?

Paulus.
spirituele embryologie ? welwel
Oud 25 augustus 2009, 23:21   #646
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Andro

Ik snap je punt niet goed.

Je had liever gezien dat deze kinderen netjes waren opgeruimd, voor ze het zonlicht zagen en voor iemand er erg in had of zo?

Wat is je punt eigenlijk?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 augustus 2009 om 23:27.
Oud 25 augustus 2009, 23:45   #647
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andro

Ik snap je punt niet goed.

Je had liever gezien dat deze kinderen netjes waren opgeruimd, voor ze het zonlicht zagen en voor iemand er erg in had of zo?

Wat is je punt eigenlijk?

Paulus.
Dat de anti-abortus/pro-life activisten maar eerst zorgen dat die 143 miljoen levensvatbare weeskinderen allemaal aan adoptie ouders geraken in plaats van er nog bij te dumpen. Pas nadien mag je eens lullen over de 'niet' levensvatbare embryo's/foetussen.

Laatst gewijzigd door Andro : 25 augustus 2009 om 23:49.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 23:45   #648
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, volgens de eerste is het geen vorm van pedofilie
klopt dan ook...zelfs al zou het om een een prepuberaal kind dan kan men nog niet uit het aangehaalde voorbeeldje opmaken dat het hier per definitie gaat om pedofilie.
Citaat:
en voor de tweede is het er wel eentje.
neen hoor, want dat begrip bestaat zelfs niet eens volgens de wet... er bestaat alleen maar zoiets als 'seksuele handelingen met minderjarigen' en bovendien spelen de leeftijdsgrenzen verder geen rol, laat staan het verschil ertussen, van zodra aan de arbitraire voorwaarden is voldaan.
Dus of dat nu een 45 ( 50 ?) jarige betreft of iemand van net over de 18 maakt in principe geen barst uit voor de wet.
Oud 25 augustus 2009, 23:48   #649
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een kind hebben een straf in jou ogen?

Paulus.
Voor sommige mensen wel, ja
Oud 25 augustus 2009, 23:50   #650
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de anti-abortus/pro-life activisten maar eerst zorgen dat die 143 miljoen levensvatbare weeskinderen allemaal aan adoptie ouders geraken in plaats van er nog bij te dumpen. Pas nadien mag je eens lullen over de niet levensvatbare embryo's/foetussen.
Alle kinderen verdienen onze bescherming. Geboren of niet.

Paulus.
Oud 25 augustus 2009, 23:51   #651
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Kijk , ze kopen er gene , ze maken er bewust ene , en leveren allebei de nodige stukken ervoor .
bewust ?
niet overdrijven hé... de meesten kinderen worden net niet al te bewust verwekt.
Oud 25 augustus 2009, 23:51   #652
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Voor sommige mensen wel, ja
Ewel merci.

Paulus.
Oud 25 augustus 2009, 23:52   #653
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neem van me aan dat je er een veel beter gevoel aan overhoudt als je je opgeeft om tijdens je verlof als vrijwilliger te helpen in de weeshuizen van China, dan als wanneer je iemand naar je abortuskliniek brengt.

En de kinderen ook.

Paulus.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 25 augustus 2009, 23:54   #654
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ewel merci.

Paulus.
Ik denk niet dat tienermeiskes die ongewenst zwanger worden na onveilig vrijen (wie heeft er nu nog nooit een stommiteit begaan?) hun kind als een zegen gaan beschouwen.
Oud 25 augustus 2009, 23:57   #655
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle kinderen verdienen onze bescherming. Geboren of niet.

Paulus.
Embryo's/foetussen zijn geen kinderen!
Oud 25 augustus 2009, 23:58   #656
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
bewust ?
niet overdrijven hé... de meesten kinderen worden net niet al te bewust verwekt.
Nu vind ik ook dat dit in omgekeerde richting moet werken. Vrouwen die hun kleine willen laten aborteren mogen dit van mij gerust doen zonder inspraak van hunne vent maar als dit omgekeerd gebeurt: namelijk de vrouw wilt het kind houden en hare vent moet het niet hebben kunt ge niet gaan verlangen dat hij er ook voor moet opdraaien, maw zadel iemand anders niet op met de gevolgen van uw eigen keuze, zeker als die er zelf niks aan te zeggen heeft gehad.
Oud 25 augustus 2009, 23:59   #657
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo lang u daar geen bron voor geeft, kunt u net zo goed beweren dat het appelflappen zijn hoor.

Paulus.
Oud 25 augustus 2009, 23:59   #658
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik denk niet dat tienermeiskes die ongewenst zwanger worden na onveilig vrijen (wie heeft er nu nog nooit een stommiteit begaan?) hun kind als een zegen gaan beschouwen.
In een eerste reactie misschien niet nee. Ze zal wel schrikken waarschijnlijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2009 om 00:00.
Oud 25 augustus 2009, 23:59   #659
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Het is mogelijk zowel 'pro-life' als 'pro-choise' te zijn mijns inziens ('legalizeren' kan onderscheiden worden van 'moreel goedkeuren' en stimuleren vanwege een overheid door een duidelijk beleid). Principieel ben ik tegen abortus, maar erken het recht van de zwangere hierover te beslissen. Een samenleving kan een rol vervullen, niet van 'verbieder' en 'straffer', maar beter van bewustmaker en begeleider, zodat abortus niet met lichtzinnigheid gepaard gaat.

Een maatschappij kan tegelijkertijd het leven hoog achten en principes van individuele vrijheid verdedigen. In een maatschappij waarin het leven niet gekoesterd wordt kunnen misbruiken ontstaan. Nochtans geloof ik dat voor de meeste vrouwen er een biologische drang' is om het leven te wensen en voort te zetten. Indien de vrouw dit niet wil zijn daar meestal goede redenen voor, redenen die ten koste gaan van het leven in wording maar niet noodzakelijk ten koste van het leven in het algemeen.

Algemene regels zijn moeilijk op te leggen in het geval van abortus. Waarom wacht een vrouw tot 14 weken of later vooraleer initiatief te nemen kan men zich afvragen, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn die onze 'moraliteit' niet kan voorzien.

Ik wil voorzichtig zijn met het koppelen van abortus aan de ene kant en kinderloze 'koppels' aan de andere kant. Het gaat hier om twee verschillende problematieken waarbij we het kinderloos zijn van sommigen niet als argument tegen abortus kunnen gebruiken mijns inziens. Er zit iets inhumaans in die redenering alhoewel ze aanlokkelijk is als je zelf een kinderwens hebt kan ik me voorstellen.

De 'man' heeft in een gezonde relatie zijn 'zegje' over de abortus, maar het lijkt me dat uiteindelijk de beslissing bij degene ligt die de zwangerschap, de geboorte, de borstvoeding op zich neemt. Man en vrouw op hetzelfde niveau stellen is onrecht aandoen aan de belangrijke rol die de vrouw bij de geboorte en de opvoeding speelt. Zo egalitair kunnen we een samenleving onmogelijk maken wegens biologische grenzen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 augustus 2009 om 00:20.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 00:02   #660
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd wat Paulus zou zeggen als hij op restaurant een kippenboutje bestelt en de ober afkomt met een zachtgekookt eitje...

Das toch allemaal hetzelfde, niet

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be