![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Het is dan ook typisch aan dit land dat zelfstandigheid nooit de kans krijgt om te ontwikkelen.
Hier krijgen kinderen van 10 (tien) jaar een babysit mee als mama en papa een avondje weg zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spreekt u echter, voor wat (solo)zeilen betreft, met kennis van zaken ? Hebt u zelf reeds de moeilijkheden ervan opgezocht en getrotseerd ? Wat heeft één en ander trouwens met aristocratie te maken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() It's a strange world we're living in, master Jack!
N-VA-stemmers, partijleden, sympathisanten, ... die geen goesting hebben om te verzuipen, zouden volgens sommige mensen op een grote boot met de diepten van de Atlantische Oceaan kennis moeten maken. Albert II de Belgique koopt zich een luxejacht en sommigen willen hem die boot het liefste weer afpakken. Anderen daarentegen gunnen hem die paar dagen per jaar die hij daar op doorbrengt van harte. Reusachtige olietankers lopen te pletter tegen klippen, maar dat is weinig meer dan - helaas helaas & krokodillentranen included - collateral damage voor diegenen die grof geld verdienen aan de Cars Cars Cars Cult. Haïtiaanse bootvluchtelingen die kleine kinderen aan boord van hun sloepjes hebben meegenomen, worden ongenadig weer de zee op gedreven, en slechts weinigen maken zich daar dik in. De Rainbow Warrior mag de lucht in worden geblazen, want de staatsveiligheid is blijkbaar in gevaar. Japanse drijvende fabrieken mogen de oceaan afschuimen om edele zeewezens te 'oogsten' maar het land wordt niet geboycot. Elke dag opnieuw worden duizenden liter smurrie in zee geloosd maar als je daar iets over zegt ben je tegen de vooruitgang of zo. De Golf van Biskaje is een ideale dump-plaats voor radioactief afval. In de Noordoostelijke Stille Oceaan is een nieuw continent van plastiek-afval aan 't ontstaan, maar wie daar over z�*�*gt is een, tja, zagevent. ... Laura Dekker wil in een bootje de wereld rondzeilen, niemand is verplicht méé te gaan, en toch steekt een storm van protest op. Homo sapiens sapiens! Komt dat zien! Komt dat zien! Ik zal wel te dom zijn, zeker?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gps tracking,telefoon,je hebt zo van die wereldtelefoons waarmee je altijd bereikbaar bent,ook nagaande men geen storm verwacht enz...De dag van vandaag zijn er mogelijkheden genoeg om dat allemaal na te gaan. Als dit niet het geval is dat er geen controle op is dan vind ik dat ook gevaarlijk,neemt niet weg dit hun zaak is,niet de mijne,als deze en de ouders dat willen dan is dat hun zaak,ik moet ook niet weten mij iemand anders de les komt spellen van wat ik moet doen en niet moet doen. Ben er wel mee eens met iemand die hier zegt;zelfstanding leren worden,je eigen boontjes doppen en niet mee nen babysit die op je moet komen passen. Laatst gewijzigd door Marlboro : 27 augustus 2009 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fan van The Big Lebowski, mag ik hopen?
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het eens met alles wat je zegt djimi (en Flanelcondoom), maar toch maar toch... Ik las een opiniestuk in de NRC over de kwestie met best goede argumenten: Stel dat ze het niét haalt. Stel dat ze - de tocht is zeer zwaar en eenzaam - over twee jaar als zowel een lichamelijk als geestelijk wrak terugkeert? Wie is dan verantwoordelijk? Wie zal dan verantwoordelijk worden gehouden? De ouders? Haar - nu - enthousiaste supporters? De mensen van de kinderbescherming doen hun werk op een verantwoordelijke manier. Dit gezegd hebbende, wens ik ook haar een behouden vaart! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U weet zeer goed dat gans uw relaas der nautische feiten geen ene bal te maken heeft met het gegeven dat een kind van dertien alleen om de wereld wil zeilen, en de bijhorende vraag of dit wel verantwoord is. Bedoeld relaas dient om, zo’n beetje in ’t geniep, verborgen tussen olietankers, Albert II de Belgique, en al dan niet te verdrinken NV-A-stemmers, ons – en dus ook mij - het gevalletje Rainbow Warrior onder de neus te schuiven. Laat mij desbetreffend duidelijk zijn : ik vond dat destijds, en ik vind dat nog steeds, een serieuze faux pas van onze jongens en meisjes te velde. Tevreden, djimi ? Voor wat het meisje Laura betreft, gaat u blijkbaar zeer graag voorbij aan het feit dat het, zoals reeds gezegd, om een dertienjarig kind gaat. Ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat zijn inderdaad best goede argumenten. Ik zou het dan ook begrijpen mocht 'men' aan de ouders (allebei) en aan Laura Dekker zèlf vragen een rechtsgeldige verklaring te ondertekenen waarin ze expliciet de vollédige verantwoordelijkheid op zich nemen. Als enthousiast supporter ben ik bereid een bijdrage te storten in een fonds waaruit kan worden geput in geval van mislukking zoals jij die beschrijft, maar misschien is dat niet eens nodig. Stèl dat de vader er in slaagt sponsors voor de onderneming te vinden? Dan zal het wellicht niet moeilijk zijn een regeling te treffen die die sponsors mede-aansprakelijk stelt. Erg duur kan de hulpverlening aan één fysiek en geestelijk wrak méér wel niet zijn, dacht ik. In geval van succes kan het geld uit dat fonds worden aangewend voor een project ter bescherming van het leefmilieu (de verenigde wereldzeeën zullen alvast niet 'néé, bedankt" zeggen) of ter hulpverlening aan de vele jongeren in moeilijkheden waar nù geen kat lijkt om te geven. Ik kan onmogelijk nog de volgende gedachte uit m'n keiharde rotkop krijgen: "Er moet kost wat kost verhinderd worden dat Laura Dekker aan haar avontuur begint, want een succes zou te verregaande maatschappelijke gevolgen hebben." En hierbij maak ik mij de volgende bedenking: Misschien zijn die verregaande maatschappelijke gevolgen nu net broodnodig. De jeugd is de toekomst, of we dat nu leuk vinden of niet. Ik gruw van het idee dat die toekomst gedwongen wordt zich aan het verleden te conformeren. Ik kan onmogelijk beweren dat ik het de moeite waard vind ten allen prijze op de lang geleden ingeslagen weg verder te gaan en dan te doen alsof alles 'in de sacoche' is. Ik beklaag de jongeren die in een wereld moeten opgroeien waarin Laura Dekker wordt vastgeklonken om te voorkomen dat ze er stiekem toch vandoor gaat. Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik wilde noch wil u helemaal niks specifieks onder de neus wrijven, en zeer zeker niet in 't geniep. Voor 'intriges" ben ik ècht te dom. Kan u mij geloven? Uit mijn bijdrages op het forum zou u toch al moeten hebben kunnen afleiden dat ik gemakkelijk op dreef geraak, en dat ik in mijn voortvarendheid nogal gemakkelijk 'het hart op de tong' leg. Hoe d�*t met 'in 't geniep' valt te rijmen, is mij een raadsel. Ik was gewoon begonnen aan de opsomming van zaken die IK niet begrijp. Als ik u daarmee zou hebben beledigd, vraag ik hierbij ten overstaan van iedereen om uw vergeving. Serieus, Hallebarde, dit méén ik. Ik respecteer u, ik vind u één van de meest waardevolle deelnemers aan dit forum, en ik zou het bijzonder jammer vinden mocht u het idee blijven koesteren dat ik tot 'geniepigheid' in staat ben. Wat het kind van 13 betreft, ben ik van mening dat het hier om een uitzonderlijk geval gaat. One in a million, letterlijk. Wat mij nog het meeste voor haar inneemt, is het feit dat IK niks, maar dan ook echt helemaal niks kwaadaardigs in dat kind kan ontdekken. Misschien ben ik ook nu weer te naïef, ik wil die mogelijkheid niet uitsluiten. Ik wil er enkel op wijzen dat in heel wat samenlevingen/culturen kinderen van 13 (en jonger, véél jonger) voor wel erg héte vuren werden/worden gezet, en dat die kinderen daar niet met z'n allen aan ten onder gaan, wellicht integendeel. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die samenlevingen/culturen met het 'beproeven' zouden doorgaan mocht dat wèl het geval zijn. Ik vraag me af wat er met onze samenleving/cultuur aan de hand is dat we menen mensen van de wieg tot het graf te moeten bepamperen tot ze erbij neervallen. Maar laat ik er voorlopig maar over ophouden. Ik vrees dat ik wéér op dreef aan "t raken ben. In de hoop op een 'schone lei' groet ik u, met de meeste hoogachting, een zich ongemakkelijk voelende djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 augustus 2009 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inzake het aanhalen van het Rainbow Warrior geval, voelde ik mij helemaal niet beledigd, hoor. Waarom zou ik ? Ikzelf heb de bom niet onder die schuit gelegd, nietwaar. En zelfs als dat wel het geval ware geweest, zou ik gezien de danig domme wijze waarop het is gebeurd, niet beter verdienen dan dat mij daar tot in de eeuwigheid op gewezen wordt. Misschien ben ik het wel die de gewichtigheid van de omschrijving “in ’t geniep” onderschat. Wil geloven dat ik daar niets verkeerd mee bedoel in de zin van “gluiperig” of “achterbaks” (sournois), maar het eerder de betekenis “verborgen” of “bedekt” (caché) wilde geven. Vergeef het mij dat ik niet altijd de nuances van de Nederlandse taal goed kan inschatten. Omtrent het kind van dertien : hoewel ik de mening van u en de andere forummers respecteer, blijf ik bij de mijne desbetreffend. Mijn argumenten zijn inmiddels gekend. Tenslotte : de achting is wederzijds. Dit betekent echter niet dat wie dan ook het hier steeds over alles en nog wat volmondig eens hoeft te zijn. U bent, net als ik, iemand die niet constant qua mening en visie met de wind meedraait om anderen te plezieren. Daar is niets mis mee, vind ik, wel integendeel. Cordialement, Hallebarde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Alhoewel de officiële instanties de mogelijkheid dat er niet aan de leerplichtwet voldaan wordt als enigste bezwaar opwerpen, hebben de meeste forummers meer problemen met het meisje haar leeftijd.
Wat ik eigenlijk best veelzeggend vind. Het belangrijkste tegenargument is niet dat het meisje haar educatie een zware achterstand kan oplopen maar dat ze dertien is. Want dertienjarigen doen zoiets niet, dat hoort niet. Dat is gevaarlijk. ![]() Citaat:
Het lijkt mij dat we ons over dat meisje haar veiligheid niet al te veel zorgen moeten maken. Of toch alleszins niet meer dan over haar klasgenootjes die met de fiets naar school rijden.
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is ècht een pak van m'n hart! Uw achting doet mij veel plezier. Wij hoeven het inderdaad niet altijd overal over alles eens te zijn - d�*t zou pas een ramp worden, vooral dan wanneer ik diegene zou zijn die steeds maar weer gelijk krijgt ![]() Ik vergeef u gr�*�*g uw 'niet altijd zo goede inschatting van de nuances van de Nederlandse taal'. Sta mij desalniettemin toe u te complimenteren voor uw m.i. behoorlijk voortreffelijke beheersing van deze mooie en rijke taal die ik met niet geringe trots mijn moedertaal mag noemen. Eveneens hartelijk groeten, of om het in ùw zeer mooie taal te zeggen: salutations respectueuses, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
onlineverbinding is wel tof maar is hooguit een illusie. ze zal wel ergens voedsel moeten inslaan en laat ons maar hopen dat ze in de buurt van Afrika of Azie geen piraten tegenkomt. eens zien of die mannen zo onder de indruk zijn van een satellietverbinding HEt gaat hier om een droom van een kind. Kinderen moeten kunnen dromen maar het is aan ouders om haar het een en ander bij te brengen over het echte leven. Haar op weg sturen zou inderdaad bijzonder onverantwoord zijn en in dat geval moet elke overheid de ouders op het matje roepen Haar ouders hebben haar blijkbaar wijsgemaakt dat ze dit kan en kinderen zijn nu eenmaal heel manipuleerbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u? Maatschappijvernieuwer? Anarchist? In ieder geval iemand die laat blijken dat wetten en regels helemaal niet belangrijk zijn. U weet toch dat regels een reden van bestaan hebben? Zover bent u toch hopelijk al geraakt in uw simplistische redenering van : wat mij niet aanstaat, is burgerlijk en ouderwets.
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En niet enkel haar ouders, maar blijkbaar een hoop andere kundige mensen zijn van mening dat zij dit aankan. Vergeet niet dat voorbereidingen een jaar kunnen duren. Ze zal 14-15 zijn als ze vertrekt. En ik beschouw een 15-jarig iemand als volwassen genoeg om naar de oorlog te trekken. Dus zeker hiervoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zo'n kind van 13 zich in het hoofd zet om te koorddansen tussen 2 wolkenkrabbers of een jachtgeweer uit te proberen, zou u dan hetzelfde zeggen? Nochtans is zeker dat koorddansen van dezelfde orde als om de wereld zeilen.
![]() |
![]() |
#199 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik acht zulke daden strict noodzakelijk. |
|||
![]() |
![]() |