![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Vraagje: kan het Blok aan de hand van de anti-discriminatie wet ( die immers discriminatie op grond van politieke overtuiging verbiedt ) geen klacht tegen het arrest indienen ?
De wet stelt: “Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling dat niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd, rechtstreeks gebaseerd is op het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheids-toestand, een handicap of een fysieke eigenschap.” “Er is sprake van indirecte discriminatie wanneer een ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelwijze als dusdanig een schadelijke weerslag heeft op personen op wie een van de in § 1 genoemde discriminatiegronden van toepassing is, tenzij die bepaling, maatstaf of handelwijze objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd.”
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() iemand ??
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb via de website van het CGKR een klacht ingediend wegens discriminatie. Ik ontving geen antwoord.
Mijn klacht had betrekking op de dsicriminatie die ik moest ondergaan wegens mijn geboorte en de daaruit voortvloeiende discriminatie op basis van nationaliteit. Ik viel immers onder de stemplicht bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000, terwijl dat voor een Nederlander, een Fransman enz. niet het geval was. Art.6 van het EG verdrag bepaalt echter dat er geen discriminatie binnen de Unie mag zijn op grond van Nationaliteit.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Nederlander heeft helemaal geen stemplicht in België. Wanneer u echter stemrecht aanvraagt bent u wel verplicht om ook op te komen. Dat geldt ook voor niet EU leden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() @Bobke
Onzin? De Nederlander heeft inderdaad geen stemplicht, tenzij hij zich laat inschrijven. Ik heb wel stemplicht en heb niet de mogelijkheid om mij daarvoor te laten inschrijven of te laten schrappen. En dat is geen discriminatie zeker?
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() De anti-discriminatie-wet spreekt (eigenaardig genoeg) NIET over politieke overtuiging.
Men mag maw politiek andersdenkenden vollop discrimineren. Smerige op maat gemaakte wet.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik had begrepen dat u als Nederlander stemplicht had in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als het u te veel is om 1 keer in de x jaar uw oordeel te geven over het gevoerde beleid, zie dan af van uw belgische nationaliteit ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zou ik eigenlijk graag nog veel vaker dan nu gaan stemmen, maar toch wil ik die stemplicht zien verdwijnen ten voordele van stemrecht.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De ene is Belg en de andere niet; overigens is er in ons land helemaal geen "stemplicht", wen een "opkomstplicht". Los daarvan mag van mij ook het "stemrecht" ingevoerd worden; niet omdat het een discriminatie zou zijn, gewoon omdat het uw democratische keuze is om aan alle bollenkenskermissen het schijt te hebben en in uw luie zetel te blijven liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wordt je blank, geel, groen of zwart geboren, dan kan je er meestal niet voor kiezen om een andere huidskleur aan te nemen... Tenzij uw naam michael jakson is en ge uw pollen ni van de klein mannen kunt houden. Dus afkomst, nah ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() kunnen we bij mijn vraag blijven ?
![]() |
![]() |