Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2009, 10:56   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik zou daar nog ten overvloede aan willen toevoegen dat de sexuele geaardheid van de ouders niet noodzakelijk een bepalende factor is in het geluk van voornoemd kind.
Ik weet dat geluk een nogal holle term is en zo goed als onmogelijk wetenschappelijk te meten valt.

Dat de perfecte opvoeding niet bestaat is evident.

Een moeder is dacht ik altijd de meest hechte band die een mens kan hebben, en ja er zijn gezinnen waar de moeder is weggevallen waar de kinderen ook zich erdoor halen, maar dat zijn gelukkig uitzonderingen.

Ik heb niets tegen homofilie, maar kinderen laten opvoeden door 2 mannen blijft moeilijk om te vatten.
Dat ik ook overtuigd ben dat vele hetero-koppel beter geen kinderen hadden is ook een van mijn overtuigingen.
Kinderen zijn speelgoed dat dient om de eigen geneugten op te vullen.

Sorry dat ik zo hard klink, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 11:01   #22
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik weet dat geluk een nogal holle term is en zo goed als onmogelijk wetenschappelijk te meten valt.

Een moeder is dacht ik altijd de meest hechte band die een mens kan hebben, en ja er zijn gezinnen waar de moeder is weggevallen waar de kinderen ook zich erdoor halen, maar dat zijn gelukkig uitzonderingen.

Ik heb niets tegen homofilie, maar kinderen laten opvoeden door 2 mannen blijft moeilijk om te vatten.
Dat ik ook overtuigd ben dat vele hetero-koppel beter geen kinderen hadden is ook een van mijn overtuigingen.
Kinderen zijn speelgoed dat dient om de eigen geneugten op te vullen.

Sorry dat ik zo hard klink, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn.
Dat is een propagandawapen van de wereldwijde vrouwensamenzwering.

Neen serieus, ik ben akkoord dat de moeder-kind band wellicht uniek is, maar niet in die zin dat de hechtheid ervan niet geëvenaard kan worden wanneer de biologische moeder niet in het plaatje voorkomt.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 11:06   #23
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht

vergelijkend statistisch onderzoek naar
-gebruik van antidepressiva
-aanwezigheid/afwezigheid in de misdaadstatistieken
-aanwezigheid/afwezigheid in de zelfmoordstatistieken
-alcoholisme en druggebruik/misbruik
-succes dan wel falen op school
-sociale omgang, vrienden, lidmaatschap jeugd- en sportverenigingen
....

moeten zeker een serieuze aanduiding geven van "geluk". En het is kwanitficeerbaar.

(driewerf in Überwetenschapsmodus)

Laatst gewijzigd door driewerf : 31 augustus 2009 om 11:08.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 11:07   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof er meer en meer in: veel forummers hier moeten als kind eens gebeten geweest zijn door een homo.
Veel mensen die als kind gebeten geweest zijn door een hond, hebben voor de rest van hun leven immers een schrik voor honden, en vinden dan maar dat honden niet kunnen thuishoren in een menselijke omgeving, dat honden alleen maar op voetpaden kunnen kakken ... en wat voor zever kunnen we hier nog plaatsen in zo'n zeverdraad.

Tot spijt van wie het benijdt: anno 2009 in Vlaanderen moeten homo's zich niet meer verbergen; ze mogen huwen; ze mogen hopelijk binnenkort kinderen adopteren enzovoorts.
In dit, hoe zeer ook een paar overblijvende mensen met een heilige schrik voor homo's hier draden blijven opstarten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 11:50   #25
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik berijp niet dat mensen nog serieus reageren op zo'n openingsposten
²
negeren die boel
(goed wetende dat ik me zelf niet ga kunnen inhouden)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 11:56   #26
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zou graag een homo-zoontje adopteren van 16
Lap, net tien jaar te oud.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 12:02   #27
Divine
Burger

Divine's schermafbeelding

Standaard

En dan te zeggen dat er hier homofoben beginnen te zeiken waarom er hier zoveel homo-topics worden geopend. Begrijpe wie begrijpen kan...
Divine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 12:12   #28
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geloof er meer en meer in: veel forummers hier moeten als kind eens gebeten geweest zijn door een homo.
Veel mensen die als kind gebeten geweest zijn door een hond, hebben voor de rest van hun leven immers een schrik voor honden, en vinden dan maar dat honden niet kunnen thuishoren in een menselijke omgeving, dat honden alleen maar op voetpaden kunnen kakken ... en wat voor zever kunnen we hier nog plaatsen in zo'n zeverdraad.

Tot spijt van wie het benijdt: anno 2009 in Vlaanderen moeten homo's zich niet meer verbergen; ze mogen huwen; ze mogen hopelijk binnenkort kinderen adopteren enzovoorts.
In dit, hoe zeer ook een paar overblijvende mensen met een heilige schrik voor homo's hier draden blijven opstarten.

Kijk. Ik denk het niet dat er nog mensen zijn die denken dat homo's als mensen kinderen niet kunnen liefhebben of kinderen niet kunnen opvoeden. Waarom zouden ze dat niet kunnen?! Dat er nog twijfels bestaan, heeft niets te maken niet met hun menselijke of opvoedkundige kwaliteiten.

Het is grappig hoe zulke discussies altijd worden afgerond met dezelfde conclusie: het is niet belangrijk of het kind eigen vader en moeder heeft, maar wel of het kind voldoende liefde krijgt enz. Het grappige is dat als ik hetzelfde tegen iemand zou zeggen die al eigen vader en moeder heeft, dan was ik voor een onnozelaar aangezien. Is het voor u misschien onbelangrijk of gij bij uw eigen moeder opgroeit of bij tante Roos? Zou je willen verwisselen als je wist dat het op een ander misschien beter is?

Het specifieke aan het holebikoppel is dat de kinderen die binnen zo'n gezin ontstaan altijd een vader (bij een lesbisch paar) of een moeder (een draagmoeder voor een homokoppel bv.) kunnen hebben of gewoon hebben, maar die (potentieel) bestaande ouder wordt dan vervangen door de partner. De homoseksueel persoon heeft zijn homoseksualiteit niet gekozen. Wel heeft hij bewust gekozen om geen gebruik te maken van zijn 'gewone' mogelijkheid om een kind te krijgen.
Zoals een vrouw ook kan beslissen om geen kinderen te krijgen, ook al heeft ze die mogelijkheid. Ze kan dan weer goesting krijgen als ze vijfenzestig is, en daar behoorlijk last van hebben, en op den duur geen kinderen meer. Homoseksueel koppel kiest precies hetzelfde: niet de open deur gebruiken, maar, pardon, een gat in de ijzerdraad van de buren. Dat kan niet gezegd worden over een onvruchtbare vrouw, bv. Zij kiest juist niks.
Wat mij verbaast is dat er zoveel begrip wordt getoont voor de delicate moeilijkheden van precies die twee homo's, die och zo graag hun geluk samen willen beleven, en er wordt er helemaal niet meer aan gedacht dat zijzelf hoogstpersoonlijk hebben gekozen om de open deur te negeren, en dan nog aan de maatschappij durven vragen om de gigantische ondergrondse tunnels te bekostigen die naar binnen leiden.

De kinderen van holebi's kunnen perfect beide ouders hebben, maar er wordt hemel en aarde bewogen om aan hen een vervangouder te bezorgen, en een onvruchtbaar koppel moet dat uit noodzaak doen. Ik vind het van goede te veel.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 12:16   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Divine Bekijk bericht
En dan te zeggen dat er hier homofoben beginnen te zeiken waarom er hier zoveel homo-topics worden geopend. Begrijpe wie begrijpen kan...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127241

Homofoob ? Ikke ?? Zeiken ??? Pissen, ja, maar zeiken ? Ikke ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 12:29   #30
Divine
Burger

Divine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127241

Homofoob ? Ikke ?? Zeiken ??? Pissen, ja, maar zeiken ? Ikke ???
Ik had het niet over U, schoofzak.
Divine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 12:43   #31
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Kijk. Ik denk het niet dat er nog mensen zijn die denken dat homo's als mensen kinderen niet kunnen liefhebben of kinderen niet kunnen opvoeden. Waarom zouden ze dat niet kunnen?! Dat er nog twijfels bestaan, heeft niets te maken niet met hun menselijke of opvoedkundige kwaliteiten.

Het is grappig hoe zulke discussies altijd worden afgerond met dezelfde conclusie: het is niet belangrijk of het kind eigen vader en moeder heeft, maar wel of het kind voldoende liefde krijgt enz. Het grappige is dat als ik hetzelfde tegen iemand zou zeggen die al eigen vader en moeder heeft, dan was ik voor een onnozelaar aangezien. Is het voor u misschien onbelangrijk of gij bij uw eigen moeder opgroeit of bij tante Roos? Zou je willen verwisselen als je wist dat het op een ander misschien beter is?

Het specifieke aan het holebikoppel is dat de kinderen die binnen zo'n gezin ontstaan altijd een vader (bij een lesbisch paar) of een moeder (een draagmoeder voor een homokoppel bv.) kunnen hebben of gewoon hebben, maar die (potentieel) bestaande ouder wordt dan vervangen door de partner. De homoseksueel persoon heeft zijn homoseksualiteit niet gekozen. Wel heeft hij bewust gekozen om geen gebruik te maken van zijn 'gewone' mogelijkheid om een kind te krijgen.
Zoals een vrouw ook kan beslissen om geen kinderen te krijgen, ook al heeft ze die mogelijkheid. Ze kan dan weer goesting krijgen als ze vijfenzestig is, en daar behoorlijk last van hebben, en op den duur geen kinderen meer. Homoseksueel koppel kiest precies hetzelfde: niet de open deur gebruiken, maar, pardon, een gat in de ijzerdraad van de buren. Dat kan niet gezegd worden over een onvruchtbare vrouw, bv. Zij kiest juist niks.
Wat mij verbaast is dat er zoveel begrip wordt getoont voor de delicate moeilijkheden van precies die twee homo's, die och zo graag hun geluk samen willen beleven, en er wordt er helemaal niet meer aan gedacht dat zijzelf hoogstpersoonlijk hebben gekozen om de open deur te negeren, en dan nog aan de maatschappij durven vragen om de gigantische ondergrondse tunnels te bekostigen die naar binnen leiden.

De kinderen van holebi's kunnen perfect beide ouders hebben, maar er wordt hemel en aarde bewogen om aan hen een vervangouder te bezorgen, en een onvruchtbaar koppel moet dat uit noodzaak doen. Ik vind het van goede te veel.
In plaats van zoveel woordjes te gebruiken, kunt u misschien eens proberen in pakweg 2 zinnen van 15 woorden (ongeveer) elk uit te leggen wat eigenlijk uw bedoeling met deze topic is. Wat wil u aantonen? Welk punt wil u maken?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 12:44   #32
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
In plaats van zoveel woordjes te gebruiken, kunt u misschien eens proberen in pakweg 2 zinnen van 15 woorden (ongeveer) elk uit te leggen wat eigenlijk uw bedoeling met deze topic is. Wat wil u aantonen? Welk punt wil u maken?
je bent wel erg veeleisend

Oud 31 augustus 2009, 12:58   #33
Marlboro
Banneling

Standaard

Omdat vele homo's een bende bleiters zijn,daarom,op de fora hier genoeg te merken.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 13:04   #34
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Omdat vele homo's een bende bleiters zijn,daarom,op de fora hier genoeg te merken.
sterk

Oud 31 augustus 2009, 13:05   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het is onmogelijk dat twee blanken een Aziatisch kind krijgen, dus is het niet goed om Aziaten te adopteren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zou graag een homo-zoontje adopteren van 16
Aziatisch?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 13:37   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik berijp niet dat mensen nog serieus reageren op zo'n openingsposten
Inderdaad. Quantité négligeable.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 14:31   #37
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Inderdaad. Quantité négligeable.
Ooit gehoord over het verschil tussen 'tolerantie' en 'aanvaarding'? Denk je nou echt dat maar iemand buiten het homo-reservaat zelf vertederd wordt door een kind zien tussen twee mannen? Hoeveel buiten de familie en vrienden zal het spelletje van harte meespelen, denk je?
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 14:42   #38
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ge zijt toch niet over mij bezig hoop ik.
Oud 31 augustus 2009, 14:51   #39
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ge zijt toch niet over mij bezig hoop ik.
waarschijnlijk diegene die zichzelf nog niet volledig aanvaard hebben
Oud 31 augustus 2009, 14:52   #40
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
waarschijnlijk diegene die zichzelf nog niet volledig aanvaard hebben
En die willen dat de kerk het ook goed vindt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be