![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k weet ni maar volgens mij zijn eicllen en spermacellen even onschuldig ... wie weet zelfs meer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andro
Ik snap je punt niet goed. Je had liever gezien dat deze kinderen netjes waren opgeruimd, voor ze het zonlicht zagen en voor iemand er erg in had of zo? Wat is je punt eigenlijk? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 augustus 2009 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 25 augustus 2009 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus of dat nu een 45 ( 50 ?) jarige betreft of iemand van net over de 18 maakt in principe geen barst uit voor de wet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor sommige mensen wel, ja
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#654 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk niet dat tienermeiskes die ongewenst zwanger worden na onveilig vrijen (wie heeft er nu nog nooit een stommiteit begaan?) hun kind als een zegen gaan beschouwen.
![]() |
#655 |
|
![]() Embryo's/foetussen zijn geen kinderen!
![]() |
![]() |
#656 |
Staatssecretaris
|
![]() Nu vind ik ook dat dit in omgekeerde richting moet werken. Vrouwen die hun kleine willen laten aborteren mogen dit van mij gerust doen zonder inspraak van hunne vent maar als dit omgekeerd gebeurt: namelijk de vrouw wilt het kind houden en hare vent moet het niet hebben kunt ge niet gaan verlangen dat hij er ook voor moet opdraaien, maw zadel iemand anders niet op met de gevolgen van uw eigen keuze, zeker als die er zelf niks aan te zeggen heeft gehad.
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2009 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mogelijk zowel 'pro-life' als 'pro-choise' te zijn mijns inziens ('legalizeren' kan onderscheiden worden van 'moreel goedkeuren' en stimuleren vanwege een overheid door een duidelijk beleid). Principieel ben ik tegen abortus, maar erken het recht van de zwangere hierover te beslissen. Een samenleving kan een rol vervullen, niet van 'verbieder' en 'straffer', maar beter van bewustmaker en begeleider, zodat abortus niet met lichtzinnigheid gepaard gaat.
Een maatschappij kan tegelijkertijd het leven hoog achten en principes van individuele vrijheid verdedigen. In een maatschappij waarin het leven niet gekoesterd wordt kunnen misbruiken ontstaan. Nochtans geloof ik dat voor de meeste vrouwen er een biologische drang' is om het leven te wensen en voort te zetten. Indien de vrouw dit niet wil zijn daar meestal goede redenen voor, redenen die ten koste gaan van het leven in wording maar niet noodzakelijk ten koste van het leven in het algemeen. Algemene regels zijn moeilijk op te leggen in het geval van abortus. Waarom wacht een vrouw tot 14 weken of later vooraleer initiatief te nemen kan men zich afvragen, maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn die onze 'moraliteit' niet kan voorzien. Ik wil voorzichtig zijn met het koppelen van abortus aan de ene kant en kinderloze 'koppels' aan de andere kant. Het gaat hier om twee verschillende problematieken waarbij we het kinderloos zijn van sommigen niet als argument tegen abortus kunnen gebruiken mijns inziens. Er zit iets inhumaans in die redenering alhoewel ze aanlokkelijk is als je zelf een kinderwens hebt kan ik me voorstellen. De 'man' heeft in een gezonde relatie zijn 'zegje' over de abortus, maar het lijkt me dat uiteindelijk de beslissing bij degene ligt die de zwangerschap, de geboorte, de borstvoeding op zich neemt. Man en vrouw op hetzelfde niveau stellen is onrecht aandoen aan de belangrijke rol die de vrouw bij de geboorte en de opvoeding speelt. Zo egalitair kunnen we een samenleving onmogelijk maken wegens biologische grenzen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 augustus 2009 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben benieuwd wat Paulus zou zeggen als hij op restaurant een kippenboutje bestelt en de ober afkomt met een zachtgekookt eitje...
Das toch allemaal hetzelfde, niet ![]()