![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Banneling
|
13 jaar IS te jong, ook voor een meisje.
Rond de wereld varen met een zeilboot is nog iets anders dan met de fiets van Arlon naar Knokke, he. |
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Geen appelen met peren vergelijken. Varen is lang niet ieders hobby en misschien wel erfelijk of genetisch bepaald; kan ook vormen aannemen die op "verslaving" lijken. Wel typisch dat er onmiskenbare vaardigheden aan te pas komen, zonder welke de "hobby" hoegenaamd geen kans heeft zelfs maar te ontstaan of, hooguit, in passieve zin dat men zich graag, in onbegrensd vertrouwen, LAAT varen door de watermensen. Ik ken tamelijk veel mensen die al de bibbers krijgen bij het oversteken van een rivier per veerpont, laatstaan dat die zelf eens wat willen spelen met een roeibootje of kano; begrijpelijk dat dezulken de haren te berge rijzen bij het vernemen van Laura's plannen.
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Overigens zal de ontwikkeling van eigenschappen die nodig zijn om het in de wereld der volwassenen vol te houden (moed, autonomie, doorzettingsvermogen, ...) door zo'n tocht niet bepaald verhinderd worden, me dunkt. Trouwens, zo héél alleen zal dat meisje wel niet zijn, heb ik de indruk. Zelfs als ze kan en mag vertrekken, zullen er moeiallen genoeg zijn die haar wedervaren op de voet zullen volgen (waarschijnlijk het liefst op TV, of wat dacht u?). De Kinderbescherming zou zich beter bezig houden met het zelf-destructieve gedrag van jongeren die daar niet mee in de kijker lopen. Voor wie het niet begrijpt: er zijn statistieken genoeg over zelfmoord en pogingen daartoe, drugsgebruik, ... En wat met de vele verkeers-slachtoffertjes? Wat doet de Kinderbescherming voor die 'categorie'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
Absurde vergelijking vind ik dat; kom je ooit zelf op het water?
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=94
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met dank aan al die 'volwassenen' (+18, toch?) die het maar niet tot zich willen laten doordringen dat Francorchamps zich beperkt tot een afgesloten circuit in de buurt van Spa.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 12:31. |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Banneling
|
Tschijnt dat ze goed kan zeilen, dat haar ouders er mee akkoord zijn en dat het haar droom is.
Go for it girl ! En al de anderen: geen zakes mee. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je maakt hiermee je 'nick' méér dan waar. Allez, dat hoop ik toch Het zal van de 'begrijpende lezer' afhangen, uiteindelijk. Mij heb je er alleszins véél plezier mee gedaan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 12:36. |
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vele ouders willen dat hun kind ergens uitblinkt: als het wat kan tekenen, moet het direct een Picasso worden, als het voetbaltalent heeft, moet het bij AA Gent gaan spelen,... Bij vele ouders is er geen plaats voor middelmaat. Hun kind MOET het beste, verste, grootste, langste,...whatever zijn. Ik heb het gevoel dat die papa ook in die richting neigt. |
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat 17-18 jaar een minimum is (denk IK): omdat je fysiek, emotioneel en intellectueel veel en veel sterker staat dan op 13 jaar. Wat gaat het volgend jaar zijn? Een jongetje van 11? |
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De eerste ogenblikken na de geboorte zijn voor de nieuwe mens cruciaal! Baby Laura had geen keus, maar dat blijkt helemaal geen ramp. Behalve voor de 'Kinderbeschermers' dan.
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Deze topic kan best worden samengevat in het onderschrift van Djimi :
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 augustus 2009 om 12:49. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Banneling
|
Ik vrees dat sommigen hier niet al te best een onderscheid weten te maken tussen enerzijds een zeiltochtje op beschermd water, en anderzijds solozeilen rond de wereld.
Op zich is oceaanzeilen al iets totaal anders dan bijvoorbeeld het oversteken van het Kanaal, laat staan dat je dat solo doet, en dan nog op een leeftijd waarop je onmogelijk voldoende ervaring en maturiteit kunt vergaard hebben. Ik zou de mogelijkheid dat een dertienjarige dergelijk niet ongevaarlijk avontuur aanvat in principe niet uitsluiten, maar het lijkt mij evident dat de ouders daarbij weloverwogen en terdege moeten inschatten of het kind dit op alle vlakken aankan. Het kind zelf daarover laten beslissen, zou ik totaal onverantwoord vinden. Ikzelf zou in elk geval, als ouder, mijn dochter eerst nog een vijftal jaren ervaring laten opdoen op wat ruimer water dan ze, naar ik gelezen heb, tot nu toe heeft bevaren. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 27 augustus 2009 om 12:51. |
|
|
|
|
|
#135 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#136 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Zo hier dit (enig) kind. Zij wil op wereldreis(heel veel snoep) en blijft haar vader aan de kop zeuren tot hij toestemt. Hier komt ook het gevaar van enige kinderen naar boven. De ouders hebben het kind nooit geleerd om te delen en het krijgt hun onverdeelde aandacht en alles wat het hartje begeert. In China, waar er door de 1-kinds-politiek veel gezinnen zijn met 1 jongentje, wordt dit ook wel het kleine keizertjesprobleem genoemd. Kinderen krijgen van alles en leren niet te delen. Daarbij komt dat volgens u zeilen verslavend werkt en de redenering is rond. Ze is nog maar 13 jaar oud en ze dient net als alle anderen naar school te gaan om te leren voor later. Als zij dan doorzeurt tot de ouders murw zijn (en dat gebeurt waarschijnlijk snel omdat hun prinsesje anders iets tekort komt) kom je tot deze ridicule situatie. Ouders die hun kind moederziel alleen op een levensgevaarlijke toch de wereld rond laten. Want de oceaan en andere natuurfenomenen zijn gewoon heel gevaarlijk en daar moet zeker niet licht op gedacht worden. Niet doen dus.
|
|
|
|
#137 | |
|
|
Citaat:
Ooit "watermensen" ontmoet? Zij zijn als weinig anderen geneigd tot "delen" met wie zij maar ontmoeten, kunnen echter ook zeer lang buiten direct contact met medemensen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 augustus 2009 om 13:02. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk wel: ze is letterlijk op het water geboren en heeft al meer dan genoeg van de wereld gezien om niet in zeven sloten tegelijk te lopen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|