Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2009, 23:49   #741
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Het zijn mijn volksgenoten niet. Ik zou trouwens nooit in Israel mogen gaan wonen, vermits ik niet Joods ben, maar een volbloed atheist.
Je kunt perfect Israëlisch burger worden. Via naturalisatie. Zo gastvrij zijn ze wel.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 23:54   #742
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn mijn volksgenoten niet. ?
tuurlijk jongen.

Citaat:
Ik heb wel 1000 keer meer affiniteit met het Joodse volk dan met de Mohameddanen
.

dat zal ik niet in vraag stellen. uiteraard !!

Citaat:
En het feit dat dit kind misschien "afgemaakt" geweest is heeft hij dan wel te danken aan zijn ouders die hun onvoorwaardelijke trouw aan Hamas gezworen hebben. Boontje, loontje, yadda yadda yadda....

Live by the sword, die by the sword.
ja, zo kennen we ze. Geilen op dode kinderen. zolang het geen isralische zijn uiteraard.

Citaat:
Totaal geen medelijden met de Palestijnen
.

uiteraard niet, en ook niemand die dat van jou verwacht, net zoals men dat niet van Lieberman verwacht.

Citaat:
Ze krijgen verdomme een heel stuk van de Westelijke Jordaanoever terug,
idd, ze krijgen "terug", wat jullie hen ontstolen hebben. en BLIJVEN stelen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 23:57   #743
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je kunt perfect Israëlisch burger worden. Via naturalisatie. Zo gastvrij zijn ze wel.
werkelijk ? Moet men dringend de Palestijnen die het recht op terugkeer naar hun land willen uitoefenen van op de hoogte brengen !!
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 31 augustus 2009 om 23:58.
Oud 1 september 2009, 00:03   #744
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
werkelijk ? Moet men dringend de Palestijnen die het recht op terugkeer naar hun land willen uitoefenen van op de hoogte brengen !!
Je moet jezelf gedurende je verblijf wel nuttig maken. Je hebt anders geen recht op sociale voorzieningen. Misschien hadden wij dat hier ook zo moeten doen.
Oud 1 september 2009, 00:10   #745
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je moet jezelf gedurende je verblijf wel nuttig maken. Je hebt anders geen recht op sociale voorzieningen.
alleen een uitverkorene zou zoiets walgelijks als landstelen en fosforbommen gooien op uiteraard niet-joodse autochtone burgers als "nuttig" bestempelen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 1 september 2009 om 00:11.
Oud 1 september 2009, 00:11   #746
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alleen een uitverkorene zou zoiets walgelijks als landstelen en fosforbommen gooien op uiteraard niet-joodse autochtone burgers als "nuttig" bestempelen
Dat zei ik helemaal niet.
Oud 1 september 2009, 00:13   #747
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Palestijnen zijn slachtoffer van de Arabische wereld, zij geven geen zier om hen, gebruiken hen enkel in hun nooit eindigende haat tegen Israël!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 00:20   #748
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Palestijnen zijn slachtoffer van de Arabische wereld,!
tiens, en ik die dacht dat het de Israelis waren die hun land koloniseerden en hen afmaakten. finkelstein, Vn , internationaal recht etc: jullie hebben het fout !

Citaat:
zij geven geen zier om hen,
en israelis idd wel. Dat hebben we gezien op de hill of shame. genieten dat ze deden wetende dat die fosforbommen neerregenden op de Palestijnen; een palestijnse arts die zijn twee dochters live op antenne verloor, werd nadien nog beschuldigd als zijnde een leugenaar.

Ja, het zijn de israelis die wel degelijk een "zier" geven om de Palestijnen.Om ze te verdrijven of af te maken uiteraard.
.
Oud 1 september 2009, 00:23   #749
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en israelis idd wel. Dat hebben we gezien op de hill of shame. genieten dat ze deden wetende dat die fosforbommen neerregenden op de Palestijnen; een palestijnse arts die zijn twee dochters live op antenne verloor, werd nadien nog beschuldigd als zijnde een leugenaar.

Ja, het zijn de israelis die wel degelijk een "zier" geven om de Palestijnen.Om ze te verdrijven of af te maken uiteraard.
Toen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook onder respectievelijk Jordaanse en Egyptische controle stond, werden die Palestijnen gewoon onderdrukt. Toen Israël deze gebieden als oorlogsbuit innam, stelde het een onafhankelijke Palestijnse staat in het vooruitschiet. De hoop hierop is natuurlijk grotendeels verdampt door aangewakkerd geweld vanuit Iran, Saoedi-Arabië, en andere extremistenfinanciers.
Oud 1 september 2009, 00:32   #750
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook onder respectievelijk Jordaanse en Egyptische controle stond, werden die Palestijnen gewoon onderdrukt. Toen Israël deze gebieden als oorlogsbuit innam, .
werden die palestijnen gewoon gekoloniseerd en onteigend.
.
Oud 1 september 2009, 00:35   #751
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt trouwens nog steeds niet op mijn vraag geantwoord. Ben je er ooit ZELF geweest ? Heb je iets meer dan wat je uit de boekjes krijgt ?
Israel zelf niet, want dan geraak ik met mijn paspoort nergens anders nog binnen en moet ik die telkens laten vernieuwen. Kan me best voorstellen dat je sympathie krijgt als je ter plaatse bent, maar dat geldt ook andersom als je het leed van de palestijnen moet ondergaan. per analogie met het stockholm syndroom.

Nu, als ik moet 'kiezen', kies ik uiteraard ook voor mijn eigen westerse levensstijl en zeker niet direct voor een hard islambewind, maar dat is het punt niet. Laat die mensen dat voor zichzelf uitmaken, wij moeten dat hun niet gaan opdringen en ook niet verwachten dat zij onze keuzes even logisch gaan vinden.

Zoals eerder gezegd leven wij in londen allemaal vreedzaam onder elkaar moslims en joden, op een paar uitzonderingen na. Ik heb tal van vrienden/kennisen in beide geloofsgroepen, en die moslims (uit egypte, marokko, syrie, libanon) die ik ken zijn zeer toffe kerels die heel ruimdenkend zijn en veel minder terugvallen op hun eigen geloofsgroep eigenaardig genoeg. In times of need staan die gasten trouwens altijd paraat, eender wat je hen vraagt, ook al ben je niet moslim. De joodse vrienden en collega's vallen na de werkweek volledig terug binnen hun eigen geloofsgroep. Ook -zoals ik hoger ook al gezegd heb- als ik hen nodig heb om bepaalde vergrijpen van andere joden te helpen opklaren wordt het zeer stil en is het elk voor zich.

Voor de rest heb ik tal van zakenrelaties (zowel in de VS als het VK) waarbij het enkel steeds met de joodse groepen - helaas - steeds opnieuw zeer serieuze problemen geeft, zodanig zelfs dat het wat mij betreft een duidelijke kentrek is, en ik ben mild.

Laatst gewijzigd door straddle : 1 september 2009 om 00:35.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 08:00   #752
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
werden die palestijnen gewoon gekoloniseerd en onteigend.
U ziet niet in hoe selectief u bent. Jammer.
Oud 1 september 2009, 08:19   #753
Francientje
Minister

Standaard

Ja, wel, ik vrees dat je het met een stuk of wat mensen te maken hebt die afstammen
van wat 'zwarten' worden genoemd in Belgie. Oostfrontstrijders en collaborateurs, dus.
Geen kat die er ooit in zal slagen hun van het ongelijk van hun papa, grootpapa or whatever te overtuigen.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 12:24   #754
straddle
Europees Commissaris

Standaard

tja, het ligt altijd aan een ander he

ook de vooroordelen, die zijn ook enkel maar bij een ander te vinden
Oud 1 september 2009, 12:26   #755
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja, wel, ik vrees dat je het met een stuk of wat mensen te maken hebt die afstammen
van wat 'zwarten' worden genoemd in Belgie. Oostfrontstrijders en collaborateurs, dus.
Geen kat die er ooit in zal slagen hun van het ongelijk van hun papa, grootpapa or whatever te overtuigen.
Hadden die dan ongelijk? In die tijd had elk zijn mening om te kiezen wat hij of zij deed. Collaboreren? In het verzet gaan? Gewoon afwachten en overleven? Elk had daar zijn goede redenen voor en dan moet men nadien niet gaan afkomen met gelijk of ongelijk.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 12:37   #756
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Hadden die dan ongelijk? In die tijd had elk zijn mening om te kiezen wat hij of zij deed. Collaboreren? In het verzet gaan? Gewoon afwachten en overleven? Elk had daar zijn goede redenen voor en dan moet men nadien niet gaan afkomen met gelijk of ongelijk.
Deze impliciete bekentenis geeft nu ook zekerheid.
Niet dat me dat verwondert, het vermoeden was er al.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 september 2009 om 12:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 12:49   #757
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Huh? Welke bekentenis? Ik vind gewoon dat het aan niemand van ons als latere generaties om te gaan oordelen over die mensen en wat ze toen hebben gedaan. Ik oordeel evenmin over communistische partizanen van toen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 12:55   #758
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met zo'n reacties wordt het ook steeds duidelijker dat gij constant naar bevestigingen van uw eigen diepgewortelde vooroordelen hengelt.

Intellectuele eerlijkheid is ver zoek.

.
Oud 1 september 2009, 13:11   #759
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Met zo'n reacties wordt het ook steeds duidelijker dat gij constant naar bevestigingen van uw eigen diepgewortelde vooroordelen hengelt.

Intellectuele eerlijkheid is ver zoek.

.
Niets oneerlijk aan het verifiëren (op basis van uitspraken) van vermoedens (op basis van andere uitspraken)
Het poneren zonder verifiëren zou oneerlijk zijn, het niet vermoeden naïef.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 14:32   #760
straddle
Europees Commissaris

Standaard

En als men je hier - op deze draad - niet voor antisemiet kan uitmaken, dan gaat men het stiekem wel op een andere draad verkondigen.

De doctrine.

Citaat:
Ik heb hier geleerd dat hier een wolk van antisemitisme heerst.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=261

QED

.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be