![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug naar Oosterdonk.
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik deel die mening. LOTR is het bewijs dat je een onverfilmbaar boek toch tot leven kan wekken. En ja... Star Wars IV en V zijn zalig. De VI was niet echt toppie te noemen en de prequels zijn dan wel eye-candy maar goede films kan ik ze niet noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deel 1 is niet slecht, de rest van de serie is ondermaats. Zowel Star Wars als LOTR zijn beter.
Ik hou wel van het 'selfisch gene' idee achter de Star Wars reeks, en ook van het feit dat een meer een auteurfilmreeks is dan LOTR. Beiden lijden ze aan het polarizerend 'goei tegen slechten' syndroom, dat ik primitief vind, maar in dat opzicht is Star wars toch beter dan Tolkien. De transformatie Anakin/Dart Vader is diepgaander dan de transformatie van smeagol/Golom omwille van een stuk metaal. Tolkien heeft een wereldoorlogsfeertje over zich hangen. Maar uiteidnelijk menen beide films het over het 'absolute' kwaad te moeten hebben, zonder dat dat kwaad meer motivatie heeft dan de boel vernietigen in het gevan van LOTR, of iets humaner, de boel in een dictatuur storten in het geval van Star Wars. Waarom dat ze dat willen dat is compleet irelevant voor Tolkien. voor Lucas is het zo goed als irrelevant. Het kwaad mag geen gezicht krijgen. De idee van medezeggenschap van een bevolking groeit naarmate Star Wars reeks vordert. Royalty wordt 'magisch' omgevormd tot parlementair. In die transformatie zit dan weer iets typisch hollywoodiaans moralizerends wat die producties dikwijls een middelmatigheid meegeeft. LOTR is humoristischer en diepgaander op dat gebied. Het belang dat aan de natuur gehecht wordt vind ik goed aan Tolkien. Ergens wordt er de vooruitstrevende idee van een verbondenheid van alle leven verkondigt, de aarde als levende entiteit. Om nu een knoop te gaan doorhakken over welke de 'beste' is van de twee...ik onthoud me...maar het is absoluut NIET de Matrixreeks m.i. not even close, ondanks de vernieuwende effecten en goede balletten van de eerste film. De laatste film is gewoon oersaai. Nee wacht...alles bijeen ga ik voor LOTR op dit moment. Het is meer een geheel als reeks. Ondanks de Anakin/DarthVader lijm is Star Wars meer Potter achtig, afzonderlijke verhaaltjes met terugkerende themas en personages. LOTR is eigenlijk 1 film. De openingsscenes van film 4 geloof ik (de race) van Star Wars vind ik zeer goed. Jammer dat het laatste deel van Tolkiens boek niet verfilmd werd. Ik vind de troonsbestijging eerder een anticlimax. Ik zou ze liever hebben willen zien eindigen in 'the shire' met Saruman en dat slangekereltje. Dan mischien toch maar beter een onthouding?...nee laat maar zo. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 augustus 2009 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() deze 2 film/boek series zijn niet te vergelijken
star wars heeft 7 films en talloze boeken en dus veel meer mogelijkheden om de personages en setting goed uit te werken. Lord of the rings heeft maar 3 films en veel minder boeken om de personages en setting goed uit te werken (ik zeg niet dat ze niet goed uitgewerkt zijn) voor beide series verkies ik de boeken
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 augustus 2009 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Alvast stukken beter dan LOTR of Star Wars. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten ze nu ooit eens een filmreeks maken van de Foundation serie (de eerste drie vooral) van Asimov, dat zou nog eens een heugelijke gebeurtenis zijn (maar dan hopelijk niet op de voor Asimov beledigende manier waarop I robot in elkaar gestoken werd).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() ![]() vs ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() iedereen bedankt voor zijn of haar mening mensen !
Zo op't eerste zicht zijn beide films of trilogieën qua populariteit hier in dit forum aan elkaar gewaagd, kan niet zeggen dat er één uitsteekt |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ergens wil ik dit ook, maar ze gaan zoals in "I robot" gewoon de boel verneuken, ik denk dat ze tijden de opnamens van deze film tussen elke take op asimov's graf zijn gaan zeiken heb alle foundation boeken reeds meermaals gelezen en ze blijven goe
GOD Promised Me Your Land, Your Corneas, and Your Bones Laatst gewijzigd door smokey : 1 september 2009 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Past misschien niet direct in dit draadje, maar de overname van Marvel door Disney belooft ook niet veel goeds...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het Marvel-universum is eigenlijk al een tijdje doodgebloed, dat merk je aan hoeveel keer de verscheidene universa de laatste jaren al heropgestart zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]()
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() bwah
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() de beste trilogie is dat van de Bourne-reeks.
the bourne identity the bourne supremacy the bourne ultimatum Echt een top reeks!!! |
![]() |
![]() |