Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen.
Ja 22 40,00%
Neen 19 34,55%
Ja, maar ... 6 10,91%
Neen, maar ... 4 7,27%
Geen idee 4 7,27%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 21:00   #621
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro
Er zijn potverdorie ongeveer 20 miljoen weeskinderen in China en 35 miljoen in India (globaal wordt er zelfs geschat op 143 tot 210 miljoen) zelfs daar zijn de anti-abortus/pro-life activisten van hun oren aan het maken. Dat ze maar eerst zorgen voor al die weeskinderen. Een mens zou haast denken dat ze pro-miserie zijn.
Goeie post.
Een hele slechte posting.

China heeft geen 20 miljoen maar 5 miljoen weeskinderen op een totaal van 1.3 miljard mensen.

Bovendien doen we daar wel iets aan.

http://www.movedforallnations.org/in...d=24&Itemid=39

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 21:01   #622
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Iedereen kan een fout maken, iedereen maakt ook fouten en iedereen verdient een tweede kans. Ik weet dat niet iedereen zo denkt, maar ik wel in de meeste gevallen.

Wat mij enorm stoort is dat Raf het tot op de dag van vandaag pertinent weigert om het recht te zetten. Integendeel gaat hij anderen woorden in de mond leggen als waren zij voorstander van bestialiteiten. Hij heeft dan bovendien nog het lef ook om excuses te gaan eisen.... Je moet maar durven.

Hij gaat bovendien de morele kant van de zaak uit de weg door ondermeer een 45-jarige man die tongzoent met een 12-jarige geen pedofilie te noemen. Ondanks dat het in het woordenboek staat (Van Dale), in Wikipedia enz... blijft het voor Raf geen pedofilie omdat "pedofilie" geen juridische term zou zijn...

Welke onverlaat doet nu zoiets? Wie wil nu zoiets verdedigen?

Nog meer onzin hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113

Zijn commentaar over de wenselijkheid van pedofilie en de bekwaamheid om te beslissen, de grens enz...; daar werd allemaal niet om gevraagd en dienen alleen maar om zijn overduidelijke "Ja" te camoufleren.

Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1924

Raf vindt pedofilie, naar zijn eigen zeggen en normale seksualiteitsbeleving. Hoe zou het ook anders kunnen? Voor hem bestaan er geen abnormale seksualiteitsbelevingen.

Zoveel linken, zoveel postings, zoveel threads, sluiten uit dat het louter om een verspreking zou gaan. Hij zou het zelf niet geloven.

Paulus.
cool! dit is reality tv
Oud 25 augustus 2009, 21:03   #623
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en elke dopper is ne profiteur en uiteraard is elke marokkaan ne crimineel die elke moment spontaan kan ontploffen.

goe bezig
Losbandigheid tot daar aan toe, maar hou het veilig.
De hetero's van tegenwoordig houden het totaal niet meer veilig. Dus als er iets gebeurd: eigen schuld!

Als ik het 1 keer onveilig zou doen en AIDS zou krijgen, zou ik toch ook verweten worden: "eigen schuld, dikke bult".

Tienerzwangerschappen en de daaropvolgende abortussen zijn slechts het resultaat van buitensporig gedrag van minderjarige heteros. Idem voor AIDS.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 25 augustus 2009 om 21:07.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 21:04   #624
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We doen er wel iets aan.
Klinkt hilarisch en triest tegelijk.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 21:04   #625
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat kan hij niet. Het enige waar hij in slaagt is blijk geven van zijn onvermogen om een Nederlandse tekst correct te interpreteren.

En jij loopt jezelf natuurlijk haast voorbij om mee op die kar te springen. Als het maar tégen Raf is, nietwaar?

Zielig.
Laat je helpen Raf, geloof me, 't is nodig.

Goed bedoeld.

Paulus.
Oud 25 augustus 2009, 21:07   #626
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
We doen er wel iets aan.
Klinkt hilarisch en triest tegelijk.
Neem van me aan dat je er een veel beter gevoel aan overhoudt als je je opgeeft om tijdens je verlof als vrijwilliger te helpen in de weeshuizen van China, dan als wanneer je iemand naar je abortuskliniek brengt.

En de kinderen ook.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 augustus 2009 om 21:14.
Oud 25 augustus 2009, 21:25   #627
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Leuk. Nu spreekt ge u zelf al tegen.
Je citeert me, maar er blijkt geen tegenspraak uit het citaat.

Citaat:
En waarom ? Gewoon om je gelijk te halen ? En jouw gelijk lijkt zich aan te passen aan je gesprekspartner. Met de wind meedraaien noemt men dat.[
Je citeert me, maar er blijkt geen 'met de wind meedraaien' uit het citaat.

Citaat:
Dat is pure onzin. Wij hebben met zijn allen een consensus bereikt over abortus. We hebben de voorwaarden vastgelegd. En dat in een wet gegoten die voor iedereen geldt. Morele bezwaren zijn toepasselijk in het vervaardigen van een wet en in het veranderen van een wet. Niet in het al dan niet volgen of uitvoeren van een wet.
Maar man, ik heb het nergens gehad over het volgen of uitvoeren van een wet! Het is nogal wiedes dat de wet moet gevolgd worden, dat is namelijk de enige betekenis van een wet, namelijk dat hij moet gevolgd worden. Waar heb je mij zien pleiten voor desnoods clandestien aborteren van foetussen na 12 weken? Waar heb je gelezen dat ik wil meewerken aan een netwerk van vroedvrouwen die aan huis je ongeboren kind komen weghalen? Waar heb ik opgeroepen tot een opstand van toekomstige tienermoeders met het doel om na 28 weken collectief abortus te mogen plegen?

De wet is een realiteit, uiteraard, wat dacht je? Maar ik hoop dat je genoeg cultuurhistorisch besef hebt om te zien dat de wet niet gelijk loopt met moraal. De wet bevat smeerlapperijen en hiaten, de wet is een bouwwerk dat met tape en koordjes aan elkaar hangt en de lijnen van ons handelen wil uitzetten. Maar: ik hoef met die wet niet akkoord te gaan in mijn zoektocht naar wat moreel klopt. Uiteraard moet ik wel handelen naar die wet al zijn er situaties waarin de moraal begint te vechten met de wet...

http://herberg.teraa.eu/wp-content/u...ma-herberg.pdf

Citaat:
Ja, je kan discussiëren. Debatteren. Maar zit dan niet zoals Paulus te doen alsof morele bezwaren kracht van wet hebben. Je mag gerust eens je voeten op aarde zetten.
Man, waar heb jij het over? Ik heb nergens ook maar gesuggereerd dat morele bezwaren 'kracht van wet' hebben. Wat gebeurt er in dat hoofd van jou? Misschien zelf wat voet op aarde nodig?

Citaat:
Je mag een mening hebben. Vrije mening is absolute. Maar zit daar niet als een despoot op de pispot te doen alsof je gezeik effect op anderen moet ressorteren omdat je moraal brand als je aambeien.
Wow, en ìk ga uit de bocht? Beetje gefrustreerd of zo?

Citaat:
Morele bezwaren hebben geen kracht van wet. Morele bezwaren kan men niet ernstig nemen. Niet in een rechtsstaat.
Jij bent gevaarlijk, man. Een fascist, quoi. De wet is een realiteit, maar is niets meer dan dat. Op een discussie forum vind je mensen die zelf nadenken en hun mening uitwisselen (ongeacht de huidige wetgeving).

En als je de volgende keer met modder begint te gooien ("pure onzin", "je spreekt jezelf tegen", "je moraal brandT als je aambeien") probeer het dan te doen zonder die massa dt-fouten, dat komt al een stuk minder debiel over

Laatst gewijzigd door Goldband : 25 augustus 2009 om 21:26.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 21:41   #628
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht

Je citeert me, maar er blijkt geen 'met de wind meedraaien' uit het citaat.

Maar man, ik heb het nergens gehad over het volgen of uitvoeren van een wet! Het is nogal wiedes dat de wet moet gevolgd worden, dat is namelijk de enige betekenis van een wet, namelijk dat hij moet gevolgd worden. Waar heb je mij zien pleiten voor desnoods clandestien aborteren van foetussen na 12 weken? Waar heb je gelezen dat ik wil meewerken aan een netwerk van vroedvrouwen die aan huis je ongeboren kind komen weghalen? Waar heb ik opgeroepen tot een opstand van toekomstige tienermoeders met het doel om na 28 weken collectief abortus te mogen plegen?

De wet is een realiteit, uiteraard, wat dacht je? Maar ik hoop dat je genoeg cultuurhistorisch besef hebt om te zien dat de wet niet gelijk loopt met moraal. De wet bevat smeerlapperijen en hiaten, de wet is een bouwwerk dat met tape en koordjes aan elkaar hangt en de lijnen van ons handelen wil uitzetten. Maar: ik hoef met die wet niet akkoord te gaan in mijn zoektocht naar wat moreel klopt. Uiteraard moet ik wel handelen naar die wet al zijn er situaties waarin de moraal begint te vechten met de wet...

http://herberg.teraa.eu/wp-content/u...ma-herberg.pdf

Man, waar heb jij het over? Ik heb nergens ook maar gesuggereerd dat morele bezwaren 'kracht van wet' hebben. Wat gebeurt er in dat hoofd van jou? Misschien zelf wat voet op aarde nodig?

Wow, en ìk ga uit de bocht? Beetje gefrustreerd of zo?

Jij bent gevaarlijk, man. Een fascist, quoi. De wet is een realiteit, maar is niets meer dan dat. Op een discussie forum vind je mensen die zelf nadenken en hun mening uitwisselen (ongeacht de huidige wetgeving).

En als je de volgende keer met modder begint te gooien ("pure onzin", "je spreekt jezelf tegen", "je moraal brandT als je aambeien") probeer het dan te doen zonder die massa dt-fouten, dat komt al een stuk minder debiel over
Buiten de kritiek op spelfouten,...

Mooi gedaan!

Paulus.
Oud 25 augustus 2009, 21:55   #629
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik heb een absolute hekel aan die Paris-Hiltonbarbie-sletten met een marginale naam als Nathalie of Natashja die zich ieder weekend half in coma zuipen om dan onbeschermt met wa gastjes met een klak en nen getuneden auto in bed te kruipen. Komen ze op hun 16de tot de conclusie dat ze zwanger zijn.
Hoeveel lopen er zo niet rond?
Te veel. Maar om hen daarvoor levenslang te straffen met een kind dat ze eigenlijk niet willen en niet kunnen grootbrengen (en daarmee dus ook het kind zelf straffen), vind ik toch wel wat kort door de bocht. Je kan zo veel mogelijk voorlichting proberen te geven op scholen, maar als het tòch misgaat, lijkt het me redelijk zinloos om daar twee levens voor te verwoesten, terwijl dat met een eenvoudig ingreepje kan vermeden worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:07   #630
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te veel. Maar om hen daarvoor levenslang te straffen met een kind dat ze eigenlijk niet willen en niet kunnen grootbrengen (en daarmee dus ook het kind zelf straffen), vind ik toch wel wat kort door de bocht. Je kan zo veel mogelijk voorlichting proberen te geven op scholen, maar als het tòch misgaat, lijkt het me redelijk zinloos om daar twee levens voor te verwoesten, terwijl dat met een eenvoudig ingreepje kan vermeden worden.
Ik heb op deze 2,5 maand op politics al vaker mijn mening moeten bijschaven dan in mijn 19,5jaar dat ik met mijn ouders samenleef. Meestal is dat zo doordat hier thuis de tegenpartij nooit geen deftige argumenten op tafel gooit.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:08   #631
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Alsof ik verwacht had dat je het zelf zou zien.

Citaat:
Jij bent gevaarlijk, man. Een fascist, quoi.
Citaat:
Wanneer jij vindt dat abortus niet kan, dan zal niemand jou verplichten er één uit te voeren. Wanneer jij vindt dat anderen geen abortus mogen kiezen, onder geen enkele voorwaarde, dan neem je een pretentieuze houding aan, hoe 'persoonlijk' die ook mag zijn.
Als het een hond was, je zou al lang gebeten zijn.
Oud 25 augustus 2009, 22:25   #632
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw taalgebruik (cfr. "eenvoudig ingreepje" "levens verwoesten") is gruwelijk.
Is het levensgenot van de ouders in deze niet onderschikt aan het leven van het kind?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:30   #633
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu is het welletjes geweest met jouw smerige leugens en verdachtmakingen.

Schitterend gewoon. Nu ja, ik kan best begrijpen dat je liever je kop in het zand steekt na telkens weer, keer op keer, het onderspit te moeten delven tegen dezelfde discussiepartner. Dat is gemakkelijker dan met argumenten af te komen en je kan je eigen afgang niet eens meer zien.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:34   #634
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed bedoeld.

Paulus.
Geloof ik niet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:44   #635
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Niet wenen he.

Belachelijk argument trouwens :'kinderen redden' als typekes á la Paulus spreken van kinderen van zodra er conceptie is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:44   #636
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u er voorstander van om de kindjes in de indiase weeshuizen te doden?

Paulus.
Paulus op zijn "best"...
Oud 25 augustus 2009, 22:45   #637
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een kind van 12 een zwangerschap laten uitdragen noem ik misdadig.
Inderdaad.
Oud 25 augustus 2009, 22:47   #638
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als ik het interview met Lucie van Crombrugge goed heb gelezen zou er meer rekeningmoeten gehouden worden met het welbevinden van de moeder. Psychologisch. Toekomstmogelijkheden. Zoals de WGO gezondheidsproblemen omschrijft.
De Belgische wetgeving focust zich te veel op de toekomstmogelijkheden van het kind. Als het kind niet gehandicapt is, moet de rest wijken.

Kortom. Als het kind gezond is, is de mening en het welbevinden van de moeder volgens de Belgische wetgeving van ondergeschikt belang, behalve bij levensgevaar bij de moeder.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=872E0R2V
Oud 25 augustus 2009, 22:51   #639
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Er zijn potverdorie ongeveer 20 miljoen weeskinderen in China en 35 miljoen in India (globaal wordt er zelfs geschat op 143 tot 210 miljoen) zelfs daar zijn de anti-abortus/pro-life activisten van hun oren aan het maken. Dat ze maar eerst zorgen voor al die weeskinderen. Een mens zou haast denken dat ze pro-miserie zijn.
Het ongeboren leven is toch zovéél interessanter voor hen dan het geboren leven. Obsessioneel.
Oud 25 augustus 2009, 22:57   #640
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hele slechte posting.

China heeft geen 20 miljoen maar 5 miljoen weeskinderen op een totaal van 1.3 miljard mensen.

http://www.movedforallnations.org/in...d=24&Itemid=39

Paulus.

Visiting Orphans

New World Encyclopedia

Laatst gewijzigd door Andro : 25 augustus 2009 om 22:57.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be