![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is pijnlijk dat men hier dieper ingaat op de prietpraat, zever en leugens dat bepaalde personen hier komen neerzetten. Het zitten hengelen naar één misplaatst woordje zodat u en pietje zou kunnen gaan rinkelen bij de moderatie om u te ontdoen van personen die wat lastig doen of lastige vragen stellen zoals bv. de bron van uw leugens, brengt veel frustratie met zich mee hé filo.
![]() |
![]() |
#682 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het laatste, zit daar een bepaalde tegenspraak in zoals, het is niet zo, maar in feite is het wel zo. Is misschien zoals een antwoord waar men indien nodig nog alle kanten mee uit kan.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 31 augustus 2009 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is WO II nog niet gedaan? Ik moet serieus aan de paddo's zitten om te denken dat ik in 2009 leef.
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 augustus 2009 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Minister-President
|
![]() Zoals het verhaal over de "Mussert joden" daar zaten er naar het schijnt ook tussen met symphatie voor het NS. Zouden naar het schijnt allemaal WO2 hebben overleeft op één uitzondering na.
![]() |
#685 |
Minister-President
|
![]() Misschien dat je anti-semitisme als mechanisme kan benaderen/analyseren als een specifiek type discours dat wordt aangereikt? Je kan het misschien best vergelijken met de kritieken op het koningshuis (ondemocratisch, middeleeuws,..) of de overheid (te veel belastingen, inefficiënt,...). Ook daar komen telkens opnieuw dezelfde niet gefundeerde kritieken naar boven die nauwelijks overdacht worden. Of die kritieken dan terecht zijn of niet, lijkt me zelfs van secundair belang (aangezien nogal wat van de kritiekspuiers zich die vraag ook niet stellen).
Vandaar mijn suggestie: zou het niet kunnen dat datgene wat nu moet doorgaan voor antisemitisme of islamofobie veelal (dus 'bij de meesten') weinig meer is dan een zoveelste standaardantwoord dat men klaar heeft op alle vragen en alle problemen? Het hanteren van zo'n standaardantwoord (bvb: de NWO wil ons controleren, de maatregelen die de CO2-uitstoot moeten beperken zijn belastingverhogingen, de politiek van economische migratie moet de lonen beperken) heeft in ieder geval een erg duidelijke functie: het is een heuristiek die je toelaat om zonder veel nadenken een snel antwoord te formuleren op zowat elk vraagstuk waarmee je geconfronteerd wordt. Dat is handig, aangezien onze media ons zowat overspoelen met 'nieuws' dat schijnbaar allemaal even belangrijk is, en waar de informatie over datgene wat bericht wordt steeds schaarser is. In die zin kan het terugvallen op standaardantwoorden een reddingsmechanisme zijn voor diegene die (zonder veel achtergrondbagage) het nieuws tracht te volgen. Die persoon kan door die standaardantwoorden zichzelf wijsmaken te weten waarover alles gaat. Het geeft hem een houvast. De media lijken me die standaardantwoorden ook aan te reiken. Een bericht over een 80-jarige Saudi die een tiener huwt, moet blijkbaar vergezeld gaan van een foto met een oude generische islamiet erop. Of dat nu de man in kwestie is, maakt niet uit. Berichtgeving over het nazi-regime moet gepaard gaan met een afbeelding van Auschwitz, en berichtgeving over Israël moet gepaard gaan met een demonisering van Hamas. Misschien dat in de VS er meer berichtgeving bestaat over de Israëllobby, waarbij gemakshalve een antisemitisch discours wordt aangereikt? Zoiets vergemakkelijkt het denken in stereotypen, en laat je als kijker ook toe 120 topics in een 30-minuten durend journaal te 'begrijpen'. Als je mij dan de vraag zou stellen 'Waar komt antisemitisme vandaan?', dan moet ik je zeggen dat datgene wat voor antisemitisme of islamofobie moet doorgaan volgens mij veelal weinig meer is dan een weinig geciviliseerd discours waarop men terugvalt. Als het al haat is, dan is het een haat die maar kan bestaan door een compleet gebrek aan kennis. Ik besef dat ik hiermee je vraag wellicht niet geheel kon beantwoordden, maar alle beetjes kunnen maar helpen, mvg, Andy ps: Geheel terzijde wou ik nog zeggen dat de zo'n discours uiteraard niet ongevaarlijk is. Mijn grootmoeder, die de term 'jood' altijd door het adjectief 'vuil' vooraf laat gaan, legitimeert die uitdrukking door erop te wijzen dat joden niet naar de kerk gaan. Ik denk niet dat zij op gelijk welk ander vlak een redenering maakt die je zelfs met de slechtste wil als antisemitisch kan omschrijven. Ze interesseert zich niet in het dossier Israël, en ze houdt zich al evenmin bezig met een of ander pro-joodse NWO. Toch sloeg dat discours er bij haar in om die twee termen met elkaar te associëren, schijnbaar zonder enige extra schijnargument te moeten reiken. Ik vermoed dat als zij berichtgeving zou volgen waarbij de connotatie 'vuile jood' opgeroepen wordt, zij dat als een extra argument zal zien voor haar antisemitisch discours en voor de berichtgeving (die snel vergeten wordt).
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 31 augustus 2009 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest ben ik niet overtuigd door je heuristische interpretatie. Je moet immers verklaren waarom deze 'truc' en geen andere
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 31 augustus 2009 om 08:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt u met wereldvreemd? Dieper ingaan op de recente gechiedenis, dieper ingaan op verhalen die erover worden vertelt, dacht dat men in uw middens zulks verkocht als revisionisme. Heb hier ergens in een reactie van djimi gelezen dat vragen stellen zou kunnen leiden naar een mogelijke intelligentie, raar dat dit dan wordt tegenwerkt bij bepaalde zaken, zou het kunnen dat men angst heeft in bepaalde kringen voor meer intelligentie in laat ons zeggen" bepaalde" zaken. Dat men daar liever het schaap heeft dat mee loopt met de kudde en zich in de kont laat bijten wanneer het een pootje scheef zet.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 31 augustus 2009 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Minister-President
|
![]() U hebt overschot van gelijk. Maar dat neemt niet weg dat bepaalde groepen/strekkingen maar al te graag terug gaan naar die periode om hun politieke spelletjes in het heden te spelen wanneer het hun uitkomt. Zoals bv. het opdringen van hun multicul want zoals geweten, hopen ze met "hun" verwijzingen naar WO2 en Mein Kampf tegenstanders van hun politieke gedachte en hun multicul, het zwijgen op te leggen. Waarheid wel of niet doet voor hen niets terzake, zoals hier al meermaals is gebleken.
![]() |
#689 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens beschouw ik u ook niet als iemand die zich van standaardantwoorden bedient. In tegenstelling tot enkele van je collega's lijk jij me meer belezen te zijn, in die zin dat jij wel de moeite neemt om schijnbare contradicties in je denken op te lossen. Citaat:
mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 31 augustus 2009 om 09:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het hele gedoe van standaardantwoorden is, volgens mij, wel waar tot op een bepaald niveau, maar kan niet verklaren waarom die antwoorden gegeven worden en geen andere antwoorden. Dat er iets in de samenleving mis is gegaan met de egalitarisering van meningen en ideeën over de samenleving - 'iedereen zijn eigen mening' - vind ik in ieder geval. Maar dat lijkt me toch niet het summum van alle problemen. De goeie oude verklaring van systematisch racisme van 'zij die meest met de last zitten van vreemdelingen, hebben daar ook de meest negatieve houding tegenover' lijkt me nog steeds de beste.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 31 augustus 2009 om 09:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
mvg, Andy
![]() |
![]() |
#692 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid; belastingen zijn voor mij niet het grootste probleem, regulering wel. Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 31 augustus 2009 om 12:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast de twee mogelijke redenen voor antisemitisme die ik eerder gaf is er nog een element dat niet aan bod gekomen is, iets dat meer met de actuele situatie in Europa te maken heeft. M.i. is het 'onmogelijk' een stijgend racisme in Europa tav moslims los te koppelen van een stijgend racisme tegenover 'anderen'. Maw antisemitisme zal hand in hand evolueren in het huidig Europa met een antimoslimracisme. Dit fenomeen is sterker dan dat wat gemeend wordt via de media te controleren te zijn. Iets om over na te denken hoop ik bij diegenen die het één pogen te stimuleren stimuleren terwijl ze het ander hopen te bestrijden.
Het antisemitisme in een historische context lijkt me ook niet los te koppelen van de gewelddadige geschiedenis van alle abrahamische godsdiensten. De vraag of het fenomeen van 'antisemitisme' zo uniek is kan gesteld worden gesteld. Is het niet een gevolg van specifieke historsiche omstandigheden, eerder dan van een lotsbeschikking? Dit is een belangrijke vraag indien we willen het antisemitisme bestrijden. Slachtoffers worden gemakkelijk daders op het moment dat ze de macht in handen hebben. Een verkeerde en gevaarlijke conclusie zou zijn het antisemitisme als een gevolg van een 'uitverkorenheid' van de Joden te verklaren ongeacht het feit of deze uitverkorenheid nu als iets positiefs of negatiefs, als zegen of als verdoemenis, gezien wordt door de betrokkenen. Dit thema zou best bespreekbaar gemaakt worden en niet vermeden. Je kan moeilijk het thema van de oorzaken van het antisemitisme op een serieuze wijze hopen te bespreken zonder kritiek te uiten. Daarnaast, de dingen die je zelf doet heb je beter in de hand. Weigeren naar jezelf te kijken is dus niet 'snugger', alhoewel begrijpelijk in sommige gevallen. Naar jezelf kijken is niet hetzelfde als schuld erkennen voor de misdaden die tegen je begaan zijn. Het gelijkstellen van kritiek op het gedrag van de Joden met antisemitisme is niet noodzakelijk, zoals sommigen veronderstellen, een bewuste strategie tegen beter weten in om de gesprekspartner te descrediteren, het is eveneens een oprecht aanvoelen van antisemitisme, een verkeerd begrepen antisemitisme, dat wel. De vraag is dan vanwaar komt dan deze 'overgevoeligheid', dit aan het irrationele grenzende gevoel 'slachtoffer' te zijn, geviseerd te worden. Het is essentieel dit te onderzoeken, in het belang van ons allen. Mijns inziens is er sprake van een nooit 'behandeld' collectief trauma bij de Joodse slachtoffers van WO2. De wijze waarop de Palestijen behandeld worden, het aan paranoia grenzend 'uitgebreid veiligheidsconcept' van Israël, het zich boven internationale systemen verheven voelen, de controledrang over de internationale systemen, het zich 'goddelijk' slachtoffer voelen, zijn hierdoor ten dele te verklaren. Niet iedereen reageert op dezelfde wijze op zo'n ervaring als die van WO2, maar het is bekend dat een mishandeld kind een grotere kans heeft zelf later te mishandelen. Het is daarom van belang een grotere stem te geven aan diegenen binnen de Joodse gemeenschap die op een gezondere wijze dit WO2 trauma verwerkt hebben, bijvoorbeeld diegenen die de lessen voor de toekomst in fucntie van het belang van de mensheid getrokken hebben en niet enkel in functie van de eigen groep, diegenen die dus mensenrechten verdedigen eerder dan de nadruk te leggen op de belangen van de eigen groep. Ten slotte, antisemitisme is een vorm van racisme. De oorzaken van racisme op zich bestrijden op een niet hypocriete manier, empathie creeëren bij de opvoeding van kinderen, zijn belangrijke zaken. Ook bij deze taak mag Israël en de Joden niet aan hun lot worden overgelaten,niet worden uitgesloten, want racisme is iets van alle samenlevingen in min of meerdere mate. Israël en de joden zouden in dit verband best leren zich open te stellen. We kunnen leren van elkaar. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 augustus 2009 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#695 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als draden als : http://forum.politics.be/showthread.php?t=127649 http://forum.politics.be/showthread.php?t=126564 heel toevallig gestart door hetzelfde individu, opgestart worden, is dat om een volk te treffen, niet om één en ander feit aan de kaak te stellen. Zolang die dingen blijven gebeuren, zal erop gereageerd worden.
![]() |
![]() |
#697 |
Staatssecretaris
|
![]() Wereldoorlog IV is al sinds het einde van de Koude Oorlog covert bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat verstaat u eigenlijk onder feiten pietje, de 6.000.000 pietje waar u weer zou willen naar verwijzen dat zijn volgens u alleen maar dé feiten. De miljoenen andere slachtoffers gemaakt door uw grote rode broer pietje, daar zijn feiten precies minder belangrijk hé, want indien men het daar over heeft trekt een pietje nogal vlug z'n kont uit de haag en zet het op een lopen. En verder pietje, kunt u ergens bewijzen dat ik iets met een stormfront zou te maken hebben? Of is uw praat weer het zoveelste verzinsel dat u niet hard kunt maken zoals destijds uw prietpraat over een zekere militaire begraafplaats waar u ook bent afgegaan als een door en door lekke gieter.
![]() |
![]() |
#699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#700 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is tevens ook de reden dat u zo graag bepaalde slachtoffers op de voorgrond wil plaatsen. Niet uit medelijden, enkel en alleen om toch maar het verkeerde woordje te kunnen lezen zodat u zou kunnen gaan klingelen bij de moderatie en andere het zwijgen opleggen. Zo ken ik u pietje, hetgeen u tekort komt aan feiten en kennis maakt u ruimschoots goed door lafheid.
![]() |