Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2009, 23:15   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:
‘Vandaag of morgen zullen zij weer door onze straten trekken met hun leeuwenvlaggen, hun benagelde botten, hun roffelende trommen’
(wijlen Louis-Paul Boon, in een brief aan Willem Elsschot)
Diezelfde Louis-Paul Boon die zich positief uitsprak over de idee van een (welliswaar linkse) Vlaamse republiek?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 23:20   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Decroo = een troll
Ik irriteer me dood aan die gast
Die kerel belichaamt en alles waar België voor staat. Hij is een godsgeschenk voor het flamingantisme.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 2 september 2009, 23:40   #23
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Die kerel belichaamt en alles waar België voor staat. Hij is een godsgeschenk voor het flamingantisme.
Ik denk dat het einde van het onvoorwaardelijk geblaat dat "wat we zelf doen, we beter kunnen" niemand nog overtuigd.
Dat dit landje veel mensen telt die tegelijk voor Vlaanderen én voor België zijn blijkt zelf uit een studie bij de stemmers voor het BLok: een meerderheid van hen zijn immers NIET voor de splitsing van België.
Dat zal mensen als Clouseau wel zijn opgevallen, en hopelijk kennen ze een groot succes met het neersabelen van het nationalisme.
Ik ken ook geen mens die Belgisch nationalist is. De Croo allerminst.
Hij heeft dit tenandere met zoveel woorden al herhaaldelijk gesteld.
Ik vrees dat jaren zeveren over Vlaanderen iedereen de strot uitkomt, tenminste als er andere en serieuze katten te geselen vallen.
Ik hoop dat het een trend wordt: spotten met Vlaamse zeloten.

Let er ook eens op: mensen die geen separatist zijn zijn daarom geen nationalist �* la Belgique. Het zijn mensen die het strontbeu zijn met om het EVEN welke vorm van nationalistische zever te worden lastig gevallen.
Een vegetariër is niet iemand die enkel geen kip met curry lust: het is iemand die GEEN vlees lust.
Een internationalist is niet enkel tegen Vlaams nationalisme, maar ook tegen alle nationalisme. Die wil gewoon niet aan opsplitsen in vakjes doen die nergens op lijkt.
Er zijn maar twee vakjes in heel de wereld die kloppen: degenen die werken en degenen die daar van profiteren.
En daardoor loopt het mis, door niets anders.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 september 2009 om 23:50.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 00:10   #24
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik denk dat het einde van het onvoorwaardelijk geblaat dat "wat we zelf doen, we beter kunnen" niemand nog overtuigd.
Dat dit landje veel mensen telt die tegelijk voor Vlaanderen én voor België zijn blijkt zelf uit een studie bij de stemmers voor het BLok: een meerderheid van hen zijn immers NIET voor de splitsing van België.
Dat zal mensen als Clouseau wel zijn opgevallen, en hopelijk kennen ze een groot succes met het neersabelen van het nationalisme.
Ik vrees dat jaren zeveren over Vlaanderen iedereen de strot uitkomt, tenminste als er andere en serieuze katten te geselen vallen.

Let er ook eens op: mensen die geen separatist zijn zijn daarom geen nationalist �* la Belgique. Het zijn mensen die het strontbeu zijn met om het EVEN welke vorm van nationalistische zever te worden lastig gevallen.
Een vegetariër is niet iemand die enkel geen kip met curry lust: het is iemand die GEEN vlees lust.
Een internationalist is niet enkel tegen Vlaams nationalisme, maar ook tegen alle nationalisme. Die wil gewoon niet aan opsplitsen in vakjes doen die nergens op lijkt.
Er zijn maar twee vakjes in heel de wereld die kloppen: degenen die werken en degenen die daar van profiteren.
Alles loopt op wieltjes in Belgenland.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ostrich.jpg‎
Bekeken: 106
Grootte:  68,9 KB
ID: 54683  

Oud 3 september 2009, 00:35   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn ook meer en meer Belgen die het beu met België zijn maar niet in de zin van pleiten voor separatisme. Meer in de zin van met dit land gewoon te lachen en meer met het buitenland te leven als ze zien hoe hun land aan het draaien is. Ik denk bijvoorbeeld aan de Franstaligen die massaal naar de Franse TV kijken en amper naar hun nationale zenders. Ik hoor dat zeer vaak op de Franstalige kant van het land als iets in het land verkeerds draait : "C'est bien la Belgique, ca!", "Vu que ca se passe en Belgique, on ne sera pas étonné!", "La Belgique est vraiment un pays de cons", enz............ In andere woorden lachen ze met hun eigen land. Ik heb weinig contact met de Vlaamse bevolking maar ik denk dat zo'n phenomeen ook in Vlaanderen bestaat.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 00:41   #26
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik heb weinig contact met de Vlaamse bevolking maar ik denk dat zo'n phenomeen ook in Vlaanderen bestaat.
In mijn ervaringen, zijn veel Vlamingen geneigd erg op hun tenen getrapt te zijn als Nederlanders met ons landje lachen (worden dan gemeend kwaad). Omgekeerd, als een Vlaming zijn chauvinisme tegenover NL toont, wordt hij gewoon uitgelachen (zonder enige opwinding).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 september 2009 om 00:43.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 00:44   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
In mijn ervaringen, zijn veel Vlamingen geneigd erg op hun tenen getrapt te zijn als Nederlanders met ons landje lachen.
Waarom zou je je op je tenen moeten getrapt voelen??
Oud 3 september 2009, 00:46   #28
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom zou je je op je tenen moeten getrapt voelen??
Ach ja, YouTube-comments, geen goede referentie. Verder komt het onderwerp Nederlanders zelden aan bot in het leven buiten het i-net (bij mij althans). Nu, echte 'fiere Belgen' ken ik evenmin, da's waar. Onlangs over dat liedje van Clouseau nog, op het werk, deed wel wat wenkbrauwen fronsen toen het op de radio bekend werd gemaakt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 september 2009 om 00:49.
Oud 3 september 2009, 00:48   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ja, YouTube-comments, geen goede referentie. Verder komt het onderwerp Nederlanders zelden aan bot in het leven buiten het i-net (bij mij althans).
Stuk voor stuk dubbelnicks van Annick De Ridder en Ludo Van Campenhout.
Oud 3 september 2009, 00:52   #30
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stuk voor stuk dubbelnicks van Annick De Ridder en Ludo Van Campenhout.

Serieus. Het werkt vrij ontmoedigend comments op YouTube bij tijd en wijlen te lezen. Veel Vlamingen blijken te klagen van 'Hollanders' die 'Vlaamse' video's vol zouden spammen. Meestal gaat het om één irritant figuur, waarop een gefrustreerde Vlaming als een stier op een rode lap afstormt en wiens reacties meteen 10 duimen omlaag krijgen en dat ontketend dan een ellenlange Hollander-Belgdiscussie.
Bij Nederlandse video's krijgen Vlaamse trolls meestal niet eens een neerwaartse duim en wordt er gewoon mee gelachen.

Nu, Vlamingenhaat werd er nooit echt ingepompt en de vroegere 'papenhaat' is er allang weggeëbt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 september 2009 om 01:06.
Oud 3 september 2009, 00:55   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn ervaringen, zijn veel Vlamingen geneigd erg op hun tenen getrapt te zijn als Nederlanders met ons landje lachen (worden dan gemeend kwaad). Omgekeerd, als een Vlaming zijn chauvinisme tegenover NL toont, wordt hij gewoon uitgelachen (zonder enige opwinding).
Nederlanders hebben gelijk met ons land te lachen. Behalve op het muzikale vlak zie ik helemaal niets waarop men trots kan zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 01:06   #32
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nederlanders hebben gelijk met ons land te lachen. Behalve op het muzikale vlak zie ik helemaal niets waarop men trots kan zijn.
Bier en frieten.
Oud 3 september 2009, 11:13   #33
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is niet dom, dat geeft ik toe, maar hij leeft nog in de "Belgique �* papa" tijdperk en hij kent de realiteit blijkbaar niet. Het is vooral de Vlaamse jeugd die meer en meer anti-België wordt. Dat heb ik al op het werk gemerkt : mijn enige goeie contacten met Vlamingen waren contacten met Vlamingen uit de oude generatie die nog een zekere Belgisch gevoel hebben. Men ziet duidelijk dat de jonge generatie Vlamingen een probleem hebben met het feit dat Franstaligen in hetzelfde bedrijf als zij werken : de kloof is duidelijk daar.
Er wacht ons een mooie toekomst, he everytime
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 11:15   #34
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn ook meer en meer Belgen die het beu met België zijn maar niet in de zin van pleiten voor separatisme. Meer in de zin van met dit land gewoon te lachen en meer met het buitenland te leven als ze zien hoe hun land aan het draaien is. Ik denk bijvoorbeeld aan de Franstaligen die massaal naar de Franse TV kijken en amper naar hun nationale zenders. Ik hoor dat zeer vaak op de Franstalige kant van het land als iets in het land verkeerds draait : "C'est bien la Belgique, ca!", "Vu que ca se passe en Belgique, on ne sera pas étonné!", "La Belgique est vraiment un pays de cons", enz............ In andere woorden lachen ze met hun eigen land. Ik heb weinig contact met de Vlaamse bevolking maar ik denk dat zo'n phenomeen ook in Vlaanderen bestaat.
Vanwaar dan de wil van de franstaligen om in dit land te blijven werken, en niet bijvoorbeeld aansluiting te zoeken bij Frankrijk, waarmee ze toch een veel grotere band hebben dan met Vlaanderen?

Ik zal de Franstaligen nooit begrijpen, denk ik.
Oud 3 september 2009, 11:17   #35
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bier en frieten.
Mijn hart zwelt van trots
Oud 3 september 2009, 11:31   #36
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Hij is een dinosaurus
Tenminste zo geen anaal-retentieve blaasbalg als Bart De Wever.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 12:25   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Mocht je een echte sos zijn, dan zou je met het zwaard in de ene hand en de andere gebald in de hoogte, met doodsverachting strijden tegen het Waalse misbruik van je geprezen sosialisme. En je zou de vernedering van de Vlaamse arbeider/bediende die achteruitgesteld wordt tegenover zijn niet-tweetalige franstalige kollega.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 12:35   #38
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Mijn hart zwelt van trots
Hopelijk zijt gij niet Bart De Wever.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 12:36   #39
abou Anis
Minister-President

Standaard

Tja, wie het bottinnekke past ...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 12:48   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Tja, wie het bottinnekke past ...
... die trekt het koninklijke lintje niet aan ... of zoiets, maar dan in 't Frans ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be