![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#462 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
volgens mij is de vakbond een supplementaire belasting op de maatschappij die door haar regels onze economie overbelast, en door haar domme voorstellen en idemdito domme onderhandelingsposities alle belgische bedrijven dwingt om een pak dwaze kosten te doen die dan buitenlandse bedrijven niet hebben. Dergelijke monopolistische wurggrepen die economisch geen toegevoegde waard ehebben voor de bedrijven zouden ze onmiddellijk en liefst met terugwerkende kracht allemaal moeten afbouwen. Bij deze de stelling: de vakbonden zijn zo nuttig als het koningshuis. Je kunt ze allebei missen als kiespijn.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 augustus 2009 om 20:19. |
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#466 |
|
Minister-President
|
Blijf toch vooral ook na je vakantie verder stokken in dit hoenderhok gooien. Je bijdragen zijn zeker de moeite waard, en dat is me pas onlangs opgevallen.
|
|
|
|
|
|
#467 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#468 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#469 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, jongen. 't is goed. Richt uw kastesysteem op en laat ons weten hoe het loopt.
|
|
|
|
|
#470 |
|
Minister-President
|
Ja, jongen. 't is goed. Richt uw libertarische onstaat op en laat ons weten hoe het loopt.
|
|
|
#471 |
|
Banneling
|
Libertarische onstaten, in tegenstelling tot kastesystemen, zijn ahistorisch.
Wihihi. |
|
|
|
|
|
#472 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is zo vorig jaar.
|
|
|
|
|
#473 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ahistorisch ![]() En kapitalisme verbetert wel vanalles. ![]()
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 28 augustus 2009 om 00:27. |
||
|
|
|
|
|
#474 |
|
Minister-President
|
Ik snap het niet. Vorig jaar was (woordjes vervoegen Adriaan!) het hier een libertarische onstaat?
|
|
|
#475 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe maak je een systeem waar de syndicale organisatie budgettair los staat van de overheid en van de bedrijfswereld. Hoe zorg je dat een bedrijf zijn loonlast 100% productief is ? Vb 1:50 werknemers gedebudgetteerd op de begroting van een bedrijf ? In hoeveel landen in de wereld is dit systeem zo, en in welke mate belast die 2% extra loonlast de competitiviteit van ons bedrijven. Hoe zorg je dat de syndicale doelstelling dezelfde is als de bedrijfsdoelstelling ? Als je deze contradictie alleen al bekijkt, hoe zorg jedat vakbonden zich niet doodredeneren in hun 'eigenbelang' met als gevogl dat een volledig economie werkloos wordt als gevolg van allerhande uitspraken van sociale accidenten, die totaal vreemd zijn van de economische impact van hun regels die zij maniakaal willen implementeren in alle sectoren. |
|
|
|
|
|
|
#477 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geef eens uw definitie van kapitalisme, ik denk dat je automatisch wel zult uitleggen waarom het voor u een negatieve betekenis heeft.
Ik zeg gewoon dankzij de vrijhandel, europese schaalvergroting, electronische versnelling, internationale financiele handel etc die allemaal instrumenten zijn van het kapitalisme, heeft iedereen gewoon een groter inkomen dan 100 jaar terug. Het is zeker niet dankzij de vakbond dat iedereen nu verdient wat hij verdient. Integendeel. Dankzij de vakbond verdienen we bvb allemaal 30% minder, en wordt ons loon afgeroomd voor een verplichte solidariteit. Daarmee pleit ik niet tegen het afschaffen, maar daarmee bewijs ik gewoon dat dankzij vakbonden we allemaal minder verdienen. |
|
|
|
|
|
#478 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heeft de vakbond ooit eens een studie gedaan (niet zo een bladje waar er studie opstaat maar een echte econometrische simulatie) wat het effect zou zijn van al die maatregelen ? En welke maatregel met minimale impact kan leiden tot 100% tewerkstelling en 0.0 werklozen ? - Uw pensioenen, gaan daar geen verschil in maken. - De 60uur week invoeren, moet een serieuse boost geven aan de economie, idnerdaad;.. En feitelijk kost die niet speciaal veel geld aan werknemer, hij kost gewoon wat tijd van zijn leven... Zijn onze belangrijkste handelspartners er onlangs niet in geslaagd om de werktijd weer eens wat te verlengen ? - een flat tax, kan een serieuse impact hebben.. U weet toch ook dat de particulier of de werkmens het meeste betaalt...In elk geval een energie tax, kan de tax flatter maken.. en moet een serieuse impact hebben op onze economie... - dat stemrecht. zal daar niets aan veranderen. Betalen om te stemmen zou ik best grappig vinden, maar je moet dan wel stemplicht afschaffen zeker ? |
|
|
|
|
|
|
#479 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belgie is eigenlijk een heel goed pensioensysteem aan het opbouwen:
a) Het officiele repartitie-stelsel,waarbij de jongeren betalen voor de huidge ouderen.Dat dit in de problemen aan het raken is, en steeds lagere pensioenen zal moeten uitbetalen, is maar logisch wegens de demografie.Ik geloof niet dat de vakbond moet "vechten" tegen demografische evoluties.Bovendien mag de huidge generatie ouderen "boeten" voor de politieke keuzes die ze gemaakt hebben iedere 4 jaar vind ik,Koken kost Geld! b) Een kapitalisatiestelsel,waarbij de staat zelf NIET voor beheerder speelt,maar wel aanmoedigingen geeft.Dit is ONAFHANKELIJK van demografische evoluties,gezien de individuele benadering,en door de langer termijn ook nog steeds tamelijk ongevoelig voor economische evoluties (indien de pensioenspaarder een low-risk formule KIEST ) Het mag niet de bedoeling zijn dat "de staat" het kapitalisatiestelsel ontmoedigt om het repartitiestelsel met ander geld te spijzen..... Kort en goed spaanders hakken in de steunmaatregelen voor b) is geen goede politiek.Eerst nog eens goed kijken of het niet nuttiger is om andere ontvangen belastingsgelden in het repartitiestelsel te pompen.... Ik kan wel leven met een uitdoofscenario voor de steun aan b) doorbijvoorbeeld,iedere belastingbetaler slechts de eerste 10 jaar recht op terugbetaling voor pensioensparen te geven daarna niet meer .(jonge werknemers die toch al zwaar in de kosten zitten in die periode krijgen dan alvast een zetje) Gezien veel mensen ondertussen wel eens geschrokken zullen zijn van de pensioen-simulaties op de overheids-en bank-sites zullen ze waar mogelijk sparen op de heel lange termijn in plaats van 4 reisjes per jaar te doen..... Ook moet iedereen het recht krijgen op een mooie zilverkleurige lege doos met opschrift "Zilverfonds" Laatst gewijzigd door kelt : 28 augustus 2009 om 07:14. |
|
|
|
|
|
#480 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enneuh; kapitalisme verbetert wel degelijk vanalles! ![]() Edit: mijn woord was overigens vervoegd zoals ik het wou, hoor. De uitdrukking is wel degelijk 'dat is zo vorig jaar'.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 28 augustus 2009 om 09:32. |
||
|
|
|